Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markojs
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 160
    • Kirkkonummi

    Joo no tarvii kattoo jossain kohti jos kokeilis kiristää 1-2 kierrosta tota hukkaportin tankoa.
    Toi nyt on aika siedettävä kuitenkin noilla uusilla puhaltimilla verrattuna edellisiin.
    Lähinnä mietin vaan tota että jos jotain meinaa tehdä niin kannattaako noita
    boost solenoideja kokeilla vaihtaa ennenku alkaa tangoista kiristämään kun osalla
    ainakin ne aiheuttanu tuota samaa rallatusta.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5430
      • S:t Karins

      Originally posted by Markojs View Post
      Lähinnä mietin vaan tota että jos jotain meinaa tehdä niin kannattaako noita
      boost solenoideja kokeilla vaihtaa ennenku alkaa tangoista kiristämään kun osalla
      ainakin ne aiheuttanu tuota samaa rallatusta.
      Harvoin noissa solenoideissa kyllä vikaa on...
      Ja et pääse kiristämään kuin etumaisen turbon tankoa. Joten tee tuo "kiristys" JB4:lla tai MHD:llä.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Inspector
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 68
        • Suomi

        Originally posted by works View Post
        Niihin voi vaihtaa toisella profiililla olevan billet-kompuran ja modifioida turbiinia. Fin Turbo Kuopiossa tekee niitä noin 750e/etana hukkaporttihuollon ja tasapainotuksen kanssa + tietysti matkahuolto ellet ole lokaali.

        Omani siellä käytin ja tämän hetkisellä softalla piirretään suoraa 20psi viivaa 3500-7000rpm. Huom! Tuottavat lämpöä massiivisesti, joten iso++ välijäähy on pakollinen. Oma Wagnerkopsu ei pysy kuorman perässä ja VRSF:n 7" HD on rapakon takaa tuloillaan. Tuo kun saapuu niin tulee Stage1-2 ihmisille sopiva FMIC myyntipalstalle.
        Vaihtoivatko turbiinin kokonaan vai onko se clipattu? RB:n "ykköset" vissiin aika vastaavat, isompi kompura ja väljempi turbiini vakio pesiin.

        Comment

        • works
          BTCF Member
          • Nov 2013
          • 123
          • Espoo

          Originally posted by Inspector View Post
          Vaihtoivatko turbiinin kokonaan vai onko se clipattu? RB:n "ykköset" vissiin aika vastaavat, isompi kompura ja väljempi turbiini vakio pesiin.
          Clipattu. Tietääkseni kovin moni vakkareita modaava menee samalla reseptillä, tekee tunereiden elämästä myös ministi helpompaa kun tietää mitä targetoida.
          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            Uudet turbot ja osat tilattu. Otin OEM kun mitään muuta ei tällä ajalla ja budjetilla ollut saatavissa. Torstaina olis tarkoitus pystyä ajaan kalajoelle omalla.... ellei sieltä nyt lauennut jotain muuta lisäksi.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              Ihan mielenkiinnosta, mitä kierros alkuperäisiä ahtimia maksaa?

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                1802€

                Turbot ja osat plus sit vähän öljyä ja jäähdytinnestettä
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Originally posted by reekoon View Post
                  1802€

                  Turbot ja osat plus sit vähän öljyä ja jäähdytinnestettä
                  Juu no eihän tuo nyt kahdesta ahtimesta tolla toimitusajalla mahdoton hinta. Tuohon on varmaan hyvä varautua 335i omistajan jos ei ole vaihdettu.

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Juu no eihän tuo nyt kahdesta ahtimesta tolla toimitusajalla mahdoton hinta. Tuohon on varmaan hyvä varautua 335i omistajan jos ei ole vaihdettu.
                    Omat kesti 170tkm joista vikat 50tkm viritettynä. Toisilla lauennut jo 80tkm kohdilla. Aika tuurista kiinni ilmeisesti ja toki ajotavoista ja muusta huoltamisesta.
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • tommi69
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 419
                      • Helsinki

                      Originally posted by reekoon View Post
                      Omat kesti 170tkm joista vikat 50tkm viritettynä. Toisilla lauennut jo 80tkm kohdilla. Aika tuurista kiinni ilmeisesti ja toki ajotavoista ja muusta huoltamisesta.
                      Mulla kesti 160tkm. Finturbolla modatut 1.400e
                      M140 xDrive v.2017
                      Kawasaki zH2 v.2020

                      Comment

                      • palze
                        BTCF Member
                        • Apr 2018
                        • 77
                        • Helsinki

                        Originally posted by palze View Post
                        Tuli laitettua Mhd stage 1 ja vikakoodia 30FF pukkasi heti ekalla vedolla (3. vaihteella 2,5k > 7k). Paineet pysyy targetissa muutaman sekunnin, mutta putoaa sitten arvoon 7 psi, josta koodi. Loki nähtävissä täällä: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...&data=2-3-5-21

                        Googlailun perusteella vuotamiselle on useampiakin mahdollisia syitä, mutta olisko valistuneita arvauksia, mistä lähteä liikkeelle? Lähinnä kiinnostaisi, että antaisko toi vihjeitä, ettei ahtopaineet missään vaiheessa romahda vaikka putoaakin riittävästi vikakoodin aiheuttamiseksi?

                        Auto on E92 11/2006 katittomilla downpipeilla alkuperäisillä turboilla satatuhatta mittarissa.
                        Vastaavat sen verran heikosti tuolla lontoonkielisellä forumilla, että kokeillaan uudelleen. Yllä oleva ongelma siis edelleen päällä. Muutama uusi huomio sitten edellisen postauksen:

                        - Tekee täysin samaa stage 2:lla eli boost pysyy ihan hyvin targetissa 5,5k rpm asti, mutta sitten wgdc putoaa ja samalla paineet putoaa
                        - Tekee samaa myös v8 beta mapeilla
                        - Tyypillisesti 30ff:n saa siis vain täydellä kaasulla kiihdytettäessä mutta yhden kerran tullut stage 2:lla myös tasakaasulla n. 2k rpm lievään ylämäkeen kutosella ajettaessa. Tuolla kerralla puolimoottirivalon syttymisen jälkeen kaikki paineet hävisi (tavallisesti kulkee ihan pirteästi koodi päälläkin), mutta kun vakiomapin laittoi sisään, matka jatkui taas ihan normaalisti
                        - Vuotokohtia/repeämiä/muita ongelmia ei silmämääräisesti näy, mutta painetestiä ei ole vielä tehty

                        Mikäköhän autoa mahtaa vaivata?

                        Comment

                        • Dusty
                          Bimmer Rookie
                          • May 2017
                          • 112
                          • Vantaa

                          Originally posted by palze View Post
                          Vastaavat sen verran heikosti tuolla lontoonkielisellä forumilla, että kokeillaan uudelleen. Yllä oleva ongelma siis edelleen päällä. Muutama uusi huomio sitten edellisen postauksen:

                          - Tekee täysin samaa stage 2:lla eli boost pysyy ihan hyvin targetissa 5,5k rpm asti, mutta sitten wgdc putoaa ja samalla paineet putoaa
                          - Tekee samaa myös v8 beta mapeilla
                          - Tyypillisesti 30ff:n saa siis vain täydellä kaasulla kiihdytettäessä mutta yhden kerran tullut stage 2:lla myös tasakaasulla n. 2k rpm lievään ylämäkeen kutosella ajettaessa. Tuolla kerralla puolimoottirivalon syttymisen jälkeen kaikki paineet hävisi (tavallisesti kulkee ihan pirteästi koodi päälläkin), mutta kun vakiomapin laittoi sisään, matka jatkui taas ihan normaalisti
                          - Vuotokohtia/repeämiä/muita ongelmia ei silmämääräisesti näy, mutta painetestiä ei ole vielä tehty

                          Mikäköhän autoa mahtaa vaivata?
                          Vakio ohjelmal on nii mitätön paine niin ei heitä koodia silloin salee. Tolle 30ff on oma threadi sielt suurin inffo mutta yleisin nyt varmaa on et tsekkaa ne sun orkkis dv venttilit, alipaineletkut, ahtoputken kunto ja sen tiivisteet sekä coolerilta lähtevät putket/tiivisteet. Myös toi pcv valve voi vuotaa.
                          Last edited by Dusty; 31-07-2018, 13:45.
                          Kolhujen oikasut maalaamatta.

                          Comment

                          • jessemikkola
                            BTCF Member
                            • Dec 2014
                            • 83
                            • Kuusankoski

                            Mites tarviiko takalambdoja laittaa ollenkaa mhd softan kanssa? Meni kierteet nii jätän downpipeissa olleet tulpat paikalleen.

                            Comment

                            • Wibu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 62
                              • Pälkäne

                              Kuuleman mukaan niin näissä uusissa jb4:n ohjelmissa ei oo enää sitä automaattista vikakoodien kuittausta... Ja kun on vaihdettu katittomat dp:t niin onko noille 29F4 ja 29F5 koodeille tehtävissä jotain?

                              Comment

                              • works
                                BTCF Member
                                • Nov 2013
                                • 123
                                • Espoo

                                Originally posted by Wibu View Post
                                Kuuleman mukaan niin näissä uusissa jb4:n ohjelmissa ei oo enää sitä automaattista vikakoodien kuittausta... Ja kun on vaihdettu katittomat dp:t niin onko noille 29F4 ja 29F5 koodeille tehtävissä jotain?
                                Katittomat DP:t ja MHD = all guud.
                                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎