Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    Kylläpä menee taas hyvin. Vaihdatin eräässä liikeessä laatikon öljyt, ja nyt vuotaa, on vissiin pannu tai liitin, se liitin ainaki on siis ihan tunnettu vuotokohta. Ihmetellyt jo kauan että mistä vuotaa öljyä, niin sehän on se laatikon läpivienti luultavasti meinasi tuttu että menisi takuuseen, nimittäin hänellä meni ongelmitta. Siihenhän pitää vaihtaa se laatikon pohja uusiksi, öljyt ym.
    Last edited by majgul; 28-08-2018, 16:02.

    Comment

    • OVi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2016
      • 517
      • Oulu

      Tuskin sellainen työ menee takuuseen mitä ei ole tilattu? Tietysti olisi ollut asiallista soittaa, että laatikosta vuotaa öljyä.
      Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

      Comment

      • yarski
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 311
        • Rauma

        Originally posted by hardyy View Post
        2AAF Fuel Pump plausibility
        Tollasen koodin heitti kun kiihdytin motarille..?
        Vakiopumppu vai walbro ?
        Jos walbro niin ei haittaa mitään, samaa mulle tuli jatkuvasti.
        DME ei ilmeisesti ymmärrä kun toi ottaa enemmän virtaa... ?
        Poistin valvonnan softasta eikä enää vaivaa turhat herjat.
        G26 i4 M50 supercharged
        ex: F36 440i xdrive msport
        ex: E91 335 lci xdrive msport

        Comment

        • tombbade21
          Newbiemmer
          • Oct 2014
          • 8
          • tampere

          Onko täälä väki tilaillu arm motorsportilta mitään? Näyttäisi kohtalaisen edukkaalta paikalta tilata downpipet ja cooleri. Ja miten on ohjelmoinnin kanssa et kannattaneeko käyttää jossain vaiko ostaa se jb4? Pystyykö sen jb kanssa sekottaan e85 ja 98 ilman mitään lisähiluja?
          E93 335i -08

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            Originally posted by tombbade21 View Post
            Onko täälä väki tilaillu arm motorsportilta mitään? Näyttäisi kohtalaisen edukkaalta paikalta tilata downpipet ja cooleri. Ja miten on ohjelmoinnin kanssa et kannattaneeko käyttää jossain vaiko ostaa se jb4? Pystyykö sen jb kanssa sekottaan e85 ja 98 ilman mitään lisähiluja?
            Tämän moottorin osalta, en lähtis ohjelmaa etsimään tällä hetkellä muualta kuin niiltä ketkä käyttää MHD:ta. Sillä pääset myös halvimmalla alkuun. Jos autossassi on vakio turbot, niin jb4 ei mitenkään välttämätön minun mielestä.

            Inpa kaapeli (osta laadukas!), Android laite, otg kaapeli, mhd flasher ja se on siinä. MHDn kautta pitää ostaa ainakin flasher module ja joku kartta tai pyydät jotakuta tekemään custom kartan. Monitor module on melkeinpä pakollinen hankinta myös. MHDn puoli tulee maksamaan joku 200-250€. Inpa kaapeli laadukas noin 50€. Sit joku android laite.
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • jameksi
              Newbiemmer
              • Jan 2018
              • 2
              • Helsinki

              Originally posted by P33P33 View Post
              Tämän moottorin osalta, en lähtis ohjelmaa etsimään tällä hetkellä muualta kuin niiltä ketkä käyttää MHD:ta. Sillä pääset myös halvimmalla alkuun. Jos autossassi on vakio turbot, niin jb4 ei mitenkään välttämätön minun mielestä.

              Inpa kaapeli (osta laadukas!), Android laite, otg kaapeli, mhd flasher ja se on siinä. MHDn kautta pitää ostaa ainakin flasher module ja joku kartta tai pyydät jotakuta tekemään custom kartan. Monitor module on melkeinpä pakollinen hankinta myös. MHDn puoli tulee maksamaan joku 200-250€. Inpa kaapeli laadukas noin 50€. Sit joku android laite.
              Ja sit e85/98 sekotuksia varten ostat tän pois sitä MHD:tä varte

              Comment

              • vadeliuz
                Newbiemmer
                • Nov 2017
                • 2
                • Tampere

                Moi,

                Nyt kun oon saanu autoni kasaan päivitetyillä turboilla, Dci:llä, catittomilla downpipeillä sekä isommalla coolerilla niin olisi aika hieman tutkia auton toimintaa ohjelman puolelta. Latasin autooni MHD v7 stage 2+ mapin, eikä ainakaan perstuntuma kerro virheellisestä toiminnasta. Viitsisikö joku asiasta enemmän tietävä vilkaista vielä tuota lokia, mättääkö siellä joku? -> https://datazap.me/u/vadeliuz/log-1535523979?log=1&data=23

                Loki otettu 4. vaihteella 80km/h alkaen ja lopettaen 5. vaihteelle vaihdon jälkeen.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5430
                  • S:t Karins

                  Originally posted by vadeliuz View Post
                  Moi,

                  Nyt kun oon saanu autoni kasaan päivitetyillä turboilla, Dci:llä, catittomilla downpipeillä sekä isommalla coolerilla niin olisi aika hieman tutkia auton toimintaa ohjelman puolelta. Latasin autooni MHD v7 stage 2+ mapin, eikä ainakaan perstuntuma kerro virheellisestä toiminnasta. Viitsisikö joku asiasta enemmän tietävä vilkaista vielä tuota lokia, mättääkö siellä joku? -> https://datazap.me/u/vadeliuz/log-1535523979?log=1&data=23

                  Loki otettu 4. vaihteella 80km/h alkaen ja lopettaen 5. vaihteelle vaihdon jälkeen.
                  Ihan hyvältä tuo näyttää, muuta vielä bar => psi niin ymmärtää joain paineista
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Mielestäni ei ehkä ihan niin hyvältä näytä. Sulla kyykkää matalapaine alle 5baarin, ei pahasti mutta enemmän tuo korkeapaine kyykkää.
                    Sulla on noita korjauksia joka sylinterissä yllättävänkin suuria, taitaa olla 98 mappi?

                    Comment

                    • vadeliuz
                      Newbiemmer
                      • Nov 2017
                      • 2
                      • Tampere

                      Juu, 98 mappi on. Noita korjauksia ihmettelin kans mitä tuolla kiihdytyksen alkupäässä on. Onko valistuneita veikkauksia mistä nuo paineen putoamiset ja korjaukset johtuisi?

                      Originally posted by majgul View Post
                      Mielestäni ei ehkä ihan niin hyvältä näytä. Sulla kyykkää matalapaine alle 5baarin, ei pahasti mutta enemmän tuo korkeapaine kyykkää.
                      Sulla on noita korjauksia joka sylinterissä yllättävänkin suuria, taitaa olla 98 mappi?

                      Comment

                      • puerco
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1135
                        • Espoo

                        Liitytään itsekin tähän keskusteluun
                        reekoon lauenneet ahtimet lähtivät FinTurbolle täysremonttiin ja hybridi modaukseen, mitäs kaikkea porukka nyt suosittelee asennuksessa tarvikkeihin? Otan finturbolta myös asennuspaketin joka oli kohtuu kattava, selviääkö sillä?

                        -********* kaikki tiivisteet
                        -********* o-renkaat
                        -********* pultit
                        -********* klemmarit
                        -********* mutterit
                        -********* - V- band kiristimet
                        -********* jne..
                        -********* siis isolaatikko

                        Ja kun setit on levällään niin VRSFn cold side inlet kit lähti myös matkaan. Mitäs olen unohtanut?
                        Ps. Sigussa muut modit.
                        MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                        https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                        https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                        IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Originally posted by vadeliuz View Post
                          Juu, 98 mappi on. Noita korjauksia ihmettelin kans mitä tuolla kiihdytyksen alkupäässä on. Onko valistuneita veikkauksia mistä nuo paineen putoamiset ja korjaukset johtuisi?
                          Kokeile ensiksi se 95 mappi nii lähtee korjaukset veks. Mappi liian aggressiivinen ja säätää ennakkoa. Itselläni sama, ja 95 mappi toimii tosi hyvin. Tankkaan edelleen silti siis 98 bensaa.

                          Lähe tuolla liikkeelle ja ota 3:s vaihteella logi

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Originally posted by vadeliuz View Post
                            Moi,

                            Nyt kun oon saanu autoni kasaan päivitetyillä turboilla, Dci:llä, catittomilla downpipeillä sekä isommalla coolerilla niin olisi aika hieman tutkia auton toimintaa ohjelman puolelta. Latasin autooni MHD v7 stage 2+ mapin, eikä ainakaan perstuntuma kerro virheellisestä toiminnasta. Viitsisikö joku asiasta enemmän tietävä vilkaista vielä tuota lokia, mättääkö siellä joku? -> https://datazap.me/u/vadeliuz/log-1535523979?log=1&data=23

                            Loki otettu 4. vaihteella 80km/h alkaen ja lopettaen 5. vaihteelle vaihdon jälkeen.
                            Ei noi sun paineet juuri edes viel kyykkää. Matalat pysyy 70 PSIn tuntumassa nätisti ja korkeepaine ei laske alle 1800 PSIn. Eli niiden puolesta ei hätää. Noi korjauksetkin tulee vedon alussa lähinnä, mut siinä kaasuläppä korjailee ahtoja ees taas, joten sytkäkorjaukset bois ihan johtua siitäkin. Pääpiirteissään siis siisti logi.

                            Mä ottaisin uuden login ja alota veto vaikka vielä pienemmiltä kierroksilta.
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • P33P33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 181
                              • Kellokoski

                              Originally posted by puerco View Post
                              Liitytään itsekin tähän keskusteluun
                              reekoon lauenneet ahtimet lähtivät FinTurbolle täysremonttiin ja hybridi modaukseen, mitäs kaikkea porukka nyt suosittelee asennuksessa tarvikkeihin? Otan finturbolta myös asennuspaketin joka oli kohtuu kattava, selviääkö sillä?

                              -********* kaikki tiivisteet
                              -********* o-renkaat
                              -********* pultit
                              -********* klemmarit
                              -********* mutterit
                              -********* - V- band kiristimet
                              -********* jne..
                              -********* siis isolaatikko

                              Ja kun setit on levällään niin VRSFn cold side inlet kit lähti myös matkaan. Mitäs olen unohtanut?
                              Ps. Sigussa muut modit.
                              Noilla pitäis pärjää. Toki öljyt ja jäähdytinnesteet, mut ne lienee itsestään selvyyksiä. Eli tuleeko sulle reekoon ahtimet? Jos näin, niin oliko molemmat 3-sarjalaisia? 1 ja 3 sarjan taka ahdin on pikkasen erilainen, minkä takia ylempi jäähdytyslinja ei sovi ihan suoraan eikä ahtoputki. Kompurapesä on eri asennossa ja hukkiksen kello myös. Tää infona myös muille, jos päivittelette ahtimia.
                              Saako udella paljon fin turbo hybrideistä velottaa ja kertoko ne mitä päivitys pitää sisällään?
                              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                              Comment

                              • puerco
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1135
                                • Espoo

                                Originally posted by P33P33 View Post
                                Noilla pitäis pärjää. Toki öljyt ja jäähdytinnesteet, mut ne lienee itsestään selvyyksiä. Eli tuleeko sulle reekoon ahtimet? Jos näin, niin oliko molemmat 3-sarjalaisia? 1 ja 3 sarjan taka ahdin on pikkasen erilainen, minkä takia ylempi jäähdytyslinja ei sovi ihan suoraan eikä ahtoputki. Kompurapesä on eri asennossa ja hukkiksen kello myös. Tää infona myös muille, jos päivittelette ahtimia.
                                Saako udella paljon fin turbo hybrideistä velottaa ja kertoko ne mitä päivitys pitää sisällään?
                                Joo kummallakon e91 335. Mulla nelikko. Reekoon topicci.

                                Fin turbon huolto ja modaus on siellä 1.5k luokassa normaalisti, riippuu onko laakeripesä ehjä vai ei. (Toisessa ahtimessa siis laakeri ihan moro)
                                Hukkaportit huolletaan myös. Voin kertoa sitten mitä tehtiin kun saan ne takas..
                                MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                                https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                                https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                                IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎