Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardyy
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 113
    • suomi

    Originally posted by mmie View Post
    https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...93-n54-oe.html

    Oli näistäkin jo hinta pudonnut..
    Tarkotus olis hakea lisää tehoa samalla joten muokatut vakio turbot tai sitten aftermarket.. mutta kummat :think turbotohtorin modausta olen myös harkinnut.

    Comment

    • works
      BTCF Member
      • Nov 2013
      • 123
      • Espoo

      Originally posted by hardyy View Post
      Tarkotus olis hakea lisää tehoa samalla joten muokatut vakio turbot tai sitten aftermarket.. mutta kummat :think turbotohtorin modausta olen myös harkinnut.
      Full rebuild billet kompuralla ja klipatulla turbiinilla oli 750e/kpl Fin-Turbolla. 20psi 7000rpm, mutta vaatii ahtojäähyltä tehoa/kokoa lämmöntuoton takia.
      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

      Comment

      • hardyy
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 113
        • suomi

        Originally posted by works View Post
        Full rebuild billet kompuralla ja klipatulla turbiinilla oli 750e/kpl Fin-Turbolla. 20psi 7000rpm, mutta vaatii ahtojäähyltä tehoa/kokoa lämmöntuoton takia.
        Kuuluko tähän hintaan hukkaporttien korjaus?

        Comment

        • puerco
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1135
          • Espoo

          Originally posted by hardyy View Post
          Kuuluko tähän hintaan hukkaporttien korjaus?
          Mulla on vakioahtimet juuri Fin-turbolla täys huollossa / modattavana ja hukkaportit remontoidaan myös samalla.
          MB E350e http://www.elpuercosi.fi
          https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
          https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
          IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

          Comment

          • hardyy
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 113
            • suomi

            Originally posted by puerco View Post
            Mulla on vakioahtimet juuri Fin-turbolla täys huollossa / modattavana ja hukkaportit remontoidaan myös samalla.
            Mitäs tollanen operaatio kustantaa?

            Comment

            • works
              BTCF Member
              • Nov 2013
              • 123
              • Espoo

              Originally posted by hardyy View Post
              Kuuluko tähän hintaan hukkaporttien korjaus?
              Juu, sen takia ne sinne alunperin meni ja koska työ joka vaaditaan noiden irroittamiseen autosta ei ole ihan pieni, päätin sijoittaa "vähän" lisää. Eli quotattu hinta on hukkisten huolto+rebuildi uusilla/modatuilla siivillä.
              135 E82 flexfuel / stg1 turbot

              Comment

              • tmpzk
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 361
                • Espoo

                Originally posted by works View Post
                Full rebuild billet kompuralla ja klipatulla turbiinilla oli 750e/kpl Fin-Turbolla. 20psi 7000rpm, mutta vaatii ahtojäähyltä tehoa/kokoa lämmöntuoton takia.
                Toimiiko ne ”vakio” softalla? Mulla siis mhd stage2+. Varmaan kannattaa säädättää jossain, missä? JB4 varmaan myös hankittava.. Vaatiiko toi 20psi sen N20 mappi anturin, löytyy toki sekin muttei adapteriä.. Tänään lähti hyllystä yhdet samalle jumpalle finturboon, cooleri ripustetaan valuttamaan öljyt ulos ja autossa kiinni olevat turbot onkin romumetallia.
                -E90 335i 2008

                Comment

                • hardyy
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2015
                  • 113
                  • suomi

                  Mulle tarjosivat uusia turboja Fin-turbolla hintaa 900e kpl.
                  Kuulemma korjaus osat ihan sekundaa niin mielummin laittaa uudet heti.

                  Comment

                  • Dusty
                    Bimmer Rookie
                    • May 2017
                    • 112
                    • Vantaa

                    Originally posted by tmpzk View Post
                    Toimiiko ne ”vakio” softalla? Mulla siis mhd stage2+. Varmaan kannattaa säädättää jossain, missä? JB4 varmaan myös hankittava.. Vaatiiko toi 20psi sen N20 mappi anturin, löytyy toki sekin muttei adapteriä.. Tänään lähti hyllystä yhdet samalle jumpalle finturboon, cooleri ripustetaan valuttamaan öljyt ulos ja autossa kiinni olevat turbot onkin romumetallia.
                    Custom softaa sisään siitä koodia nim. P33P33. Jb4 et edes tarvi kun löytyy jo mhd. N20 tmap sensori hyvä kun näkee et missä ahdoissa mennään ton 21.5 jälkeen. Adapterin saat nopeella toimituksella vaikka mlperformancesta.
                    Kolhujen oikasut maalaamatta.

                    Comment

                    • tkkaisla
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2017
                      • 30
                      • Vantaa

                      Mikä intercooler tilaukseen?

                      Ilmeisesti VRSF:n coolereissa on paras hinta-teho-laatu -yhdistelmä.

                      Ajattelin suosiolla mennä 7" kokoseen, mutta kannattaako sijoittaa tuohon tiheämpään HD-malliin(High Density) vai ei? Tarkotus ois ostaa kerralla sellanen, että ei tarvi sitten myöhemmin päivitellä.

                      Netistä löytyy kommenttia suuntaan jos toiseen, mutta niistä on vaikea tehdä johtopäätöksiä kun esim. Floridan kelit eroaa hieman Suomen olosuhteista.
                      BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
                      JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
                      Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

                      Comment

                      • Dusty
                        Bimmer Rookie
                        • May 2017
                        • 112
                        • Vantaa

                        Originally posted by tkkaisla View Post
                        Ilmeisesti VRSF:n coolereissa on paras hinta-teho-laatu -yhdistelmä.

                        Ajattelin suosiolla mennä 7" kokoseen, mutta kannattaako sijoittaa tuohon tiheämpään HD-malliin(High Density) vai ei? Tarkotus ois ostaa kerralla sellanen, että ei tarvi sitten myöhemmin päivitellä.

                        Netistä löytyy kommenttia suuntaan jos toiseen, mutta niistä on vaikea tehdä johtopäätöksiä kun esim. Floridan kelit eroaa hieman Suomen olosuhteista.
                        Jos sulla viri turbot ni osta suoraa toi 7.5 race tai minimissään tuo 7''hd
                        Kolhujen oikasut maalaamatta.

                        Comment

                        • tkkaisla
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2017
                          • 30
                          • Vantaa

                          HD:ta tilaukseen

                          Originally posted by Dusty View Post
                          Jos sulla viri turbot ni osta suoraa toi 7.5 race tai minimissään tuo 7''hd
                          Vakioturbot tässä vaiheessa(kun edellinen omistaja oli ne juuri vaihtanut) mutta täytyyhän siihen varautua. Laitetaan siispä sitä silmällä pitäen HD tilaukseen. ML performancesta on tavaraa tullut jo ostettuakin. Osaako joku vinkata halvempaa paikkaa muualta netistä. Toki sitä tullitkin voi maksella jos halvemmalla pääsee, mutta ne tahtovat aika tiukasti syödä hyödyt US:stä tilaamiselta.
                          BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
                          JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
                          Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

                          Comment

                          • tkkaisla
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2017
                            • 30
                            • Vantaa

                            Originally posted by Dusty View Post
                            Jos sulla viri turbot ni osta suoraa toi 7.5 race tai minimissään tuo 7''hd
                            Itseasias tekis mieli ostaa toi Phoenixin 7.5" Race, mutta niitä tulee myyntiin vasta lokakuun puolessa välissä niin ei viittis sinne asti odotella

                            BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
                            JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
                            Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

                            Comment

                            • Dusty
                              Bimmer Rookie
                              • May 2017
                              • 112
                              • Vantaa

                              Originally posted by tkkaisla View Post
                              Vakioturbot tässä vaiheessa(kun edellinen omistaja oli ne juuri vaihtanut) mutta täytyyhän siihen varautua. Laitetaan siispä sitä silmällä pitäen HD tilaukseen. ML performancesta on tavaraa tullut jo ostettuakin. Osaako joku vinkata halvempaa paikkaa muualta netistä. Toki sitä tullitkin voi maksella jos halvemmalla pääsee, mutta ne tahtovat aika tiukasti syödä hyödyt US:stä tilaamiselta.

                              Suoraa https://www.vr-speed.com/ vaan tilaukseen. Suosittelen ottaa dpt samal jos ei semmosia jo löydy.
                              Kolhujen oikasut maalaamatta.

                              Comment

                              • works
                                BTCF Member
                                • Nov 2013
                                • 123
                                • Espoo

                                Originally posted by tmpzk View Post
                                Toimiiko ne ”vakio” softalla? Mulla siis mhd stage2+. Varmaan kannattaa säädättää jossain, missä? JB4 varmaan myös hankittava.. Vaatiiko toi 20psi sen N20 mappi anturin, löytyy toki sekin muttei adapteriä.. Tänään lähti hyllystä yhdet samalle jumpalle finturboon, cooleri ripustetaan valuttamaan öljyt ulos ja autossa kiinni olevat turbot onkin romumetallia.
                                Custom softan vaatii, P33P33 osaa auttaa, itse otin Motiv:lta kun pulttasin kiinni myös heidän flex-fuel tavaransa. N20 MAP on hyvin suositeltava myös.
                                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎