Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei tule lämmintä E91 sisään.
Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?
Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
LCI 320d kytkinpoljin napsuu, kun painaa melkein pohjaan.
Onko tuolla jotain vaihdettavaa vai lähteekä pelkästään jollain rasvauksella?
Toi napsuminen kuuluu tosiaan, kun poljin on melkein pohjassa.
Napsuu myös nostettaessa samassa kohdassa
Ideoita?E92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by Rikardo View PostEi tule lämmintä E91 sisään.
Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?
Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?
Tarkasta mittaristosta nouseeko moottorin lämmöt normaaleihin lukemiin.
Comment
-
-
Originally posted by Rikardo View PostEi tule lämmintä E91 sisään.
Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?
Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostNäissä harvemmin ilmausongelmia on. Lämmintä tulee ilman lisävesipumppuakin. Näissä on lämppärin kennossa sähkövastukset, joten lämpöä pitäisi pukata jo viileämmälläkin koneella. Ainakin omassa tulee todella kuumaa ilmaa kabiiniin jo kun nesteen lämmöt päälle 70 asteen. Syynä voi olla kennoa ohjaava ilmaläppä joka jumissa. Onko vikakoodit luettu?
Aiemmin tuli muuten ihan lämmintä mutta matkustajalle kylmää. Nyt ei tule muutenkaan. Googlettelin noita oireita ja sen perusteella vois olla lämppärin kennosta jokin toinen osio tukossa. Lisävesipumppu oli pitkään toimimattomana ja silloin oli ihan lämpimät oltavat.
Vesipumpulla tarkoitin sitä ihan perus-vesipumppua. Varmaan kuitenki tulisi varoituksia ylikuumenemisesta näilläkin keleillä jos se ei toimi?ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Originally posted by prh' View PostTarkasta mittaristosta nouseeko moottorin lämmöt normaaleihin lukemiin.
Turunväylälle Kehä I:ltä liittyttäessä oli noussut 66 asteeseen.
Turunväylää kun paahtoi reilua satasta Nummelaan asti nousi lämmöt 84.
Nummelan jälkeen tippui sitten reiluun 50 asteeseen kun piti ajella hitaampien perässä.
Ei kuitenkaan nyt niin kylmältä tuntunut kuin aamulla, mutta ehkä tuo termarivialta vaikuttais? :thinkex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Rikardo View PostTöistä lähtiessä tarkistelin piilovalikosta noita lämpöjä.
Turunväylälle Kehä I:ltä liittyttäessä oli noussut 66 asteeseen.
Turunväylää kun paahtoi reilua satasta Nummelaan asti nousi lämmöt 84.
Nummelan jälkeen tippui sitten reiluun 50 asteeseen kun piti ajella hitaampien perässä.
Ei kuitenkaan nyt niin kylmältä tuntunut kuin aamulla, mutta ehkä tuo termarivialta vaikuttais? :think
Kyllä moottorin lämpöjen pitäisi pysyä vakiona kokoajan lämmettyään.
Egr sekä moottorin termari vaihtoon, varsinkin jos ei tietoa koska vaihdettu.
Comment
-
-
Originally posted by prh' View PostKyllä moottorin lämpöjen pitäisi pysyä vakiona kokoajan lämmettyään.
Egr sekä moottorin termari vaihtoon, varsinkin jos ei tietoa koska vaihdettu.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Originally posted by prh' View PostKyllä moottorin lämpöjen pitäisi pysyä vakiona kokoajan lämmettyään.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Oiskohan vinkkejä miten voisin yrittää selvittää 320d 06 m47 motilla, onko autossa vielä dpf purkki paikallaan ? Aloin siis epäilemään että sitä ei ole koska rööristä tuleva haju on puhas diiseliauton haju, dpf:än kanssa olevassa audissahan esim ei haise takana mikään. Minkälaista päästölappua teillä on tullu dpf:än kanssa? Kyseisessä autossa edellisessä katsastuksessa päästö ollut 0,66. Ainoa minkä keksin näin kotiolosuhteissa niin seurailla että polttaako dpf itseään vai ei. Muita ideoita?
Comment
-
-
Originally posted by DieselPower View PostOiskohan vinkkejä miten voisin yrittää selvittää 320d 06 m47 motilla, onko autossa vielä dpf purkki paikallaan ? Aloin siis epäilemään että sitä ei ole koska rööristä tuleva haju on puhas diiseliauton haju, dpf:än kanssa olevassa audissahan esim ei haise takana mikään. Minkälaista päästölappua teillä on tullu dpf:än kanssa? Kyseisessä autossa edellisessä katsastuksessa päästö ollut 0,66. Ainoa minkä keksin näin kotiolosuhteissa niin seurailla että polttaako dpf itseään vai ei. Muita ideoita?
Muistaakseni päästölappu niin matala,että mittalaitteen virhemarginaali samaa luokkaa...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Hmm..:think kävin tsekkailee niin pää oli puhdas. Autolle edellisen omistajan toimesta ajeltu termarit pimeenä ilmeisesti aika pitkään.. Termarit tuli vaihdettua ja lämmöt olivat ajossa 88-91 ja ajattelin että samantien ois pärähtäny dpf:än puhdisus päälle mutta ei.. Ideoita? Veikkaan että aika tukossa on.
Comment
-
-
Originally posted by DieselPower View PostHmm..:think kävin tsekkailee niin pää oli puhdas. Autolle edellisen omistajan toimesta ajeltu termarit pimeenä ilmeisesti aika pitkään.. Termarit tuli vaihdettua ja lämmöt olivat ajossa 88-91 ja ajattelin että samantien ois pärähtäny dpf:än puhdisus päälle mutta ei.. Ideoita? Veikkaan että aika tukossa on.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment