Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kermis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 64
    • Salo

    #46
    Originally posted by Laku View Post
    Omalla riskillä, lähinnä katalysaattori voi mennä, jos huonosti käy ja röpöttää. Nokananturilta tuo kuulostaa, vaikka oireet ovatkin erilaiset kuin omassa N43:ssa hiljattain.
    Käy ja kukkuu hyvin. 2a82 sieltä tuli kun kävi paremman johdon nokassa. Nollaamalla katosi myös moottorivalo. Kiitos @DerPastor

    Comment

    • Rikardo
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 715
      • Karkkila

      #47
      Ei tule lämmintä E91 sisään.
      Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?

      Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?
      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
      ex:TitanSilber E91 330da
      -Karkkila Connection-

      Comment

      • Lördagskorv
        Aluevastaava
        • Nov 2016
        • 2097
        • Lohja city

        #48
        LCI 320d kytkinpoljin napsuu, kun painaa melkein pohjaan.
        Onko tuolla jotain vaihdettavaa vai lähteekä pelkästään jollain rasvauksella?

        Toi napsuminen kuuluu tosiaan, kun poljin on melkein pohjassa.
        Napsuu myös nostettaessa samassa kohdassa

        Ideoita?
        E92 M3 -10 Jerezschwarz
        E28 528i -84 Diamantschwarz
        G20 320e -22 Sunset Orange
        Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

        E92 M3 -08 Silverstone 2
        E38 740i -00 Imolarot 2
        E46 320d -02 Orientblau

        Comment

        • prh'
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 122
          • Seinäjoki

          #49
          Originally posted by Rikardo View Post
          Ei tule lämmintä E91 sisään.
          Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?

          Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?

          Tarkasta mittaristosta nouseeko moottorin lämmöt normaaleihin lukemiin.

          Comment

          • Rikardo
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 715
            • Karkkila

            #50
            Originally posted by prh' View Post
            Tarkasta mittaristosta nouseeko moottorin lämmöt normaaleihin lukemiin.
            Aivan, pitääpä sieltä tutkia.
            ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
            ex:TitanSilber E91 330da
            -Karkkila Connection-

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by Rikardo View Post
              Ei tule lämmintä E91 sisään.
              Vuoden vaihteessa vaihdettu lisävesipumppu. Jäänyt tuossa yhteydessä ilmaa järjestelmään vai olisko ne kuuluisat termostaatit nyt?

              Varmaanhan tuo ilmoittelis näilläkin keleillä jos itse vesipumppu olis nyt sanonut ittensä irti?
              Näissä harvemmin ilmausongelmia on. Lämmintä tulee ilman lisävesipumppuakin. Näissä on lämppärin kennossa sähkövastukset, joten lämpöä pitäisi pukata jo viileämmälläkin koneella. Ainakin omassa tulee todella kuumaa ilmaa kabiiniin jo kun nesteen lämmöt päälle 70 asteen. Syynä voi olla kennoa ohjaava ilmaläppä joka jumissa. Onko vikakoodit luettu?

              Comment

              • Rikardo
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 715
                • Karkkila

                #52
                Originally posted by Tome View Post
                Näissä harvemmin ilmausongelmia on. Lämmintä tulee ilman lisävesipumppuakin. Näissä on lämppärin kennossa sähkövastukset, joten lämpöä pitäisi pukata jo viileämmälläkin koneella. Ainakin omassa tulee todella kuumaa ilmaa kabiiniin jo kun nesteen lämmöt päälle 70 asteen. Syynä voi olla kennoa ohjaava ilmaläppä joka jumissa. Onko vikakoodit luettu?
                Viimeksi kun vikakoodit luin Carlyllä niin joku vika koodi taisi läpästä olla. (LIN-väylässä taka vasen moottori/PTC-lämmitin). Ei tullut kuitenkaan uudestaan nollauksen jälkeen.
                Aiemmin tuli muuten ihan lämmintä mutta matkustajalle kylmää. Nyt ei tule muutenkaan. Googlettelin noita oireita ja sen perusteella vois olla lämppärin kennosta jokin toinen osio tukossa. Lisävesipumppu oli pitkään toimimattomana ja silloin oli ihan lämpimät oltavat.

                Vesipumpulla tarkoitin sitä ihan perus-vesipumppua. Varmaan kuitenki tulisi varoituksia ylikuumenemisesta näilläkin keleillä jos se ei toimi?
                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                ex:TitanSilber E91 330da
                -Karkkila Connection-

                Comment

                • Rikardo
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 715
                  • Karkkila

                  #53
                  Originally posted by prh' View Post
                  Tarkasta mittaristosta nouseeko moottorin lämmöt normaaleihin lukemiin.
                  Töistä lähtiessä tarkistelin piilovalikosta noita lämpöjä.
                  Turunväylälle Kehä I:ltä liittyttäessä oli noussut 66 asteeseen.
                  Turunväylää kun paahtoi reilua satasta Nummelaan asti nousi lämmöt 84.
                  Nummelan jälkeen tippui sitten reiluun 50 asteeseen kun piti ajella hitaampien perässä.

                  Ei kuitenkaan nyt niin kylmältä tuntunut kuin aamulla, mutta ehkä tuo termarivialta vaikuttais? :think
                  ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                  ex:TitanSilber E91 330da
                  -Karkkila Connection-

                  Comment

                  • prh'
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 122
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by Rikardo View Post
                    Töistä lähtiessä tarkistelin piilovalikosta noita lämpöjä.
                    Turunväylälle Kehä I:ltä liittyttäessä oli noussut 66 asteeseen.
                    Turunväylää kun paahtoi reilua satasta Nummelaan asti nousi lämmöt 84.
                    Nummelan jälkeen tippui sitten reiluun 50 asteeseen kun piti ajella hitaampien perässä.

                    Ei kuitenkaan nyt niin kylmältä tuntunut kuin aamulla, mutta ehkä tuo termarivialta vaikuttais? :think

                    Kyllä moottorin lämpöjen pitäisi pysyä vakiona kokoajan lämmettyään.
                    Egr sekä moottorin termari vaihtoon, varsinkin jos ei tietoa koska vaihdettu.

                    Comment

                    • Rikardo
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 715
                      • Karkkila

                      #55
                      Originally posted by prh' View Post
                      Kyllä moottorin lämpöjen pitäisi pysyä vakiona kokoajan lämmettyään.
                      Egr sekä moottorin termari vaihtoon, varsinkin jos ei tietoa koska vaihdettu.
                      Tämäpä selvä Onhan tuolla tullut ite jo 140000km ajettua, niin ehkä se on jo aikakin
                      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                      ex:TitanSilber E91 330da
                      -Karkkila Connection-

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17837
                        • PKS

                        #56
                        Originally posted by prh' View Post
                        Kyllä moottorin lämpöjen pitäisi pysyä vakiona kokoajan lämmettyään.
                        Joo ja ei. Riippuu siitä millainen on ajotapahtuma, moottorin rasitus, ajoviima, ym. Mutta ei se saisi notkahtaa kuitenkaan noin paljoa.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • DieselPower
                          Newbiemmer
                          • Jan 2019
                          • 27
                          • Finland

                          #57
                          Oiskohan vinkkejä miten voisin yrittää selvittää 320d 06 m47 motilla, onko autossa vielä dpf purkki paikallaan ? Aloin siis epäilemään että sitä ei ole koska rööristä tuleva haju on puhas diiseliauton haju, dpf:än kanssa olevassa audissahan esim ei haise takana mikään. Minkälaista päästölappua teillä on tullu dpf:än kanssa? Kyseisessä autossa edellisessä katsastuksessa päästö ollut 0,66. Ainoa minkä keksin näin kotiolosuhteissa niin seurailla että polttaako dpf itseään vai ei. Muita ideoita?

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            #58
                            Originally posted by DieselPower View Post
                            Oiskohan vinkkejä miten voisin yrittää selvittää 320d 06 m47 motilla, onko autossa vielä dpf purkki paikallaan ? Aloin siis epäilemään että sitä ei ole koska rööristä tuleva haju on puhas diiseliauton haju, dpf:än kanssa olevassa audissahan esim ei haise takana mikään. Minkälaista päästölappua teillä on tullu dpf:än kanssa? Kyseisessä autossa edellisessä katsastuksessa päästö ollut 0,66. Ainoa minkä keksin näin kotiolosuhteissa niin seurailla että polttaako dpf itseään vai ei. Muita ideoita?
                            Dpf paikallaan niin pakoputkenpää käytännössä kirkas jos on musta niin putkea käsitelty jotenkin.
                            Muistaakseni päästölappu niin matala,että mittalaitteen virhemarginaali samaa luokkaa...
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • DieselPower
                              Newbiemmer
                              • Jan 2019
                              • 27
                              • Finland

                              #59
                              Hmm..:think kävin tsekkailee niin pää oli puhdas. Autolle edellisen omistajan toimesta ajeltu termarit pimeenä ilmeisesti aika pitkään.. Termarit tuli vaihdettua ja lämmöt olivat ajossa 88-91 ja ajattelin että samantien ois pärähtäny dpf:än puhdisus päälle mutta ei.. Ideoita? Veikkaan että aika tukossa on.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9142
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by DieselPower View Post
                                Hmm..:think kävin tsekkailee niin pää oli puhdas. Autolle edellisen omistajan toimesta ajeltu termarit pimeenä ilmeisesti aika pitkään.. Termarit tuli vaihdettua ja lämmöt olivat ajossa 88-91 ja ajattelin että samantien ois pärähtäny dpf:än puhdisus päälle mutta ei.. Ideoita? Veikkaan että aika tukossa on.
                                Jos siellä on aiheeseen liittyen aktiivinen vikakoodi, niin ei lähde regenerointi päälle ennen nollauksia.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎