Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17837
    • PKS

    Originally posted by touring39 View Post
    Juu, toki näin. Asetonilla kyllä riisuttiin vanha maali aika hyvin pois, mutta tietysti, jos vaikka mustista tehdään valkoiset, pitää tehdä aika paljon enemmän työtä.
    Asetoni kuivattaa nahkaa pahasti, tinneri paljon parempi.

    Itse tein värinpoiston usealla pullolla tinneriä ja karhinkielellä kunnes kaikki vanha väri oli kerätty pois.

    E36 sisustaan meni aikaa kahdella ihmisellä noin 4 työpäivää, eli mistään kevyestä hommasta ei ole kyse mutta jos haluaa ihan oikeasti hyvän lopputuloksen mikä kestää kannattaa panostaa kaikki aika vanhan maalin poistoon mitä suinkaan on mahdollista. Maalaus toki usealla ohuella kerroksella, pohjustukset alle ja lakkaa useampi kerros.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • snaytserie
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 128
      • FRS

      Tarkoitus olis ostaa 325d sedani 2009, m57/t2 motilla, mitä kannattaa kuunnella/tsekata koeajolla? ja manuaali on kyseessä. Ajettu n.180tkm
      Jos jollain kokemuksia niin pikaisesti kaivattaisiin niitä.
      10, 525d LCI M-sport touring, carbonschwarz
      96- 528iA M-sport, montrealblau metallic

      Ex. 11, 325i LCI M-sport man, sapphireschwarz metallic
      Ex. 07, 525d LCI M-sport, tiefseeblau metallic
      Ex. 08, 325d, diamondschwarz

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1265
        • Kajjjaani

        Originally posted by Dualfun View Post
        Asetoni kuivattaa nahkaa pahasti, tinneri paljon parempi.
        Juurikin näin. Asetonia ainoastaan viimeisenä keinona jos tinnerillä ei millään tunnu lähtevän, on myrkkyä nahalle.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by alpine3 View Post
          Juurikin näin. Asetonia ainoastaan viimeisenä keinona jos tinnerillä ei millään tunnu lähtevän, on myrkkyä nahalle.
          Juu, ei sen kanssa läträtä kannata, mutta toimii parhaiten. Ja erittäin hyvä lopputulos tuli.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • SubZir
            Bimmer Rookie
            • Jan 2003
            • 123
            • Finland

            Xenonit temppuilee

            08 330i E93 hid xenonit rupesi vilkuttaan kuskin puolen ajovaloa päälle ja pois.
            Poltin ja ballastit vaihdettu, eikä auttanut.
            Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi etsiä?

            Comment

            • Julle699
              Newbiemmer
              • Sep 2017
              • 4
              • Sotkamo

              Originally posted by SubZir View Post
              08 330i E93 hid xenonit rupesi vilkuttaan kuskin puolen ajovaloa päälle ja pois.
              Poltin ja ballastit vaihdettu, eikä auttanut.
              Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi etsiä?
              Itellä sama homma ja mullaki kuskin puoli. Polttimo ja ballastit kokeiltu vaihtaa täälläkin ja ei vaikutusta. Tekeekö sullakin silleen että 3xpalaa hetken ja sitten jää palamaan normaalisti?
              Last edited by Julle699; 25-12-2019, 08:02.

              Comment

              • Jupi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2019
                • 150
                • Tampere

                Koodi 93C1 ja airbagvalo penkkien vaihdon jälkeen

                Vaihdoin autoon normipenkkien tilalle m-sport penkit, ja vaihdon jälkeen tulee vikakoodi 93C1 Communication fault - seat occupancy detector, passenger. Lisäksi kojelaudassa palaa punaiset airbag- ja turvavyövalot huolimatta siitä, istuuko edessä ketään tai ei ja onko turvavyöt kiinni tai ei.
                Live data näyttää tuolle occupancy detectorille arvoa -1 eikä 0 tai 1.

                Taitaa penkin sensori olla rikki, mitäs tälle kannattaisi tehdä?
                Saako tuota vaihdettua, tai saako sitä koodattua siten, että auto luulisi jonkun istuvan koko ajan pelkääjän paikalla?

                Kai tuolla sentäs uskaltaa ajaa, jos ei päästä ketään pelkääjän paikalle?
                E90 318i -09

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Jupi View Post
                  Vaihdoin autoon normipenkkien tilalle m-sport penkit, ja vaihdon jälkeen tulee vikakoodi 93C1 Communication fault - seat occupancy detector, passenger. Lisäksi kojelaudassa palaa punaiset airbag- ja turvavyövalot huolimatta siitä, istuuko edessä ketään tai ei ja onko turvavyöt kiinni tai ei.
                  Live data näyttää tuolle occupancy detectorille arvoa -1 eikä 0 tai 1.

                  Taitaa penkin sensori olla rikki, mitäs tälle kannattaisi tehdä?
                  Saako tuota vaihdettua, tai saako sitä koodattua siten, että auto luulisi jonkun istuvan koko ajan pelkääjän paikalla?

                  Kai tuolla sentäs uskaltaa ajaa, jos ei päästä ketään pelkääjän paikalle?
                  Kyllähän sillä voi ihan hyvin ajaa. Onko liitokset varmasti kunnossa? Voi olla huono liitos kun liittimiä on käsitelty. Toki voihan siinä penkissä olla viallinen tunnistinmattokin. Kyllä saa tuon maton vaihdettua.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Biimäri
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2018
                    • 49
                    • Helsinki

                    Moottorinkolinaa

                    Eilen ajelin kotiinpäin ja huomasin kiihdyttäessä outoa kolinaa. Testailin vähän ja kuului joka kerta samassa kohtaa. Kyseessä e90 325i automaatti. Ainakun painoin kaasun pohjaan niin automaatin miettiessä minkä vaihteen lyö sisään alkoi sellainen naputus/kolina ja kun auto aloitti kiihdytyksen niin ääni loppui n. 1-2sec sen jälkeen. Olisko jollain mielessä mistä kannattaisi lähteä tutkimaan? Autolla oli ajettu ehkä 5km eli jossain kylmän ja lämpimän välissä oli koneen lämmöt.

                    Comment

                    • malvex
                      Newbiemmer
                      • Oct 2019
                      • 5
                      • Turku

                      Ajovaloista ja koodauksesta.

                      Autossa ilmeni tyypillinen vika, eli adaptiiviset ajovalot ei toimineet niinkuin piti. Kuskinpuoleisen umpion älykikkara oli saanut kosteutta. No vein sitten autoni ammattilaiselle että koodais pois koko adaptiiviset. Homma onnistuikin kivasti mutta ilmeisesti samalla katosi ajovalojen korkeuskontrolli. Eli ei lähde itse säätämään kun laitetaan valot päälle. En tiedä toimiiko kuormankaan mukaan säätyminen, tuskin.Olen vaihtanut autoon myöskin etuiskunvaimentajat sekä jouset mutta ainakin pikaisen tutkiskelun jälkeen anturit näyttivät olevan ulkoisesti ok. Niinpä kyselenkin nyt teiltä jotka koodaamisesta ymmärrätte että onko tuo voinut ikäänkuin "vahingossa" koodatessa sattua vai onko vikaa etsittävä muualta? Mitään vikakoodeja tai ainakaan ilmoituksia värkki ei anna. Auto siis E91 330xi 2006.

                      Comment

                      • kooma
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1016
                        • Pikis

                        Originally posted by malvex View Post
                        Autossa ilmeni tyypillinen vika, eli adaptiiviset ajovalot ei toimineet niinkuin piti. Kuskinpuoleisen umpion älykikkara oli saanut kosteutta. No vein sitten autoni ammattilaiselle että koodais pois koko adaptiiviset. Homma onnistuikin kivasti mutta ilmeisesti samalla katosi ajovalojen korkeuskontrolli. Eli ei lähde itse säätämään kun laitetaan valot päälle. En tiedä toimiiko kuormankaan mukaan säätyminen, tuskin.Olen vaihtanut autoon myöskin etuiskunvaimentajat sekä jouset mutta ainakin pikaisen tutkiskelun jälkeen anturit näyttivät olevan ulkoisesti ok. Niinpä kyselenkin nyt teiltä jotka koodaamisesta ymmärrätte että onko tuo voinut ikäänkuin "vahingossa" koodatessa sattua vai onko vikaa etsittävä muualta? Mitään vikakoodeja tai ainakaan ilmoituksia värkki ei anna. Auto siis E91 330xi 2006.
                        Koodauksesta en tiedä mutta aikoinaan kun minulla oli E90 adaptiivisilla valoilla ja oli vuotanut takakannesta vettä umpion sisälle niin "älykikkara" lähti pelittämään huolellisen kuivaamisen jälkeen ja toimi ilman ongelmia ainakin pari vuotta sen jälkeen. Toki tein tuon heti muutaman päivän sisään kun alkoi herjaa tulemaan. Jotta sen kikkareen saa kunnolla kuivaksi se pitää ottaa irti.
                        Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                        Comment

                        • Jupi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2019
                          • 150
                          • Tampere

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kyllähän sillä voi ihan hyvin ajaa. Onko liitokset varmasti kunnossa? Voi olla huono liitos kun liittimiä on käsitelty. Toki voihan siinä penkissä olla viallinen tunnistinmattokin. Kyllä saa tuon maton vaihdettua.
                          Eipä niissä liittimissä näyttänyt mitään vikaa olevan kun tänään tarkistin, kaikki oli tiukasti kiinni ja johdot liittimissä kiinni.
                          Aika iso työ näyttäisi tuo maton vaihto olevan.
                          Last edited by Jupi; 30-12-2019, 22:49.
                          E90 318i -09

                          Comment

                          • Ccccc
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2015
                            • 112
                            • Valkeakoski

                            Minkäs vahvusta kaapelia nuo toukan takaluukkuun menevät piuhat on? Kaikki saman vahvusta? Ajattelin ostaa silikonikaapelia jo valmiiksi kun vaan aikaa löytyis vielä jostain..
                            Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                            INPA ISTA

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 347
                              • Kausala

                              Originally posted by Ccccc View Post
                              Minkäs vahvusta kaapelia nuo toukan takaluukkuun menevät piuhat on? Kaikki saman vahvusta? Ajattelin ostaa silikonikaapelia jo valmiiksi kun vaan aikaa löytyis vielä jostain..
                              Vuosi sitten uusin oikean puolen piuhat. Jos ulkomuistista heitän, niin 1 mm2 johtoja on 4 ja 0.5 mm2 jotain luokkaa 17.

                              Sitä silikonijohtoa ei sitten ihan mistä vaan löydy, aika monta liikettä tuli käytyä/ soiteltua läpi. Lopputuloksena mulle meni tuonne ihan normi aj- piuhat. Vasemmalle puolelle mulla olis ollut "valmiskaapeli", mutta kun vanhat johdot oli ehjät, niin en laiskuuttani niitä vaihtanut. Suosittelen valmiskaapelia, ebaystä kun vähän selaa, niin ei hintakaan lopulta ole ihan mahdoton.
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              • SubZir
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2003
                                • 123
                                • Finland

                                Originally posted by Julle699 View Post
                                Itellä sama homma ja mullaki kuskin puoli. Polttimo ja ballastit kokeiltu vaihtaa täälläkin ja ei vaikutusta. Tekeekö sullakin silleen että 3xpalaa hetken ja sitten jää palamaan normaalisti?
                                Tekee just tätä samaa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎