riittääkö tohon syknronointihommaan ihan joku inpa tai testo vai kumpis niistä olis parempi vikakoodien lukuun?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Turbomies View Postriittääkö tohon syknronointihommaan ihan joku inpa tai testo vai kumpis niistä olis parempi vikakoodien lukuun?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Eerikki View PostSamalta tosiaan kuulostaa. Sormet ristiin, että olisi huohotin, eikä konetta tarvitse aukoa.
Vikamuisti luettu. useita vikakoodeja, mm. vanos intake. Solenoidit vaihdettiin ristiin pakopuolen kanssa ja koodi poistui. Nyt koeajolla ei hyytynyt. Myös valvetronics imunokka oli mekaanisesti jumissa. Tähystetty kameralla sylintereihin. Venttiilivarsien kumit vuotaa öljyä josta savutus johtuu"
Käsittääkseni venttiilivarsien kumit oli johtopäätös, ei mitenkään suoraan todettu vika. Jokohan tähän analyysiin voi luottaa, vai vieläköhän se huohotin voi olla syypää? Minkä haluaisin ymmärtää on se, että jos se imupuolen solenoidi oli rikki ja aiheutti hyytymisen, niin miten se ja samaan aikaan alkanut savutus liittyvät toisiinsa. Nyt koeajolla, kun polkaiseen kaasua, niin auto kyllä kiihtyy, mutta kauhea savupilvi jää taakse.
Comment
-
-
Originally posted by Bössi View PostMulla oli kutakuinkin samanlaisia oireita 130i:ssä ja huohottimen vaihdolla tuli kuntoon. Kevyellä kaasulla pystyi ajamaan, mutta reippaammissa kiihdytyksissä reipas valkoinen savu ja saattoi aiheuttaa sytytyskatkoksia. Päästömittarillahan sen näkee varmaksi polttaako se öljyä vai vettä. Kannattaa katsoa ensin mitä päästöt näyttää tyhjäkäynnillä ja sitten polkaista savut putkesta ja seurata mihin arvot muuttuu. Mulla ainakin tyhjäkäynnillä oli arvot kunnossa ja kunnon polkasuilla CO:t hyppäs taivaisiin. Mun logiikan mukaan päästöt olisi pielessä tyhjäkäynnilläkin, jos vika olisi moottorin sisällä.
Menin BMW Servicen analyysin kanssa suositellulle pajalle ja siellä kaveri tuumasi, että hän silti epäilee huohotinta ja se on halvinta tsekata ensin. Edetään sitten niin, kun ei siitä venttilivarsien tiivisteistä ole varmuutta vaan Bemarin huoltomiehen paras arvaus. Em. huoltomies totesi että, tuossa moottorissa (N52B30A) ei ole huohottimet menny rikki juuri koskaan. Pitääköhän tuo paikkaansa?
Comment
-
-
Originally posted by Eerikki View PostKävikö autosi tyhjäkäynnillä nätisti? Omassa tyhjäkäynti edelleen tasaista, vaikka olen ymmärtänyt, että huohottimen tukkeutuessa tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi.
Menin BMW Servicen analyysin kanssa suositellulle pajalle ja siellä kaveri tuumasi, että hän silti epäilee huohotinta ja se on halvinta tsekata ensin. Edetään sitten niin, kun ei siitä venttilivarsien tiivisteistä ole varmuutta vaan Bemarin huoltomiehen paras arvaus. Em. huoltomies totesi että, tuossa moottorissa (N52B30A) ei ole huohottimet menny rikki juuri koskaan. Pitääköhän tuo paikkaansa?
Käynti on kunnossa ja vedot normaalit?
Paljonko auto kuluttaa öljyä?
Omassani öljynkulutus oli pahimmillaan 1l/1000km, mikä katosi kokonaan huohottimen korjauksella. Autossa ei ollut missään vaiheessa mitään muita oireita. Noinkaan suuri kulutus ei näkynyt vielä taustapeilissä sinisenä pilvenä. Harmaa/valkoinen pakokaasu on pääosin vesihöyryä ja aivan normaalia, ja erityisesti viileillä keleillä se voi olla hyvinkin runsasta.
Mitä minulla on noita autoja ollut, niin venttiilinvarsien vuotaminen yleensä näkyy sinisenä tupsautuksena startissa ja moottorin kevyessä ryntäytyksessä, esim. tyhjäkäynnin jälkeen.Last edited by bmw323it; 19-03-2020, 09:39.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostSiis onko nyt ainoa jäljellä oleva ongelma subjektiivinen havainto siitä, että kiihdytettäessä auto savuttaa tavallista enemmän?
Käynti on kunnossa ja vedot normaalit?
Paljonko auto kuluttaa öljyä?
Omassani öljynkulutus oli pahimmillaan 1l/1000km, mikä katosi kokonaan huohottimen korjauksella. Autossa ei ollut missään vaiheessa mitään muita oireita. Noinkaan suuri kulutus ei näkynyt vielä taustapeilissä sinisenä pilvenä. Harmaa/valkoinen pakokaasu on pääosin vesihöyryä ja aivan normaalia, ja erityisesti viileillä keleillä se voi olla hyvinkin runsasta.
Mitä minulla on noita autoja ollut, niin venttiilinvarsien vuotaminen yleensä näkyy sinisenä tupsautuksena startissa ja moottorin kevyessä ryntäytyksessä, esim. tyhjäkäynnin jälkeen.
Öljyn kulutuksesta en osaa sanoa, sillä tuo ongelma on vaivannut västä hyvin vähän aikaa enkä ole sinä aikana kovin paljoa autolla ajanut.
Käynti on kunnossa ja viimeisin kiihdytys oli ihan "ok", nyt ei enää hyytynyt niinkuin vähän aikaa sitten kun tuo savuoireilu alkoi. Syy tuossa oli kuulemma imupuolen vanos solenoidi, joka BMW servicen vianmäärittelyssä vaihdettiin pakopuolelle -> nyt ei enää auto hyytynyt kiihdyttäessä.
Mikä on minusta outoa on se, että miten se imupuolen vanos nyt olisi mennyt samana aikaan rikki kuin huohotin? Eli jos savu johtuisi huohottimesta ja hyytyminen solenoidista, niin ei nuo samaan aikaan sattumalta mene molemmat pieleen. Kaikki ei edelleen istu omaan järkeeni.
Comment
-
-
I drive boottaus ongelma
Tästä on varmasti jo aihe mutta jos jollain olisi tähän suora vastaus. Eli e90 06 vm idrive boottailee käynnistyy uudelleen ja etenee siihen asti kun tulee bmw teksti ja sitten näyttö pimenee. Vika kuitenkin loppuu noin 15 min ajon jälkeen ja toimii sitten normaalisti. Voiko CCC yksikkö olla jo mennyt mykäksi vai onko MULF yksikössä joku ongelma? Ei tekisi ihan heti mieli laitta korjuulle joka maksaa 400e joten onko kellään antaa neuvoa voiko olla joku pienempi vika?
Comment
-
-
Inpa osaajia?
Pari kyssäriä kuvien arvoista.
Mitä tarkoittaa käytännössä arvo t:
"Zundw. Zyl x Bei Auss?
"Int lonenlw zyl x"?
Kääntäjää ja googlea osaan itsekin käyttää, mutta ei ala silti aukeamaan. :think
E92 M3 -käyntiongelman kanssa taistelua. Bank 2 (sylinterit 5-8) aiheuttaa päänvaivaa.
Joku sielä näyttäisi olevan päin honkia, mutta mikä?
Kanssaharrastajan video. Tekee täysin samaa kun tässä.Last edited by Baijeri03; 19-03-2020, 21:34.F82 M4 Competition -17
Tesla Model 3 Performance -21 Refresh
E46 325i Turbo Coupe Tracktool -02
Comment
-
-
Originally posted by Baijeri03 View PostInpa osaajia?
Pari kyssäriä kuvien arvoista.
Mitä tarkoittaa käytännössä arvo t:
"Zundw. Zyl x Bei Auss?
"Int lonenlw zyl x"?
Kääntäjää ja googlea osaan itsekin käyttää, mutta ei ala silti aukeamaan. :think
E92 M3 -käyntiongelman kanssa taistelua. Bank 2 (sylinterit 5-8) aiheuttaa päänvaivaa.
Joku sielä näyttäisi olevan päin honkia, mutta mikä?
Kanssaharrastajan video. Tekee täysin samaa kun tässä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Mikähän on jäähdytysjärjestelmän nestetilavuus E93 N54:ssa?
Olen yrittänyt googlailla, mutten nyt löydä mitään. Muistelisin, että jostain muinoin olisin löytänyt tiedon, että hiukan päälle 9 litraa.
Oletteko muuten käyttäneet akkuvettä vai vesijohtovettä jäähdytysnesteen lisänä?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMikähän on jäähdytysjärjestelmän nestetilavuus E93 N54:ssa?
Olen yrittänyt googlailla, mutten nyt löydä mitään. Muistelisin, että jostain muinoin olisin löytänyt tiedon, että hiukan päälle 9 litraa.
Oletteko muuten käyttäneet akkuvettä vai vesijohtovettä jäähdytysnesteen lisänä?
Ja akkuvettä käytin. Se, että onko vastaavaa hyötyä niin en tiedä, mutta varman päälle mentiin..Last edited by mmie; 21-03-2020, 17:25.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment