Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbomies
    Newbiemmer
    • Jun 2019
    • 25
    • Tuusula

    riittääkö tohon syknronointihommaan ihan joku inpa tai testo vai kumpis niistä olis parempi vikakoodien lukuun?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Turbomies View Post
      riittääkö tohon syknronointihommaan ihan joku inpa tai testo vai kumpis niistä olis parempi vikakoodien lukuun?
      Kyllä se ISTA olisi paras tuohon. INPA:llakin voi onnistua riippuen versiosta, testo on tarkoitettu live-dataan jne, ei ole tähän apua.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Eerikki
        Newbiemmer
        • Mar 2020
        • 13
        • Helsinki

        Originally posted by Eerikki View Post
        Samalta tosiaan kuulostaa. Sormet ristiin, että olisi huohotin, eikä konetta tarvitse aukoa.
        Nyt on auto vieraillut bemarin huollossa.

        Vikamuisti luettu. useita vikakoodeja, mm. vanos intake. Solenoidit vaihdettiin ristiin pakopuolen kanssa ja koodi poistui. Nyt koeajolla ei hyytynyt. Myös valvetronics imunokka oli mekaanisesti jumissa. Tähystetty kameralla sylintereihin. Venttiilivarsien kumit vuotaa öljyä josta savutus johtuu"

        Käsittääkseni venttiilivarsien kumit oli johtopäätös, ei mitenkään suoraan todettu vika. Jokohan tähän analyysiin voi luottaa, vai vieläköhän se huohotin voi olla syypää? Minkä haluaisin ymmärtää on se, että jos se imupuolen solenoidi oli rikki ja aiheutti hyytymisen, niin miten se ja samaan aikaan alkanut savutus liittyvät toisiinsa. Nyt koeajolla, kun polkaiseen kaasua, niin auto kyllä kiihtyy, mutta kauhea savupilvi jää taakse.

        Comment

        • kivimark
          Newbiemmer
          • Mar 2020
          • 1
          • Vaasa

          325i e90 mysteeriosa

          Moi. Oon yrittänyt löytää ja tunnistaa kuvassa näkyvää osaa . Liittyykö se ABS , luistonesto vai mikä, tuo vipu on irronnut toisesta päästänsä. Click image for larger version

Name:	8D16B168-725F-47F4-A3FE-F023BA2E04F0.jpg
Views:	1
Size:	207.4 KB
ID:	4837988

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Etuvaloille tunnistin automaattista korkeussäätöä varten.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Eerikki
              Newbiemmer
              • Mar 2020
              • 13
              • Helsinki

              Originally posted by Bössi View Post
              Mulla oli kutakuinkin samanlaisia oireita 130i:ssä ja huohottimen vaihdolla tuli kuntoon. Kevyellä kaasulla pystyi ajamaan, mutta reippaammissa kiihdytyksissä reipas valkoinen savu ja saattoi aiheuttaa sytytyskatkoksia. Päästömittarillahan sen näkee varmaksi polttaako se öljyä vai vettä. Kannattaa katsoa ensin mitä päästöt näyttää tyhjäkäynnillä ja sitten polkaista savut putkesta ja seurata mihin arvot muuttuu. Mulla ainakin tyhjäkäynnillä oli arvot kunnossa ja kunnon polkasuilla CO:t hyppäs taivaisiin. Mun logiikan mukaan päästöt olisi pielessä tyhjäkäynnilläkin, jos vika olisi moottorin sisällä.
              Kävikö autosi tyhjäkäynnillä nätisti? Omassa tyhjäkäynti edelleen tasaista, vaikka olen ymmärtänyt, että huohottimen tukkeutuessa tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi.
              Menin BMW Servicen analyysin kanssa suositellulle pajalle ja siellä kaveri tuumasi, että hän silti epäilee huohotinta ja se on halvinta tsekata ensin. Edetään sitten niin, kun ei siitä venttilivarsien tiivisteistä ole varmuutta vaan Bemarin huoltomiehen paras arvaus. Em. huoltomies totesi että, tuossa moottorissa (N52B30A) ei ole huohottimet menny rikki juuri koskaan. Pitääköhän tuo paikkaansa?

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1822
                • N/A

                Originally posted by Eerikki View Post
                Kävikö autosi tyhjäkäynnillä nätisti? Omassa tyhjäkäynti edelleen tasaista, vaikka olen ymmärtänyt, että huohottimen tukkeutuessa tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi.
                Menin BMW Servicen analyysin kanssa suositellulle pajalle ja siellä kaveri tuumasi, että hän silti epäilee huohotinta ja se on halvinta tsekata ensin. Edetään sitten niin, kun ei siitä venttilivarsien tiivisteistä ole varmuutta vaan Bemarin huoltomiehen paras arvaus. Em. huoltomies totesi että, tuossa moottorissa (N52B30A) ei ole huohottimet menny rikki juuri koskaan. Pitääköhän tuo paikkaansa?
                Siis onko nyt ainoa jäljellä oleva ongelma subjektiivinen havainto siitä, että kiihdytettäessä auto savuttaa tavallista enemmän?

                Käynti on kunnossa ja vedot normaalit?

                Paljonko auto kuluttaa öljyä?

                Omassani öljynkulutus oli pahimmillaan 1l/1000km, mikä katosi kokonaan huohottimen korjauksella. Autossa ei ollut missään vaiheessa mitään muita oireita. Noinkaan suuri kulutus ei näkynyt vielä taustapeilissä sinisenä pilvenä. Harmaa/valkoinen pakokaasu on pääosin vesihöyryä ja aivan normaalia, ja erityisesti viileillä keleillä se voi olla hyvinkin runsasta.

                Mitä minulla on noita autoja ollut, niin venttiilinvarsien vuotaminen yleensä näkyy sinisenä tupsautuksena startissa ja moottorin kevyessä ryntäytyksessä, esim. tyhjäkäynnin jälkeen.
                Last edited by bmw323it; 19-03-2020, 09:39.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • Eerikki
                  Newbiemmer
                  • Mar 2020
                  • 13
                  • Helsinki

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Siis onko nyt ainoa jäljellä oleva ongelma subjektiivinen havainto siitä, että kiihdytettäessä auto savuttaa tavallista enemmän?

                  Käynti on kunnossa ja vedot normaalit?

                  Paljonko auto kuluttaa öljyä?

                  Omassani öljynkulutus oli pahimmillaan 1l/1000km, mikä katosi kokonaan huohottimen korjauksella. Autossa ei ollut missään vaiheessa mitään muita oireita. Noinkaan suuri kulutus ei näkynyt vielä taustapeilissä sinisenä pilvenä. Harmaa/valkoinen pakokaasu on pääosin vesihöyryä ja aivan normaalia, ja erityisesti viileillä keleillä se voi olla hyvinkin runsasta.

                  Mitä minulla on noita autoja ollut, niin venttiilinvarsien vuotaminen yleensä näkyy sinisenä tupsautuksena startissa ja moottorin kevyessä ryntäytyksessä, esim. tyhjäkäynnin jälkeen.
                  Auto tuottaa voimakkaasti kiihdyttäessä sarjakuvamaisen paljon savua. "Tavallista enemmän" on hieman alimitoitettu kuvaus Savu on vaaleata, mutta todettu jo parissa paikassa öljyksi.

                  Öljyn kulutuksesta en osaa sanoa, sillä tuo ongelma on vaivannut västä hyvin vähän aikaa enkä ole sinä aikana kovin paljoa autolla ajanut.

                  Käynti on kunnossa ja viimeisin kiihdytys oli ihan "ok", nyt ei enää hyytynyt niinkuin vähän aikaa sitten kun tuo savuoireilu alkoi. Syy tuossa oli kuulemma imupuolen vanos solenoidi, joka BMW servicen vianmäärittelyssä vaihdettiin pakopuolelle -> nyt ei enää auto hyytynyt kiihdyttäessä.

                  Mikä on minusta outoa on se, että miten se imupuolen vanos nyt olisi mennyt samana aikaan rikki kuin huohotin? Eli jos savu johtuisi huohottimesta ja hyytyminen solenoidista, niin ei nuo samaan aikaan sattumalta mene molemmat pieleen. Kaikki ei edelleen istu omaan järkeeni.

                  Comment

                  • Bmweeysikymppi
                    Newbiemmer
                    • Oct 2019
                    • 8
                    • Suomussalmi

                    I drive boottaus ongelma

                    Tästä on varmasti jo aihe mutta jos jollain olisi tähän suora vastaus. Eli e90 06 vm idrive boottailee käynnistyy uudelleen ja etenee siihen asti kun tulee bmw teksti ja sitten näyttö pimenee. Vika kuitenkin loppuu noin 15 min ajon jälkeen ja toimii sitten normaalisti. Voiko CCC yksikkö olla jo mennyt mykäksi vai onko MULF yksikössä joku ongelma? Ei tekisi ihan heti mieli laitta korjuulle joka maksaa 400e joten onko kellään antaa neuvoa voiko olla joku pienempi vika?

                    Comment

                    • Baijeri03
                      BTCF Member
                      • Feb 2020
                      • 29
                      • Tampere

                      Inpa osaajia?


                      Pari kyssäriä kuvien arvoista.


                      Mitä tarkoittaa käytännössä arvo t:

                      "Zundw. Zyl x Bei Auss?
                      "Int lonenlw zyl x"?


                      Kääntäjää ja googlea osaan itsekin käyttää, mutta ei ala silti aukeamaan. :think


                      E92 M3 -käyntiongelman kanssa taistelua. Bank 2 (sylinterit 5-8) aiheuttaa päänvaivaa.



                      Joku sielä näyttäisi olevan päin honkia, mutta mikä?



                      Kanssaharrastajan video. Tekee täysin samaa kun tässä.
                      Attached Files
                      Last edited by Baijeri03; 19-03-2020, 21:34.
                      F82 M4 Competition -17
                      Tesla Model 3 Performance -21 Refresh
                      E46 325i Turbo Coupe Tracktool -02

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by Baijeri03 View Post
                        Inpa osaajia?


                        Pari kyssäriä kuvien arvoista.


                        Mitä tarkoittaa käytännössä arvo t:

                        "Zundw. Zyl x Bei Auss?
                        "Int lonenlw zyl x"?


                        Kääntäjää ja googlea osaan itsekin käyttää, mutta ei ala silti aukeamaan. :think


                        E92 M3 -käyntiongelman kanssa taistelua. Bank 2 (sylinterit 5-8) aiheuttaa päänvaivaa.



                        Joku sielä näyttäisi olevan päin honkia, mutta mikä?



                        Kanssaharrastajan video. Tekee täysin samaa kun tässä.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • AleksiH
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 64
                          • Lohja

                          Yleisesti E9x Clutch delay valven poisto, onko sen arvoista? Kokemuksia?:think
                          Ajossa
                          E36 320 coupé
                          E91 335i, manuaali.

                          Comment

                          • mikaell
                            BTCF Member
                            • Jul 2017
                            • 422
                            • Kla

                            Ainakin on helpompi kumia polttaa, kun parempi kytkin tuntuma ja irrottaa agressiivisemmin jos ei muuta
                            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                            p. 040 166 7576 / Whatsapp

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1795
                              • Turku

                              Mikähän on jäähdytysjärjestelmän nestetilavuus E93 N54:ssa?

                              Olen yrittänyt googlailla, mutten nyt löydä mitään. Muistelisin, että jostain muinoin olisin löytänyt tiedon, että hiukan päälle 9 litraa.

                              Oletteko muuten käyttäneet akkuvettä vai vesijohtovettä jäähdytysnesteen lisänä?
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 502
                                • Kouvola

                                Originally posted by Silmaauki View Post
                                Mikähän on jäähdytysjärjestelmän nestetilavuus E93 N54:ssa?

                                Olen yrittänyt googlailla, mutten nyt löydä mitään. Muistelisin, että jostain muinoin olisin löytänyt tiedon, että hiukan päälle 9 litraa.

                                Oletteko muuten käyttäneet akkuvettä vai vesijohtovettä jäähdytysnesteen lisänä?
                                Vajaa vuosi sitten vaihdoin vesipumpun, muistaakseni 3 x 1,5l pulloissa oli mulla raaka neste ja yks pullo jäi. Eli 50/50 seoksella kun tein, niin kuutisen litraa meni litkua sisään.

                                Ja akkuvettä käytin. Se, että onko vastaavaa hyötyä niin en tiedä, mutta varman päälle mentiin..
                                Last edited by mmie; 21-03-2020, 17:25.
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎