BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tryffis
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Niijoo tuoki vielä, vielä saattaisi juuri ja juuri keretä mutten taida ehkä kokeilla:think

    Kyllä mie sitte satsaan sen 5” stepped mallin. Vrsf katoin myös joka ois hyvässä hinta-laatusuhteen suhteessa, mutta kyllähän sylettää maksaa 136$ posteja pelkästään välijäähystä

    Tuolla 55partsilla oli iso phoenix racing mutta siihen ei köyhällä rahkeet riitä



    Tossa ihan hyvä 7" ic, varmasti riittää jos ei nyt ihan 1000hp ole kiikarissa. Tuo on aika suosittu ebayn puolella, mutta halvemmalla saa tuosta linkistä omilta sivuilta. Alle 400€ pitäis jäädä alveineen tulleineen.
    Paypal niin voi luottavaisin mielin ostella.

    Tossa kumminkin myös ebay linkki https://www.ebay.com/itm/FMIC-Interc...d86c%7Ciid%3A1
    Last edited by tryffis; 21-12-2020, 20:10.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Niijoo tuoki vielä, vielä saattaisi juuri ja juuri keretä mutten taida ehkä kokeilla:think

    Kyllä mie sitte satsaan sen 5” stepped mallin. Vrsf katoin myös joka ois hyvässä hinta-laatusuhteen suhteessa, mutta kyllähän sylettää maksaa 136$ posteja pelkästään välijäähystä

    Tuolla 55partsilla oli iso phoenix racing mutta siihen ei köyhällä rahkeet riitä

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Okei, millasilla tehoilla sulla oli? Samahan se ois tietenki satsata samantien siihen stepped malliin jos nälkä joskus kasvaa syödessä. Tosin ei varmaan nykyiselläkään 360hp ohjelmalla olis haittaa vaikka olis nytki
    Joo ei sitä pienintä kannata hommata jos on vähääkään ajatusta kutitella enemmän irti tai ajella esim. ratapäivillä.

    Nytkun brexit on jo ovella niin sen myötä nuo brittiretailerit esim. ml performance saa unohtaa tullien takia.

    Tässä hyvä vaihtoehto saksasta, hinnat jopa edullisempia kuin ml ja hyvin rakennettu kattava valikoima koko n54 viritys-skeneen. https://55parts.de/ en saa mainoksesta hyötyä, mutta ei näitä kauppoja euroopassa liikaa ole.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Okei, millasilla tehoilla sulla oli? Samahan se ois tietenki satsata samantien siihen stepped malliin jos nälkä joskus kasvaa syödessä. Tosin ei varmaan nykyiselläkään 360hp ohjelmalla olis haittaa vaikka olis nytki
    Kaivelin jotain vanhoja logeja tuolla MTC:n coolerilla. Tehoja oli varmaan noin ~400 tai hieman alle (ei mitattu). Asteet celsiuksia.
    • 3 vaihde alusta loppuun: IAT alussa 20, lopussa 41
    • 3 + 4 vaihteet alusta loppuun: IAT alussa 27, lopussa 78

    Sitten kun katsoo tuoreempia logeja Phoenix Race 7,5" -välijäähyllä niin 3 + 4 vaihteet alusta loppuun: IAT alussa 21, lopussa 30. Tehoja ~450 (mitattu).

    Oma johtopäätelmä tästä on, että nuo pienemmät coolerit toimii "lyhyissä" yhden vaihteen vedoissa mutta pitkissä täyskaasuvedoissa tarvitaan niin iso mörköcooleri kuin tuonne mahtuu.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Okei, millasilla tehoilla sulla oli? Samahan se ois tietenki satsata samantien siihen stepped malliin jos nälkä joskus kasvaa syödessä. Tosin ei varmaan nykyiselläkään 360hp ohjelmalla olis haittaa vaikka olis nytki

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Oliko lämmöt sitte millaset? Nuilla sivuilla kehutaan että pitäis olla n. 20c puolella kokoajan:think:



    ” At the other side of the intercooler into the engine the standard intercooler temps were around 75 degrees whereas the MTC intercooler temperatures were in the high 20's over all 5 runs”

    Mitä tarkotat pidemmillä vedoilla, rata ajoa vai normaalia katuajoa?
    Pitkällä vedolla tarkoitan kolmosvaihteelta neloselle tai vitoselle (jopa loppuun asti) vetoa, ns. logitusveto.

    Voin kaivella paremmalla ajalla vanhoja logeja, että paljonko lämmöt nousee. Mutta kyllä ne nousee huomattavasti enemmän kuin tuolla Phoenixilla.

    Meneeköhän tuossa mainospuheissa nyt celsiukset ja fahrenheitit sekaisin? Ei lämmöt voi olla 125 C ennen välijäähyä mutta toisaalta ei ne voi olla 20 F välijäähyn jälkeenkäään (pakkasella).

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Oliko lämmöt sitte millaset? Nuilla sivuilla kehutaan että pitäis olla n. 20c puolella kokoajan:think:



    ” At the other side of the intercooler into the engine the standard intercooler temps were around 75 degrees whereas the MTC intercooler temperatures were in the high 20's over all 5 runs”

    Mitä tarkotat pidemmillä vedoilla, rata ajoa vai normaalia katuajoa?

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Onko porukalla millasia kokemuksia mtc motorsportista? Ajattelin varmaan sieltä tilata niiden alu chargepipen, sitte fmic ilman steppiä ja oil catch canin. Onko siis laatu semmosta ettei tarvi alkaa mitään värkkäämään?

    Ainakin sivulla kehuvat että kys. fmic riittää 500whp asti, itsellä siis tarkoituksena perus fbo.

    Käykö noihin ahtoputkiin OEM tiivisterenkaat?
    Mulla on MTC:n chargepipe ja vähän joutui muistaakseni kaasuläpän pään kiinnitysraudan railoa suurentamaan Dremelillä - muuten istuu hyvin.

    FMIC ilman steppejä ei ole kovin kummoinen jäähdytysteholtaan. On se toki parempi kuin vakio mutta ei sillä kuuhun asti mennä pidemmissä vedoissa. Mulla oli vähän aikaa ja vaihdoin sitten Phoenixin isoimpaan race-välijäähyyn joka on aivan eri planeetalta. Ja muistaakseni vakiot tiivisterenkaat kävivät ahtoputkiin.

    Mulla oli myös MTC:n OCC eikä siinä mitään vikaa ollut.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Onko porukalla millasia kokemuksia mtc motorsportista? Ajattelin varmaan sieltä tilata niiden alu chargepipen, sitte fmic ilman steppiä ja oil catch canin. Onko siis laatu semmosta ettei tarvi alkaa mitään värkkäämään?

    Ainakin sivulla kehuvat että kys. fmic riittää 500whp asti, itsellä siis tarkoituksena perus fbo.

    Käykö noihin ahtoputkiin OEM tiivisterenkaat?
    Last edited by temeee.; 21-12-2020, 09:39.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Loistavaa! Iso kiitos!
    Tämä tilaukseen!
    Oliko tähän kiristysohjetta, sekä nm kiristystietoja? :think
    Kaikki ensin liitostiukkaan keskeltä alottaen ristiin rastiin ulkoreunoja kohti. Sitten toinen rundi 8.5nm. Bensalinjoja ei kannata kiskoa apinanraivolla, tiivistyy kyllä tosi helposti, siihen kun ei ilman kukonjalkaa saa momenttiavainta.
    Last edited by tryffis; 11-12-2020, 23:19. Reason: Typo

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Ei noissa eroja ole, n55 tietty sit vaihtuu eri koppaan. Joo alkuperäinen huitelee suomessa 4-500€ välillä. Toi on tietty tarvike mutta pitäs olla ihan laadukas saksalainen.
    Loistavaa! Iso kiitos!
    Tämä tilaukseen!
    Oliko tähän kiristysohjetta, sekä nm kiristystietoja? :think

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Ei noissa eroja ole, n55 tietty sit vaihtuu eri koppaan. Joo alkuperäinen huitelee suomessa 4-500€ välillä. Toi on tietty tarvike mutta pitäs olla ihan laadukas saksalainen.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    https://bit.ly/3oIFNia vaikka tosta ihan sopurahaan febin koppa.
    Thanks amigo!
    Onko n54 venakopeissa eroja vuosimallin mukaan?
    Uskallanko tilata suoraan! Ei paha hinta. Suolessa puolet kallimpi?

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Täällä oli puhetta venakopasta? Mistä kannattaa tilata?
    Oisko linkkejä/kokemuksia heittää tähän?
    Kiitosta etukäteisesti!
    https://bit.ly/3oIFNia vaikka tosta ihan sopurahaan febin koppa.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Täällä oli puhetta venakopasta? Mistä kannattaa tilata?
    Oisko linkkejä/kokemuksia heittää tähän?
    Kiitosta etukäteisesti!

    Leave a comment:

Working...
X