Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ana100
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 72

    Aliexpress vs. VRSF

    No anyway, tuo mun Aliexpress cooleri ei tosiaan ratakäytössä toimi. "Normikiihdyttelyssä" se kyllä on toimi selvästi orggista paremmin. Eli tollanen 7.5" jossainvaiheessa. Aliexpressissä olis 299USD

    Comment

    • hpniemi
      BTCF Member
      • Feb 2020
      • 97
      • Järvenpää

      Mulla sama reki alla about.

      Hieman kiinnittää huomiota kyllä tuo fuel pump... itselläni samoilla ahdoilla rail pressure 2600 5v vanhalla pumpulla ja low-pressure reilu 70. Jos 50 pidetään alarajana toimimisella lpfp:ssä niin toi kympin pudotus siinä vois mielestäni heijastaa myös tonne rail pressuren puolelle ton että on karvan verran alakantissa.

      Itse vaihtaisin varmuuden vuoksi lpfp:n kun ei se niin iso investointi oo.

      Originally posted by ana100 View Post
      Joku viikko sitten dumppasin JB4+BEF (myynnissä...) ja vaihdoin MHD St 2+. Myös Xhp St3 tuli laitettu. Normikäytössä ja yksittäisissä kiihdytyksissä toimii hyvin, mitään koodeja ei oikeastaan ole tullut pitkiin aikoihin.

      No nyt radalle. Blingiä jne. Tässä yks pääsuoran kiihdytys: https://datazap.me/u/antti100/ring1?...a=3-20&mark=83

      Miltä näyttää?

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa



        Heittäkääs komenttia kaverin logiin, selkeä ahtovuoto? N55 siis kyseessä. Näyttäisi korjaavan lähes 10% pid:llä hukkista.
        Mitään selkeää vuotoa ei ole löytynyt.

        Onko jollain romppeita savutestin tekoon pks läheisyydessä?
        Last edited by tryffis; 16-06-2020, 21:10. Reason: Oma pähkäily

        Comment

        • hpniemi
          BTCF Member
          • Feb 2020
          • 97
          • Järvenpää

          Siltä näyttää kun 3psi jäljessä ja wgdc ahkeroi.


          Originally posted by tryffis View Post
          https://bit.ly/30GUGso

          Heittäkääs komenttia kaverin logiin, selkeä ahtovuoto? N55 siis kyseessä. Näyttäisi korjaavan lähes 10% pid:llä hukkista.
          Mitään selkeää vuotoa ei ole löytynyt.

          Onko jollain romppeita savutestin tekoon pks läheisyydessä?

          Comment

          • valttu18
            Newbiemmer
            • Mar 2020
            • 5
            • pori

            ahdot hukassa

            Moikka. Osaisko joku n54 velho auttaa kun ei tahdo ahtoja löytyä yli 11psi. Talvella vaihdettu pro turbon hybridi ahtimet. jb4 ei anna mitää kodeja eikä myöskään mhd. hybrid race bef targetti 18psi:ssä.


            tuossa vielä pikanen logi minkä otin tänään.

            Comment

            • mikaell
              BTCF Member
              • Jul 2017
              • 422
              • Kla

              Montakin asiaa vituillaan, tarkistaisin itse ensimmäiseksi kaikki ahtoputket/alipaineletkut jossain todennäköisesti vuoto.

              Päivitä jb4sen firmware uusimpaan ja katso, että backendflash mode päällä (4/2) ratin valikosta.
              Nollaa mhd:llä kaikki adaptaatiot.

              Sittenkun edellä mainitut tehty niin ota uusi logi.
              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
              p. 040 166 7576 / Whatsapp

              Comment

              • Inspector
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 68
                • Suomi

                Originally posted by eljas View Post
                Puristusliitokset vaan, ei tarvii kutistesukkia.

                Mulla kävi samalla tavalla ja kutistesukista oli liuennut liimaa yms. suodattimeen, joka on tankin toisella puolella paineensäätimen kanssa. Vaihdoin sen hässäkän ja näin ollen lähti kone pelittämään kunnolla.

                Jos ongelmat ei sulla poistu tuolla vakiopumpulla niin sitten ei ole Walbrossa vikaa vaan sulla on suodatin/paineensäädinhässäkkä myös tukossa.

                Vakiopumpulla viat poistui ja auto ei antanut vikakoodeja enää.

                Talven seisahdus venähti näinkin pitkäksi ja vaihdoin myös kevään aikana uuden paineen säätimen /suodin hässäkän , sekä uuden Walbron vanhan tilalle.

                Eli uusi korkeapainepumppu, matalapainepumppu ja hässäkkä, niin pitäisi olla tikissä.

                Ja taas tyrkkää heti koodia
                "2AAE" DME Fuel pump ja "2AAF" Fuel pump plausibility.

                Hikeähän se pukkaa kun I-drive ehdottelee nosturille.


                Mistä tätä lähtis miettimään seuraavaksi ?

                Comment

                • tryffis
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 271
                  • Vantaa

                  Saatko logia?

                  Originally posted by Inspector View Post
                  Vakiopumpulla viat poistui ja auto ei antanut vikakoodeja enää.

                  Talven seisahdus venähti näinkin pitkäksi ja vaihdoin myös kevään aikana uuden paineen säätimen /suodin hässäkän , sekä uuden Walbron vanhan tilalle.

                  Eli uusi korkeapainepumppu, matalapainepumppu ja hässäkkä, niin pitäisi olla tikissä.

                  Ja taas tyrkkää heti koodia
                  "2AAE" DME Fuel pump ja "2AAF" Fuel pump plausibility.

                  Hikeähän se pukkaa kun I-drive ehdottelee nosturille.


                  Mistä tätä lähtis miettimään seuraavaksi ?

                  Comment

                  • Inspector
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 68
                    • Suomi

                    Enpä ole uskaltanut käydä pikitiellä saakka vedättelemässä kun tuota pumppua herjaa heti startin jälkeen.

                    Pitikös tuo matalapaineanturi nollata kun pumppuja/ filttereitä vaihtelee ?

                    Comment

                    • tryffis
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 271
                      • Vantaa

                      Originally posted by Inspector View Post
                      Enpä ole uskaltanut käydä pikitiellä saakka vedättelemässä kun tuota pumppua herjaa heti startin jälkeen.

                      Pitikös tuo matalapaineanturi nollata kun pumppuja/ filttereitä vaihtelee ?
                      Ei noiden syöttöpuolen adaptaatioiden nollauksesta hirveästi haittaakaan ole, tis:ssä ei tainnut olla kyllä mainintaa siitä. Jos sulla mhd niin sillä hoituu kyllä näppärästi.

                      Comment

                      • jabneee
                        Newbiemmer
                        • Apr 2018
                        • 12
                        • Turku

                        Originally posted by Inspector View Post
                        Vakiopumpulla viat poistui ja auto ei antanut vikakoodeja enää.

                        Talven seisahdus venähti näinkin pitkäksi ja vaihdoin myös kevään aikana uuden paineen säätimen /suodin hässäkän , sekä uuden Walbron vanhan tilalle.

                        Eli uusi korkeapainepumppu, matalapainepumppu ja hässäkkä, niin pitäisi olla tikissä.

                        Ja taas tyrkkää heti koodia
                        "2AAE" DME Fuel pump ja "2AAF" Fuel pump plausibility.

                        Hikeähän se pukkaa kun I-drive ehdottelee nosturille.


                        Mistä tätä lähtis miettimään seuraavaksi ?
                        2AAE johtunee tuosta walbrosta, joka syö enemmän virtaa kuin vakio pumppu ja ylittää vakiot "turvarajat" aiheuttaen vikakoodin. Googleen kun pistät ton koodin löytyy paljon asiaa tuosta ja myös ohjeet miten muuttaa EKPM:lle uudet arvot jos jaksaa nähdä vaivaa.

                        Ts. Nuo koodit voinee jättää huomiotta, jos kaikki muuten pelaa

                        Comment

                        • Inspector
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 68
                          • Suomi

                          Originally posted by tryffis View Post
                          Ei noiden syöttöpuolen adaptaatioiden nollauksesta hirveästi haittaakaan ole, tis:ssä ei tainnut olla kyllä mainintaa siitä. Jos sulla mhd niin sillä hoituu kyllä näppärästi.
                          On MHD ja nollattu nyt on. Ei toivottua vaikutusta.

                          Comment

                          • Inspector
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 68
                            • Suomi

                            Originally posted by jabneee View Post
                            2AAE johtunee tuosta walbrosta, joka syö enemmän virtaa kuin vakio pumppu ja ylittää vakiot "turvarajat" aiheuttaen vikakoodin. Googleen kun pistät ton koodin löytyy paljon asiaa tuosta ja myös ohjeet miten muuttaa EKPM:lle uudet arvot jos jaksaa nähdä vaivaa.

                            Ts. Nuo koodit voinee jättää huomiotta, jos kaikki muuten pelaa
                            On vaan niin hanurista lähteä liikenteeseen kun ehdottelee nosturia.
                            Tieto lisää tuskaa.

                            Ekat 1½ vuotta kuitenkin kesti ajaa walbro +MHD e50 sopalla ja ei tuota jatkuvaa nosturin kuvaa tarvinnut katsella laisinkaan, vaan pelasi kuin unelma.

                            78-80 psi tyrkkää nyt tyhjäkäynnillä matalapainepuoli, noin paljon sai tänään katsottua aihetta.
                            Josko viikolla saisi muutamat vedot otettua ja ihmeteltyä toimivuutta.

                            Comment

                            • strmix
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 65
                              • Helsinki

                              Originally posted by Inspector View Post
                              On vaan niin hanurista lähteä liikenteeseen kun ehdottelee nosturia.
                              Tieto lisää tuskaa.

                              Ekat 1½ vuotta kuitenkin kesti ajaa walbro +MHD e50 sopalla ja ei tuota jatkuvaa nosturin kuvaa tarvinnut katsella laisinkaan, vaan pelasi kuin unelma.

                              78-80 psi tyrkkää nyt tyhjäkäynnillä matalapainepuoli, noin paljon sai tänään katsottua aihetta.
                              Josko viikolla saisi muutamat vedot otettua ja ihmeteltyä toimivuutta.
                              Protool android softalla pystyy koodata pumpun virtahomman. Ei enää herjaa sen jälkeen.
                              Appi löytyy android kaupasta.
                              Ex Bmw e91 335d - 400hv
                              Bmw E91 335i - 500hv

                              E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                              Comment

                              • Bmwongelmat123
                                BTCF Member
                                • Aug 2018
                                • 47
                                • Uusimaa

                                Onko kenelläkään tullut vastaan JB4 Map2 ajaessa, kun laittaa kaasun lattiaan niin väläyttää pari kertaa vilkkuja ja laittaa map4 päälle itsestään? Koitin kaivella tietoa enkä mistään vastausta löytänyt. Mikäköhän on vikana?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎