Originally posted by Bmwongelmat123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
-
-
Originally posted by miyli View PostSieltä jb4 valikosta näkee suoraan sen vikakoodin minkä takia heittää map4.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostEli user adjustment valikosta last safety. Vaihtoehdot miksi potkii map4: 1.boost over safety, 2.AFR lean, 3.fuel pres low, 4.meth flow low, 5.fuel trim variance.
Pääseekö noihin user adjustmenteihin rattinappuloista käsiksi vai onko tietokoneeseen nakattava?
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostEmpäs nyt muista. Androidia olen itse käyttänyt.
Edittiä edittiä tuli käytyä nyt kerran vielä repäsemässä autolla, jotta näkisi kuinka monta kertaa jb4 väläyttää valoja. 3 kertaa väläytti ja netistä kaiveltuna löytyi:
The first is the over-boost safety. If boost exceeds the value you've set under user adjustment the SES light will flash once and the JB4 will switch itself to map 4 until you restart the car. The default setting is 18psi. Common causes for this are setting the value too low for the map/intended usage, improperly configured or defective wastegates, or JB4 setting problems.
The second is the run-lean safety system. If your air/fuel ratio (either bank) runs leaner than 14:1 over 4500rpm for more than a second the SES light will flash twice and the JB4 will again switch itself to map 4 until you restart the car. Common causes are maxed out fuel trims (see E85 notes above) or o2 sensor faults. Note any o2 sensor fault must be corrected for the tuning to operate properly.
Another commonly triggered fault is low fuel pressure. If your high fuel pressure drops below 7 (~800psi) the JB4 will flash the SES light three times and switch to map 4 until you restart the car. Common causes are an inadequate low pressure pump, too strong of an E85 mixture for your tuning/fuel pump, or a failing high pressure pump.
Näistä päätellen olisi siis tuo viimeinen. Auto kyllä käyttäytyy normaalisti, mutta voisiko olla siispä kyseessä surullisen kuuluisa HPFP? Onko tapaa testata noita lpfp ja hpfp kumpi voisi olla kyseessä? :think
Autoon noin kuukausi sitten vaihdettiin kyllä katittomat downpipet ja niistä kyllä herjannut vikakoodeja.. Olisikohan lambda ottanut kipeetä asennuksen yhteydessä? Kun muita vikakoodeja ei ole ilmaantunut.Last edited by Bmwongelmat123; 02-07-2020, 17:08.
Comment
-
-
Ja oliko niin että jb4 ei enää poista cat herjaa? Vaan vaatii esim mhd bef:n?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJa oliko niin että jb4 ei enää poista cat herjaa? Vaan vaatii esim mhd bef:n?
Itselläni ei jb4 erillisiä omia lukusysteemejä ole ja Omat systeemit ei löytänyt hpfp painearvoja. Lpfp oli 5000 joka on siis arvoissaan. Olisiko joku pk seudulla joka pystyisi lainaamaan tai käydä pienellä rundilla laitteilla, mitkä pystyisi lukemaan kyseisiä arvoja?
Lambdat toimi moitteita joten ne voipi unohtaa.Last edited by Bmwongelmat123; 02-07-2020, 22:08.
Comment
-
-
Niin siis oliko sulla jb4:seen olemassa piuha millä saa datat ulos ja pystyy myös kaiken muun oleellisen katsomaan?
Vai oliko jb4:nen ilman piuhaa ja nyt mennään arpa pelillä, että mikä vika voisi olla kyseessä?BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View PostNiin siis oliko sulla jb4:seen olemassa piuha millä saa datat ulos ja pystyy myös kaiken muun oleellisen katsomaan?
Vai oliko jb4:nen ilman piuhaa ja nyt mennään arpa pelillä, että mikä vika voisi olla kyseessä?
Edit. Jb4 Bluetooth kapula nyt kiinni bimmerissä. Päivittelen mitä löytyy kun käyn ajamassa.
Nyt on logit:
Fuel pressure high tyhjäkäynnillä 5 ja kaasulla nosti 19 asti.
Fuel pressure Low 62-69 nurkilla
Ahtopaineet 0.3-14.2
Joku joka näitä on paremmin kärryillä voisi privalla lähettää spostin niin laitan login sinne kun tähän ei kyseistä tiedostoa saa laitettua.Last edited by Bmwongelmat123; 03-07-2020, 22:18.
Comment
-
-
Vähän päivittelyä tuohon misfire ongelmaan missä logit viittas enempi ja vähempi tohon korkeepainepumppuun (sivut 39 - 41, #388->)
Elikkäs tuli sitten tsekattua uudemman kerran vielä jokaikinen paikka mitä
mieleen tuli ennen osien tilailua niin vikahan löytyi loppupeleissä cyl 6 & 5
suuttimien kuperasta "kiristys" levystä.. Eli pienen ihmettelyn jälkeen huomasin
että tuo kyseinen levy oli ehkä 1-2mm irti kannesta kun taas 2 muuta oli tasan (kaikki levyt oli kuitenkin oikeinpäin).
Pienen tutkailun jälkeen lopputulema että kaikki oli momentissa mutta tuon cyl 6 + 5
kiristimen pultti kiristyi momenttiin liian aikasin -> kannen puolelta löytyi vaurioituneet kierteet.
Tein uudet kierteet, uusin suuttimien teflon renkaat + decouplerit ja johan palasi menohalut.
En sitten tiedä kuinka pienestä ollut kiinni kun kaikki suuttimet uusittu vuosi sitten
ja ongelmat tuli nyt vasta ton etanolin/rajumpien karttojen myötä.
Suuttimet näytti onneksi hyviltä, ei ollut jälkiä että ois vuotanu teflon renkaan ohitse ja uudelleen asentaessa istui tiukasti pohjaan.
Kaikki hpfp paineet, stft:t yms näyttää suht normaaleilta nyt ja voi alkaa softaa hieromaan pikkuhiljaa.
Orkkis kaksoismassavauhtipyörä kyllä antaa vähän merkkejä tuolla lähellä 7000rpm että saattaa olla vaihto edessä kuten works mainitsikin jo.
Mutta siinä nyt vähän vastausta tähän keissiin mikäli jotain kiinnostaa tai jos jollain sattuis olemaan niin hullu tuuri
että ois läheltä samaa vikaa niin hyvä tarkistaa että varmasti kaikki suuttimet kunnolla pohjassa.
Comment
-
-
-
Originally posted by Markojs View PostEli pienen ihmettelyn jälkeen huomasin, että tuo kyseinen levy oli ehkä 1-2mm irti kannesta kun taas 2 muuta oli tasan (kaikki levyt oli kuitenkin oikeinpäin).
Pienen tutkailun jälkeen lopputulema että kaikki oli momentissa mutta tuon cyl 6 + 5 kiristimen pultti kiristyi momenttiin liian aikasin -> kannen puolelta löytyi vaurioituneet kierteet. Tein uudet kierteet, uusin suuttimien teflon renkaat + decouplerit ja johan palasi menohalut.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
-
Hmm... Miksiköhän korjauksia tulee niin paljon? Miltä tämä teidän mielestä näyttää?
Kyykähtää boost tuossa samalla. Liian aggressiivinen? Ainakin pitäisi tarpeeksi saada polttoainetta. Kyseessä siis stage 2+v9 mappi 98 bensalla.
Miettinyt myös tuota stage 2+ e50 mapin laittoa. Miten tuo lasketaan tuo seos oikein ku tunnu laskuria löytyvän? Ilmeisesti mielellään yli se tarvittava E85 seos ku liian vähän? Jos.nyt noin 420hv nii varmaan sinne 450hv luulis pääsevän tuolla?Last edited by majgul; 11-07-2020, 01:33.
Comment
-
-
Kellään Ijeos (msd81) ecu autossa ja mhd asennettuna? Tarvitsisin stock ecu bin-tiedoston, mhd lataa tuon backuppina valmiiksi puhelimeen, löytyy kun kaivaa tuon mhd kansion puhelimen tiedostoista auki. Sielä on (vin)_original.bin. Hankin n53:sta peräisin olevan msd 81:sen ja onnistuin löytämään vain jenkkispecin vakioflashin netistä, ja auto tietty herjaa kun puuttuu tuo bensahuurujärjestelmä näistä euro-autoista, eikä mhd:lla pysty valitsemaan minkä spec:in flashin lataa tietokannasta.. Mielellään vielä automaattivaihteistolla, tiedä sitten onko sillä merkitystä tossa.
Comment
-
Comment