Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2084
    • Naantali

    Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Onko kenelläkään tullut vastaan JB4 Map2 ajaessa, kun laittaa kaasun lattiaan niin väläyttää pari kertaa vilkkuja ja laittaa map4 päälle itsestään? Koitin kaivella tietoa enkä mistään vastausta löytänyt. Mikäköhän on vikana?
    Sieltä jb4 valikosta näkee suoraan sen vikakoodin minkä takia heittää map4.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      Originally posted by miyli View Post
      Sieltä jb4 valikosta näkee suoraan sen vikakoodin minkä takia heittää map4.
      Eli user adjustment valikosta last safety. Vaihtoehdot miksi potkii map4: 1.boost over safety, 2.AFR lean, 3.fuel pres low, 4.meth flow low, 5.fuel trim variance.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • Bmwongelmat123
        BTCF Member
        • Aug 2018
        • 47
        • Uusimaa

        Originally posted by mmie View Post
        Eli user adjustment valikosta last safety. Vaihtoehdot miksi potkii map4: 1.boost over safety, 2.AFR lean, 3.fuel pres low, 4.meth flow low, 5.fuel trim variance.

        Pääseekö noihin user adjustmenteihin rattinappuloista käsiksi vai onko tietokoneeseen nakattava?

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 502
          • Kouvola

          Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
          Pääseekö noihin user adjustmenteihin rattinappuloista käsiksi vai onko tietokoneeseen nakattava?
          Empäs nyt muista. Androidia olen itse käyttänyt.
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Bmwongelmat123
            BTCF Member
            • Aug 2018
            • 47
            • Uusimaa

            Originally posted by mmie View Post
            Empäs nyt muista. Androidia olen itse käyttänyt.

            Edittiä edittiä tuli käytyä nyt kerran vielä repäsemässä autolla, jotta näkisi kuinka monta kertaa jb4 väläyttää valoja. 3 kertaa väläytti ja netistä kaiveltuna löytyi:



            The first is the over-boost safety. If boost exceeds the value you've set under user adjustment the SES light will flash once and the JB4 will switch itself to map 4 until you restart the car. The default setting is 18psi. Common causes for this are setting the value too low for the map/intended usage, improperly configured or defective wastegates, or JB4 setting problems.

            The second is the run-lean safety system. If your air/fuel ratio (either bank) runs leaner than 14:1 over 4500rpm for more than a second the SES light will flash twice and the JB4 will again switch itself to map 4 until you restart the car. Common causes are maxed out fuel trims (see E85 notes above) or o2 sensor faults. Note any o2 sensor fault must be corrected for the tuning to operate properly.

            Another commonly triggered fault is low fuel pressure. If your high fuel pressure drops below 7 (~800psi) the JB4 will flash the SES light three times and switch to map 4 until you restart the car. Common causes are an inadequate low pressure pump, too strong of an E85 mixture for your tuning/fuel pump, or a failing high pressure pump.


            Näistä päätellen olisi siis tuo viimeinen. Auto kyllä käyttäytyy normaalisti, mutta voisiko olla siispä kyseessä surullisen kuuluisa HPFP? Onko tapaa testata noita lpfp ja hpfp kumpi voisi olla kyseessä? :think

            Autoon noin kuukausi sitten vaihdettiin kyllä katittomat downpipet ja niistä kyllä herjannut vikakoodeja.. Olisikohan lambda ottanut kipeetä asennuksen yhteydessä? Kun muita vikakoodeja ei ole ilmaantunut.
            Last edited by Bmwongelmat123; 02-07-2020, 17:08.

            Comment

            • Juikee
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 41
              • Tornio

              Ota logia missä näkyy molemmat paineet.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5401
                • S:t Karins

                Ja oliko niin että jb4 ei enää poista cat herjaa? Vaan vaatii esim mhd bef:n?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Bmwongelmat123
                  BTCF Member
                  • Aug 2018
                  • 47
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Ja oliko niin että jb4 ei enää poista cat herjaa? Vaan vaatii esim mhd bef:n?
                  Noiden kattien vikakoodit jää jb4 muistiin kun sieltä lukelee mutta ei anna mittaristoon erikseen vikavaloja. Ajanut ite siis 10 mapilla, että kertoo jos jokin vikana.

                  Itselläni ei jb4 erillisiä omia lukusysteemejä ole ja Omat systeemit ei löytänyt hpfp painearvoja. Lpfp oli 5000 joka on siis arvoissaan. Olisiko joku pk seudulla joka pystyisi lainaamaan tai käydä pienellä rundilla laitteilla, mitkä pystyisi lukemaan kyseisiä arvoja?

                  Lambdat toimi moitteita joten ne voipi unohtaa.
                  Last edited by Bmwongelmat123; 02-07-2020, 22:08.

                  Comment

                  • mikaell
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 422
                    • Kla

                    Niin siis oliko sulla jb4:seen olemassa piuha millä saa datat ulos ja pystyy myös kaiken muun oleellisen katsomaan?

                    Vai oliko jb4:nen ilman piuhaa ja nyt mennään arpa pelillä, että mikä vika voisi olla kyseessä?
                    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                    p. 040 166 7576 / Whatsapp

                    Comment

                    • Bmwongelmat123
                      BTCF Member
                      • Aug 2018
                      • 47
                      • Uusimaa

                      Originally posted by mikaell View Post
                      Niin siis oliko sulla jb4:seen olemassa piuha millä saa datat ulos ja pystyy myös kaiken muun oleellisen katsomaan?

                      Vai oliko jb4:nen ilman piuhaa ja nyt mennään arpa pelillä, että mikä vika voisi olla kyseessä?
                      No jep. Omat systeemit on tähän asti aina riittänyt lukemaan ja näyttämään livedataa, mutta nyt hokkuspokkus ei suostunut näyttämään hpfp arvoja.

                      Edit. Jb4 Bluetooth kapula nyt kiinni bimmerissä. Päivittelen mitä löytyy kun käyn ajamassa.

                      Nyt on logit:
                      Fuel pressure high tyhjäkäynnillä 5 ja kaasulla nosti 19 asti.
                      Fuel pressure Low 62-69 nurkilla
                      Ahtopaineet 0.3-14.2

                      Joku joka näitä on paremmin kärryillä voisi privalla lähettää spostin niin laitan login sinne kun tähän ei kyseistä tiedostoa saa laitettua.
                      Last edited by Bmwongelmat123; 03-07-2020, 22:18.

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        Vähän päivittelyä tuohon misfire ongelmaan missä logit viittas enempi ja vähempi tohon korkeepainepumppuun (sivut 39 - 41, #388->)
                        Elikkäs tuli sitten tsekattua uudemman kerran vielä jokaikinen paikka mitä
                        mieleen tuli ennen osien tilailua niin vikahan löytyi loppupeleissä cyl 6 & 5
                        suuttimien kuperasta "kiristys" levystä.. Eli pienen ihmettelyn jälkeen huomasin
                        että tuo kyseinen levy oli ehkä 1-2mm irti kannesta kun taas 2 muuta oli tasan (kaikki levyt oli kuitenkin oikeinpäin).
                        Pienen tutkailun jälkeen lopputulema että kaikki oli momentissa mutta tuon cyl 6 + 5
                        kiristimen pultti kiristyi momenttiin liian aikasin -> kannen puolelta löytyi vaurioituneet kierteet.
                        Tein uudet kierteet, uusin suuttimien teflon renkaat + decouplerit ja johan palasi menohalut.

                        En sitten tiedä kuinka pienestä ollut kiinni kun kaikki suuttimet uusittu vuosi sitten
                        ja ongelmat tuli nyt vasta ton etanolin/rajumpien karttojen myötä.
                        Suuttimet näytti onneksi hyviltä, ei ollut jälkiä että ois vuotanu teflon renkaan ohitse ja uudelleen asentaessa istui tiukasti pohjaan.
                        Kaikki hpfp paineet, stft:t yms näyttää suht normaaleilta nyt ja voi alkaa softaa hieromaan pikkuhiljaa.
                        Orkkis kaksoismassavauhtipyörä kyllä antaa vähän merkkejä tuolla lähellä 7000rpm että saattaa olla vaihto edessä kuten works mainitsikin jo.
                        Mutta siinä nyt vähän vastausta tähän keissiin mikäli jotain kiinnostaa tai jos jollain sattuis olemaan niin hullu tuuri
                        että ois läheltä samaa vikaa niin hyvä tarkistaa että varmasti kaikki suuttimet kunnolla pohjassa.

                        Comment

                        • Inspector
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 68
                          • Suomi

                          Originally posted by tryffis View Post
                          Saatko logia?

                          Comment

                          • works
                            BTCF Member
                            • Nov 2013
                            • 123
                            • Espoo

                            Originally posted by Markojs View Post
                            Eli pienen ihmettelyn jälkeen huomasin, että tuo kyseinen levy oli ehkä 1-2mm irti kannesta kun taas 2 muuta oli tasan (kaikki levyt oli kuitenkin oikeinpäin).

                            Pienen tutkailun jälkeen lopputulema että kaikki oli momentissa mutta tuon cyl 6 + 5 kiristimen pultti kiristyi momenttiin liian aikasin -> kannen puolelta löytyi vaurioituneet kierteet. Tein uudet kierteet, uusin suuttimien teflon renkaat + decouplerit ja johan palasi menohalut.
                            Raikasta diagnostiikkaa, congrats
                            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 891
                              • Oulu

                              Hmm... Miksiköhän korjauksia tulee niin paljon? Miltä tämä teidän mielestä näyttää?




                              Kyykähtää boost tuossa samalla. Liian aggressiivinen? Ainakin pitäisi tarpeeksi saada polttoainetta. Kyseessä siis stage 2+v9 mappi 98 bensalla.

                              Miettinyt myös tuota stage 2+ e50 mapin laittoa. Miten tuo lasketaan tuo seos oikein ku tunnu laskuria löytyvän? Ilmeisesti mielellään yli se tarvittava E85 seos ku liian vähän? Jos.nyt noin 420hv nii varmaan sinne 450hv luulis pääsevän tuolla?
                              Last edited by majgul; 11-07-2020, 01:33.

                              Comment

                              • tryffis
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 271
                                • Vantaa

                                Kellään Ijeos (msd81) ecu autossa ja mhd asennettuna? Tarvitsisin stock ecu bin-tiedoston, mhd lataa tuon backuppina valmiiksi puhelimeen, löytyy kun kaivaa tuon mhd kansion puhelimen tiedostoista auki. Sielä on (vin)_original.bin. Hankin n53:sta peräisin olevan msd 81:sen ja onnistuin löytämään vain jenkkispecin vakioflashin netistä, ja auto tietty herjaa kun puuttuu tuo bensahuurujärjestelmä näistä euro-autoista, eikä mhd:lla pysty valitsemaan minkä spec:in flashin lataa tietokannasta.. Mielellään vielä automaattivaihteistolla, tiedä sitten onko sillä merkitystä tossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎