Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JamppaZ154
    Newbiemmer
    • Oct 2019
    • 19
    • Lappeenranta

    Originally posted by Juikee View Post
    ~220tkm ajettu, 1 bankissa joku suutin vuotaa vähän, luultavasti 1 pytty kun sen tulppa oli hieman tummempi kuin muut. Ei paljoa kylläkään, tulppia oon käytelly irti ja aina ne on kuivia ollu. Liitteenä kuva logista, juuri vähän myöhemmin nousee 1 Bankin afr maximiin moottorijarrulla.

    Kesällä kun vaihdoin 2 Bankin suuttimet niin ei tahtonut mennä seokset maximiin moottorijarrulla ollenkaan ja käynnistyshäröilyjä oli myös.

    Kansivioista lukenu kans, mutta en oikein haluais uskoa että olis siinä vikaa näillä kilsoilla, hc oli ekalla mittauksella kuitenki vain 6 yli sallitun... Pitänee leimata vanha Volvo takasin ajoon

    Jos ei uusilla tulpilla ja etanoliseoksella mene läpi niin pitää varmaan alkaa suunnittelemaan isompaa remonttia ja jättää seisomaan.
    Jos ei uusilla tulpilla, suuttimilla ja kateilla + adaptaatioiden nollauksella korjaannu, niin kannen pariin

    Comment

    • Juikee
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 41
      • Tornio

      Jep, aloin nyt nuita tulppia vaihtamaan niin 1 bankissa on aika synkkää vrt. 2 bankkiin kuvassa vasemmalta oikealle 6-5-4-3-2-1. 3 suutinta tilattu...taas. Jospa tuohon ei tarvis nyt ihan heti laittaa mitään, paitsi toki se parempi lpfp etanolia varten
      Attached Files

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Herätellääs vielä keskustelua ikuisuusaiheesta eli modatut turbot. Vakioturbot siis sanoivat itsensä viime alastaron päivillä itsensä irti, öljyä palaa, rallattelee ja ahdotkin hävinneet. Tässä on nyt tullut pyöriteltyä useampaa vaihtoehtoa turboille, pure /tte/kiina ja muita pienempien pajojen tekeleitä. No, kiinat on kyllä pois kuvioista kun niissä on nyt yllätysyllätys alkanut failure rate kasvamaan aika kovaksi kun porukalla kilsoja kertynyt.

        Uusimpana olisi nyt sitten mielessä ne paljon puhutut fin-turbon stage 2:set. Hinnaltaan kyllä erittäin kilpailukykyiset vrt. muiden vastaaviin. Nykyään taidetaan tuo laakeripesä uusia niissäkin niin sitä ongelmaa mitä oli aikoinaan modatuissa ei pitäisi enää olla.

        Itsellä ei kuitenkaan niinkään hakusessa se huipputeho vaan tasaiset käyrät ja hyvä spoolaus. Ostovalinta on kyllä tämänkin johdosta kallistunut tuonne fin-turbon puoleen.

        Heittäkää kommenttia ja kokemusta eri upgrade turboista. P33p33:llä taitaa ainakin olla paljonkin kokemusta näistä finturbon puhaltimista monella konfiguraatiolla. Td04 pesäthän olisi aina optimaaliset kun tuonne senkokoista siipeä työnnetään. Jos saatais tehtyä mullekkin customsofta samalla kun suoritettais se aivan liian pitkään venynyt pähkinäpuhallus

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2084
          • Naantali

          Originally posted by tryffis View Post
          Herätellääs vielä keskustelua ikuisuusaiheesta eli modatut turbot. Vakioturbot siis sanoivat itsensä viime alastaron päivillä itsensä irti, öljyä palaa, rallattelee ja ahdotkin hävinneet. Tässä on nyt tullut pyöriteltyä useampaa vaihtoehtoa turboille, pure /tte/kiina ja muita pienempien pajojen tekeleitä. No, kiinat on kyllä pois kuvioista kun niissä on nyt yllätysyllätys alkanut failure rate kasvamaan aika kovaksi kun porukalla kilsoja kertynyt.

          Uusimpana olisi nyt sitten mielessä ne paljon puhutut fin-turbon stage 2:set. Hinnaltaan kyllä erittäin kilpailukykyiset vrt. muiden vastaaviin. Nykyään taidetaan tuo laakeripesä uusia niissäkin niin sitä ongelmaa mitä oli aikoinaan modatuissa ei pitäisi enää olla.

          Itsellä ei kuitenkaan niinkään hakusessa se huipputeho vaan tasaiset käyrät ja hyvä spoolaus. Ostovalinta on kyllä tämänkin johdosta kallistunut tuonne fin-turbon puoleen.

          Heittäkää kommenttia ja kokemusta eri upgrade turboista. P33p33:llä taitaa ainakin olla paljonkin kokemusta näistä finturbon puhaltimista monella konfiguraatiolla. Td04 pesäthän olisi aina optimaaliset kun tuonne senkokoista siipeä työnnetään. Jos saatais tehtyä mullekkin customsofta samalla kun suoritettais se aivan liian pitkään venynyt pähkinäpuhallus
          Itsellä olis sama homma edessä zetaan ja pyöritellyt mielessä eri vaihtoehtoja. Itsellä hukkikset jumittaa mutta ei vielä puhalla öljyjä ulos. Kiinalaisia ei tosiaan kannata hommata, kokemusta on edellisessä autossa. Minkä hintaiset noi Finn turbon stage 2 on ? Onko ne td04 osilla jo ?
          Turbotohtorilla olis 2200€ uusiin runkoihin tehdyt :think
          Purea sais Belgiasta alkaen 2500€-3500€ riippuen mallista.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            Fin turbo muokkaa omat vanhat rungot noin 1300-1400€ riippuen hukkisten kunnosta, mutta suosittelevat kokonaan uusia runkoja.
            Heillä taitaa tätä nykyä olla omassa hyllyssäkin vanhoja runkoja joihin tekevät päivitykset noin 1500€ hintaan. Kokonaan uudet rungot taisi olla 2100-2200€.
            Sitten ne stage 3:set tulee valurunkoihin ja td04 hiluilla. Niillä on sitten hinta siellä 3000€ paremmalla puolen.
            Heidän stage 2 ahtimet taitaa olla turb. Ex 41,5mm ja comp ind 41,5mm
            Stage3 on sitten millin suurempi eli 42,5mm

            Turbotohtorin ahtimista vähemmän tietoa mutta heillä tubiinisiiven mitat turb, 37,7/43,5mm, comp siivestä ei tietoa.(omistajan välittämää tietoa)
            Turbotohtorin ahtimet kyllä herää todella hyvin, mutta tuotto hiukan huonompi kuin fin turbon stage2. Nämä omaa tulkintaa perustuen logeihin, joita olen softannut.
            Yhdet TTE550 ahtimet kerkesi olemaan softattavana. Niissä tuntuu tuotto olevan fin turbon stage3 tasoa, ehkä jopa hieman parempi.

            Itse jos nykyään valkkaisin turbot itselleni, niin Hydra performance HP800 ahtimet ois varmaan valinta, hinta ennen tulleja ja posteja oli jotain 2400-2500€, vaatii heidän outletit. Myös TTH680 ahtimet vaikuttaa kiinnostavilta, mutta he ei osaa markkinoida niitä kovin hyvin. Pitäis kysyä suoraan s postilla, jotta sais parempaa tietoa. Ebaystä löytyy ja suht ok hintakin.

            Jos meinaa ajella yhdella walbrolla ja orkkis HPFP systeemillä, niin fin turbon stage 2 on oikein mainio yhdistelmä tuolle bensan tuotolle. 570hv tullut tällä kokoonpanolla Ritolan penkissä. Ahtoja 25-26psi
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by miyli View Post
              Itsellä olis sama homma edessä zetaan ja pyöritellyt mielessä eri vaihtoehtoja. Itsellä hukkikset jumittaa mutta ei vielä puhalla öljyjä ulos. Kiinalaisia ei tosiaan kannata hommata, kokemusta on edellisessä autossa. Minkä hintaiset noi Finn turbon stage 2 on ? Onko ne td04 osilla jo ?
              Turbotohtorilla olis 2200€ uusiin runkoihin tehdyt :think
              Purea sais Belgiasta alkaen 2500€-3500€ riippuen mallista.
              Nuo stage 2:set on 1490+pantti 200€ tehtynä vanhoihin runkoihin. Aika kaikenkattavasti tuossa kaikki kuluva osa uusitaan niin en näkisi suurta ongelmaa käyttää vanhoja runkoja.

              Tiivistetysti sähköpostista kopioitua:

              - turboissa uusi laakeripesä
              - 9 lapainen HF –profiilin turbiiniakseli
              - Iso MFS billett imusiipi
              - Pakopesän Wastegate flappersarja + holkit

              Tietysti tuossa on vielä mainitsematta tuo kotelon koneistus ja uudelleenrakennus.

              Eli käytännössä td04 romut td03 kopassa voisi sanoa?Kyllä niiltä taitaa saada td04 koteloihin tehtynä, mutta hinta varmaan aika eri luokkaa. Noita aitoja td04 koteloita ei taida juurikaan olla muilla kuin rb/mmp 1k/vtt ja hydra.

              Monet käyttää kanssa tuota valettua kiina-runkoa, missä sitten häviää se loistava orkkis pakosarja. Se on tuplapeltiä ilmavälillä ja eristää hyvin lämpöä.

              Comment

              • tryffis
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 271
                • Vantaa

                Nuo tuossahan nuo speksit tulikin jo aika kattavasti edelliseltä. Nuo hydrat kyllä polttelisi itseäkin mutta sitten vaatii jo pi/helixiä ja kaikkea muuta mukavaa että saisi kaiken niistä irti. Äkkiä laskun määrä vaan kasvaa kun touhuun taas innostuu

                Comment

                • temexian
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 38
                  • suomi

                  Kyllä nyt vastustaa. Onko porukalla antaa neuvoja mistä ettiä vikaa. Mhd stage 0 nyt sisällä stage 2 oli alkuun ahtoputki räjähti ja se vaihdettiin samalla vaihdettiin samassa rytäkässä hajonnut map anturi. Nyt ihan sama mikä kartta niin normaalisti ajellessa ei mitään ongelmaa mutta vähän kun antaa kenkää. Menee vikatilaan. Antaa vikakoodeja
                  2DED power management closed-circuit
                  30FE turbocharger charge-air pressure too high
                  3100 boost-pressure control deactivation

                  Logissa ahdot käy korkeimmillaan ~0.5bar stage 0 kartalla

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2084
                    • Naantali

                    Hukkaportit ei aukea turboissa. Tarkista alipaineletkut ja solenoidit/ ilmasäiliöt.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • palze
                      BTCF Member
                      • Apr 2018
                      • 77
                      • Helsinki

                      Originally posted by tryffis View Post
                      Aika kaikenkattavasti tuossa kaikki kuluva osa uusitaan niin en näkisi suurta ongelmaa käyttää vanhoja runkoja.
                      Fin-Turbon perustelu uusien runkojen käytölle on se, että vanhojen pakopesien kestävyydestä ei voi mennä takuuseen ja pahimmassa tapauksesessa korjattujenkin hukkisten akseli väljystyy, jos pakopesä antaa aikaa myöden periksi. Uusimmassa Mitsubishin turborevisiossa materiaali on kuulemma selkeästi parempaa kuin aiemmin, jolloin uusien käyttö olisi sen puolesta järkevää.

                      Nyt pitäisi vain punnita, minkä verran tuosta on myyntimiehen puhetta ja minkä verran faktaa. Kuulemma ainakin yhdellä uusitut turbot ovat hajonneet melkein heti juuri mainitusta syystä, mutta valtaosallahan vanhat modatut toimivat hyvin. Lisäksi jos autoa ei ole tarkoitus pitää ihan älyttömän montaa vuotta ja/tai ottaa puhaltimista kaikkea irti, niin noin 600e ero hinnassa on aika paljon. Olen itse kallistumassa tuohon 1490 euron settiin.

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Kysynpä myös täältä että onko kellään kokemusta 335xi:n vetareista? Pitäisi vaihtaa ja alkuperäinen maksaa 600€... Kyllä tarvike houkuttelee jo tuohon hintaan verrattuna.

                        Comment

                        • tryffis
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 271
                          • Vantaa

                          Originally posted by majgul View Post
                          Kysynpä myös täältä että onko kellään kokemusta 335xi:n vetareista? Pitäisi vaihtaa ja alkuperäinen maksaa 600€... Kyllä tarvike houkuttelee jo tuohon hintaan verrattuna.
                          Nuo gkn/spidan/löbro vissiin ihan laadukkaita tehtaalla uudelleenrakennettuja, ymmärtääkseni samaa lafkaa kaikki. muihin halpiksiin esim gsp ei kannata sekaantua.

                          Comment

                          • Heikkiher
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 93
                            • Vihti

                            Originally posted by majgul View Post
                            Kysynpä myös täältä että onko kellään kokemusta 335xi:n vetareista? Pitäisi vaihtaa ja alkuperäinen maksaa 600€... Kyllä tarvike houkuttelee jo tuohon hintaan verrattuna.
                            Itse vaihtelin aikoinaan vajaavetoiseen spidanin vetarit alkuperäisten tilalle, toimivat ainakin sen noin 40tkm mitä auto vielä minulla oli. Autossa oli perus virit ja ongelmana oli tärinät vanhoilla vetareilla.

                            Comment

                            • tryffis
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 271
                              • Vantaa

                              Originally posted by palze View Post
                              Fin-Turbon perustelu uusien runkojen käytölle on se, että vanhojen pakopesien kestävyydestä ei voi mennä takuuseen ja pahimmassa tapauksesessa korjattujenkin hukkisten akseli väljystyy, jos pakopesä antaa aikaa myöden periksi. Uusimmassa Mitsubishin turborevisiossa materiaali on kuulemma selkeästi parempaa kuin aiemmin, jolloin uusien käyttö olisi sen puolesta järkevää.

                              Nyt pitäisi vain punnita, minkä verran tuosta on myyntimiehen puhetta ja minkä verran faktaa. Kuulemma ainakin yhdellä uusitut turbot ovat hajonneet melkein heti juuri mainitusta syystä, mutta valtaosallahan vanhat modatut toimivat hyvin. Lisäksi jos autoa ei ole tarkoitus pitää ihan älyttömän montaa vuotta ja/tai ottaa puhaltimista kaikkea irti, niin noin 600e ero hinnassa on aika paljon. Olen itse kallistumassa tuohon 1490 euron settiin.
                              Tuo olikin itelle uutta, meinaat että paskana olevat läpät ns. poraavat lautasten liitospinnat huonoksi? Ymmärtääkseni tossa hukkisten ohjauksessa ns. duty cyclessä on jo softatasolla isoja puutteita mitkä sitten aiheuttaa tuota väljistymistäkin kun pääsee välillä väpättämään sielä miten sattuu.

                              Mulle ei finturbolta yritetty edes kaupata uusia ahtimia kun kyselin vaihtorunkoon, kerrottiin vaan tuosta laakerihommasta ja miten aikaisemmin noita ongelmia kestävyydessä oli sentakia kun sitä koko pesää ei vaihdettu.

                              Jokatapauksessa oon tässä senverta punninut että ei tuohon 1500€ taida olla mitään parempaakaan vaihtoehtoa, ja pitäisi sinne 3k:n paremmalle puolelle mennä että saisi selvästi enemmän vastinetta rahalle.

                              Ainoa vaan mikä vähän mietityttää on tuo fin-turbon takuiden puute noista viripuhaltimista. En tiedä miten on esim. tuossa mainitsemassasi tapauksessa käynyt, onko sieltä tultu yhtään vastaan jos selkeästi turbot hajoaa heti alkumetreillä. Eivät taida myöntää vaikka teettäisi uusiin runkoihin. Monet muut pajat kumminkin tarjoavat reilun takuun, tosin toteutuksesta niissäkään ei tietoa. Hukkisten säädöt ajattelin kyllä itse tarkastaa jokatapauksessa ennen asennusta.

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Originally posted by tryffis View Post
                                Nuo gkn/spidan/löbro vissiin ihan laadukkaita tehtaalla uudelleenrakennettuja, ymmärtääkseni samaa lafkaa kaikki. muihin halpiksiin esim gsp ei kannata sekaantua.
                                Hyvä tietää. Minäpä kattelen noita spidan/löbro ja pysyn erossa tuosta GSP merkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎