Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • palze
    BTCF Member
    • Apr 2018
    • 77
    • Helsinki

    Mullakin Delphit, toistaiseksi 10tkm menty ongelmitta. Atlantin toisella puolen käytetään valtaosin Eldorin puolia, ja niitä moni softantekijäkin suosittelee. Valitettavasti ainakin vielä viime keväänä niiden hinta oli noin 50e/puola eli tuplat Delphiin ja Boschiin verrattuna.

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      Originally posted by majgul View Post
      Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä
      Omassa on Bremin puolat. Ei ongelmia ole ollut.. Onko nuo delphit sitten vaan huonolaatuisia, kun tuolla jenkkifoorumillakin haukkuivat? :think
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by tommylee View Post
        Omassa on Bremin puolat. Ei ongelmia ole ollut.. Onko nuo delphit sitten vaan huonolaatuisia, kun tuolla jenkkifoorumillakin haukkuivat? :think
        Samaa itsekkin lukenut. En ainakaan toiste laita, tähän uuteen n55 vehkeeseen tuli nyt suosiolla Boschin puolat

        Comment

        • palze
          BTCF Member
          • Apr 2018
          • 77
          • Helsinki

          Mitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r

          Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää.

          Comment

          • eljas
            BTCF Member
            • Apr 2017
            • 309
            • Vantaa

            Originally posted by palze View Post
            Mitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r

            Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää.
            Mulla on alipainepuolen öljynkerääjä ja ainakin omassa käytössä sille on tarvetta (semi-käyttöauto, ajot pääsääntöisesti Kehä3 sisäpuolella). Mulla oli myös painepuolen öljynkerääjä mutta sinne ei käytännössä kertynyt ikinä mitään vaikka toki joskus tulee kiihdytettyä rivakammin. Rata-ajoa varten kannattanee hommata (ajattelin itse hommata jos lähden radalle).
            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

            Comment

            • HassisenKone
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 145

              Moro,

              Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon

              Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...

              Viittiskö joku kiteyttää....

              1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...

              2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?


              Automaatti on kyseessä...
              X5 M-sport 40e
              Kupla -74-
              530 dAT -03-
              911 carrera cabriolet -99-
              E93 335iA cab -07-
              ________________
              Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

              Comment

              • works
                BTCF Member
                • Nov 2013
                • 123
                • Espoo

                Automaattiin nyt ainakin ihan perushuolto ja xHP:n softa sisään. Aikoinaan omaan 330D käyttikseen meni Stage3 ja se oli todella hyvä.

                Jos kone on vähäsen levällään niin 07:aan kannattaa reitittää kaikki vakuumiputket, uudet alipainesolenoidit ja turbojen inletit.

                Sit onkin kysymys että mitä haluat omastas saada irti ja millä?

                Omalla kohdalla, haluna oli ajella millaisella etanoliseoksella vain ja saada semmoset 500hp ulos. Tämä tarkoitti:

                - orginaali DME:llä toimiva flex fuel (Motiv), tarttee johdotella juttuja ECU:lle uusiksi kun pitää saada ff-sensori kiinni
                - suoraa painekäyrää tuottavat turbot, eli koverrettiin vähän isompaa siipeä orkkisturboihin sisään ihan kotimaassa ja laitettiin parempaa laakeria, jne
                - tankkipumppu meni uusiksi
                - uudet coilit ja tulpat
                - index 12 suuttimet
                - uudet solenoidit
                - MHD:llä custom softaa sisään (android + piuha)
                - turbojen inletit silikooniputkesta
                - jäätävän kokoinen välijäähy VRSF:ltä
                - PCV korvattu metallisella
                - uudet moottorin tuet
                - yksöismassavauhtipyörä - tää on kepuli, mulla alkoi moottori antaa misfireä 5-6 cyl 6000+rpm ja diagnoosi oli liian kulunut (äänekäs) DMFW - mutta tämä ei automaatilla ole ongelma
                - N20 3.5bar TMAP sensori jotta resoluutio riittää painepuolen anturointiin
                - kartiofiltterit ilmanottoon koska miksikäs ei
                - katittomat downpipet
                - uudet forgen diverter valvet, nää kannattaa laittaa oli tilanne mikä tahansa


                Hommaa perään lukko jos vaan budjetti antaa ja disaboi kaikki tehtaan jarruilla toimivat sähkölukkofiitsöt. Paras modi ajajalle tähän mennessä.

                Ja sit tietty n+1 uutta puslaa, guiboa, jne. koska 14v vanha auto on jo vanha. Jos tällä rataa haluaisi ajaa niin jäähypuoli pitäisi rakentaa uusiksi, öljylle toinen radi ja vedelle isompi. Nykyisellään kestää melkeen kaks kierrosta täyttä sikaa Alastarolla ennenkuin öljynlämmöt karkaavat.

                Mutta, aina pelkkä MHD stage1 ja kovaa ajoa on optio Riippuu niin kovasti siitä mitä haluaa saada aikaseks ja paljonko on pinkkaa laittaa harrasteeseen kiinni. Kunnon huolto sis. vakuumiletkut, RVS käsittely, downpipet, inletit, dv:t ja stage2 moottoriin ja stage3 vaihdelaatikkoon antaa jo todella paljon kivaa. Sit siitä seuraavaks voi kattoa et mikä alkaa repeemään, luultavasti suuttimet menee uusiks ekana ja sit sytytys.


                Kaikille huom: B58:n coilit saa kiinni adapterplatella N54:ään ja antaa paljon enemmän virtaa edukkaasti:

                Hey there everyone, I recently performed an analysis of inductive secondary spark energy on multiple ignition coils and found the stock BMW B58 coils to be quite phenomenal. If you haven't seen that analysis I highly recommend you take a look at it here. Compared to the stock N54/N55 ignition...


                Last edited by works; 22-02-2021, 16:25.
                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1788
                  • Turku

                  Originally posted by HassisenKone View Post
                  Moro,

                  Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon

                  Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...

                  Viittiskö joku kiteyttää....

                  1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...

                  2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?


                  Automaatti on kyseessä...
                  1) Öljynsuodattimen jalan tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • hpniemi
                    BTCF Member
                    • Feb 2020
                    • 97
                    • Järvenpää

                    Tarkista, että nokkien räkeissä ei ole liikaa kulumaa. Tyyppivika ja kun kulumaa on tarpeeksi, vanos alkaa oireilemaan.




                    Originally posted by HassisenKone View Post
                    Moro,

                    Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon

                    Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...

                    Viittiskö joku kiteyttää....

                    1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...

                    2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?


                    Automaatti on kyseessä...

                    Comment

                    • Jo&Po
                      BTCF Member
                      • Feb 2013
                      • 34
                      • Oulainen

                      Originally posted by hpniemi View Post
                      Tarkista, että nokkien räkeissä ei ole liikaa kulumaa. Tyyppivika ja kun kulumaa on tarpeeksi, vanos alkaa oireilemaan.

                      https://youtu.be/sQ9vr-nlQLk
                      Mulla 174 tuhatta ajettu ja olihan se kulunu. Ei muutako uudet ja teflon renkaat nokkiin. Kuluu tosi nopeaa jos ei ole teflon tiivisteitä.
                      Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                      Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                      Comment

                      • mikaell
                        BTCF Member
                        • Jul 2017
                        • 422
                        • Kla

                        Originally posted by Jo&Po View Post
                        Mulla 174 tuhatta ajettu ja olihan se kulunu. Ei muutako uudet ja teflon renkaat nokkiin. Kuluu tosi nopeaa jos ei ole teflon tiivisteitä.
                        Joko se single urpiino on herännyt henkiin ..
                        BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                        ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                        p. 040 166 7576 / Whatsapp

                        Comment

                        • Jo&Po
                          BTCF Member
                          • Feb 2013
                          • 34
                          • Oulainen

                          Originally posted by mikaell View Post
                          Joko se single urpiino on herännyt henkiin ..
                          Kyl se kohta herää. Fedex pitää lähetystä jumissa ja pi suuttimien liittimet uupuu.
                          Tilattu kumminki on.
                          Joka yö oon ajellu. 😃
                          Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                          Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5402
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Jo&Po View Post
                            Kyl se kohta herää. Fedex pitää lähetystä jumissa ja pi suuttimien liittimet uupuu.
                            Tilattu kumminki on.
                            Joka yö oon ajellu. 😃
                            🤣🤣🤣🤣
                            Kyllä se kevät sieltä tulee.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • mikaell
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 422
                              • Kla

                              hah joo mullakin meni jenkkilän romuissa 2kk sekoilussa..
                              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                              p. 040 166 7576 / Whatsapp

                              Comment

                              • hardyy
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2015
                                • 113
                                • suomi

                                Miten singlen katsastus onnistuu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎