Mullakin Delphit, toistaiseksi 10tkm menty ongelmitta. Atlantin toisella puolen käytetään valtaosin Eldorin puolia, ja niitä moni softantekijäkin suosittelee. Valitettavasti ainakin vielä viime keväänä niiden hinta oli noin 50e/puola eli tuplat Delphiin ja Boschiin verrattuna.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by majgul View PostAika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitäEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostOmassa on Bremin puolat. Ei ongelmia ole ollut.. Onko nuo delphit sitten vaan huonolaatuisia, kun tuolla jenkkifoorumillakin haukkuivat? :think
Comment
-
-
Mitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r
Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää.
Comment
-
-
Originally posted by palze View PostMitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r
Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Moro,
Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon
Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...
Viittiskö joku kiteyttää....
1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...
2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?
Automaatti on kyseessä...X5 M-sport 40e
Kupla -74-
530 dAT -03-
911 carrera cabriolet -99-
E93 335iA cab -07-
________________
Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00
Comment
-
-
Automaattiin nyt ainakin ihan perushuolto ja xHP:n softa sisään. Aikoinaan omaan 330D käyttikseen meni Stage3 ja se oli todella hyvä.
Jos kone on vähäsen levällään niin 07:aan kannattaa reitittää kaikki vakuumiputket, uudet alipainesolenoidit ja turbojen inletit.
Sit onkin kysymys että mitä haluat omastas saada irti ja millä?
Omalla kohdalla, haluna oli ajella millaisella etanoliseoksella vain ja saada semmoset 500hp ulos. Tämä tarkoitti:
- orginaali DME:llä toimiva flex fuel (Motiv), tarttee johdotella juttuja ECU:lle uusiksi kun pitää saada ff-sensori kiinni
- suoraa painekäyrää tuottavat turbot, eli koverrettiin vähän isompaa siipeä orkkisturboihin sisään ihan kotimaassa ja laitettiin parempaa laakeria, jne
- tankkipumppu meni uusiksi
- uudet coilit ja tulpat
- index 12 suuttimet
- uudet solenoidit
- MHD:llä custom softaa sisään (android + piuha)
- turbojen inletit silikooniputkesta
- jäätävän kokoinen välijäähy VRSF:ltä
- PCV korvattu metallisella
- uudet moottorin tuet
- yksöismassavauhtipyörä - tää on kepuli, mulla alkoi moottori antaa misfireä 5-6 cyl 6000+rpm ja diagnoosi oli liian kulunut (äänekäs) DMFW - mutta tämä ei automaatilla ole ongelma
- N20 3.5bar TMAP sensori jotta resoluutio riittää painepuolen anturointiin
- kartiofiltterit ilmanottoon koska miksikäs ei
- katittomat downpipet
- uudet forgen diverter valvet, nää kannattaa laittaa oli tilanne mikä tahansa
Hommaa perään lukko jos vaan budjetti antaa ja disaboi kaikki tehtaan jarruilla toimivat sähkölukkofiitsöt. Paras modi ajajalle tähän mennessä.
Ja sit tietty n+1 uutta puslaa, guiboa, jne. koska 14v vanha auto on jo vanha. Jos tällä rataa haluaisi ajaa niin jäähypuoli pitäisi rakentaa uusiksi, öljylle toinen radi ja vedelle isompi. Nykyisellään kestää melkeen kaks kierrosta täyttä sikaa Alastarolla ennenkuin öljynlämmöt karkaavat.
Mutta, aina pelkkä MHD stage1 ja kovaa ajoa on optio Riippuu niin kovasti siitä mitä haluaa saada aikaseks ja paljonko on pinkkaa laittaa harrasteeseen kiinni. Kunnon huolto sis. vakuumiletkut, RVS käsittely, downpipet, inletit, dv:t ja stage2 moottoriin ja stage3 vaihdelaatikkoon antaa jo todella paljon kivaa. Sit siitä seuraavaks voi kattoa et mikä alkaa repeemään, luultavasti suuttimet menee uusiks ekana ja sit sytytys.
Kaikille huom: B58:n coilit saa kiinni adapterplatella N54:ään ja antaa paljon enemmän virtaa edukkaasti:
Hey there everyone, I recently performed an analysis of inductive secondary spark energy on multiple ignition coils and found the stock BMW B58 coils to be quite phenomenal. If you haven't seen that analysis I highly recommend you take a look at it here. Compared to the stock N54/N55 ignition...
Last edited by works; 22-02-2021, 16:25.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
-
Originally posted by HassisenKone View PostMoro,
Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon
Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...
Viittiskö joku kiteyttää....
1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...
2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?
Automaatti on kyseessä...E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Tarkista, että nokkien räkeissä ei ole liikaa kulumaa. Tyyppivika ja kun kulumaa on tarpeeksi, vanos alkaa oireilemaan.
Originally posted by HassisenKone View PostMoro,
Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon
Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...
Viittiskö joku kiteyttää....
1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...
2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?
Automaatti on kyseessä...
Comment
-
-
Originally posted by hpniemi View PostTarkista, että nokkien räkeissä ei ole liikaa kulumaa. Tyyppivika ja kun kulumaa on tarpeeksi, vanos alkaa oireilemaan.
https://youtu.be/sQ9vr-nlQLkRäjähtäny N54 moottori 1 kpl
Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎
Comment
-
-
Originally posted by Jo&Po View PostMulla 174 tuhatta ajettu ja olihan se kulunu. Ei muutako uudet ja teflon renkaat nokkiin. Kuluu tosi nopeaa jos ei ole teflon tiivisteitä.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by Jo&Po View PostKyl se kohta herää. Fedex pitää lähetystä jumissa ja pi suuttimien liittimet uupuu.
Tilattu kumminki on.
Joka yö oon ajellu. 😃
Kyllä se kevät sieltä tulee.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment