Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yarski
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 310
    • Rauma

    Komppaan Tommix että noin se logi kuuluu tehdä... paikka pitää toki valita huolella
    LPFP on aika rajoilla, kannattaisi päivittää parempaan.
    AvgIgn mitä lähempänä nollaa niin parempi, koska vaihdettu tulpat+puolat ?
    G26 i4 M50 supercharged
    ex: F36 440i xdrive msport
    ex: E91 335 lci xdrive msport

    Comment

    • tryffis
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 271
      • Vantaa

      Ei varmaan juu yhdellä kylmällä logituksella niin hyvää dataa saa. Ite oon yleensä koittanu polkea hieman ennen sitä varsinaista logia vähän lämpöjä autoon, mikä nyt tietysti kylmällä kelillä kadulla sekin vähän haastavaa.
      Mulla ku on tuo peräkin venytetyllä välillä niin tuntuu tulevan sitä vauhtia kans, taitaa nelonen ampasta sinne 220 hujakoille tolla 3.15 perällä? :think

      Jos kesä suo kunnon kelejä ratapäiville niin sielä pääsee sitten tuo oma koetukselle ja eikun seuraavaa sulaketta etsimään

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5402
        • S:t Karins

        Originally posted by tryffis View Post
        En tiedä oliko sulla typo tossa mutta mennään aika kyytiä jos nelosen rajarille vetää ei ehkä ainakaan ihan tieliikenteessä.
        Mexicossa nämä käydän vetämässä, tai suljetulla radalla
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • AdDicti
          Newbiemmer
          • Jul 2019
          • 22
          • Suomi

          Kiitoksia vinkeistä. Pitääpä ottaa vähän kuumempaa logia seuraavaksi Kyllä tuo alkaa nelosen yläpäässä olla reilusti 200+ niin ei ihan joka suoralla kehtais


          Tulpat vaihdettu viime kesänä about 10tkm sitten. Puolia ei mun omistuksen aikana oo vaihettu eli ne vois kans pistää ostoskoriin.
          Kuhan tässä sais aikaseksi niin kesällä tarkotus lähettää turbot huoltoon/päivitykseen ja siinä samalla välijäähy ja inletit.

          Comment

          • mmie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 502
            • Kouvola

            Originally posted by AdDicti View Post
            Kiitoksia vinkeistä. Pitääpä ottaa vähän kuumempaa logia seuraavaksi Kyllä tuo alkaa nelosen yläpäässä olla reilusti 200+ niin ei ihan joka suoralla kehtais


            Tulpat vaihdettu viime kesänä about 10tkm sitten. Puolia ei mun omistuksen aikana oo vaihettu eli ne vois kans pistää ostoskoriin.
            Kuhan tässä sais aikaseksi niin kesällä tarkotus lähettää turbot huoltoon/päivitykseen ja siinä samalla välijäähy ja inletit.
            Kyllä siitä jo kärylle pääsee, kun aloittaa tosiaan kolmosella 2500rpm ja vetää nelosen suht loppuun. Ja eihän se hirmu pitkää suoraa tarvitse
            ex e36 325
            ex e46 328
            e92 335i FBO
            Ducati 900S ie
            KTM 640
            Suzuki GT550
            Honda CBR600

            Comment

            • Bmw335xi
              Newbiemmer
              • May 2021
              • 3
              • Vantaa

              Elikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.
              Attached Files

              Comment

              • Zoppa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 238
                • Espoo

                Originally posted by Bmw335xi View Post
                Elikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.
                Todennäköisesti puola tai sytytystulppa. voit tietty koittaa vaihtaa 5 ja 6 sylinterin puolat ja katsoa siirtyykö ongelma 6 sylinteriin, mutta jos sulla ei oo hetkeen vaihdettu tulppia ja puolia niin kannattaa ne vaihtaa joka tapauksessa. Toi hpfp kunto selviää paremmin loggaamalla.
                Last edited by Zoppa; 02-05-2021, 14:00.
                E92 335i M-Sport -07
                EX: E85 Z4 3.0i

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Bmw335xi View Post
                  Elikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.
                  Puolat on kulutustavaraa varsinkin jos yhtään viritetään. Vaihtoehdot on laittaa uusi puola tai sitten vaihtaa jonkun sylinterin kanssa ristiin tuo puola. Sillä näkee onko se puola vika vai jotain muuta ilman osien ostamista. Tosin motonetissä uusi puola maksaa muistaakseni 36€, joten ei se kallis jos haluaa alkaa osia uusimaan. Puola ja tulppa on ne helpot ja halvat joilla lähteä liikkeelle. Jos ei vikaa löydy niistä niin sitten jatkamaan tutkimista. Jos auto ei ole ollut pidempään, niin nuo shadow koodien viat saattaa olla jo koodattu. Eli keskittyy niihin nykyisiin koodeihin ja selvittää ne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • palze
                    BTCF Member
                    • Apr 2018
                    • 77
                    • Helsinki

                    Custom-softan tapauksessa ymmärrän täydellisesti, että mitä enemmän lokidataa, sen parempi lopputulos. Mutta jos tänne nyt on uuden ajokauden alkaessa ilmaantunut uusia virittäjiä, jotka miettii, että tarvitseeko mun oikeasti paahtaa yli 200 km/h yleisillä teillä voidakseni nähdä, onko mun bensapumppu kunnossa, niin vastaus on, että ei tarvitse. Valtaosa OTS-karttojen ongelmista paljastuu kolmosvaihteen lokista. Tätä samaa listaa on aina silloin tällöin käyty läpi, mutta kertauksen vuoksi:

                    1. Luistonesto kokonaan pois (väh. 3 s DTC-nappia pohjassa)
                    2. Vaihde kolmoselle, kierrokset 3000 ja kaasu pohjaan (tarkkana mahdollisesti vikuroivan perän kanssa)
                    3. Kolmosella vähintään 6500 kierrokseen asti, sitten vielä neloselle edelleen kaasu pohjassa vähintään sekunnin ajaksi ja lopuksi kaasupoljin kerralla ylös

                    Jos MHD:stä on kyse, vähintään seuraavat lokitusparametrit tarvitaan:

                    accel ped. pos %
                    boost mean psi
                    boost target psi
                    cyl1-6 timing cor*
                    fuel low pressure sensor psi
                    iat *c
                    lambda bank 1 afr
                    lambda bank 2 afr
                    load actual
                    load requested
                    ltft 1 %
                    ltft 2 %
                    rail pressure psi
                    rpm
                    stft 1 %
                    stft 2 %
                    throttle position
                    timing cyl. 1 *crk
                    wgdc 1 after pid %
                    wgdc bank 1 %
                    wgdc base value %

                    Väitän vahvasti, että jos mahdollinen vika ei tällä tavalla löydy, se ei löydy myöskään nelosvaihteen lokista.
                    Last edited by palze; 02-05-2021, 13:23.

                    Comment

                    • Teemuvaltanen
                      Newbiemmer
                      • Feb 2021
                      • 5
                      • Suomi

                      Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
                      Millä tavoin säädättämään? Onko siis autoon jo asennettu?
                      Softausta meinasin

                      Comment

                      • strmix
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 65
                        • Helsinki

                        MYYTY
                        Last edited by strmix; 27-05-2021, 16:11.
                        Ex Bmw e91 335d - 400hv
                        Bmw E91 335i - 500hv

                        E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                        Comment

                        • Kunu330
                          Newbiemmer
                          • Dec 2015
                          • 7
                          • Finland

                          Mulla olis omassa 335i e92 vm -06 pikku ongelma. Elikkä autoon on vaihdettu manuaaliloota automaatin tilalle, kaikki meni niin kuin pitikin ja koodauksetkin onnistui melkein ongelmitta. Pari vikakoodia jäi, mutta ne saatiin pois custom softalla. Kuitenkaan auto ei ahda kunnolla ja softan tekijä katsoi logeista että jostain aiheutuu tq limittiä joka vaikuttaa tottakai tehoihin. Auton pitäisi ahtaa sen max 1,3bar, mutta tällä hetkellä nipin napin 0,9bar. Kytkinkään ei voi luistaa, kun löytyy billet vauhtipyörää ja kytkinasetelma 8 lapasella jousitetulla sintterilevyllä. Väännön kesto +800 Nm.

                          Softan tekijä kysyi että onhan mulla oikea manuaalin kaasupoljin ja onhan mulla, mutta toki en tiedä minkä mallin. Onko näillä merkitystä? Tällä hetkellä kiinni kaasupoljin, jonka oem numero on 35426766931-02 ja mitä bemariosat sivustolta katsonut niin oikea on 35426860000.

                          Toisekseen hän kysyi millä olen ohjelmoinut auton. Inpalla ohjelmoin juuri niin kuin ollaan neuvottu, mutta voisiko sielä sitten piileä joku ongelma kuitenkin? Osaisiko täällä joku mahdollisesti tsekata koodaukset uudelleen? Vakkarikaan ei ole toiminut laatikon vaihdon jälkeen, enkä löydä mistään ohjeita sen koodaukseen, niin sekin olisi mukava saada toimimaan.

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Onko MHD käytössä vai millä softa on ajettu sisään.
                            Onko laittaa logia näytille.
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • Kunu330
                              Newbiemmer
                              • Dec 2015
                              • 7
                              • Finland

                              Originally posted by P33P33 View Post
                              Onko MHD käytössä vai millä softa on ajettu sisään.
                              Onko laittaa logia näytille.
                              Joo MHD on käytössä.
                              Tässä kaksi logia jotka ovat softan tekijän basemappeja. Kummassakin tehty kiihdytys 3 vaihteella.



                              Comment

                              • P33P33
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2015
                                • 181
                                • Kellokoski

                                Onko sulla tota softaa, niin voisin vilkasta. Paitsi jos on lukittu softa niin siihen en pääse käsiks.
                                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎