Oisko etelä-suomen alueella tai läheisyydellä jb4 eksperttiä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jo&Po View PostJoita kiinnosti mun auton katsastus niin voin ilmoittaa että leima tuli ku just käytin. Mitään ei pellin alle katsottu. Ja kaikki oli kunnossa.F20 M140i
ex.
E61 530xd M-sport
E46 320d
E92 335i M-sport
E91 335d M-sport
E39 525i M-sport
E38 740iL
Comment
-
-
Originally posted by palzeMitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
- Painepuoli koestettu, ei vuotoja
- Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
- Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
- Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
- Solenoidit vaihdettu
- Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
- Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)
Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.Originally posted by hpniemi View PostVoisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...
Tässä vielä lokit, kts. WGDC Base vs. PID ennen ja jälkeen:
Ennen: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31
Jälkeen: https://datazap.me/u/palze/stage-2-v...25-26-28-29-30Last edited by palze; 19-04-2021, 22:20.
Comment
-
-
Loistavaa! Mullakin on näköjään hetkeni.
Helpompi ja halvempi fixi toi oli kuin turbojen vaihto.
Originally posted by palze View PostNyt on julkiset kiitokset hpniemelle paikallaan. Vaihdoin tmapin ja prkles, kun alkoi piirtää täydellistä käppyrää. Kiitos vinkistä! (Luin tähän liittyen oikeasti satoja foorumipostauksia ja koitin löytää kohtalotoveria, mutta kenelläkään ei tuntunut olevan samanlaista ongelmaa eikä kenelläkään ollut oikein mitään ideoita, kun koitin aiemmin täällä, fb:ssä ja e90postissa aiheesta kysellä. Eniten olen pettynyt siihen, että jopa "N54-ylijumala" Ken Atkinson väitti mun turbojen olevan loppu...)
Tässä vielä lokit, kts. WGDC Base vs. PID ennen ja jälkeen:
Ennen: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31
Jälkeen: https://datazap.me/u/palze/stage-2-v...25-26-28-29-30Last edited by hpniemi; 20-04-2021, 10:16.
Comment
-
-
Originally posted by Teemuvaltanen View Postpitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Teemuvaltanen View Postpitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
Itekkin aikanaan lähdin nollasta lukemaan ja opiskelemaan, kyllä se siitä lähtee..ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Kävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.
JB4+BEF (E85 kartta), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?
https://datazap.me/u/addicti/log-1619612563
About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.
Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?
edit: kävin luuria läpi ja varmistin että E85 BEF-kartta tällä hetkellä sisällä.Last edited by AdDicti; 29-04-2021, 09:36.
Comment
-
-
Originally posted by AdDicti View PostKävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.
JB4+BEF (muistaakseni E85 kartta, mutta en ole nyt ihan 100% varma), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?
https://datazap.me/u/addicti/log-1619612563
About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.
Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?
Map5 voi ajella viinalla ja auto itse tarkastelee seosta kun ajelet sillä. Jos viinaa tankissa niin vaihda map5.
Edittiä toi olikin flashatty. Mhd tietäjät tietää enemmän. En saanut logia auki jostain syystä.Last edited by Bmwongelmat123; 29-04-2021, 09:13.
Comment
-
-
Cooleri kannattaa nyt ensin laittaa, logistakin näkyy että pelkästään 4:lla vedettäessä imulämmöt nousee 57 => 131 ja ulkonahan on melkein pakkasta...
Muuta asetyulsista lämmöt F => C
Ja eikös tuo LPFP pitäis olla koko ajan yli 50? Eli pumppu tosiaan kannattaa päivittää.
Vedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostVedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...
Comment
-
-
Epäilenpä että Tommi oli ihan tosissaan 😉 vauhdit alkaa olla jo aika kovat, mutta pakko sanoa, että kovin monessa n54 autossa, joita oon softaillu ahtolämmöt muodostuu ongelmaks pidemmissä vedoissa.
Ihanteellista olis jos vois paukuttaa kaikki vaihteet läpi, niin näkis miten auton käytös ja softa on linjassaan. Paljon asioita pystyy arvioimaan ja ennakoimaan, mut jos haluu optimoida asioita, niin sillon ois kyllä hienoo jos sais logeja jossa pusketaan 3,4 ja 5 vaihteet läpi. Käytännössä tämmöstä ei tietenkään voi keneltäkään vaatia ja se on täysin hyväksyttävää.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
Comment