BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P33P33
    replied
    Originally posted by Bmw335xi View Post
    Elikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
    Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.

    Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.

    Laihalla auto ei käy. Oikeastaan lopussa enemmänkin rikkaalla. Menee todennäköisesti component protection moodiin, kun afr on 10,78.

    Koko vedon ajan on torque limit active arvo 4, joka tarkoittaa, että sulla menee väännönrajotin päälle. Johtunee nelikosta. Onko xhp softaa? Nelikoissa oli jakolaatikolle muistaakseni jotain lisärajotuksia. En muista oliko MHDssä jotain valintaa nelivedoille kun flässää MHD karttoja.
    Ahdothan seuraa boost targettia ihan niin kuin kuuluukin, mutta tuo väännönrajotin kiusaa ja romahduttaa myös sytkäennakon.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by Bmw335xi View Post
    Elikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
    Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.

    Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.
    En ole mikään expertti näissä, mutta jos oikein katsoin nii wgdc% sulla 30-35% luokassa. Eli eikö viittaisi että hukkaportti vähä temppuilee? Viisaammat voisi kertoa.

    Leave a comment:


  • Bmw335xi
    replied
    Elikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
    Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.

    Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    JB4 asetuskysymys?

    En löytänyt mistään suoraa vastasta Water/meth injection valikkoon liittyen.
    Min Flow Boost(PSI) kohta: Mikä tähän? 0 tai jotain muuta?
    PI, hybridit, aito flexfuel systeemit autossa on. Säätääkö PI ruskutuksen aloitusta tarpeen mukaan vai tuohon syöttämäni arvon mukaan esim. 11PSI. Esimerkkinä tuolla 11PSI asetuslukemalla fuelen(ruiskutus) alkaa yhden random login mukaan 7,8PSI. En ole Mexicoon vielä päässy ottamaan kunnon logeja enkä otakkaan ennenkuin LPFP(F90000295) on vaihdettu tankkiin.

    Onko tuo kohta pelkkään metanoliruiskuun liittyvä asetus vai säätää PI:tä myös?

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Okei, täytyy tuommonen käyä hakemassa

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Ootteko ruukannu pessä miten useasti dcit? Millä tavoin?
    En oo itse pitänyt mitään tiettyä kilsamäärää tai aikaväliä kunhan pesee riittävän usein Pesuun ja öljyämiseen toimii hyvin tämä kitti https://m.motonet.fi/fi/tuote/593081...-huoltopakkaus

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Ootteko ruukannu pessä miten useasti dcit? Millä tavoin?

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Nimenomaan virtalähde, ei laturi ja min 30A.

    Motonet myy esim Telwin doctor charge 50, joka on toimiva ja halvimmasta päästä. Tämä ei ole mainos.

    Originally posted by Jabbe View Post
    Ostat kerralla jonku kunnollisen 30A virtalähteen, niin sillä onnistuu pidemmänkin päälle koodaukset ongelmitta .

    Leave a comment:


  • Jabbe
    replied
    Originally posted by N54 guy View Post
    Moro

    Minkälainen akkulaturi oisi hyvä mhd flashaukseen ja xhp flashaukseen?
    Ostat kerralla jonku kunnollisen 30A virtalähteen, niin sillä onnistuu pidemmänkin päälle koodaukset ongelmitta .

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by N54 guy View Post
    Moro

    Minkälainen akkulaturi oisi hyvä mhd flashaukseen ja xhp flashaukseen?
    Karttojen ensikirjoitukseen 7A ylläpitolaturi niin ei lopu kakku kesken kaiken

    Leave a comment:


  • N54 guy
    replied
    Akku

    Moro

    Minkälainen akkulaturi oisi hyvä mhd flashaukseen ja xhp flashaukseen?

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Tähän liittyen vielä, kun en ole asiaan aikaisemmin perehtynyt, mutta kun nyt auto muisti minua tuollaisellakin koodilla, niin pitää perehtyä...

    Superknocking eli seuraus lspi:stä (low speed pre-ignition) on siis jotensakin hallitsemattomissa oleva asia, jota tapahtuu tai ei tapahdu ja jos taphtuu, se hajottaa koneen tai ei hajota.

    Huomaan kuitenkin, että öljyissä on pari vuotta sitten tullut uusi lisästandardi API SN Plus, jonka pitäisi nimenomaan parantaa vielä tämän ongelman ehkäisyä perus-SN-standardista.

    Käyttääkö joku tämän ongelman vuoksi jo sn plus-öljyä ja jos niin mitä? Esim Castrol Edgestä voisi saada käsityksen, että on sn plus, mutta sitten kuitenkin luetelluissa spekseissä ei ole plussaa. Ainoa selvä varma, mitä löysin oli Castrol Edge M, jossa on plus...



    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Imukanavassa oleva karsta ei vaikuta tähän. Siksi tuossakin puhutaan palotilasta, ja siellä olevasta liasta

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by naigel View Post
    Tän perusteella vois siis ajatella, että esimerkiksi imukanavissa tavaraa. Itellä ainakin hetki jos toinenki viime putsauksesta.
    Imukanavassa oleva karsta ei vaikuta tähän. Siksi tuossakin puhutaan palotilasta, ja siellä olevasta liasta

    Leave a comment:


  • naigel
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Kiitos tiedosta.

    Sivistyksen vuoksi katselin Istasta ja se kuvailee asian näin:

    "Super-knocking
    Super-knocking is irregular combustion that occurs on highly turbocharged engines. Here, the maximum combustion pressure of approx. 100 bar rises to up to 200 bar. The causes of this are impurities in the combustion chamber (oil, residual gas, carbon particles) that trigger inflammation of the mixture before the actual point of ignition. This is why super-knocking cannot be eliminated by means of ignition interventions.

    If the DME detects super-knocking, the power output is reduced to protect against engine damage. Brief super-knocking is caused by individual dirt particles. Super-knocking leads to short-term shutdown of the fuel injection (3 to 6 cycles) at the cylinder concerned. A fault is also entered in the fault code memory."
    Tän perusteella vois siis ajatella, että esimerkiksi imukanavissa tavaraa. Itellä ainakin hetki jos toinenki viime putsauksesta.

    Leave a comment:


  • Bmwongelmat123
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Eikös noi molemmat ole alumiinista koneistettuja... En oikein näe muuta eroa, kuin hinnan.

    Description It is a well-known issue on the BMW N54/55 platforms that your serpentine belt can fail for various reasons, when this happens you have a high chance of the belt getting sucked behind the front damper, and then being pushed past the crank seal into your oil pan. From there it can get sucked into the oil pick up causing total engine failure, even if you do not lose the engine it is a COSTLY repair to remove the sub-frame and drop the oil pan to remove the belt. The best way to combat this is to watch for oil leaks and keep up on your maintenance. BUT Even with those preventative measures, pre-mature belt failure can occur. This crank seal guard installs over your front crank seal and will keep the belt from being sucked in if a belt failure does occur. This is a cheap way to ensure you do not end up having to replace your motor from oil starvation due to an ingested belt. Our seal is different from those already on market, it is 100% billet, with no welds on the tabs to break, no cheap bent thin steel pieces. 100% Billet 6061-T6 aluminium, anodized black for long time corrosion resistance. We highly recommend you install WITH a crank bolt capture at the same time, as you have to remove the damper anyway. Then you will get the benefit of helping eliminate the dreaded spun crank hub and the crank seal issue In The Box One VTT Billet N54/55 Crank Seal Guard Two extended 12.9 Grade bolts, and two stainless washers Fitted Photo Compatibility Check To ensure the part(s) you have ordered fits your vehicle, we run a compatibility check prior to dispatch. We can do this either using your registration number (UK) or the last 7 digits of your VIN. Simply enter your car details prior to checkout. Compatibility All BMW N54 & N55 engines. Manufactured by VTT - Vargas Turbocharger Technologies Part Number VTT-CRANK-GUARD-1 (Seal Guard Only) VTT-CRANK-GUARD-2 (Seal Guard With N54 CBC) Dimensions 26 x 36 x 6 cm Weight 1 kg


    Onhan noita ihan pellistä tms tehtyjäkin kaupan ja niihin varmaan Kies viittaa kun puhuu huonoista.

    Videosta aika selkeästi näkyi ero, hieman erilainen ja tarkemmin mitoitettu kun tuo toinen osa taas oli vähän väljempi niin herkemmin laittaa väärään asentoon.

    Leave a comment:

Working...
X