BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hpniemi
    replied
    Kiitos tiedosta.

    Sivistyksen vuoksi katselin Istasta ja se kuvailee asian näin:

    "Super-knocking
    Super-knocking is irregular combustion that occurs on highly turbocharged engines. Here, the maximum combustion pressure of approx. 100 bar rises to up to 200 bar. The causes of this are impurities in the combustion chamber (oil, residual gas, carbon particles) that trigger inflammation of the mixture before the actual point of ignition. This is why super-knocking cannot be eliminated by means of ignition interventions.

    If the DME detects super-knocking, the power output is reduced to protect against engine damage. Brief super-knocking is caused by individual dirt particles. Super-knocking leads to short-term shutdown of the fuel injection (3 to 6 cycles) at the cylinder concerned. A fault is also entered in the fault code memory."

    Originally posted by naigel View Post
    Itsellä heitti samat koodit viime viikolla 2- ja 6-sylintereistä. 98% todennäköisyydellä korjaantui octamne boosterilla. Just ennen vikaa tankattu tankillinen 95:sta ABC:lta ja ensimmäinen WOT veto aiheutti viat. Purkillinen octane boosteria sen jälkeen tankkii eikä oo vaivannu.

    Leave a comment:


  • naigel
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Onko kellään ollut / keksitty syytä koodille 30EE Dme Superknocking cylinder x?

    Kyseinen koodi oli ilmaantunut shadow koodiksi hiljattain. Puolat ja tulpat on kohtuu uudet, injektorit myös pitäs olla ok. Koodi oli vain yhdestä sylinteristä ja 98:lla ajelen. Wot-vetoja en ole tänä aikana tehnyt vaan ajellut hyvin vähällä pahennuksenaiheutustasolla.

    Kävin tuossa Lahdenväylällä koeajolla just ja lokituksen mukaan auto toimii niin ajoituksien korjauksien, ahtojen kuin afr:nkin suhteen näennäisen ok ja ajokorttikin on vielä kas kummaa taskussa
    Itsellä heitti samat koodit viime viikolla 2- ja 6-sylintereistä. 98% todennäköisyydellä korjaantui octamne boosterilla. Just ennen vikaa tankattu tankillinen 95:sta ABC:lta ja ensimmäinen WOT veto aiheutti viat. Purkillinen octane boosteria sen jälkeen tankkii eikä oo vaivannu.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    30EE Superknocking?

    Onko kellään ollut / keksitty syytä koodille 30EE Dme Superknocking cylinder x?

    Kyseinen koodi oli ilmaantunut shadow koodiksi hiljattain. Puolat ja tulpat on kohtuu uudet, injektorit myös pitäs olla ok. Koodi oli vain yhdestä sylinteristä ja 98:lla ajelen. Wot-vetoja en ole tänä aikana tehnyt vaan ajellut hyvin vähällä pahennuksenaiheutustasolla.

    Kävin tuossa Lahdenväylällä koeajolla just ja lokituksen mukaan auto toimii niin ajoituksien korjauksien, ahtojen kuin afr:nkin suhteen näennäisen ok ja ajokorttikin on vielä kas kummaa taskussa
    Last edited by hpniemi; 09-06-2021, 11:38.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Eikös noi molemmat ole alumiinista koneistettuja... En oikein näe muuta eroa, kuin hinnan.

    Description It is a well-known issue on the BMW N54/55 platforms that your serpentine belt can fail for various reasons, when this happens you have a high chance of the belt getting sucked behind the front damper, and then being pushed past the crank seal into your oil pan. From there it can get sucked into the oil pick up causing total engine failure, even if you do not lose the engine it is a COSTLY repair to remove the sub-frame and drop the oil pan to remove the belt. The best way to combat this is to watch for oil leaks and keep up on your maintenance. BUT Even with those preventative measures, pre-mature belt failure can occur. This crank seal guard installs over your front crank seal and will keep the belt from being sucked in if a belt failure does occur. This is a cheap way to ensure you do not end up having to replace your motor from oil starvation due to an ingested belt. Our seal is different from those already on market, it is 100% billet, with no welds on the tabs to break, no cheap bent thin steel pieces. 100% Billet 6061-T6 aluminium, anodized black for long time corrosion resistance. We highly recommend you install WITH a crank bolt capture at the same time, as you have to remove the damper anyway. Then you will get the benefit of helping eliminate the dreaded spun crank hub and the crank seal issue In The Box One VTT Billet N54/55 Crank Seal Guard Two extended 12.9 Grade bolts, and two stainless washers Fitted Photo Compatibility Check To ensure the part(s) you have ordered fits your vehicle, we run a compatibility check prior to dispatch. We can do this either using your registration number (UK) or the last 7 digits of your VIN. Simply enter your car details prior to checkout. Compatibility All BMW N54 & N55 engines. Manufactured by VTT - Vargas Turbocharger Technologies Part Number VTT-CRANK-GUARD-1 (Seal Guard Only) VTT-CRANK-GUARD-2 (Seal Guard With N54 CBC) Dimensions 26 x 36 x 6 cm Weight 1 kg


    Onhan noita ihan pellistä tms tehtyjäkin kaupan ja niihin varmaan Kies viittaa kun puhuu huonoista.

    Originally posted by MikeDry View Post
    Toi vaikuttaa oikeasti todella hyvältä suojalta, eikä oo hinnalla pilattu
    Last edited by hpniemi; 09-06-2021, 08:52.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Toi vaikuttaa oikeasti todella hyvältä suojalta, eikä oo hinnalla pilattu

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Tuohan on must buy osa. Eipä tuota ole tullutkaan missään vastaan. Kyllä ajattelin tuon dampperin, hihnan ja samalla sitten tuon mikedryn osoittaman osan laittaa kerralla. Ainakin saisi mielenrauhan ja keksitään taas seuraavaa osaa mihin tuhlata rahat

    Edittiä. Löysin tälläisen mikä vaikutti paljon paremmalta osalta ja youtubevideokin löytyi kiinnostuneille. Pistänpä tilaukseen ASAP.


    https://youtu.be/a-AGwB1hlhg

    Ihan jees nakata tuo suoja siinä tapauksessa mikäli hihnahommia muutenkin tekee. Lähtökohtaisesti nuo hihnat katkeaa lähinnä vuotavan öljynsuodatinkopan takia, josta valunut öljy rikkoo hihnan, tärkeämpänä pitäisin lohkon pitämistä puhtaana ja hihnan pyörät/kiristimen kunnossa mutta kai tuosta jotain mielenrauhaa saa.

    Joissain vuosimalleissa taisi olla kanssa apurungon ja tehostimenpyörän väli aika nafti, ja tietysti näissä kun on tuo hihnamitta ja reitti kerran vaihtunut niin väärin asentamalla voi saada tuhoa aikaan.

    Leave a comment:


  • Bmwongelmat123
    replied
    Tuohan on must buy osa. Eipä tuota ole tullutkaan missään vastaan. Kyllä ajattelin tuon dampperin, hihnan ja samalla sitten tuon mikedryn osoittaman osan laittaa kerralla. Ainakin saisi mielenrauhan ja keksitään taas seuraavaa osaa mihin tuhlata rahat

    Edittiä. Löysin tälläisen mikä vaikutti paljon paremmalta osalta ja youtubevideokin löytyi kiinnostuneille. Pistänpä tilaukseen ASAP.


    Last edited by Bmwongelmat123; 07-06-2021, 21:45.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Dampperin päivityksellä tuskin mitään tekee, mutta tolla MikeDryn linkkaamalla osalla voi säästää moottorin huonossa tapauksessa.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Onkos kukaan/kuinka moni vaihtanut kampiakselin hihnapyörää? crankshaft pulley vibration damper monta nimeä millä haluaa kutsuakaan. .
    Jos meinaat vaihtaa, tälläinen olis varmaa hyvä laittaa sinne samalla

    Leave a comment:


  • Bmwongelmat123
    replied
    Onkos kukaan/kuinka moni vaihtanut kampiakselin hihnapyörää? crankshaft pulley vibration damper monta nimeä millä haluaa kutsuakaan.

    Jotenkin, kun pyörinyt tuolla jo 14vuoden ajan niin saisi henkistä tyydytystä kun sen ja hihnan laittaisi uusiksi. Ulkoisesti omani näytti jo siltä, että olisi aika vaihtaa ennenkuin alkaa oireilemaan. Ehkä todella pientä heittoa, kun pitkään tuijotti tai sitten heilui vain omien silmien välissä.

    Voisi vaikka tehdä kimppatilausta Saksan puolelle jos muita innokkaita löytyy. 300€/kipale ja hihna siihen päälle. Toki voisi kysyä vaikka schmiedmanniltakin mihin hintaan saisi.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Osaako joku joka enemmän perehtynyt n55 kertoa miten tämä stage 2+ näyttää toimivan login perusteella, että onko liian aggressiivinen tämä 98-kartta?

    Leave a comment:


  • aXc
    replied
    Motiv & imukavana polttoaineen syöttö + kytkinratkaisut

    Löytyykö ketään joka olis ostanut ja mahdollisesti jo asentanut Motiven reflex moduulin hoitamaan polttoaineen imukanavasuuttimien ohjauksen? (parempi integrointi DME:n kanssa, stand-alone järjestelmän sijaan). Voi tietty olla että olen kohta ensimmäinen tällä rintamalla.

    Tai onko täällä tahoja jotka olisi kiinostunut tilaamaan? Voisi säästää samalla hieman postikuluissa. Piti laittaa jo tilaukseen viime syksynä, mutta piti varmistaa moottorin kunto ennen sitä. Seisonta lykkäsi koko projektia nyt kevääseen ja sain uudet puristus & ohivuotomittaustulokset vihdoin pari viikkoa sitten. (jo toinen mittaus kun ensimmäisen mittauksen tulokset olivat kyseenalaiset, epäilen vahvasti käyttäjävirhettä mittaustilanteessa, kun tiedustelin lisätietoja asiasta.)

    En ole tilaamassa vielä lähipäivinä kun pitää vielä lyödä lukkoon muutamia ostoslistan kohteita: BOVs/DVs, imukavana-setin merkki, matalapainepumppu-ratkaisu ja ehkä kaikkein hankalin: uusi kytkin ratkaisu. Jos täällä on N54 omistajia joilla yli 550whp, niin laittakaa vaikka viestiä privana, (tai mikä ettei tänne julkisesti) kuulisin mielellään kokoonpanoista ja miten päädyitte tiettyihin osiin (mm. kaikki yllämainitut).

    Sit jos PK seudulta löytyy ison väännön kestäviä kytkinpaketteja (+800-900 NM), niin näiden osalta olisi tosi hienoa jos saisi tuntumaa tosielämästä. (oli sitten kyse tupla-levyistä millä tahansa pinnoite-jousto kombinaatiolla, tai vastaavasti yksittäisestä levystä millä tahansa pinnoitteella/sakara-kombinaatiolla)

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Originally posted by aXc View Post
    Katsastusasemalla uudet hieman suuremmat tuplat tuskin jää kiinni, mutta mahdollinen kolarointi viritetyn ja muutoskatsastamattoman auton kanssa saattaa tulla kalliiksi. Jos joku on jo selvittänyt tai tietää entuudestaan mahdolliset seuraamukset, niin saa tietysti jakaa ilman lähteitä tai mielummin lähteiden kanssa.
    Mulla ei ole omaa kokemusta, mutta olen ymmärtänyt, että onnettomuustilanteessa onnettomuuden syy (jonka osoittamisen vastuu on viranomaisella) vaikuttaa päätökseen. Eli karrikoidusti: Jos perseilee liikenteessä kiihdyttäen rajusti 100-200 km/h, jonka seurauksena auto lähtee käsistä ja osuu vastaantulijaan, on syytä epäillä, että onnettomuus johtui ainakin osittain viritetystä autosta. Jos taas ajelee rauhassa kehätietä ja joku pamauttaa perään, omaan autoon tehdyillä muutoksilla (ehkä pois lukien laittoman tummat takavalot?) ei ole merkitystä. Ja sama logiikka esim. silloin, jos laillisesta tasaisesta nopeudesta ajaisi itse jonkun toisen perään.

    Joku täsmentäkööt tai korjatkoot, jos olen pahasti hakoteillä.
    Last edited by palze; 25-05-2021, 10:14.

    Leave a comment:


  • aXc
    replied
    Originally posted by N54 guy View Post
    Moro!

    Onko kannattavaa laittaa stage 2+ jos on päivitettynä downpipe, intake, chargepipe ja intercooler vai kannattaako mennä normi stage 2?

    Lyhyt vastaus: molemmat on ok, pienempi viritysaste kuormittaa aina vähemmän turboja eli jos se prioriteettinä niin sitten stage 2. Pidempi vastaus täältä: https://bmwtuning.co/bmw-n54-mhd-fla...sepower-gains/
    Last edited by aXc; 24-05-2021, 23:17.

    Leave a comment:


  • N54 guy
    replied
    Stage 2+

    Moro!

    Onko kannattavaa laittaa stage 2+ jos on päivitettynä downpipe, intake, chargepipe ja intercooler vai kannattaako mennä normi stage 2?

    Leave a comment:

Working...
X