BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Silmaauki
    replied
    Jos flekti huutaa täysillä niin se on yksi merkki siitä että vesipumppu on mennyt.

Oletko tehnyt vesipumpun testin?

Leave a comment:

• Wibu
    replied
    Vedot hukassa

Mikähän mahto autoon tulla? Otin ajoon taas talven jäljiltä, aluks toimi hienosti jossain kohtaa ei enää vetäny alhaalta. Noin 5tonnin kohdilla alko vetään kunnolla, mutta alhaalta todella laiska. Sekä flekti rupes huutaan täysiä ja auto kävi muutenkin raskaasti. Mitään vikakoodeja ei antanu.

Leave a comment:

• eljas
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Ne suuttimet mitkä itse viime vuonna ostin (marmorilta) niin niissä oli tiivisteet valmiina, eikä niitä silloin tarvitse puristaa.

Jos tiiviste pitää vaihtaa (tai laittaa uusi) niin silloin se tiiviste venyy paikalleen laitettaessa ja silloin se pitää puristaa kasaan. Jos taas tiiviste on valmiina paikallaan, niin se puristaminen on silloin tehty jo tehtaalla.
    Originally posted by Zoppa View Post
    Uusissa suuttimissa pitäisi mun mielestä olla korkki päässä joka puristaa sitä tiivistettä kasaan, eli korkki irti ja suutin paikoilleen. Asentaessa ton erikoistyökalun tarvitsee jos asennetaan vanhoihin suuttimiin uuden tiivisteet.
    Originally posted by Venom View Post
    Joo, suuttimissa on tiivisteet ja korkit paikoillaan.. Ne korkit irti vasta juuri ennen asennusta ni ei tiivisteet laajene.. Ei tartte mitään erikois työkaluja..
    Näinhän se näyttäisikin olevan, että uusien suuttimien kanssa ei tarvitse uusia tiivisteitä eikä tuota tiivisteen puristustyökalua!

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Ton korkin mä olinkin jo unohtanut. Semmoinenhan niissä on.

Leave a comment:

• Venom
    replied
    Joo, suuttimissa on tiivisteet ja korkit paikoillaan.. Ne korkit irti vasta juuri ennen asennusta ni ei tiivisteet laajene.. Ei tartte mitään erikois työkaluja..

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    Uusissa suuttimissa pitäisi mun mielestä olla korkki päässä joka puristaa sitä tiivistettä kasaan, eli korkki irti ja suutin paikoilleen. Asentaessa ton erikoistyökalun tarvitsee jos asennetaan vanhoihin suuttimiin uuden tiivisteet.

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    Ainakin Leebmanilta tulleissa oli ne tiivisteet, mitkä oli siellä kärkien lähellä, mutta niistä puuttui nämä Decoupling element for injector

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Ne suuttimet mitkä itse viime vuonna ostin (marmorilta) niin niissä oli tiivisteet valmiina, eikä niitä silloin tarvitse puristaa.

Jos tiiviste pitää vaihtaa (tai laittaa uusi) niin silloin se tiiviste venyy paikalleen laitettaessa ja silloin se pitää puristaa kasaan. Jos taas tiiviste on valmiina paikallaan, niin se puristaminen on silloin tehty jo tehtaalla.

Leave a comment:

• eljas
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Eikös noi tiivisteet ole jo valmiiksi suuttimissa, joten niitä varten ei tarvi erikoistyökalua.
    Niitä tiivisteitä (o-renkaita) pitää puristaa kasaan, jotta suuttimet sujahtavat helpommin paikoilleen. Precision Raceworksin sivuilta löytyy ohjeet: https://www.precisionraceworks.com/b...ctor-tool.aspx

Muistaakseni suuttimissa ei ollut uusia tiivisteitä mutta voin olla väärässäkin. Paikoilleen ne tiivisteet saa suuttimeen ilman erikoistyökaluakin, siinä olet oikeassa!

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Mutta asennusta varten tarvitsee työkalun, jolla saa uudet tiivisteet puristettua kasaan asennusta varten. Esim. Precision Raceworksin ulosvetäjässä on sellainen samassa paketissa.

Mulla on tuo Precision Raceworksin työkalu jota voin kyllä lainata pientä korvausta vastaan (kaljaa en juo ) Tarvittaessa voin myös kyllä jeesata asennuksessakin ja koodata suuttimet. Pistä yv:tä jos kiinnostaa.

Ja muista, että tarviit tosiaan ne eristeet (decoupling element, osanumero 13538651060 tai 13537564751) ja uudet o-renkaat (osanumero 13537584315).
    Eikös noi tiivisteet ole jo valmiiksi suuttimissa, joten niitä varten ei tarvi erikoistyökalua.

Leave a comment:

• eljas
    replied
    Originally posted by Venom View Post
    Just vähän aikaa sitten vaihdoin itselle, 13 vuotta / 150tkm kilsaa paikoillaan olleet suuttimet lähti kaikki sormilla irti.. Ei tarvinnut ulosvetäjää..
    Mutta asennusta varten tarvitsee työkalun, jolla saa uudet tiivisteet puristettua kasaan asennusta varten. Esim. Precision Raceworksin ulosvetäjässä on sellainen samassa paketissa.

Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Tilasin tänään itsekkin Leebannilta suuttimet, saapi nähdä kauan toimitus kestää. Onko kellään foorumilaisella lainata suuttimen ulosvetäjää vaikka kaljakoriin vastineeksi? Tai oletteko itse keksineet jotain kotiviritystä millä saisi vedettyä pois? 100e luokkaa maksaa kun ulkomailta tilaa tuollaisen. Edit, tarve siis uudenmaan alueella / Pk-seutu
    Mulla on tuo Precision Raceworksin työkalu jota voin kyllä lainata pientä korvausta vastaan (kaljaa en juo ) Tarvittaessa voin myös kyllä jeesata asennuksessakin ja koodata suuttimet. Pistä yv:tä jos kiinnostaa.

Ja muista, että tarviit tosiaan ne eristeet (decoupling element, osanumero 13538651060 tai 13537564751) ja uudet o-renkaat (osanumero 13537584315).

Leave a comment:

• Venom
    replied
    Tilasin tänään itsekkin Leebannilta suuttimet, saapi nähdä kauan toimitus kestää. Onko kellään foorumilaisella lainata suuttimen ulosvetäjää vaikka kaljakoriin vastineeksi? Tai oletteko itse keksineet jotain kotiviritystä millä saisi vedettyä pois? 100e luokkaa maksaa kun ulkomailta tilaa tuollaisen. Edit, tarve siis uudenmaan alueella / Pk-seutu
    Just vähän aikaa sitten vaihdoin itselle, 13 vuotta / 150tkm kilsaa paikoillaan olleet suuttimet lähti kaikki sormilla irti.. Ei tarvinnut ulosvetäjää..

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Mä tein eräänlaisen liukuvasaran kierretangosta. Jengat sattui olemaan samaa kokoa, joten mutteri päähän puoliksi ulkona ja sama mutteri hieman kiinni bensaputken kierteisiin. Toisessa päässä iso prikka tms levy muttereilla kiristettynä ja siihen levyyn sai lyötyä vaikka vasaralla.

Kovin kireällä ne ei tosin olleet. Vain yksi vaati näppejä rajumpia toimia.

Leave a comment:

• tryffis
    replied
    Originally posted by Jo&Po View Post
    Eka savut ces motorsportin single turbo setistä otettu ja kasatusta koneesta. Hyvin käy kukkuu.��

Originally posted by dynss View Post
    Laita sit vedoist vidii kun Meksikoon kerkeet.
    Joo tämä kyllä kiinnostaisi nähdä! Kesän rata/dynopäiville vaan kokeilemaan niin pääsis livenä ihmettelemään !

Leave a comment:

• dynss
    replied
    Originally posted by Jo&Po View Post
    Eka savut ces motorsportin single turbo setistä otettu ja kasatusta koneesta. Hyvin käy kukkuu.😁
    Laita sit vedoist vidii kun Meksikoon kerkeet.

Leave a comment:

Working...
X