BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jabbe
    replied
    IMO, nää ei hirveen hyviltä kuulosta suorilla putkilla. DPt ja sit joko "PE" modi vakiopöntöille tai joku aftermarket pönttö tilalle niin on just hyvä .

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Kokemuksia erilaisista putkistoista? Downpipet löytyy, takimmaiset katit meinasin jättää paikoilleen. Lähinnä takapöntöt minkälaisia kokemuksia eri "tuning" takapöntöistä? Onko kukaan suoria putkia laittanut ja unohtanut änkät kokonaan?

    Kokemuksia olisi kiva kuulla ennenkuin mitään pistän ostolistalle. Saa linkata vaikka videoita äänimaailmasta
    Suorilla "takapöntöillä" äänet on jo aikas kovat, luultavasti jo häiritsee suurinta osaa käyttäjistä. Sitä vakiopönttöjen modaamista harrastetaan aika paljon https://www.youtube.com/watch?v=4RI0FUmdWIE, joka nostaa meteliä myös kohtalaisesti (taitaa linkki olla erään foorumilaisen käsialaa).

    Ittelle pelkät DP:t toi sopivat mekkalat ja yhtään lisää en omaani halua, koska vehjas on päivittäisessä käytössä ja matkaakin tulee painettua. Makuasioitahan nämä ääniasiat ovat, toiset tykkää kovemmista soundeista jne..
    Last edited by mmie; 18-05-2021, 10:37.

    Leave a comment:


  • Bmwongelmat123
    replied
    *Deleted* löytyikin jo vastaus.
    Last edited by Bmwongelmat123; 18-05-2021, 10:29.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Otin downpipet pois. Takaturbo kuiva, etummaisessa märkää. Märkää näkyy myös hukkaportin aukosta, eli pakosarjan puolella. Otan huomenna endoskoopilla näkymiä tulpanrei’istä.
    Last edited by -Tapi; 18-05-2021, 18:19.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Vaihdoin tohtorin ahtimet 2 kk sitten 335:een (ei oma auto) ja se kävi viime viikolla dynossa, siellä alkoi kesken vedon kuulemma sankka savutus ja kolina. Auto tuli minulle hinurilla eilen ja käytin sitä pihassa, jolloin savutus oli vaikuttavaa mutta kolinaa ei tullut (poislukien kylmänä hukkaporttien kilinä, joka oli rempan jälkeenkin läsnä).

    Savua tuli molemmista putkista, joten aprikoin ettei kyse olisi esim toisen ahtimen vauriosta.

    Avasin öljykorkin, käynti huononi mutta savutus ei vähentynyt. Korkin kiinnilaiton jälkeen meni aika pitkään että käynti taas parani.

    Purin huohottimen käteen, näytti olevan orkkistyyppinen. Ilma kulkee vain toiseen suuntaan kun sitä puhaltelin.

    Arvauksia otetaan vastaan... Ei innostaisi purkaa ahtimia käteen ennen kuin diagnoosi näyttää vain niiden suuntaan.
    Dynologi: https://datazap.me/u/tapi/log-1621061959?log=0&data=1-4
    Kaipa se yhdenkin ahtimen vaurio riittää, jos öljy menee ahdinpään puolelta moottorin kautta (mikä ehkä voisi selittää kolinaa?), eikä suoraan pakopuolelle.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Osaisikohan joku autella tuohon JB4 liittyen eli auton mukana tuli ja nyt muutamia kysymyksiä aiheeseen Itsellä siis nyt stage0 päällä mittariston mukaan, koodit saa luettelua ilmeisesti ok, ainakin Carly nuo saa sieltä ihan ok ulos, mutta livedatan luku carlyllä tai testO:lla ei onnistu vaan dataloggaus pätkii.

    Kokeilin myös JB4 omalla softalla datalogata, sillä tuo dataloggaus ilmeisesti toimi ihan ok. Onko niin ettei jb4:llä olevaa pysty loggaamaan tai kannata logata muualta kun JB4 kautta suoraan (JB4:ssä siis tuo USB rs232 lisäri kiinni) ja sillä sai yhteyden JB4 softaan. Kylläkin kaikki ohjeet youtubesta näyttää että katso JB4 softan alareunasta "Status" kohtaa että siihen tulee Connect lukemaan yms muita tietoja ohjelman toiminnasta,
    mutta tuossa windows versiossa ei sellaista Status kohtaa edes alareunassa enää ole. Uusimman version softasta latasin siis täältä, tuosta alusta: https://www.n54tech.com/forums/showp...21&postcount=1

    Jos joku JB4 sielunelämästä hyvin perillä oleva löytyy, niin voisin muutaman kysymyksen yv:lläkin kysyä jos vaan onnistuisi
    Last edited by lassiv; 16-05-2021, 20:20.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Puristuspaineet?
    Ehkä niistä aloittaisin ja sen jälkeen downpipejä irti sekä katsomaan työntääkö ahtimilta öljyä.:think

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Vaihdoin tohtorin ahtimet 2 kk sitten 335:een (ei oma auto) ja se kävi viime viikolla dynossa, siellä alkoi kesken vedon kuulemma sankka savutus ja kolina. Auto tuli minulle hinurilla eilen ja käytin sitä pihassa, jolloin savutus oli vaikuttavaa mutta kolinaa ei tullut (poislukien kylmänä hukkaporttien kilinä, joka oli rempan jälkeenkin läsnä).

    Savua tuli molemmista putkista, joten aprikoin ettei kyse olisi esim toisen ahtimen vauriosta.

    Avasin öljykorkin, käynti huononi mutta savutus ei vähentynyt. Korkin kiinnilaiton jälkeen meni aika pitkään että käynti taas parani.

    Purin huohottimen käteen, näytti olevan orkkistyyppinen. Ilma kulkee vain toiseen suuntaan kun sitä puhaltelin.

    Arvauksia otetaan vastaan... Ei innostaisi purkaa ahtimia käteen ennen kuin diagnoosi näyttää vain niiden suuntaan.
    Dynologi: https://datazap.me/u/tapi/log-1621061959?log=0&data=1-4
    Last edited by -Tapi; 16-05-2021, 17:23.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Onko sulla tota softaa, niin voisin vilkasta. Paitsi jos on lukittu softa niin siihen en pääse käsiks.

    Leave a comment:


  • Kunu330
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Onko MHD käytössä vai millä softa on ajettu sisään.
    Onko laittaa logia näytille.
    Joo MHD on käytössä.
    Tässä kaksi logia jotka ovat softan tekijän basemappeja. Kummassakin tehty kiihdytys 3 vaihteella.



    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Onko MHD käytössä vai millä softa on ajettu sisään.
    Onko laittaa logia näytille.

    Leave a comment:


  • Kunu330
    replied
    Mulla olis omassa 335i e92 vm -06 pikku ongelma. Elikkä autoon on vaihdettu manuaaliloota automaatin tilalle, kaikki meni niin kuin pitikin ja koodauksetkin onnistui melkein ongelmitta. Pari vikakoodia jäi, mutta ne saatiin pois custom softalla. Kuitenkaan auto ei ahda kunnolla ja softan tekijä katsoi logeista että jostain aiheutuu tq limittiä joka vaikuttaa tottakai tehoihin. Auton pitäisi ahtaa sen max 1,3bar, mutta tällä hetkellä nipin napin 0,9bar. Kytkinkään ei voi luistaa, kun löytyy billet vauhtipyörää ja kytkinasetelma 8 lapasella jousitetulla sintterilevyllä. Väännön kesto +800 Nm.

    Softan tekijä kysyi että onhan mulla oikea manuaalin kaasupoljin ja onhan mulla, mutta toki en tiedä minkä mallin. Onko näillä merkitystä? Tällä hetkellä kiinni kaasupoljin, jonka oem numero on 35426766931-02 ja mitä bemariosat sivustolta katsonut niin oikea on 35426860000.

    Toisekseen hän kysyi millä olen ohjelmoinut auton. Inpalla ohjelmoin juuri niin kuin ollaan neuvottu, mutta voisiko sielä sitten piileä joku ongelma kuitenkin? Osaisiko täällä joku mahdollisesti tsekata koodaukset uudelleen? Vakkarikaan ei ole toiminut laatikon vaihdon jälkeen, enkä löydä mistään ohjeita sen koodaukseen, niin sekin olisi mukava saada toimimaan.

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    MYYTY
    Last edited by strmix; 27-05-2021, 15:11.

    Leave a comment:


  • Teemuvaltanen
    replied
    Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Millä tavoin säädättämään? Onko siis autoon jo asennettu?
    Softausta meinasin

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Custom-softan tapauksessa ymmärrän täydellisesti, että mitä enemmän lokidataa, sen parempi lopputulos. Mutta jos tänne nyt on uuden ajokauden alkaessa ilmaantunut uusia virittäjiä, jotka miettii, että tarvitseeko mun oikeasti paahtaa yli 200 km/h yleisillä teillä voidakseni nähdä, onko mun bensapumppu kunnossa, niin vastaus on, että ei tarvitse. Valtaosa OTS-karttojen ongelmista paljastuu kolmosvaihteen lokista. Tätä samaa listaa on aina silloin tällöin käyty läpi, mutta kertauksen vuoksi:

    1. Luistonesto kokonaan pois (väh. 3 s DTC-nappia pohjassa)
    2. Vaihde kolmoselle, kierrokset 3000 ja kaasu pohjaan (tarkkana mahdollisesti vikuroivan perän kanssa)
    3. Kolmosella vähintään 6500 kierrokseen asti, sitten vielä neloselle edelleen kaasu pohjassa vähintään sekunnin ajaksi ja lopuksi kaasupoljin kerralla ylös

    Jos MHD:stä on kyse, vähintään seuraavat lokitusparametrit tarvitaan:

    accel ped. pos %
    boost mean psi
    boost target psi
    cyl1-6 timing cor*
    fuel low pressure sensor psi
    iat *c
    lambda bank 1 afr
    lambda bank 2 afr
    load actual
    load requested
    ltft 1 %
    ltft 2 %
    rail pressure psi
    rpm
    stft 1 %
    stft 2 %
    throttle position
    timing cyl. 1 *crk
    wgdc 1 after pid %
    wgdc bank 1 %
    wgdc base value %

    Väitän vahvasti, että jos mahdollinen vika ei tällä tavalla löydy, se ei löydy myöskään nelosvaihteen lokista.
    Last edited by palze; 02-05-2021, 12:23.

    Leave a comment:

Working...
X