BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw335xi View Post
    Elikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.
    Puolat on kulutustavaraa varsinkin jos yhtään viritetään. Vaihtoehdot on laittaa uusi puola tai sitten vaihtaa jonkun sylinterin kanssa ristiin tuo puola. Sillä näkee onko se puola vika vai jotain muuta ilman osien ostamista. Tosin motonetissä uusi puola maksaa muistaakseni 36€, joten ei se kallis jos haluaa alkaa osia uusimaan. Puola ja tulppa on ne helpot ja halvat joilla lähteä liikkeelle. Jos ei vikaa löydy niistä niin sitten jatkamaan tutkimista. Jos auto ei ole ollut pidempään, niin nuo shadow koodien viat saattaa olla jo koodattu. Eli keskittyy niihin nykyisiin koodeihin ja selvittää ne.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by Bmw335xi View Post
    Elikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.
    Todennäköisesti puola tai sytytystulppa. voit tietty koittaa vaihtaa 5 ja 6 sylinterin puolat ja katsoa siirtyykö ongelma 6 sylinteriin, mutta jos sulla ei oo hetkeen vaihdettu tulppia ja puolia niin kannattaa ne vaihtaa joka tapauksessa. Toi hpfp kunto selviää paremmin loggaamalla.
    Last edited by Zoppa; 02-05-2021, 13:00.

    Leave a comment:


  • Bmw335xi
    replied
    Elikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by AdDicti View Post
    Kiitoksia vinkeistä. Pitääpä ottaa vähän kuumempaa logia seuraavaksi Kyllä tuo alkaa nelosen yläpäässä olla reilusti 200+ niin ei ihan joka suoralla kehtais


    Tulpat vaihdettu viime kesänä about 10tkm sitten. Puolia ei mun omistuksen aikana oo vaihettu eli ne vois kans pistää ostoskoriin.
    Kuhan tässä sais aikaseksi niin kesällä tarkotus lähettää turbot huoltoon/päivitykseen ja siinä samalla välijäähy ja inletit.
    Kyllä siitä jo kärylle pääsee, kun aloittaa tosiaan kolmosella 2500rpm ja vetää nelosen suht loppuun. Ja eihän se hirmu pitkää suoraa tarvitse

    Leave a comment:


  • AdDicti
    replied
    Kiitoksia vinkeistä. Pitääpä ottaa vähän kuumempaa logia seuraavaksi Kyllä tuo alkaa nelosen yläpäässä olla reilusti 200+ niin ei ihan joka suoralla kehtais


    Tulpat vaihdettu viime kesänä about 10tkm sitten. Puolia ei mun omistuksen aikana oo vaihettu eli ne vois kans pistää ostoskoriin.
    Kuhan tässä sais aikaseksi niin kesällä tarkotus lähettää turbot huoltoon/päivitykseen ja siinä samalla välijäähy ja inletit.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    En tiedä oliko sulla typo tossa mutta mennään aika kyytiä jos nelosen rajarille vetää ei ehkä ainakaan ihan tieliikenteessä.
    Mexicossa nämä käydän vetämässä, tai suljetulla radalla

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Ei varmaan juu yhdellä kylmällä logituksella niin hyvää dataa saa. Ite oon yleensä koittanu polkea hieman ennen sitä varsinaista logia vähän lämpöjä autoon, mikä nyt tietysti kylmällä kelillä kadulla sekin vähän haastavaa.
    Mulla ku on tuo peräkin venytetyllä välillä niin tuntuu tulevan sitä vauhtia kans, taitaa nelonen ampasta sinne 220 hujakoille tolla 3.15 perällä? :think

    Jos kesä suo kunnon kelejä ratapäiville niin sielä pääsee sitten tuo oma koetukselle ja eikun seuraavaa sulaketta etsimään

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Komppaan Tommix että noin se logi kuuluu tehdä... paikka pitää toki valita huolella
    LPFP on aika rajoilla, kannattaisi päivittää parempaan.
    AvgIgn mitä lähempänä nollaa niin parempi, koska vaihdettu tulpat+puolat ?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Epäilenpä että Tommi oli ihan tosissaan 😉 vauhdit alkaa olla jo aika kovat, mutta pakko sanoa, että kovin monessa n54 autossa, joita oon softaillu ahtolämmöt muodostuu ongelmaks pidemmissä vedoissa.
    Ihanteellista olis jos vois paukuttaa kaikki vaihteet läpi, niin näkis miten auton käytös ja softa on linjassaan. Paljon asioita pystyy arvioimaan ja ennakoimaan, mut jos haluu optimoida asioita, niin sillon ois kyllä hienoo jos sais logeja jossa pusketaan 3,4 ja 5 vaihteet läpi. Käytännössä tämmöstä ei tietenkään voi keneltäkään vaatia ja se on täysin hyväksyttävää.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Vedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
    Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
    Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...
    En tiedä oliko sulla typo tossa mutta mennään aika kyytiä jos nelosen rajarille vetää ei ehkä ainakaan ihan tieliikenteessä.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Cooleri kannattaa nyt ensin laittaa, logistakin näkyy että pelkästään 4:lla vedettäessä imulämmöt nousee 57 => 131 ja ulkonahan on melkein pakkasta...
    Muuta asetyulsista lämmöt F => C
    Ja eikös tuo LPFP pitäis olla koko ajan yli 50? Eli pumppu tosiaan kannattaa päivittää.
    Vedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
    Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
    Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...

    Leave a comment:


  • Bmwongelmat123
    replied
    Originally posted by AdDicti View Post
    Kävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.

    JB4+BEF (muistaakseni E85 kartta, mutta en ole nyt ihan 100% varma), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?



    About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.

    Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?
    Map2 on 98e kartta ei viinan läträykseen.
    Map5 voi ajella viinalla ja auto itse tarkastelee seosta kun ajelet sillä. Jos viinaa tankissa niin vaihda map5.

    Edittiä toi olikin flashatty. Mhd tietäjät tietää enemmän. En saanut logia auki jostain syystä.
    Last edited by Bmwongelmat123; 29-04-2021, 08:13.

    Leave a comment:


  • AdDicti
    replied
    Kävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.

    JB4+BEF (E85 kartta), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?



    About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.

    Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?

    edit: kävin luuria läpi ja varmistin että E85 BEF-kartta tällä hetkellä sisällä.
    Last edited by AdDicti; 29-04-2021, 08:36.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Teemuvaltanen View Post
    pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
    Play kaupasta jb4 appi luuriin / tablettiin. Pääsee vakoilemaan arvoja, ottamaan logia ja tekemään säätöjä.

    Itekkin aikanaan lähdin nollasta lukemaan ja opiskelemaan, kyllä se siitä lähtee..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Teemuvaltanen View Post
    pitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
    Täällä aikas kattavat ohjeet:

    Leave a comment:

Working...
X