Originally posted by Bmw335xi
View Post
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Bmw335xi View PostElikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.Last edited by Zoppa; 02-05-2021, 13:00.
Leave a comment:
-
-
Elikkä tänään motarille kiihdyttäessä alkoi pätkimään ja sytyttimoottorin vikavalon. 5 sylinteri tippui pois pelistä koodit lukuun ja nollaus ja auto toimi taas normaalisti. Kysymys kuuluu mistä vois johtua? Lueskelin että ainakin puola tuon voisi aiheuttaa mutta voiko olla hpfp myös rikki kun sitä huutaa? Ja autossa on mhd v8 stage 2+ 98ron ohjelma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AdDicti View PostKiitoksia vinkeistä. Pitääpä ottaa vähän kuumempaa logia seuraavaksiKyllä tuo alkaa nelosen yläpäässä olla reilusti 200+ niin ei ihan joka suoralla kehtais
Tulpat vaihdettu viime kesänä about 10tkm sitten. Puolia ei mun omistuksen aikana oo vaihettu eli ne vois kans pistää ostoskoriin.
Kuhan tässä sais aikaseksi niin kesällä tarkotus lähettää turbot huoltoon/päivitykseen ja siinä samalla välijäähy ja inletit.
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia vinkeistä. Pitääpä ottaa vähän kuumempaa logia seuraavaksiKyllä tuo alkaa nelosen yläpäässä olla reilusti 200+ niin ei ihan joka suoralla kehtais
Tulpat vaihdettu viime kesänä about 10tkm sitten. Puolia ei mun omistuksen aikana oo vaihettu eli ne vois kans pistää ostoskoriin.
Kuhan tässä sais aikaseksi niin kesällä tarkotus lähettää turbot huoltoon/päivitykseen ja siinä samalla välijäähy ja inletit.
Leave a comment:
-
-
Ei varmaan juu yhdellä kylmällä logituksella niin hyvää dataa saa. Ite oon yleensä koittanu polkea hieman ennen sitä varsinaista logia vähän lämpöjä autoon, mikä nyt tietysti kylmällä kelillä kadulla sekin vähän haastavaa.
Mulla ku on tuo peräkin venytetyllä välillä niin tuntuu tulevan sitä vauhtia kans, taitaa nelonen ampasta sinne 220 hujakoille tolla 3.15 perällä? :think
Jos kesä suo kunnon kelejä ratapäiville niin sielä pääsee sitten tuo oma koetukselle ja eikun seuraavaa sulaketta etsimään
Leave a comment:
-
-
Komppaan Tommix että noin se logi kuuluu tehdä... paikka pitää toki valita huolella
LPFP on aika rajoilla, kannattaisi päivittää parempaan.
AvgIgn mitä lähempänä nollaa niin parempi, koska vaihdettu tulpat+puolat ?
Leave a comment:
-
-
Epäilenpä että Tommi oli ihan tosissaan 😉 vauhdit alkaa olla jo aika kovat, mutta pakko sanoa, että kovin monessa n54 autossa, joita oon softaillu ahtolämmöt muodostuu ongelmaks pidemmissä vedoissa.
Ihanteellista olis jos vois paukuttaa kaikki vaihteet läpi, niin näkis miten auton käytös ja softa on linjassaan. Paljon asioita pystyy arvioimaan ja ennakoimaan, mut jos haluu optimoida asioita, niin sillon ois kyllä hienoo jos sais logeja jossa pusketaan 3,4 ja 5 vaihteet läpi. Käytännössä tämmöstä ei tietenkään voi keneltäkään vaatia ja se on täysin hyväksyttävää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostVedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...ei ehkä ainakaan ihan tieliikenteessä.
Leave a comment:
-
-
Cooleri kannattaa nyt ensin laittaa, logistakin näkyy että pelkästään 4:lla vedettäessä imulämmöt nousee 57 => 131 ja ulkonahan on melkein pakkasta...
Muuta asetyulsista lämmöt F => C
Ja eikös tuo LPFP pitäis olla koko ajan yli 50? Eli pumppu tosiaan kannattaa päivittää.
Vedä joskus logi niin että aloitat 3 vaihteella 2500 rpm ja siitä lappu lattiaan ja lappu lattiassa kunneas vaihtaa 5:lle.
Oliko niin että sytkäkorjaukset tuli olla alle 3?
Vähän on aikaa kun on JB4:lla leikkiny...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AdDicti View PostKävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.
JB4+BEF (muistaakseni E85 kartta, mutta en ole nyt ihan 100% varma), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?
About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.
Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?
Map5 voi ajella viinalla ja auto itse tarkastelee seosta kun ajelet sillä. Jos viinaa tankissa niin vaihda map5.
Edittiä toi olikin flashatty. Mhd tietäjät tietää enemmän. En saanut logia auki jostain syystä.Last edited by Bmwongelmat123; 29-04-2021, 08:13.
Leave a comment:
-
-
Kävinpä tuossa ottamassa pienen login autosta, kun sain säädettyä omasta mielestäni kaikki asetukset kuntoon. Ennen oli ihmeellisiä oireita kun JB4-asetukset oli vähän miten sattuu.
JB4+BEF (E85 kartta), katittomat DP:t, muuten täysin vakio. Map 2 päällä, eli 18psi target?
About E35-40 pitäs tankissa olla ja logeissa näkyykin 37. Onkohan tuohon asennettuna joku lisäpalikka joka mittaa etanolin määrää, vai onko näissä vakiona joku sensori? Ostin auton ja JB4 oli valmiiksi asennettuna, mutta ei tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen on otettu lisäksi.
Näyttäisi että ainakin matalapainepumpun saisi päivittää, vaikka AFR näyttäis tuon vedon aikana pysyvän ihan kuosissa. Välijäähyn päivitys mahtaa myös olla aiheellinen. Osaako joku sanoa näkyykö tuossa mitään muuta hälyttävää, joka vaatisi huomiota?
edit: kävin luuria läpi ja varmistin että E85 BEF-kartta tällä hetkellä sisällä.Last edited by AdDicti; 29-04-2021, 08:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Teemuvaltanen View Postpitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
Itekkin aikanaan lähdin nollasta lukemaan ja opiskelemaan, kyllä se siitä lähtee..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Teemuvaltanen View Postpitäisi löydää kuka osaisi säädättää sen:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: