Oon uusi postaaja täällä mutta ihan hyvin perillä mitä tulee N54 virityksiin. Omassa autossa nyt varsin maltillisesti osaa: flexfuel, yksimassavauhtipyörä, isompi välijäähy, LPFP päivitys, DC intake, inlets, MHD, uudet suuttimet jne.
Turbojen vaihto on nyt itsellä edessä kun syksyllä jäi hukkaportti toisesta auki ja eivät pajalla tunnissa saaneet liikkumaan, korjautui itsestään myöhemmin. Pohdinnassa eri turbovaihtoehdot (sekä muut modit riippuen valittavista turboista)
Yhtäkaikki onko teillä tiedossa jotain harrastajaa kuka olisi laillisesti katsastanut yli 420hp:n tehoista E92:sta? (ainut tapa on tehdä poikkeuslupahakemus, kun 5kg/kW tulee nopeasti E92:lla vastaan). Jos joku on onnistunut, niin kiinnostaisi luonnollisesti tietää mitä satuja pitää hakemukseen kirjoittaa, ja mitä kaikkia muutoksia vaatii. Ei tarvis turhaan useita hakemuksia tehdä, jokainen hakemus kun taisi olla noin 400€ luokkaa huolimatta lopputuloksesta.
Katsastusasemalla uudet hieman suuremmat tuplat tuskin jää kiinni, mutta mahdollinen kolarointi viritetyn ja muutoskatsastamattoman auton kanssa saattaa tulla kalliiksi. Jos joku on jo selvittänyt tai tietää entuudestaan mahdolliset seuraamukset, niin saa tietysti jakaa ilman lähteitä tai mielummin lähteiden kanssa.
Noin tunnin etsin vastaavia postauksia / kysymyksiä, mutta en löytänyt. Pariin viripajaan soitin myös ja tiedustelin mikäli heillä olisi ollut tiedossa tapausta jossa haettu erikoislupamenettelyä. Ei tärpännyt.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juu näin minäkin tekisin.
Vittumainen sittenkun joku turbon vesi/öljyputken o-rengas alkaa vuotamaan kun kun seula...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOtin sitten kumminkin ahtimet päydälle kun en löytänyt ohivuotomittarille tai puristuspainemittarilla tähän koneeseen sopivia yhteitä. Etummaisen ahtimen pakosiipi on jo hiponut pesää, eli siiven kärkeä kun katsoo tarkasti niin siinä näkyy uusi muoto.
Onko jotain tiivisteitä jotka on pakko vaihtaa joka kerran kun saparot käy irti? Viimeksi vaihdoin kaikki ja setti maksoi kolmisensataa. Niille ei paljon kilometreja kertynyt tällä välin ja kävi mielessä ostella tällä kertaa esim tarvittavat erikseen marmorilta.Last edited by miyli; 22-05-2021, 09:03.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTaidan ottaa puristuspainetestin ennen ahtimien irrotusta.
Onko jotain tiivisteitä jotka on pakko vaihtaa joka kerran kun saparot käy irti? Viimeksi vaihdoin kaikki ja setti maksoi kolmisensataa. Niille ei paljon kilometreja kertynyt tällä välin ja kävi mielessä ostella tällä kertaa esim tarvittavat erikseen marmorilta.
Leave a comment:
-
-
335ix
Mistähän vois johtua osaako kukaan neuvoo eli 335ix.
Mhd stage 2+ 98bensa kartta. Xdelete ja xhp stage 3 laatikos. Auto toimii ajossa hyvin mutta kumia kun poltat takavetosena niin auto kiertää 1 rajottajalle mutta isommilla vaihteilla rajottaa jo 4500rpm. Onko jostai ny jääny joku täppi pois vai mistä kiikastaa?
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by mmie View PostSuorilla "takapöntöillä" äänet on jo aikas kovat, luultavasti jo häiritsee suurinta osaa käyttäjistä. Sitä vakiopönttöjen modaamista harrastetaan aika paljon https://www.youtube.com/watch?v=4RI0FUmdWIE, joka nostaa meteliä myös kohtalaisesti (taitaa linkki olla erään foorumilaisen käsialaa).
Ittelle pelkät DP:t toi sopivat mekkalat ja yhtään lisää en omaani halua, koska vehjas on päivittäisessä käytössä ja matkaakin tulee painettua. Makuasioitahan nämä ääniasiat ovat, toiset tykkää kovemmista soundeista jne..löyty vanha topikki, jossa näistä olikin jo keskustelua käyty.
Joo ehkä suorat putket on liikaa, hirveitä päänsärkyjä ei halua kun tuolla ajelee, että jyrisee hyttiin asti
Harrastepelinä toimii ja kilsat vuodessa pyörii 4tkm-5tkm hujakoilla.
Jokin hieman sporttisempi äänenvaimennin olisi hakusessa, tuohon E93 koppaan ei hirveesti vaihtoehtoja näytä löytyvän, ellei nuo e92 änkät käy plugin and play.
Edittiä, olipas hyvä video! Tuota voisi melkeinpä harkita! Olisi ainakin halpa tuunausLast edited by Bmwongelmat123; 18-05-2021, 20:52.
Leave a comment:
-
-
En nyt ymmärrä flekti irti ja ihan hyvin mahtuu vaikka räikällä pyörittämään konetta sitten? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostKaikkien mäntien päällä oli kosteaa mutta ei mitään erityistä. Nelostulppa oli aika musta. En keksinyt miten kääntäisin moottoria kun ei tuonne kampuralle mahdu mistään kääntämään. Olisin laittanut jokaisen männän alas vuorollaan ja kuvannut sitten.
Etummaisen pakosarjan hukkaportin aukko oli öljyssä mutta endoskoopilla syvemmälle pakosarjaan työntäessä siellä oli kuitenkin kuivaa.
Taidan ottaa puristuspainetestin ennen ahtimien irrotusta.
Hyppylangalla virtaa startin solenoidiin tai puolanjohdot ja bensapumpun sulake irti ja napista.
Leave a comment:
-
-
Kysytään vielä täältä N54 puolelta ku täällä monesti enemmän porinaa. Kyseessä n55-koneella oleva.
Elikkäs kellään tietoa ku vaihdettu alumiininen ahtoputki, niin tämän jälkeen tullut pari vikakoodia. Aktiivinen: 101f01 Air mass plausibility calculated Air volumes on Air intake system inplausible.
Shadow code: 104b01 absolute pressure sensor, intake Pipe multiple fault.
Ei sytytä valoja tai muutakaan. Liike sanoi että imuputkessa joku huohotusletku teipattu ku oli huonossa kunnossa, tuskin vaikuttaa?
Logissa menee ahdot ainakin yli targetin, onko tuolla muuta erikoista? Auto siis ihan vakio eikä ole viritetty
Leave a comment:
-
-
Flektin kun irrottaa, mahtuu kampuran päästä moottoria pyörittää. Hieman vaikeeks tehty näissä moottoreissa tuo käsin pyörittäminen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOtin downpipet pois. Takaturbo kuiva, etummaisessa märkää. Märkää näkyy myös hukkaportin aukosta, eli pakosarjan puolella. Otan huomenna endoskoopilla näkymiä tulpanrei’istä.
Etummaisen pakosarjan hukkaportin aukko oli öljyssä mutta endoskoopilla syvemmälle pakosarjaan työntäessä siellä oli kuitenkin kuivaa.
Taidan ottaa puristuspainetestin ennen ahtimien irrotusta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: