BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ne takalambdat pitää olla ehjät silti vaikka niitten "valvonta" onkin pois käytöstä softan kautta. Nuo 29F4 ja 29F5 on ne "valvonta"vikakoodit, sulla on nyt 2 bankin jälkimmäinen anturi sökönä.
-
EDIT: lähti liian viesti hätäseen, niin pieni korjaus, luin että oli tää perus shadow cat deleten jälkeen:
- DME shadow (inactive) codes -
29F4 - DME: Catalytic-converter conversion.
29F5 - DME: Catalytic-converter conversion 2.
Pahoittelut.
Last edited by raswa; 13-07-2021, 13:17.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw335xi View PostElikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.
Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.
Elikkä "vika" löytyikin xhp ohjelmasta. Siellä oli eksynyt rasti ruutuun torque limiter tms. Jolloin rajotti menemistä elikkä kiitoksia avuista. Mutta vielä kiusaa tuo kyseinen vikakoodi sytyttää moottorinvika valon aina uudelleen käynnistettäessä. Mhd ohjelmasta on valittu kohta katittomat downpipet jotka siis autossa myös on. Mutta eikö kyseinen valinta pitäisi estää kyseisen koodin? Vai onko nyt sitten jompi kumpi etu lambda rikki?
Leave a comment:
-
Jos kerran kaikki toimii niin pitäähän se rikki saada virittämällä vähän lisääOriginally posted by Georgios Terziakis View PostPikkunen kiinancooleri alkuperäsen tilalla (joskus vaihtuu isompaan), katittomat dp:t ja dual conet (mitkä vaihtuu relocation kitiin jollain aikataululla). Turbot alkuperäset 176tkm mittarissa.
Tähän saakka JB4 toiminu moitteetta, ja käytettynä ostettu.
Tuolla setupilla nauttisin huolettomista kilometreistä JB4;n kanssa
Vähänkin vielä viriä niin turbot menee remontiin
Leave a comment:
-
Pikkunen kiinancooleri alkuperäsen tilalla (joskus vaihtuu isompaan), katittomat dp:t ja dual conet (mitkä vaihtuu relocation kitiin jollain aikataululla). Turbot alkuperäset 176tkm mittarissa.Originally posted by Tommix View PostMinä heittäisin kyssärin että miksi jättäisi JB4:n paikoilleen? Mitään hyötyä siitä ei saa jos ei jatkojalosta moottoria.
Kaikki flässäilyt muuttuu vaan arvonnaksi jos jb4 päättää vittuilla. Silloin pitää jopa ottaa tuo purkkki kokonaan pois välistä flässäyksen ajaksi.
Pelkkä MHD hoitaa homman ihan hyvin. Tosin voi sen JB4:n jättää käyttöön mutta en jaksais mitään bef:iä laittaa, ellei auto ole ns fbo ja custom karttaa haaveilisi.
Ei, paitsi jos lykkäät siihen hybriditurbot, PI:n tai WMI:n.
Tähän saakka JB4 toiminu moitteetta, ja käytettynä ostettu.
Leave a comment:
-
Minä heittäisin kyssärin että miksi jättäisi JB4:n paikoilleen? Mitään hyötyä siitä ei saa jos ei jatkojalosta moottoria.Originally posted by AleksiH View PostMiksei jättäisi taustalle JB4 ja mhd:llä beffi sisään :think
Kaikki flässäilyt muuttuu vaan arvonnaksi jos jb4 päättää vittuilla. Silloin pitää jopa ottaa tuo purkkki kokonaan pois välistä flässäyksen ajaksi.
Pelkkä MHD hoitaa homman ihan hyvin. Tosin voi sen JB4:n jättää käyttöön mutta en jaksais mitään bef:iä laittaa, ellei auto ole ns fbo ja custom karttaa haaveilisi.
Ei, paitsi jos lykkäät siihen hybriditurbot, PI:n tai WMI:n.Originally posted by Georgios Terziakis View PostNiin, miksipä ei. Toisaalta onko siitä enempi hyötyä vs. pelkkä MHD?Last edited by Tommix; 10-07-2021, 19:07.
Leave a comment:
-
Niin, miksipä ei. Toisaalta onko siitä enempi hyötyä vs. pelkkä MHD?Originally posted by AleksiH View PostMiksei jättäisi taustalle JB4 ja mhd:llä beffi sisään :think
Leave a comment:
-
Miksei jättäisi taustalle JB4 ja mhd:llä beffi sisään :think
Originally posted by Georgios Terziakis View PostTuli tilattua piuha XHP:tä varten, ja sillähän pitäisi sitten onnistua myös MHD:n asennus.
Jos/kun laittelen MHD:n, niin jätänkö JB4 paikalleen, vai heitänkö mäkeen?
Leave a comment:
-
Tuli tilattua piuha XHP:tä varten, ja sillähän pitäisi sitten onnistua myös MHD:n asennus.
Jos/kun laittelen MHD:n, niin jätänkö JB4 paikalleen, vai heitänkö mäkeen?
Leave a comment:
-
IKH myy myös pähkinämurskaa.Originally posted by Inspector View PostHeippa,
ei nyt suoranaista virittämistä, mutta vastauksen kysymykseen oletan löytyvän täältäkin; mistä saisi hankittua pähkinämurskaa puhallushommia varten ?
Soodaa,lasikuulaa/murskaa ja hiekkoja näyttää myyvän Motörhead, Biltema ja Puuilo yms. yms. mutta pähkinää ?
Leave a comment:
-
Itse hommasin täältä:Originally posted by Inspector View PostHeippa,
ei nyt suoranaista virittämistä, mutta vastauksen kysymykseen oletan löytyvän täältäkin; mistä saisi hankittua pähkinämurskaa puhallushommia varten ?
Soodaa,lasikuulaa/murskaa ja hiekkoja näyttää myyvän Motörhead, Biltema ja Puuilo yms. yms. mutta pähkinää ?
Leave a comment:
-
Heippa,
ei nyt suoranaista virittämistä, mutta vastauksen kysymykseen oletan löytyvän täältäkin; mistä saisi hankittua pähkinämurskaa puhallushommia varten ?
Soodaa,lasikuulaa/murskaa ja hiekkoja näyttää myyvän Motörhead, Biltema ja Puuilo yms. yms. mutta pähkinää ?
Leave a comment:
-
Et ole ensimmäinen. Takuu kummasti katoaa näissä viriahtimissa siinä vaiheessa kun ne menee rikki. Myydessä toki mainostetaan takuita. Enkä puhu tässä nyt yksittäisestä firmasta, vaan sama tilanne tuntuu olevan muidenkin kanssa.Originally posted by -Tapi View PostTuli tuossa tutkittua 2 kk ajettuja ahtimia, tai oikeastaan niiden osia. Kyseessä on aika miedosti kutiteltu auto, eli vakio imupuoli k&n filtterillä, katittomat putket, isompi välijäähdytin ja lisäsuutinlevy ennen imusarjaa. Meni 98:lla kunnes vähän ennen ahtimien hajoamista vaihtui E85 seokseen. Ahtopaine 1 barin luokkaa.
Ahtimista oli molemmista pakosiivet sorvanneet pesiin. Toisessa myös kompressorisiipi oli kulunut. Kompurasiiven taustassa ei näy ylikierrätyksen jälkiä ja muutenkin kaikki on ehjää paitsi pakopuolien laakerit ovat kuluneet merkittävästi ilman että niissä olisi varsinaisesti naarmuja. Toisen pakotiivisterengasalue oli jo raapinut kunnolla kun laakeri oli niin väljä.
Miten lyhytikäisiä nämä uusista aihioista isolla rahalla tehdyt ovat muilla olleet? Valmistaja mainostaa takuuta joka korvaa myös asennusfirman kulut mutta niin vain tuli korjattujen ahtimien mukana reilun tonnin lasku.
Edit: Sanasta sanaan turbotohtorin kanta: "Tuo ei ollut takuun alainen työ, eikä takuuta myönnetä edes ohjelmoitujen vakioajoneuvojen turbojen huoltotöihin/virityskäyttöön." Aika erilainen käsitys tulee kun lukee tohtorin nettisivuilta myyntilauseet.
Ei kai siinä jos olisi osoittanut jonkin olevan pielessä mutta kun lokien mukaan ja ahtimien osien perusteella vika on ollut itse ahtimien tekijässä tai osissa niin jää aika karvas maku ja ohut lompakko.
Leave a comment:
-
Eioo nelikolle mitään mikä ratkaisis ton ongelman mhd:n kanssa. Tota ongelmaa eioo itellä ollu xi:llä, mut mulla on ollut xhp ennen kun aloitin mhd kartat joskus. Xhp:ta koittaisin, siellä nimittäin on "line pressure bump" säätö joka muistaakseni poisti ja salli isompaa vääntöä. Se on joka tapauksessa niin hyvä lisä tuo xhp, että kannattaa ehdottomasti.Originally posted by P33P33 View PostLaihalla auto ei käy. Oikeastaan lopussa enemmänkin rikkaalla. Menee todennäköisesti component protection moodiin, kun afr on 10,78.
Koko vedon ajan on torque limit active arvo 4, joka tarkoittaa, että sulla menee väännönrajotin päälle. Johtunee nelikosta. Onko xhp softaa? Nelikoissa oli jakolaatikolle muistaakseni jotain lisärajotuksia. En muista oliko MHDssä jotain valintaa nelivedoille kun flässää MHD karttoja.
Ahdothan seuraa boost targettia ihan niin kuin kuuluukin, mutta tuo väännönrajotin kiusaa ja romahduttaa myös sytkäennakon.
Leave a comment:
-
Tuli tuossa tutkittua 2 kk ajettuja ahtimia, tai oikeastaan niiden osia. Kyseessä on aika miedosti kutiteltu auto, eli vakio imupuoli k&n filtterillä, katittomat putket, isompi välijäähdytin ja lisäsuutinlevy ennen imusarjaa. Meni 98:lla kunnes vähän ennen ahtimien hajoamista vaihtui E85 seokseen. Ahtopaine 1 barin luokkaa.
Ahtimista oli molemmista pakosiivet sorvanneet pesiin. Toisessa myös kompressorisiipi oli kulunut. Kompurasiiven taustassa ei näy ylikierrätyksen jälkiä ja muutenkin kaikki on ehjää paitsi pakopuolien laakerit ovat kuluneet merkittävästi ilman että niissä olisi varsinaisesti naarmuja. Toisen pakotiivisterengasalue oli jo raapinut kunnolla kun laakeri oli niin väljä.
Miten lyhytikäisiä nämä uusista aihioista isolla rahalla tehdyt ovat muilla olleet? Valmistaja mainostaa takuuta joka korvaa myös asennusfirman kulut mutta niin vain tuli korjattujen ahtimien mukana reilun tonnin lasku.
Edit: Sanasta sanaan turbotohtorin kanta: "Tuo ei ollut takuun alainen työ, eikä takuuta myönnetä edes ohjelmoitujen vakioajoneuvojen turbojen huoltotöihin/virityskäyttöön." Aika erilainen käsitys tulee kun lukee tohtorin nettisivuilta myyntilauseet.
Ei kai siinä jos olisi osoittanut jonkin olevan pielessä mutta kun lokien mukaan ja ahtimien osien perusteella vika on ollut itse ahtimien tekijässä tai osissa niin jää aika karvas maku ja ohut lompakko.Last edited by -Tapi; 05-07-2021, 19:57.
Leave a comment:
Leave a comment: