E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SushiX
    replied
    Mikä/mitkä takapään alustan tukivarsista/muista alustan osista yleensä porsii ekana? Inssi sano et olis alustavaa väljyyttä apparin puolella takana kun heilutteli vannetta, ei osannut sen tarkemmin kohdistaa, että mik sieltä olisi menossa. Autona siis sigun prelci E90 335d 289tkm ajettuna.Onko fiksua vaihdella uretaanipuslia vakio osiin vaiko tilata uudet varret vaikka HD Meyle laatusena?
    Last edited by SushiX; 21-09-2023, 09:41.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Kampiakselin etummainen stefa, löytyy tuolta dampperin takaa kun dampperin ensin irrottaa.

    Leave a comment:


  • Jupi
    replied
    N43 moottori alkanut vuotamaan öljyä, havaittavissa ainakin edestä alhaalta. Mikähän tuolla mahtaa vuotaa?
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    Vikakoodeja ei ole.
    Last edited by Jupi; 19-09-2023, 14:37.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Automaatti-ilmastointi alkoi kesällä toimia vähän oudosti automaatti-asennossa.
    Viilentää kyllä tavoitelämpötilaan niin kuin pitääkin mutta välillä alkaa puhaltaa lämmintä tuulilasille ,melkein täydellä teholla. Puhaltaa ehkä pari min, sitten lopettaa ja parin min kuluttua aloittaa uudestaan.
    Lasi on puhdas, samoin se peilissä oleva silmä mikäli se edes liittyy lasin huurteen poistoon, kaikki anturitiedot ym näyttää ihan normaalilta.
    Manuaaliasennossa toimii ihan normaalisti.
    Mistäs tuota lähtisi selvittämään?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Mitä led polttimoita porukka on käyttänyt lci kaarrevaloissa?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Bilstein näyttää tarjoavan myös jousia sekä vakio- että M Sport -alustaan.

    Omaan E92 on edellinen omistaja uusinut joskus etuiskarit, ilmeisesti alkuperäistä vastaaviin, mutta etunurkat on 1-2 cm eri korkeudella ja en ole tuota saanut koskaan tarkemmin selvitettyä että voisko sitten olla että toinen etujousi on joko jotenkin katkennut hiukan tai muuten antautunut. Itekään en tuohon madallusta kaipais, mutta jos tulis enemmän ajeltua niin alustan päivittely ei varmaan olis huono asia.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Joo B6 vois olla. Meinasin uusia myös jouset. Olisiko uusien alkuperäisten sijaan jotain vaihtoehtoista ehdottaa?
    Ei oo kokemusta kuin eibach 30mm madaltavista, niin ei oikein osaa sanoa, tuota jos saisi orkkiskorkeudella, niin suosittelen

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko vaihtoehtona uusia kaikki iskarit alkuperäisiin t. vastaaviin ?

    Joo ajattelin pysyä ihan OEM- tai OEM+-linjalla.


    Originally posted by MikeDry View Post
    M539 Restorations sanojen mukaan B6 taisi olla vähän sporttisempaan ajoon, niin laittoi B4, vakio jousilla niin inasen parempi kuin vakion.
    Niin menisin B6 iskareilla ja muut osat vakiona

    Joo B6 vois olla. Meinasin uusia myös jouset. Olisiko uusien alkuperäisten sijaan jotain vaihtoehtoista ehdottaa?

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Ajatuksena on uusia "käyttöharrasteen" alusta. Nyt paikallaan n. 100tkm ajettu 14 vuotta vanha alkuperäinen m-sport alusta.

    Bilsteinia olen ajatellut laittaa tilalle, minkälaista suosittelisitte? B6 vai B8?

    Millaiset jouset sopisi parhaiten kaveriksi? Alkuperäinen ajokorkeus on oikein passeli, matalampaa en halua.
    M539 Restorations sanojen mukaan B6 taisi olla vähän sporttisempaan ajoon, niin laittoi B4, vakio jousilla niin inasen parempi kuin vakion.
    Niin menisin B6 iskareilla ja muut osat vakiona

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Ajatuksena on uusia "käyttöharrasteen" alusta. Nyt paikallaan n. 100tkm ajettu 14 vuotta vanha alkuperäinen m-sport alusta.

    Bilsteinia olen ajatellut laittaa tilalle, minkälaista suosittelisitte? B6 vai B8?

    Millaiset jouset sopisi parhaiten kaveriksi? Alkuperäinen ajokorkeus on oikein passeli, matalampaa en halua.
    Onko vaihtoehtona uusia kaikki iskarit alkuperäisiin t. vastaaviin ?

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    E90 325i alustasarjan päivitys

    Ajatuksena on uusia "käyttöharrasteen" alusta. Nyt paikallaan n. 100tkm ajettu 14 vuotta vanha alkuperäinen m-sport alusta.

    Bilsteinia olen ajatellut laittaa tilalle, minkälaista suosittelisitte? B6 vai B8?

    Millaiset jouset sopisi parhaiten kaveriksi? Alkuperäinen ajokorkeus on oikein passeli, matalampaa en halua.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Olikos siellä hanskalokerossa joku lukitusmoottori? Pitäiskös se ääntä.

    Leave a comment:


  • matiasbmw
    replied
    E93 virheääni lukittaessa

    Moikka, ostin toukokuussa e93 330i bemarin ja olen ollut iloinen hankintaan. Kattopumppu / moottori tosin vuoti öljyä joten meni viikon jälkeen vaihtoon.

    Nyt ongelmana - lähinnä fiilistä viemässä - on erikoinen 1,5-2 sek piippaus kun lukitsee ovet. Tätä ei ollut alussa vaan ollut nyt muutaman viikon joka kerta kun lukitsee ovet kaukosäätimestä tai kahvasta pitäen. Varashälytin toimii yhä. Ääni tulee selvästi apparin puolelta edestä, ikäänkuin hansikaslokeron suunnilta. Ääni ei ole hälytinmäinen "kirkas" piippaus vaan sellainen mallia rääkyvä särisevä piippaus kuin jokin moottori ujeltaisi. Ääni suht voimakas sillä kuuluu katto päälläkin ikkunat kiinni auton ulkopuolelle.

    Onko kokemuksia miten tuosta pääsisi eroon? :-)

    Kiitokset joka tapauksessa!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by M1kael View Post
    Morjes, e90 vaihdettuani venakopan tiivisteen ei käy tyhjäkäyntiä enää lainkaan, elikkä sammuu suoraan starttauksen jälkeen, valvetronic ajettu istalla takaisin oletusarvoille, vikakoodeja ei anna ja bensaakin saa. Onko jollain ollut samanlaisia oireita? Voiko esimerkiksi tyhjäkäynti johtua liian alhaisesta akusta se on ainoa vika mitä tähänhätään keksin? Ainiin moottori n52b30
    Imuovuoto? Tiiviste huonosti, letku irti tms?

    Leave a comment:


  • M1kael
    replied
    N52 tyhjäkäynti kateissa

    Morjes, e90 vaihdettuani venakopan tiivisteen ei käy tyhjäkäyntiä enää lainkaan, elikkä sammuu suoraan starttauksen jälkeen, valvetronic ajettu istalla takaisin oletusarvoille, vikakoodeja ei anna ja bensaakin saa. Onko jollain ollut samanlaisia oireita? Voiko esimerkiksi tyhjäkäynti johtua liian alhaisesta akusta se on ainoa vika mitä tähänhätään keksin? Ainiin moottori n52b30

    Leave a comment:

Working...
X