Originally posted by ozi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
-
-
^ Taitaa olla viralinen nimi fuel pressure regulator, samassa paketissa on polttoainesuodatin.
Inpallakin voi bensalinjan paineet katsoa, en vaihtais pelkän "pitkän" startin takia, sitten jos linjapaine käynnissä ei pysy tavoitteessa on oikea ongelma.
Minusta laiska starttaus ja pitkä starttaus on täysin eri asiat, kun tuossa edellisellä sivulla alkoi spekulaatiot vioista.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Kiitoksia melkoisesta vastaus vyörystä. Pitää nuo kaapelit tarkistaa, moottorin ja korin välinen maakaapeli on muistaakseni ihan hyvän näköinen silmämääräisesti, tuota plussa kaapelin kuntoa en ole vielä tarkistanut auton alta päin katsoen, pitänee selvittää jos sieltä saisi näkö yhteyttä ja näkisi missä kunnossa on.
Indexit suuttimissa on 10 ja yhdessä 12.
Bensanmatalapaine puolen voisi myös vilkaista, mutta tosiaan lähinnä laiskasta startista kyse ei niinkään pitkästä.
Tommixille kiitokset vinkistä, tuo kuulostaisi kyllä mahdolliselta syyltä. Imusarjan irroittamisen tuo uusiminen vaatinee, pitäisi luultavasti miettiä pähkinä puhallusta samalla kun imusarja menee irroitukseen ja varmaan myös imusarjan "o-renkaiden" vaihtoa. Onko muuta ennakoivaa jos imusarjan käyttää irti? Onko suosituksia startiksi, joku tietty tarvikemerkki hyväsi todettu vai onko marmori tiski oikea paikka tuon kanssa?
Akun vaihto oli kyllä rekisteröity autolle kun katselin osto hetkellä, muistaakseni oli myös oikea tyyppi ja ah 2-3Ah tarkuudella oikein ilmoitettu autolle, mutta pitää vielä varmistaa.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
^Boschin startti on alkuperäinenkin. Pantillinen tuote kun on, niin lisää vähän haastetta ulkomailta tilatessa. Esim Fixuksella on lucas startteja (2v. takuu) kohtuulliseen hintaan.
Varmaan hyvä vaihtaa ne imusarjan tiivisteet, olen kyllä muutaman kerran samoilla tiivisteillä käyttäny irti ilman ongelmia.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by Jakkeri91 View PostSeuraavanlainen ongelma siis: N. tunnin ajon jälkeen määränpäähän pysähtyessä syttyy öljynpaineen merkkivalo. Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen valo ei syty. Ei myöskään lyhyen ajon jälkeen. Öljyä on.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by jiko View Posttuota mitähä 320d 91 oikein tapahtuu rupes naksauttelemaan solenoidia viime pe ku oltii lähössä reissuun ja pyöräytti konetta vähäsen mutta ei kunnolla.. nyt sit sain toisen akun että jos olis siitä nii pari kertaa naksautti solenoidia ja sit rupes pyörittämään konetta oikein ilosesti ja lähti käyntiiki ku palmun alta.. se oli kaverin akku jota tarvihti omassa autossa nii en voinu pitää sitä siellä kiinni pidempään muttaa sit laitoin takasi alkuperäsen akun ja teki saman naksautteli pari kertaa solenoidia ja sitten rupes pyöräyttelemään käyntiin mutta ei lähteny kone vaa pyöri ja pyöri nii kaua ennenku akusta loppu virta..? onko tuossa akku kaput vai joku muu kapute36 316i -98
ex :e30 316i -89
ex :e46 320d -01
Comment
-
-
M47tud20 on alkanut välillä käydä tyhjäkäyntiä epätasaisesti. Samoin jos on kylmempää kun -25 niin saattaa ajossa muutaman kerran nykäistä ennen kuin moottori lämpenee.
Inpalla löytyi vikakoodi 4B10 rough controller.
Livedatassa kaikki ok paitsi imuilman lämpötilaksi näytti noin 80 astetta. Tyhjäkäynnillä, lämmin moottori, -3 pakkasta.
Mistä tuo rough controller vikakoodi tulee?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View PostVikakoodit 494a ja 49ff löyty caristalla nii onko nuo nyt hehkuja vaiko ohjainboxista:think
Ja n47 myllyBmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostM47tud20 on alkanut välillä käydä tyhjäkäyntiä epätasaisesti. Samoin jos on kylmempää kun -25 niin saattaa ajossa muutaman kerran nykäistä ennen kuin moottori lämpenee.
Inpalla löytyi vikakoodi 4B10 rough controller.
Livedatassa kaikki ok paitsi imuilman lämpötilaksi näytti noin 80 astetta. Tyhjäkäynnillä, lämmin moottori, -3 pakkasta.
Mistä tuo rough controller vikakoodi tulee?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSuuttimien korjaukset liian isot kun tuo tulee. Katso paljonko suuttimen korjausarvot on. Jos ei ajossa näytä imuilma järkeviä lukeamia, niin anturi rikki, eli MAF vaihtoon.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostNe oli -0.82...+0.74 eli ainakin vihreällä kaikki.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKatsoitkin muutenkin kun pelkästään tyhjäkäynnillä?
Parkkiin ja vähän aikaa tyhjäkäyntiä niin 4.syl suutin +2,70 ja muut -0,50--1,10. Kun kaasua lisää vähänkin niin 4. suuttimenkin korjausarvot tippuu muiden tasolle.
Imuilman lämmöt oli ajossa 55-60 astetta ja moottorin lämmöiksi näytti 120 astetta Salavalikosta 88 astetta.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by jiko View PostTilanne edennyt jo hyvään malliinn.. DDE rele tuli vaihdettua nyt kun rupes antamaan vikakoodejakin.. ja lähti vanhalla akulla hyvin käyntiin.. nyt pidetään testissä että lähteekö hyvin käyntiin.. nyt ei naksautellut solenoidia vaan lähti suoraan pyörittämään konetta...e36 316i -98
ex :e30 316i -89
ex :e46 320d -01
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostAjossa korjausarvot oli siinä-0,50-+0,50.
Parkkiin ja vähän aikaa tyhjäkäyntiä niin 4.syl suutin +2,70 ja muut -0,50--1,10. Kun kaasua lisää vähänkin niin 4. suuttimenkin korjausarvot tippuu muiden tasolle.
Imuilman lämmöt oli ajossa 55-60 astetta ja moottorin lämmöiksi näytti 120 astetta Salavalikosta 88 astetta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment