Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eljas
    BTCF Member
    • Apr 2017
    • 308
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by ozi View Post
    Missä takaiskuventtiili sijaitsee ?
    Tankissa, kuskin puoleisen luukun takana on sellainen mieletön suodatin-takaiskuventtiilihässäkkä. Itellä oli sieltä jotain rikki ja matalapainepuolen paineet laski nollaan. Osan vaihtamisen jälkeen paineet pysyy niinkuin pitääkin.
    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #62
      ^ Taitaa olla viralinen nimi fuel pressure regulator, samassa paketissa on polttoainesuodatin.

      Inpallakin voi bensalinjan paineet katsoa, en vaihtais pelkän "pitkän" startin takia, sitten jos linjapaine käynnissä ei pysy tavoitteessa on oikea ongelma.

      Minusta laiska starttaus ja pitkä starttaus on täysin eri asiat, kun tuossa edellisellä sivulla alkoi spekulaatiot vioista.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • lassiv
        BTCF Member
        • Nov 2015
        • 311
        • Lahti

        #63
        Kiitoksia melkoisesta vastaus vyörystä. Pitää nuo kaapelit tarkistaa, moottorin ja korin välinen maakaapeli on muistaakseni ihan hyvän näköinen silmämääräisesti, tuota plussa kaapelin kuntoa en ole vielä tarkistanut auton alta päin katsoen, pitänee selvittää jos sieltä saisi näkö yhteyttä ja näkisi missä kunnossa on.

        Indexit suuttimissa on 10 ja yhdessä 12.

        Bensanmatalapaine puolen voisi myös vilkaista, mutta tosiaan lähinnä laiskasta startista kyse ei niinkään pitkästä.

        Tommixille kiitokset vinkistä, tuo kuulostaisi kyllä mahdolliselta syyltä. Imusarjan irroittamisen tuo uusiminen vaatinee, pitäisi luultavasti miettiä pähkinä puhallusta samalla kun imusarja menee irroitukseen ja varmaan myös imusarjan "o-renkaiden" vaihtoa. Onko muuta ennakoivaa jos imusarjan käyttää irti? Onko suosituksia startiksi, joku tietty tarvikemerkki hyväsi todettu vai onko marmori tiski oikea paikka tuon kanssa?

        Akun vaihto oli kyllä rekisteröity autolle kun katselin osto hetkellä, muistaakseni oli myös oikea tyyppi ja ah 2-3Ah tarkuudella oikein ilmoitettu autolle, mutta pitää vielä varmistaa.

        ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #64
          ^Boschin startti on alkuperäinenkin. Pantillinen tuote kun on, niin lisää vähän haastetta ulkomailta tilatessa. Esim Fixuksella on lucas startteja (2v. takuu) kohtuulliseen hintaan.

          Varmaan hyvä vaihtaa ne imusarjan tiivisteet, olen kyllä muutaman kerran samoilla tiivisteillä käyttäny irti ilman ongelmia.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • Jakkeri91
            Newbiemmer
            • Dec 2021
            • 1
            • Oulu

            #65
            318i vm 2010 pitkän ajon jälkeen syttyvä öljynpaineen merkkivalo

            Seuraavanlainen ongelma siis: N. tunnin ajon jälkeen määränpäähän pysähtyessä syttyy öljynpaineen merkkivalo. Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen valo ei syty. Ei myöskään lyhyen ajon jälkeen. Öljyä on.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by Jakkeri91 View Post
              Seuraavanlainen ongelma siis: N. tunnin ajon jälkeen määränpäähän pysähtyessä syttyy öljynpaineen merkkivalo. Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen valo ei syty. Ei myöskään lyhyen ajon jälkeen. Öljyä on.
              Onko moottorin ääni normaali? Jos on niin siellä on myös öljynpainetta.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jiko
                Newbiemmer
                • Apr 2019
                • 24
                • savonlinna

                #67
                Originally posted by jiko View Post
                tuota mitähä 320d 91 oikein tapahtuu rupes naksauttelemaan solenoidia viime pe ku oltii lähössä reissuun ja pyöräytti konetta vähäsen mutta ei kunnolla.. nyt sit sain toisen akun että jos olis siitä nii pari kertaa naksautti solenoidia ja sit rupes pyörittämään konetta oikein ilosesti ja lähti käyntiiki ku palmun alta.. se oli kaverin akku jota tarvihti omassa autossa nii en voinu pitää sitä siellä kiinni pidempään muttaa sit laitoin takasi alkuperäsen akun ja teki saman naksautteli pari kertaa solenoidia ja sitten rupes pyöräyttelemään käyntiin mutta ei lähteny kone vaa pyöri ja pyöri nii kaua ennenku akusta loppu virta..? onko tuossa akku kaput vai joku muu kaput
                Tilanne edennyt jo hyvään malliinn.. DDE rele tuli vaihdettua nyt kun rupes antamaan vikakoodejakin.. ja lähti vanhalla akulla hyvin käyntiin.. nyt pidetään testissä että lähteekö hyvin käyntiin.. nyt ei naksautellut solenoidia vaan lähti suoraan pyörittämään konetta...
                e36 316i -98
                ex :e30 316i -89
                ex :e46 320d -01

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #68
                  M47tud20 on alkanut välillä käydä tyhjäkäyntiä epätasaisesti. Samoin jos on kylmempää kun -25 niin saattaa ajossa muutaman kerran nykäistä ennen kuin moottori lämpenee.
                  Inpalla löytyi vikakoodi 4B10 rough controller.
                  Livedatassa kaikki ok paitsi imuilman lämpötilaksi näytti noin 80 astetta. Tyhjäkäynnillä, lämmin moottori, -3 pakkasta.
                  Mistä tuo rough controller vikakoodi tulee?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • tuningki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1205
                    • $ievi

                    #69
                    Originally posted by tuningki View Post
                    Vikakoodit 494a ja 49ff löyty caristalla nii onko nuo nyt hehkuja vaiko ohjainboxista:think

                    Ja n47 mylly
                    Mjaa inpalla löyty samat mut eipä tullut sen viisaammaksi.. varmaan aloittaa hehkujen vaihdolla
                    Bmw 320d -10
                    Volvo s40 2.4 -05
                    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by JJT View Post
                      M47tud20 on alkanut välillä käydä tyhjäkäyntiä epätasaisesti. Samoin jos on kylmempää kun -25 niin saattaa ajossa muutaman kerran nykäistä ennen kuin moottori lämpenee.
                      Inpalla löytyi vikakoodi 4B10 rough controller.
                      Livedatassa kaikki ok paitsi imuilman lämpötilaksi näytti noin 80 astetta. Tyhjäkäynnillä, lämmin moottori, -3 pakkasta.
                      Mistä tuo rough controller vikakoodi tulee?
                      Suuttimien korjaukset liian isot kun tuo tulee. Katso paljonko suuttimen korjausarvot on. Jos ei ajossa näytä imuilma järkeviä lukeamia, niin anturi rikki, eli MAF vaihtoon.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #71
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Suuttimien korjaukset liian isot kun tuo tulee. Katso paljonko suuttimen korjausarvot on. Jos ei ajossa näytä imuilma järkeviä lukeamia, niin anturi rikki, eli MAF vaihtoon.
                        Ne oli -0.82...+0.74 eli ainakin vihreällä kaikki.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #72
                          Originally posted by JJT View Post
                          Ne oli -0.82...+0.74 eli ainakin vihreällä kaikki.
                          Katsoitkin muutenkin kun pelkästään tyhjäkäynnillä?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #73
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Katsoitkin muutenkin kun pelkästään tyhjäkäynnillä?
                            Ajossa korjausarvot oli siinä-0,50-+0,50.
                            Parkkiin ja vähän aikaa tyhjäkäyntiä niin 4.syl suutin +2,70 ja muut -0,50--1,10. Kun kaasua lisää vähänkin niin 4. suuttimenkin korjausarvot tippuu muiden tasolle.

                            Imuilman lämmöt oli ajossa 55-60 astetta ja moottorin lämmöiksi näytti 120 astetta Salavalikosta 88 astetta.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • jiko
                              Newbiemmer
                              • Apr 2019
                              • 24
                              • savonlinna

                              #74
                              Originally posted by jiko View Post
                              Tilanne edennyt jo hyvään malliinn.. DDE rele tuli vaihdettua nyt kun rupes antamaan vikakoodejakin.. ja lähti vanhalla akulla hyvin käyntiin.. nyt pidetään testissä että lähteekö hyvin käyntiin.. nyt ei naksautellut solenoidia vaan lähti suoraan pyörittämään konetta...
                              Jatkoa... päivän seisoi pihassa ja ei enään lähtenyt vanhalla akulla käyntiin.. uusi akku mikä oli laturissa, kiinni> ei käyntiin solenoidia vaan naksutteli ja konetta pyöritti kuten ois avaimesta kääntäny ja samantien kääntänyt takasi että just ja just startille virtaa ja lopetti.. antoi vikakoodin 004121 eli dde releestä mikä on juuri vaihdettu.. olisko raadilla jotain ideata..
                              e36 316i -98
                              ex :e30 316i -89
                              ex :e46 320d -01

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                #75
                                Originally posted by JJT View Post
                                Ajossa korjausarvot oli siinä-0,50-+0,50.
                                Parkkiin ja vähän aikaa tyhjäkäyntiä niin 4.syl suutin +2,70 ja muut -0,50--1,10. Kun kaasua lisää vähänkin niin 4. suuttimenkin korjausarvot tippuu muiden tasolle.

                                Imuilman lämmöt oli ajossa 55-60 astetta ja moottorin lämmöiksi näytti 120 astetta Salavalikosta 88 astetta.
                                No siellähän on sitten ilmeisesti useampaakin vikaa. Kun keli oli pakkasella, niin imuilman lämpöanturi on perseellään. Eli MAF vaihtoon anturi on osa sitä. Samoin tuo moottorinlämpöanturi lienee vaihdon tarpeessa. Toki voihan sen tarkistaa vaikka infrapunalämpömittarilla kumpi anturi on oikeassa, veikkaan kyllä tuon 88 olevan se oikea lukema, 120 kuulostaa aika kovalta näin talvikeliin, jos koneessa on nestettä riittävästi ja termari ei juminut kiinni. Perseellään olevat lämpöanturit voi jo aiheuttaa kaikenlaista kivaa ja kun niissä on selvästi vikaa, niin niistä kannattaa lähteä liikkeelle.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎