Ok. Tiedänpä jatkossa olla huoletta akun irti kytkemisten jälkeen Tuosta DISAsta vielä tuli lisäkyssäri, että saako noita mistään halvempia kuin orkkis tai Febi-Bilstein, kun molemmat menee sinne 220e ja yli, mutta kuitenkin siinä määrin laadukkaita ettei hajoa vuoden sisään? Autodocit ja vastaavast tutkailtu, mutta saako jostain muusta paikasta edullisempaan hintaan kenties, vaikkahan vähän pidemmällä toimitusajalla?
Ei tarvi tuosta tehdä mitään rekisteröintiä, vain uuden akun koodaus on tarpeen jos akun vaihtaa edellyttäen, että koko/tyyppi vaihtuu.
Ok. Tiedänpä jatkossa olla huoletta akun irti kytkemisten jälkeen Tuosta DISAsta vielä tuli lisäkyssäri, että saako noita mistään halvempia kuin orkkis tai Febi-Bilstein, kun molemmat menee sinne 220e ja yli, mutta kuitenkin siinä määrin laadukkaita ettei hajoa vuoden sisään? Autodocit ja vastaavast tutkailtu, mutta saako jostain muusta paikasta edullisempaan hintaan kenties, vaikkahan vähän pidemmällä toimitusajalla?
Vastaan tohon jälkimmäiseen kysymykseen itse itselleni, kun en varsinaisesti löytänyt täältä varmaa tietoa, mutta onnistui siis BimmerLinkillä kun rekisteröi vaan akun ja ilmoitti että samanlainen kuin entinen. Auto lähti käyntiin eikä tullut vikavaloja tai muutakaan epämääräistä Tuohon DISA-asiaan toki kuulisin mielellään näkemyksiä?
Nyt vasta huomaan tuon kysymyksesi. Minun tietääkseni akun irrotuksesta ja uudelleen kytkennästä ei tarvitse tehdä mitään rekisteröintiä tms.
itse olen erinäisten huoltojen yhteydessä akkua irroitellut, eikä koskaan ole tullut mitään ilmoitusta.
Vastaan tohon jälkimmäiseen kysymykseen itse itselleni, kun en varsinaisesti löytänyt täältä varmaa tietoa, mutta onnistui siis BimmerLinkillä kun rekisteröi vaan akun ja ilmoitti että samanlainen kuin entinen. Auto lähti käyntiin eikä tullut vikavaloja tai muutakaan epämääräistä Tuohon DISA-asiaan toki kuulisin mielellään näkemyksiä?
Taas kyselen vähän viisaammilta neuvoa N52B25-koneeni suhteen; vaihdoin uuden CCV-pöntön ja uudet letkut sille, kaikki OEM-osia, ja samalla tutkin molemmat DISAt. Sisempi oli läppä kiinni eikä liikkunut käsin kokeillessa eikä välystä, mutta ulommassa oli sellainen millin klappi pystysuunnassa ja läppä oli raollaan. Ulompi näyttäisi siis olevan tiensä päässä, mutta minkähän takia BimmerLink antoi koodit 2AA9 ja 2AAC jotka yleensä liittyvät pienempään DISAan? Ja toinen kysymys, mulla oli nyt akun miinuskenkä irti, niin ilmeisesti täytyy kuitata että kaikki toimisi taas normaalisti, kuinka tuo kuittaus tehdään INPAlla tai Bimmerlinkillä, nollataan vaan latausvalvonnan vikakoodi vai jotenkin muutoin?
Imusarjassa oli öljyä muuten ja itse CCV:kin vähän likainen, joten saattoi toivon mukaan johtua niistä tuo öljynkulutus, ainakin osakseen...
Normaalissakin ajossa saattaa tulla moottorin vikavalo jolloin rajoittaa tehot sammuttamalla toimii taas normaalisti sen aikaa kunnes tulee uudestaan vikavalo. Käynnistyy siis normaalisti. Huomannut myös että tasakaasulla välillä nykii ihan vähäsen.
Täällä 318i vm2010 (ajom 193tkm) aika samanlaisia oireita. Vikavalo syttyy, jos kiihdyttää isolla vaihteella (n 1500rpm) tai vakkarilla maatieajossa mäkisessä maastossa siirryttäessä loivasta alamäestä ylämäkeen. Molemmissa tapauksisa tilanne on, että kulutusmittarin mukaan moottorin on mennyt laihaseosmoodiin tai syöttöä on ainakn rajoitettu melkoisesti ja kun siltä pitäisi tulla takaisin rikkaammalle moottori kakoo/nykiii hetken ja jossei ehdi painaa kytkintä pohjaan&pienenpää vaihdetta, niin vikavalo syttyy. Vikatila kuitaantuun sammutamalla ja startaamalla. Itse on olen auton metkut jo oppinut. Pitämällä kierrokset >2000rpm vikavalo ei syty. Opetan autolla poikaa ajamaan ja hänelle sattuu, että vaihde on hieman liian suuri ja kiihdytysalkaa sitten tuolta alhaalta 1300~1500rpm seutuvilta => vikavalo. Jos kone olisi tikissä, niin kyllä kiihdytys pitäsi noillakin kierroksilla sujua ilman ihmeempää draamaa.
Vikakodeja en ole päässyt lukemaan, mutta heräsi epäilys, että olisko vika noissa nokka-akselin solenoideissa. Ajoitus 'jäätyy' ja alavääntö katotaa, jolloin kone sekoaa kun keittoa tulee liikaa.
Taidanpa näppästä solenoidit irti ja puhdistaa ne, josko auttaisi.
Ota VANOS solenoidit irti ja putsaa esim. jarrukliinerillä ja vaihda ne ristiin takaisin. Poista vikakoodit ja käy heittämässä testilenkki. Jos sytyttää edelleen vikavaloa, lue koodit ja kato onko koodi vaihtunut imupuolelta pakopuolelle tai toisinpäin. Tällä saat selvyyden, onko solenoideissa vikaa. 15 min homma nykästä ne irti, putsata ja vaihtaa päittäin.
Etsimällä netistä bmw fault code p0015 löytyi ihan kelpo osuma, jossa kerrotaan varsin kattavasti mistä tuo voi johtua. Tuskin täältä löytyy lisäinfoa jota ei olisi jo sanottu.
Kuvaa millaisia oireita autossa on tai oli, ja jättääkö tällä hetkellä käynnistymättä kokonaan? Vakavimmillaan saattaa olla jakoketju entinen, jolloin pelittämään saattaminen vie pari iltaa enemmän.
Normaalissakin ajossa saattaa tulla moottorin vikavalo jolloin rajoittaa tehot sammuttamalla toimii taas normaalisti sen aikaa kunnes tulee uudestaan vikavalo. Käynnistyy siis normaalisti. Huomannut myös että tasakaasulla välillä nykii ihan vähäsen.
onko muilla ollut P0015 vikakoodia ja onko mimmosilla korjauksilla saatu auto pelittämään normaalisti?
Kuvaa millaisia oireita autossa on tai oli, ja jättääkö tällä hetkellä käynnistymättä kokonaan? Vakavimmillaan saattaa olla jakoketju entinen, jolloin pelittämään saattaminen vie pari iltaa enemmän.
Leave a comment: