Originally posted by newnyyppa
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Sytytyskatkoksia on mahdollista seurata ajon aikana ja sen jälkeen, mutta ei kyseisellä sovelluksella, kun kerran laitteen valmistaja on asian tiedusteluusi vahvistanut.
-
Sain omasta 325:sta aivan ensiluokkaista tietoa, tavoitin nimittäin asentajan joka juuri oman auton kanssa työskennellyt, silloin kun edellinen omistaja oli sitä merkkarilla huollattanut. Öljynvaihtojen yhteydessä ol tehty Forte-pesu ja uuden öljyn sekaan ilmeisesti laitettu tuota edellisellä sivulla linkkaamani seal conditioneria, juuri pitämään venttiivarrenkumeja eheämpinä. Ajattelin nyt tilata tuota samaa ainetta ja lisätä öljyn joukkoon, koska tuskin kai siitä voi haittaa olla jos merkkihuollossakin on käytetty?
En tiedä teinkö sitten ison virheen kun elokuussa en tuota pesua tehny, laskin vaan kuumana vanhat ölyt pois joka tippaa myöden.
Auto tosiaan tuli katsastettuakin lokakuussa kehujen kera ilman huomautuksia ja jopa päästöt läpi konttorilla. Olen kuvannut myös VLogeja autosta ja alla yksi koeajopätkä jonka tein:
https://youtu.be/pb9tlkIwevo
Kuten ehkä näkyykin moottori toimii ja vetää muutoin täysin normaalisti, ainakin tuonne 6k saakka, joten ei se ehkä aivan väljä ole.
Pienemmältä DISAlta tallentuu aina muistiin koodi, vaikkei vikavaloa sytytä, sen ilmeisesti saa laturin irti ottamalla vaihdettua imusarja paikallaan? Joskokaan auton käytöksessä tuota DISAn ongelmaa ei huomaa
Leave a comment:
-
Onko kellään täällä bimmerlinkkiä jota olisi käyttänyt N53 koneen ihmettelyyn? Itse tuli hankittua tommoinen, mutta ihmetys oli suuri kun misfire counter arvo näytti sylinteristä riippumatta 65535. Bimmerlinkillä vastasivat, että autosta ei saa luettua tuota arvoa ja sen takia näkyy tuommoinen arvo.
no hittovie, onko näin, eli voiko joku muu vahvistaa tämän omakohtaisesti?
Leave a comment:
-
Kyllähän se itseaiassa viittaa. Kuten on sanottu, sylinteri nro 4 on neljäs edestä laskettuna, ja sytystys tapahtuu siinä viimeisenä.Originally posted by juovi View Post
Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
Leave a comment:
-
Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.
Leave a comment:
-
Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.
Leave a comment:
-
Kuten edellä linkatussa selostuksessa kerrotaan, niin sylinterien numerointi on eri asia kuin sytytysjärjestys. Ja vikakoodi nimenomaan viittaa sylinterinumeroon.Originally posted by juovi View Post
Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
Leave a comment:
-
Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
Leave a comment:
-
Originally posted by juovi View Post
No jos on ihan selvä juttu, niin kaiva toki joku ohje jossa näin sanotaan..
Leave a comment:
-
Sylintereiden järjestys menee edestä taaksepäin numerojärjestyksessä, mutta sytytysjärjestys on sitten tuo mainitsemasi. Sytytysjärjestys ei tarkoita fyysistä järjestystä. Edestä laskettuna neljäs sylinteri on se neljäs sylinteri, joka (ssis se neljäs) on sytysyjärjestyksessä viimeisenä.Originally posted by juovi View PostE92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.
Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.
Minun pitää ihmetellä, että joku ymmärtää tuon sylintereiden numeroinnin noin.
👍 1Leave a comment:
-
Missä oltiin näin fiksuja että luultiin takimmaisen olevan 4-sylinteri ?Originally posted by juovi View PostE92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.
Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.
👍 1Leave a comment:
-
E92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.
Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.
Leave a comment:
Leave a comment: