E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
konetilan pistokkeesta annettu lisävirtaa, ei mitään vaikutusta, no, joo, jos se jossain matkalla siitä takaspäin akulle vetelee oikosiin, hitto. Pitää tuo vielä käydä aamulla kattomassa. Eikun joo, annoinhan äsken suoraa virtaa irrallaan olevaan startin johtoon, hitaasti pyörähti hetken ja sitten loppus siihen
-
Originally posted by Georgios Terziakis View Post335i E92 2006, alkanu hitaanlaisesti pyörittää starttia, ja tänään talliin ajon jälkeen ei pyöritä ollenkaan, naksuttelee vaan hiljalleen (edittiä ei kuulosta kuitenkaan että startin solenoidi edes naksuis), no, akkua epäilin, sen käytin tänään tarkastuksessa, kahdella eri mittarilla todettiin ehjäks (ostettu 01/2024), moottorin ja rungon sekä akun ja rungon -väiset maakaapelit tarkastettu. +kaapelin läpivienti avattu akkupoterosta, ja näytti hyvältä.
Tulpat otin irti ja ei pyöritä edelleenkään, startin +kaapelia yritin irrotella kun näytti vähän hapettuneelta, no eihän sinne mitkään tallista löytyneet avaimet/hylsyt/jatkot yms mahtunu.
Eliiiikkääs, imusarjaa sitten seuraavaks irti ja startti vaihtoon? Paikallisesta Motonetista onneks löytyis hyllystä Valeon tekele.
Leave a comment:
-
335i E92 2006, alkanu hitaanlaisesti pyörittää starttia, ja tänään talliin ajon jälkeen ei pyöritä ollenkaan, naksuttelee vaan hiljalleen (edittiä ei kuulosta kuitenkaan että startin solenoidi edes naksuis), no, akkua epäilin, sen käytin tänään tarkastuksessa, kahdella eri mittarilla todettiin ehjäks (ostettu 01/2024), moottorin ja rungon sekä akun ja rungon -väiset maakaapelit tarkastettu. +kaapelin läpivienti avattu akkupoterosta, ja näytti hyvältä.
Tulpat otin irti ja ei pyöritä edelleenkään, startin +kaapelia yritin irrotella kun näytti vähän hapettuneelta, no eihän sinne mitkään tallista löytyneet avaimet/hylsyt/jatkot yms mahtunu.
Eliiiikkääs, imusarjaa sitten seuraavaks irti ja startti vaihtoon? Paikallisesta Motonetista onneks löytyis hyllystä Valeon tekele.Last edited by Georgios Terziakis; 01-11-2024, 19:43.
Leave a comment:
-
No jos m-renkaat tosiaan omassa tapauksessa syynä, niin menee kyllä kone vaihtoon ennemmin kuin että alan purkamaan (joskus tehny täyden konerempan 4-syl. Fordiin, muttei kovin kustannus tehokasta ollut). Kysymys kuuluu siinä kohtaa että mitä sitten tilalle? Ilmeisesti LCI-/uudempi N52B25 mustalla(?) venttiilinkopalla on tämä parempi versio? Sopiiko siis ihan suoraan ton vahemman tilalle kun siirtää apulaitteet siitä? Käykö siis imusarja, laturi, OT-pumppu, hihnapyörät ym. vahemmasta tuohon uudempaan?
Peruskorjattuja moottoreitakin joku paja taisi ihan täällä Suomessa myydä, mutta hinta pitää kysyä tarjouksena.
Ulkomailta ainakin noita mustalla venakopalla olevia saa alta 2000e, mahtaakohan kotimaassa hinta olla tuplana...?
Leave a comment:
-
Originally posted by AmateurDrive View Post
Kummastakohan oma öljynkulutus sitten mahtaa johtua, pöläyttää siis joskus käynnistyksen yhteydessä (ehkä joku 2sek. siitä kun lähtee käyntiin) savua. Kuitenkin sattuman varaisesti ei välttämättä joka päivä edes eikä aina aamun ensimmäisenä vaan jonkun käynnistyksen yhdeydessä. Ajossa tosiaan ei tule savua. Mietin vaan jos venavarrenkumit, niin siihenhän myydän tälläistä ainetta:
Tuon pitäisi notkistaa kumeja, mutta lieneekö sitten kokeilemisen arvoista?
Leave a comment:
-
Originally posted by Kirjuri View Post
Kysessä on ihan suunnittelu moka öljyrenkaissa (kaikissa alle 2009 vm N52B25 moottoreissa), ne ovat liian ohuet, vaatii päivitetyt renkaat, voi mennä myös koneistus hommiksi ja vaatia ylikoon männät, venttiilinvarren kumit ovat myös heikko lenkki. Omaan autoon ilmeisesti vaihdetaan koko moottori nyt liikkeen puolesta uudempaan malliin jossa kyseistä ongelmaa ei ole, toivotaan parasta.
Tuon pitäisi notkistaa kumeja, mutta lieneekö sitten kokeilemisen arvoista?
Leave a comment:
-
Originally posted by Haju69 View Post
Ehkä 10 / 9. Ehkä 14. Kumpaako liene tarkoittanut. 9 on ennemminkin reaktiotanko kuin tukivarsi mutta onko se katsastusmiehen mielestä eri/sama asia? En tiedä.
Joten taas on ajokiellossa :( , kunnes osa saadaan ja se asennetuksi. Ajokiellossa, siksi kun katsastusta en ollut tehnyt ajoissa - mitäpä minä sitä olisin seisonnassa olleelle autolle tehnyt.
Edit. Se alunperin hylyn antanut katsuri ei ollut paikalla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Silmaauki View PostKatsaastuksessa mun pulkka sai hylsyn "Alatukivarren laakerointi, välyksellinen, vasemmalla edessä sisempi".
Sanokaas mihin tämän kaavion osaan tuo teidän mielestänne viittaa?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=31_0715
Leave a comment:
-
Katsaastuksessa mun pulkka sai hylsyn "Alatukivarren laakerointi, välyksellinen, vasemmalla edessä sisempi".
Sanokaas mihin tämän kaavion osaan tuo teidän mielestänne viittaa?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=31_0715
Leave a comment:
-
Originally posted by Kirjuri View PostOmaan autoon ilmeisesti vaihdetaan koko moottori nyt liikkeen puolesta uudempaan malliin jossa kyseistä ongelmaa ei ole, toivotaan parasta.
Leave a comment:
-
Originally posted by AmateurDrive View PostJatkanpa tuohon aiheeseen öljynkulutus; kesän aikana vaihdoin siis uuden CCV-pöntön sekä letkut sille (kaikki OEM) ja lopuksi Castrolin 5w40-öljyt BMW LL-04 speksauksella Boschin öljyn suodattimen kera. Lopputuelma oli se että edelleen öljyä kuluuKulutus tuntuu olevan luokkaa 0,6l/1000km. Ennen remontteja laskin että öljyä saattoi mennä suhteessa tonnille jopa litra keskikesän tienoilla eli jotain parannusta tuli, mutta mielellään tietysti haluaisi että menisi vähemmän öljyä. Onko näissä N52B25-myllyissä ongelma nimenomaan öljynrenkaissa että pikeentyvät vai puristurenkaissa että menevät väljiksi? Lähinnä sitä ajan takaa voisiko noita öljyrenkaita yrittää liottaa irti Forten avulla tai peräti dieseliä suoraan pyttyihin vaikuttamaan? Miten olette yleensä näissä tehneet vai onko turhaa kuvitella että saisi konettaa avaamatta enää kuntoon? Moottorissa kuitenkin tuntuu vedot olevan tallella (tarvittaessa voin linkittää tähän koeajovideon?) joten vaikea olisi uskoa että sylinterivälys tai puristusrenkaat ongelmana. Auton sai nimittäin myös katsastettua eikä päästöissä ollut ongelmia, joten sekin vähän viittaisi ettei tuo kone ole täysin loppu
Koneella menty tätä nykyä 181tkm ja huoltohistoria ennen mua suht. kattava, merkkihuollossa aina oli tehty, ja esim. ketju uusittu 130tkm kohdalla, ihan vain mainitakseni. Öljyt näyttää olleen vaihdettu n. 15tkm välein pääsääntösesti ja lopussa edellinen omistaja oli ajanut vähemmän matkallisesti niin kerran vuoteen oli merkintä huoltokirjassa..
Last edited by Kirjuri; 21-10-2024, 13:54.
Leave a comment:
-
Jatkanpa tuohon aiheeseen öljynkulutus; kesän aikana vaihdoin siis uuden CCV-pöntön sekä letkut sille (kaikki OEM) ja lopuksi Castrolin 5w40-öljyt BMW LL-04 speksauksella Boschin öljyn suodattimen kera. Lopputuelma oli se että edelleen öljyä kuluuKulutus tuntuu olevan luokkaa 0,6l/1000km. Ennen remontteja laskin että öljyä saattoi mennä suhteessa tonnille jopa litra keskikesän tienoilla eli jotain parannusta tuli, mutta mielellään tietysti haluaisi että menisi vähemmän öljyä. Onko näissä N52B25-myllyissä ongelma nimenomaan öljynrenkaissa että pikeentyvät vai puristurenkaissa että menevät väljiksi? Lähinnä sitä ajan takaa voisiko noita öljyrenkaita yrittää liottaa irti Forten avulla tai peräti dieseliä suoraan pyttyihin vaikuttamaan? Miten olette yleensä näissä tehneet vai onko turhaa kuvitella että saisi konettaa avaamatta enää kuntoon? Moottorissa kuitenkin tuntuu vedot olevan tallella (tarvittaessa voin linkittää tähän koeajovideon?) joten vaikea olisi uskoa että sylinterivälys tai puristusrenkaat ongelmana. Auton sai nimittäin myös katsastettua eikä päästöissä ollut ongelmia, joten sekin vähän viittaisi ettei tuo kone ole täysin loppu
Koneella menty tätä nykyä 181tkm ja huoltohistoria ennen mua suht. kattava, merkkihuollossa aina oli tehty, ja esim. ketju uusittu 130tkm kohdalla, ihan vain mainitakseni. Öljyt näyttää olleen vaihdettu n. 15tkm välein pääsääntösesti ja lopussa edellinen omistaja oli ajanut vähemmän matkallisesti niin kerran vuoteen oli merkintä huoltokirjassa.
Leave a comment:
-
Käsijarru ei mennyt läpi katsastuksessa, niin nyt pitäisi tuota säätää. Olen tehnyt tämän joskus muutama vuosi sitten aiemminkin. Jäin nyt miettimään, että miksi virallisen ohjeen mukaan käsijarrukahvan puolelta pitää ennen säätöä vapauttaa se yksi jousi, kun muutamien video-ohjeiden mukaan säädön voi tehdä ilman ko. jousen vapautusta?
Leave a comment:
-
Originally posted by Kirjuri View PostAutossa on ihan täydellinen historia, sen tarkistin jo ennen kauppoja, myös aivan täydellinen huoltokirja, jopa öljyt vaihdettu alle 10tkm välein aina..
Valitettavasti vain 1L/1000km on lähellä maahantuojan raja-arvoja (tuonikäisessä muistaakseni 0.7L/1000km) ja varsinkin kun kyseessä on jo noin vanha auto niin tähän tulee myyjäliike vetoamaan.Last edited by Zeta; 15-10-2024, 15:43.
Leave a comment:
Leave a comment: