E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.
Leave a comment:
-
Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by juovi View Post
Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
Leave a comment:
-
Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
Leave a comment:
-
Originally posted by juovi View Post
No jos on ihan selvä juttu, niin kaiva toki joku ohje jossa näin sanotaan..
Leave a comment:
-
Originally posted by juovi View PostE92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.
Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.
Minun pitää ihmetellä, että joku ymmärtää tuon sylintereiden numeroinnin noin.
Leave a comment:
-
Originally posted by juovi View PostE92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.
Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.
Leave a comment:
-
E92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.
Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
Täällä 318i vm2010 (ajom 193tkm) aika samanlaisia oireita. Vikavalo syttyy, jos kiihdyttää isolla vaihteella (n 1500rpm) tai vakkarilla maatieajossa mäkisessä maastossa siirryttäessä loivasta alamäestä ylämäkeen. Molemmissa tapauksisa tilanne on, että kulutusmittarin mukaan moottorin on mennyt laihaseosmoodiin tai syöttöä on ainakn rajoitettu melkoisesti ja kun siltä pitäisi tulla takaisin rikkaammalle moottori kakoo/nykiii hetken ja jossei ehdi painaa kytkintä pohjaan&pienenpää vaihdetta, niin vikavalo syttyy. Vikatila kuitaantuun sammutamalla ja startaamalla. Itse on olen auton metkut jo oppinut. Pitämällä kierrokset >2000rpm vikavalo ei syty. Opetan autolla poikaa ajamaan ja hänelle sattuu, että vaihde on hieman liian suuri ja kiihdytysalkaa sitten tuolta alhaalta 1300~1500rpm seutuvilta => vikavalo. Jos kone olisi tikissä, niin kyllä kiihdytys pitäsi noillakin kierroksilla sujua ilman ihmeempää draamaa.
Vikakodeja en ole päässyt lukemaan, mutta heräsi epäilys, että olisko vika noissa nokka-akselin solenoideissa. Ajoitus 'jäätyy' ja alavääntö katotaa, jolloin kone sekoaa kun keittoa tulee liikaa.
Taidanpa näppästä solenoidit irti ja puhdistaa ne, josko auttaisi.
Tein myös RSV käsittelyn ja päälle öljynvaihto. Ainkaan hetkeen ei ole vikavaloa näkynyt, ja muutekin kone vetää alempaa puhtaammin ja käy muutenkin tasaisemmin. Solenoideihin en sitten koskenut, kun eivät vikakoodia anna (vielä).
Leave a comment:
-
Ja sieltähän se pikkuruinen startti hyppäs pöydälle, ja kyllä, täysin kuollu, solenoidi naksahtaa, mut moottori ei pyöri sitten yhtään. Huh, toisaalta helpotus että vika löyty, mut olis kyl saanu vika olla akussa, olis päässy vähän helpommalla. Nyt eikun aamupala naamaan, isän autoon talvirenkaat alle ja motonetiin hakee uus startti.
Leave a comment:
-
boosterin maa oli suoraan moottorissa kiinni. Kyl se vaikuttaa starttivialta.
Leave a comment:
Leave a comment: