E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Saa poistaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by juovi View Post

    Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
    Kuten edellä linkatussa selostuksessa kerrotaan, niin sylinterien numerointi on eri asia kuin sytytysjärjestys. Ja vikakoodi nimenomaan viittaa sylinterinumeroon.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by juovi View Post

    Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
    Juu, eli jos esim. misfire cyl4, niin ongelma on neljännessä pytyssä edestäpäin laskien jne.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by juovi View Post

    No jos on ihan selvä juttu, niin kaiva toki joku ohje jossa näin sanotaan..

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post



    Minun pitää ihmetellä, että joku ymmärtää tuon sylintereiden numeroinnin noin.
    No jos on ihan selvä juttu, niin kaiva toki joku ohje jossa näin sanotaan..

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    E92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.

    Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.

    Sylintereiden järjestys menee edestä taaksepäin numerojärjestyksessä, mutta sytytysjärjestys on sitten tuo mainitsemasi. Sytytysjärjestys ei tarkoita fyysistä järjestystä. Edestä laskettuna neljäs sylinteri on se neljäs sylinteri, joka (ssis se neljäs) on sytysyjärjestyksessä viimeisenä.

    Minun pitää ihmetellä, että joku ymmärtää tuon sylintereiden numeroinnin noin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    E92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.

    Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.

    Missä oltiin näin fiksuja että luultiin takimmaisen olevan 4-sylinteri ?

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    E92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.

    Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Täällä 318i vm2010 (ajom 193tkm) aika samanlaisia oireita. Vikavalo syttyy, jos kiihdyttää isolla vaihteella (n 1500rpm) tai vakkarilla maatieajossa mäkisessä maastossa siirryttäessä loivasta alamäestä ylämäkeen. Molemmissa tapauksisa tilanne on, että kulutusmittarin mukaan moottorin on mennyt laihaseosmoodiin tai syöttöä on ainakn rajoitettu melkoisesti ja kun siltä pitäisi tulla takaisin rikkaammalle moottori kakoo/nykiii hetken ja jossei ehdi painaa kytkintä pohjaan&pienenpää vaihdetta, niin vikavalo syttyy. Vikatila kuitaantuun sammutamalla ja startaamalla. Itse on olen auton metkut jo oppinut. Pitämällä kierrokset >2000rpm vikavalo ei syty. Opetan autolla poikaa ajamaan ja hänelle sattuu, että vaihde on hieman liian suuri ja kiihdytysalkaa sitten tuolta alhaalta 1300~1500rpm seutuvilta => vikavalo. Jos kone olisi tikissä, niin kyllä kiihdytys pitäsi noillakin kierroksilla sujua ilman ihmeempää draamaa.

    Vikakodeja en ole päässyt lukemaan, mutta heräsi epäilys, että olisko vika noissa nokka-akselin solenoideissa. Ajoitus 'jäätyy' ja alavääntö katotaa, jolloin kone sekoaa kun keittoa tulee liikaa.

    Taidanpa näppästä solenoidit irti ja puhdistaa ne, josko auttaisi.
    Pävitystä tähän. Vikavalo alkoi loistamaan joka toinen kylmäkäynistys, erityisesti pakkasella. V-valo puskee päälle vaan ekassa startissa, seuraavat 'kylmäkäynnistykset' päivän aikana eivät olleet ongelma. Nollasin vikakoodit ja ainoastaan koodi 2A99 Crankshaft-exhaust camshaft, reference jää päälle/uusiutuu. Ostin uuden nokka-akselin anturin ja vaihdoin sen pakopuolelle. Kun otin vamham anturin irti, öljy anturin ympärillä oli 'majoneesia' eli kosteutta löytyi. Tiedä sitten olisko vain anturi puhdistaminen ollut ok, no vaihdoin uuteen kun tuli hommattua.

    Tein myös RSV käsittelyn ja päälle öljynvaihto. Ainkaan hetkeen ei ole vikavaloa näkynyt, ja muutekin kone vetää alempaa puhtaammin ja käy muutenkin tasaisemmin. Solenoideihin en sitten koskenut, kun eivät vikakoodia anna (vielä).

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Ja sieltähän se pikkuruinen startti hyppäs pöydälle, ja kyllä, täysin kuollu, solenoidi naksahtaa, mut moottori ei pyöri sitten yhtään. Huh, toisaalta helpotus että vika löyty, mut olis kyl saanu vika olla akussa, olis päässy vähän helpommalla. Nyt eikun aamupala naamaan, isän autoon talvirenkaat alle ja motonetiin hakee uus startti.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    boosterin maa oli suoraan moottorissa kiinni. Kyl se vaikuttaa starttivialta.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Eikun joo, annoinhan äsken suoraa virtaa irrallaan olevaan startin johtoon, hitaasti pyörähti hetken ja sitten loppus siihen
    Startti/johto paskana tai ei saa maata.

    Leave a comment:

Working...
X