E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • newnyyppa
    replied
    N53, mittarissa 200 000km. Öljyä on kulunut aina keskimäärin litra per 3000km. Nyt öljytason varoitus syttyi vasta 4000km jälkeen. Joku voisi miettiä, että kiva kun öljyn kulutus on pkenentynyt, mutta kun tuommoiseen ei ole mitään järkevää syytä, niin minua asia huolestuttaa. Ideoita mistä voisi johtua ja kuinka kriittistä on viedä auto heti pakalle, eikä vasta kuukauden päästä? Normaalin vuosihuollon ja katsastuksen ajankohta olisi maaliskuussa, pitäisikö aikaistaa?
    ainoa muutos mitä autoon on tehty, on injektoreiden vaihto hieman yli 4000km sitten. Mutta eihän tuon pitäisi mitenkään vaikuttaa öljyn kulutukseen.

    Leave a comment:


  • rallikuski
    replied
    Originally posted by Jaska.T View Post
    Miten LCI tavallisesta etupuskurista lähtee se sumarin viereinen musta peite irti? Pitäisi uittaa lisälämmittimen pistoke siitä konehuoneeseen
    Siinä on semmoset pienet kynnet/väkäset millä se lukittautuu puskuriin kiinni. Mulla lähti ainakin helposti kun takapuolelta vaan työnsi irti sen.

    Leave a comment:


  • Jaska.T
    replied
    Ja siis E92 lci kyseessä

    Leave a comment:


  • Jaska.T
    replied
    Miten LCI tavallisesta etupuskurista lähtee se sumarin viereinen musta peite irti? Pitäisi uittaa lisälämmittimen pistoke siitä konehuoneeseen

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    Meinasin takimmaisen ulomman vetonivelen suojakumin vaihtaa E92:sta, niin mitenhän tuon nivelen saisi irti akselista helpoiten? Tässä ei ole pulttia päässä, joten nivelen irrotus on tehtävä jotenkin muuten. Olisiko hyvä vaihtaa/tarkistaa jotain muuta samalla, kun on vetoakseli irti..
    tällaisella työkalulla tuo nivel irtoaa. En oo vielä hankkinut, mutta pitää laittaa tilaukseen. Oliko jotain muuta mitä on hyvä vaihtaa samalla? ABS kehät?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    EDIT: Väärä video.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Meinasin takimmaisen ulomman vetonivelen suojakumin vaihtaa E92:sta, niin mitenhän tuon nivelen saisi irti akselista helpoiten? Tässä ei ole pulttia päässä, joten nivelen irrotus on tehtävä jotenkin muuten. Olisiko hyvä vaihtaa/tarkistaa jotain muuta samalla, kun on vetoakseli irti..

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by Eetu O View Post
    Tuli Mieleen että onko Pre Lci xenon ja Lci Xenoneissa eroja liittimissä?(ei adaptiivisissä). Lähinnä sitä että onko Lci umpiot ”bolt on” pre lci keulille vai onko isompia eroja niissä? nimittäin on etuvalojen päivitys mielessä.
    Foorumeiden mukaan on mahdollista, mut vaatis koodaukset yms. https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=576210

    Googlea jos uskot niin on P&P tosin kulmakarvat jää toimimasta kun ei ole johdotuksia niille.

    Löytyi vielä DIY ohje hommalle, mutta en nyt takuuseen mene, että mitä vaatii ja paljonko täytyy olla pinkkaa. https://www.5post.com/forums/showthread.php?t=999784

    Leave a comment:


  • Eetu O
    replied
    Tuli Mieleen että onko Pre Lci xenon ja Lci Xenoneissa eroja liittimissä?(ei adaptiivisissä). Lähinnä sitä että onko Lci umpiot ”bolt on” pre lci keulille vai onko isompia eroja niissä? nimittäin on etuvalojen päivitys mielessä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Eetu O View Post
    Semmonen vika ilmeni E91 N52B25, että puhaltaa vain vänkärille haaleaa lämpöä ja kuskille puhaltaa kylmää. Voiko olla vika lämppärin kennossa? Vikakoodeja ei anna. Jokasesta räppänästä tulee ilma läpi
    Vesiventtiili voisi olla syyllinen.

    Leave a comment:


  • Eetu O
    replied
    Semmonen vika ilmeni E91 N52B25, että puhaltaa vain vänkärille haaleaa lämpöä ja kuskille puhaltaa kylmää. Voiko olla vika lämppärin kennossa? Vikakoodeja ei anna. Jokasesta räppänästä tulee ilma läpi

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by newnyyppa View Post
    Bimmerlinkillä vastasivat, että autosta ei saa luettua tuota arvoa ja sen takia näkyy tuommoinen arvo.
    Sytytyskatkoksia on mahdollista seurata ajon aikana ja sen jälkeen, mutta ei kyseisellä sovelluksella, kun kerran laitteen valmistaja on asian tiedusteluusi vahvistanut.

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Sain omasta 325:sta aivan ensiluokkaista tietoa, tavoitin nimittäin asentajan joka juuri oman auton kanssa työskennellyt, silloin kun edellinen omistaja oli sitä merkkarilla huollattanut. Öljynvaihtojen yhteydessä ol tehty Forte-pesu ja uuden öljyn sekaan ilmeisesti laitettu tuota edellisellä sivulla linkkaamani seal conditioneria, juuri pitämään venttiivarrenkumeja eheämpinä. Ajattelin nyt tilata tuota samaa ainetta ja lisätä öljyn joukkoon, koska tuskin kai siitä voi haittaa olla jos merkkihuollossakin on käytetty? En tiedä teinkö sitten ison virheen kun elokuussa en tuota pesua tehny, laskin vaan kuumana vanhat ölyt pois joka tippaa myöden.

    Auto tosiaan tuli katsastettuakin lokakuussa kehujen kera ilman huomautuksia ja jopa päästöt läpi konttorilla. Olen kuvannut myös VLogeja autosta ja alla yksi koeajopätkä jonka tein:

    https://youtu.be/pb9tlkIwevo

    Kuten ehkä näkyykin moottori toimii ja vetää muutoin täysin normaalisti, ainakin tuonne 6k saakka, joten ei se ehkä aivan väljä ole.

    Pienemmältä DISAlta tallentuu aina muistiin koodi, vaikkei vikavaloa sytytä, sen ilmeisesti saa laturin irti ottamalla vaihdettua imusarja paikallaan? Joskokaan auton käytöksessä tuota DISAn ongelmaa ei huomaa

    Leave a comment:


  • newnyyppa
    replied
    Onko kellään täällä bimmerlinkkiä jota olisi käyttänyt N53 koneen ihmettelyyn? Itse tuli hankittua tommoinen, mutta ihmetys oli suuri kun misfire counter arvo näytti sylinteristä riippumatta 65535. Bimmerlinkillä vastasivat, että autosta ei saa luettua tuota arvoa ja sen takia näkyy tuommoinen arvo.
    no hittovie, onko näin, eli voiko joku muu vahvistaa tämän omakohtaisesti?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by juovi View Post

    Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
    Kyllähän se itseaiassa viittaa. Kuten on sanottu, sylinteri nro 4 on neljäs edestä laskettuna, ja sytystys tapahtuu siinä viimeisenä.

    Leave a comment:

Working...
X