Originally posted by 135valtteri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by 135valtteri View PostMistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.
Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.
Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.
High pressure/Rail paine näyttää nollaa.
Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
[code]oli taiwanin laadukas letkuklemmari haljennut kappaleiksi ja välijäähdyttimeltä tuleva ahtoputki irronnut !
Selvittiin siis säikähdyksellä tällä kertaa... Yllättävän kova pamaus tulee, kun 1.2bar päästetään millisekunneissa taivaan tuuliin.
Homma kuntoon ja wurthin kunnollinen letkukiristin paikalleen ja tiukkaan. Samalla tarkistin noi muut.
Tsekkasin samalla vikakoodit. Viinalla läträämisen jälkeen on vetänyt 4 kertaa vikatilaan täydellä höngällä. Pakko myöntää, että muutaman kerran mixi on ollu lähemmäs 60% etanolia
Vikakoodeja ei ollut yhtään. Last safety oli tuo fuel trim variance. Eli suoraan johtuu tuosta viinasta...
Tulevaisuudessa voisi vaihtaa tuon matalapainepumpun etanoli versioon ja nostaa seoksia
Todennäköisesti johtuu liian suuresta viinasta tuo Last safety fuel trim variance. Aika kova seos vakiopumpulle jos 60% etanolia joukossa, riippuen tietysti millä paineilla ajelee. Yleensä vakiopumppu kestää max 30% viinaa.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostVanhaa bentsiiniä ja ei syty ? Bensa-aseman pitäjältä kuulin, että esim. 95e10 "elinikä" on 3kk ja sitten ei pala enää kunnolla... Ja samanaikaisesti voisko olla matalapainepumppu "jumissa" ?
Virtaa tuli annettua konehuoneen pistokkeista, ennen kun vaihdoin akun.
Ilmeni vielä toinen ongelma, tämä koodi tosin paloi jo ennen seisontaa.
"104402" imusarjan absoluuttipaineanturi, katkos/maavuoto. Eli ahtopainetunnistin, koodin voi poistaa mutta tulee hetken päästä takaisin. Häiriövalo palaa mutta ei mene limp modeen. Anturi rikki? Johdot näytti olevan vähän kireällä silmämääräisesti kyllä. Ei muita koodeja.
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostKannattais käyttää Supra letkukiristimiä, ovat paljon parempia kuin nuo tavalliset.
Todennäköisesti johtuu liian suuresta viinasta tuo Last safety fuel trim variance. Aika kova seos vakiopumpulle jos 60% etanolia joukossa, riippuen tietysti millä paineilla ajelee. Yleensä vakiopumppu kestää max 30% viinaa.
Tuo 1,6€/l vaan houkuttelee, kun ysikasi on 2,3€...E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by 135valtteri View PostTämä mysteeri ratkesi laittamalla tankkiin kannulla pari litraa lisää bensaa ja lähti käyntiin. Tankissa oli 98e5. Olisiko pumppu ollut sitten "jumissa". Kävin tankkaamassa 20 litraa lisää ja nyt mittari näyttää yli puolta tankkia, eli ihan oikein.
Virtaa tuli annettua konehuoneen pistokkeista, ennen kun vaihdoin akun.
Ilmeni vielä toinen ongelma, tämä koodi tosin paloi jo ennen seisontaa.
"104402" imusarjan absoluuttipaineanturi, katkos/maavuoto. Eli ahtopainetunnistin, koodin voi poistaa mutta tulee hetken päästä takaisin. Häiriövalo palaa mutta ei mene limp modeen. Anturi rikki? Johdot näytti olevan vähän kireällä silmämääräisesti kyllä. Ei muita koodeja.
Toi on "Imusarjan absoluuttisen paineen" tunnistin, eli MAP-anturi imusarjassa. Puhdas ahtopaine-anturi, eli "Boost sensor" sijaitsee mielestäni ahtoputkessa tai välijäähdyttimessä :think
Muutama sivu taaksepäin juuri itse vaihdoin tuon MAP:in imusarjaan. KL-Varaosista sai tilattua alkuperäisen. Älä laita tarviketta, liittimen haitat on eri kohdassa.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Netin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.Last edited by hasba; 06-05-2022, 11:48.E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
Comment
-
-
Originally posted by hasba View PostNetin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.Ex Bmw e91 335d - 400hv
Bmw E91 335i - 500hv
E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.
Comment
-
-
Originally posted by strmix View PostVikakoodi on, että takalambdat ristissä. Aloita niiden siirrolla.
Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.Last edited by hasba; 16-05-2022, 16:46.E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
Comment
-
-
Originally posted by hasba View PostTsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.
Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko ne lambdat edelleen ristissä?Last edited by hasba; 16-05-2022, 20:55.E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
Comment
-
-
Originally posted by hasba View PostTsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.
Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
Comment
-
-
Originally posted by AdDicti View PostMulla oli ainakin päästöt päin mettää kun downpipen ja turbon väliset tiivisteet oli vaihtokunnossa.E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
Comment
-
Comment