Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1261
    • Kainuu

    Originally posted by käkke View Post
    Nyt tarvis vanhemmilta villoittajilta apua. Ongelma seuraava: Autoni OLI täysin vakio, kunnes viime lauantaina fläshasin siihen MHD stage 1 ohjelman (V10, eli tuoreimmat kartat). Ajossa auto toimi alkuun hyvin, kunnes huomasin että täysikaasu kiihdytyksessä auto menee vikatilaan ja herjaa koodia 29DC, eli injector cutout.

    Logeja silmäilessä huomasin, että aina vähänkin reippaamin kaasua painaessa alkaa matalapainepuolen arvot heittämään siksakkia välillä 50psi-110psi. Heti kun palaan tasakaasulle, tasaantuvat matalapaine arvot normaalin 72.5psi-80psi tuntumaan.

    Mikä ihme aiheuttaa matalapainepuolen sekoamisen kaasua reippaamin painaessa?

    -En jaksa uskoa, että ohjelma olisi sen sekoittanut
    -Matalapainepumppu tai
    -Sittenkin matalapainesensori?

    Yhtäkaikki: Uskon, että matalapaine arvojen sekoaminen aiheutti tämän 29DC koodin.

    Kiitos jo etukäteen!
    Paljon se korkeapaine puolen arvo on samassa kohtaa?
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • käkke
      Newbiemmer
      • May 2023
      • 21
      • Riihimäki

      Originally posted by makebm5 View Post

      Paljon se korkeapaine puolen arvo on samassa kohtaa?
      Korkeapaine puolen arvot näyttävät normaalilta ja nousevat/laskevat suhteessa kaasun asentoon ja haluttuun sopan määrään.

      Comment

      • Peltsis
        Newbiemmer
        • May 2024
        • 1
        • Tampere

        Katsastus lähenee ja takaäänenvaimentimet pitäisi laittaa paikoilleen, autossa siis suoraputki. Mitkä putket ovat halkaisijoiltaan. Netissä erilaisia näkemyksiä mitoista. auto e92.

        Comment

        • alfaromeo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2019
          • 256
          • Suomi

          Jaahas, pitkästä aikaa taas. Auto sai seistä hangessa kaksi ja puoli kuukautta, motivaatio oli aikalailla nollan tuntumilla, ehkä välillä jopa pakkasen puolella. Noh, nyt oli aika taas jatkaa projektia. Ykköslambdat ovat myös olleet tuossa keittiön pöydällä samaisen ajan. Auton siirto halleille ja vaihtamaan lambdoja.

          Lukuisten pettymyksien jälkeen odotukset eivät olleet kovin korkealla, mutta loogisesti ajateltuna näillä pitäisi saada kone käymään taas normaalisti. Kaikki muu on tosiaan vaihdettu jo uuteen. Kakkoslambdat olivat karussa kunnossa, kun ne vaihdettiin. Silloin jo mietittiin, miltä ykköset mahtaisi näyttää. Todenäköisesti ei kovin hyvältä.

          Hammastangon hanttarin puoleinen pultti pois ja kuskin puolelta riittää löysäys, sitten pääsee käsiksi ykköslambdoihin.



          Lambdan irroitus työkalut yksinkertaisuudessaan



          Tosiaan, lohko 2 anturi on harmaalla lyhyemmällä johdolla ja lohko 1 on mustalla pidemmällä johdolla. Liittimien telineet on siinä venakopan kyljessä.

          Kuluneet ovat, lohko 2 anturi oli aivan pikimusta ja muurautunut tuosta noesta umpeen.



          Lohko 2 anturi vasemmalla. Kovaa kyytiä on saanut. Lohko 1 anturi oli selkeästi terveemmän oloinen, reijät auki ja keskellä valkoista.



          Uudet raikkaat anturit, OEM laatuiset.



          Uudet asennettuna



          Todella vaivattomasti meni vaihto. Isolla lenkillä alkunykäys ja katkotulla muutama kierros, ja loput meninkin kädellä kääntäen. Ylhäältä saa helposti käden tuonne ja nostettua anturit pois ja uudet hollille. Tämän jälkeen mhd kaikki koodit pois ja kaikkien adaptioiden nollaus. Sitten virrat päällä 30s ja vasta sitten käymään (throttle resetin takia). Nätisti lähti tulittamaan ja annoin käydä tyhjäkäyntiä n.10 minuuttia. Jotenkin siinä jo kuuli, että käy eritavalla kuin aiemmilla kerroilla. Paljon vakaampi ja luotettavampi käynti. Reipas koeajo, tasakaasua isolla tiellä, nurkissa pyörimistä jne kokoajan vaan toimii kuin kello. Kyllä se nyt vähän näyttäisi että kuntoon taisi tulla. Mutta, epäileväinen olen edelleen, aiempien kertojen takia. Annetaan jäähtyä ja käydään pariin kertaan vielä uudestaan ajamassa seuraavina päivinä. Jos ja kun auto toimii, lähtee se myyntiin. Ei riitä varat pitää kahta autoa tällä hetkellä. Puolisen vuotta taisi auto olla talviunilla ja n.2000€ mennyt valuuttaa käyntivian selvittämiseen. Toivottavasti nyt tulittaa kerta toisensa jälkeen uudestaan ja uudestaan.

          Ohessa video koeajon jälkeen
          E92 335ia
          F11 535ia

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1261
            • Kainuu

            Mielenkiintoinen tuo LTFT arvojen nouseminen suht korkealle adaption nollauksen jälkeen. Ensin ollaan muutaman prosentin verran plussalla ja kiihdyttäessä nollan tuntumassa. Sitten arvot alkaa kiipeämään ylös aina 25% ja sitten laskevat ja pyörivät 13-18% välissä. Kiihdyttäessä rajummin laskevat nollan tuntumaan edelleen. Mitään ilma vuotoja en ole löytänyt ja nyt 12 indexin suuttimetkin. Arvot nousee jonkun verran mitä lämpimämpi kone on.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • azlakki
              Bimmer Rookie
              • Oct 2015
              • 97
              • Tampere

              Originally posted by makebm5 View Post
              Mielenkiintoinen tuo LTFT arvojen nouseminen suht korkealle adaption nollauksen jälkeen. Ensin ollaan muutaman prosentin verran plussalla ja kiihdyttäessä nollan tuntumassa. Sitten arvot alkaa kiipeämään ylös aina 25% ja sitten laskevat ja pyörivät 13-18% välissä. Kiihdyttäessä rajummin laskevat nollan tuntumaan edelleen. Mitään ilma vuotoja en ole löytänyt ja nyt 12 indexin suuttimetkin. Arvot nousee jonkun verran mitä lämpimämpi kone on.
              Vaikuttaisi imuvuodolta, mitä enemmän kierroksia sitä vähemmän alipainetta/vuotoa ja tyhjäkäynnillä alipaine suurimmillaan. Kai imuvuodot tarkastit savutestillä?
              Jos vaihdoit suuttimia niin teitkö sopeutusajon niille?

              Comment

              • alfaromeo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2019
                • 256
                • Suomi

                Coupella ajettu nyt pari viikkoa ja noin tuhat kilometriä. Toimii kuin kello ! Räväkkä peli ja löytyy nyt nettiautosta. Sieltä kiinnostuneet kauppaa tekemään, foorumin jäsenille alennettu hinta !
                E92 335ia
                F11 535ia

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1261
                  • Kainuu

                  Originally posted by azlakki View Post

                  Vaikuttaisi imuvuodolta, mitä enemmän kierroksia sitä vähemmän alipainetta/vuotoa ja tyhjäkäynnillä alipaine suurimmillaan. Kai imuvuodot tarkastit savutestillä?
                  Jos vaihdoit suuttimia niin teitkö sopeutusajon niille?
                  Näin äkkiseltään voisi olla mutta imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet vaihdettu ja silmämääräisesti sarja ehjä. EVAP systeemi tukittuna ei vaikuttanut asiaan tyhjäkäynnillä. Savutestiä en ole tehnyt. Suuttimien sopeutus ajoa ajettu nyt 200 km.
                  Pari logia.
                  - https://datazap.me/u/marker/light-th...17-18-21-22-23 Tästä näkee hyvin että korjaukset suurimmillaan juuri kun mennään ahtopuolelle.
                  - https://datazap.me/u/marker/full-throttle?log=0&data=21
                  Last edited by makebm5; 22-05-2024, 20:51.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • azlakki
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 97
                    • Tampere

                    Savustus ainoa keino löytää pienetkin vuodot, iso ei tarvitse olla ja heti näkyy trimmeissä.

                    Teit varmaan suuttimien vaihdon jälkeen niiden adaptaatioiden nollauksen ja tämän ohjeen mukaan sopeutuksien proseduurit myös vauhtipyörälle?

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1261
                      • Kainuu

                      Originally posted by azlakki View Post
                      Savustus ainoa keino löytää pienetkin vuodot, iso ei tarvitse olla ja heti näkyy trimmeissä.

                      Teit varmaan suuttimien vaihdon jälkeen niiden adaptaatioiden nollauksen ja tämän ohjeen mukaan sopeutuksien proseduurit myös vauhtipyörälle?
                      https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/
                      Totta tuonkin ja olen savukoneen hankintaa harkinnut. Toisaalta auto käy oikein nätisti ja trimmit on molemmissa bankeissa koholla joten luulisi olevan silloin iso vuoto.

                      Nollauksen tein mutta en ole orjallisesti noudattanut tuota ohjetta vaan ajellut vaihtelevasti.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • Wibu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 62
                        • Pälkäne

                        Saako koodattua kateista tulevat vikakoodit pois, kun on vaihdettu katittomat dp:t ja keltä sellanen mahdollisesti onnistuis Pirkanmaalla?

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1261
                          • Kainuu

                          Originally posted by Wibu View Post
                          Saako koodattua kateista tulevat vikakoodit pois, kun on vaihdettu katittomat dp:t ja keltä sellanen mahdollisesti onnistuis Pirkanmaalla?
                          Esim MHD hyvä vaihtoehto.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • Georgios Terziakis
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 375
                            • Imatra

                            Joo, ei noita kait saa muuten pois kun MHD tai JB4
                            BMW 335i coupe -06
                            BMW 330i coupe -00
                            Ja pari vanhempaa menOpeliä

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5433
                              • S:t Karins

                              Eikä ole järkeä laittaa DP:tä jos ei samalla laita virituuninkia.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Wibu
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 62
                                • Pälkäne

                                Joku ohjelma tossa varmasti on, mutta se on kysymysmerkki mikä. Jb4:sta ei ainakaan oo. Saako selvitettyä jotenkin onko Mhd:ta vai saako sen vaan selville kyseisillä tunnuksillä millä se on mahdollisesti ajettu autoon sisään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎