Originally posted by alfaromeo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
-
-
Mites adaptaatioiden nollaus esim ihan kaasupoljin pohjassa virrat päälle virrat pois jumpalla? Se on omastani korjannut monta murhetta, muistaakseni myös tuon jb4 vikatilaan menon joka tuli muistaakseni laihasta seoksesta. Viimeksi teho aaltoili vakkarilla ajaessa ja myös tasakaasulla ja tämäkin murhe poistui.
NO MORE LAG!! - BMW TBA (Throttle Body Adaptation) RESET*. FREE AND EASY!! (youtube.com)ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
JB4 on piggyback tyyppinen viritys, alkuperäinen ecu ei tiedä tämän olemassa olosta siis mitään. Tuo humppaamis ongelma on MHD tiedossa oleva vika. MHD softalla saa nollattua tuon "throttle", joka korjaa tuon. Tätäkin on puitu aiemmin...
Tässä yksilössä on tosiaan jb4 (asetukset kunnossa) ja mhd fläshi, "BEF" Race mapilla. Ecu antaa enemmän siimaa arvojen muutoksille, mm. ahtopaineet yms..
Vaikea uskoa, että olisi näissä vika yhtäkkiä. Täytyy vielä koeajaa lisää ja tarkastella tilannetta.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostJB4 on piggyback tyyppinen viritys, alkuperäinen ecu ei tiedä tämän olemassa olosta siis mitään. Tuo humppaamis ongelma on MHD tiedossa oleva vika. MHD softalla saa nollattua tuon "throttle", joka korjaa tuon. Tätäkin on puitu aiemmin...
Tässä yksilössä on tosiaan jb4 (asetukset kunnossa) ja mhd fläshi, "BEF" Race mapilla. Ecu antaa enemmän siimaa arvojen muutoksille, mm. ahtopaineet yms..
Vaikea uskoa, että olisi näissä vika yhtäkkiä. Täytyy vielä koeajaa lisää ja tarkastella tilannetta.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostJB4 on piggyback tyyppinen viritys, alkuperäinen ecu ei tiedä tämän olemassa olosta siis mitään. Tuo humppaamis ongelma on MHD tiedossa oleva vika. MHD softalla saa nollattua tuon "throttle", joka korjaa tuon. Tätäkin on puitu aiemmin...
Tässä yksilössä on tosiaan jb4 (asetukset kunnossa) ja mhd fläshi, "BEF" Race mapilla. Ecu antaa enemmän siimaa arvojen muutoksille, mm. ahtopaineet yms..
Vaikea uskoa, että olisi näissä vika yhtäkkiä. Täytyy vielä koeajaa lisää ja tarkastella tilannetta.
Tiedän kyllä, että alkuperäinen ecu ei tiedä JB4:n olemassa olosta mitään. Mutta voihan se JB4 olla myös rikki, jonka takia ottaisin itse kaikki "ylimääräiset" pois kokeilun vuoksi.
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Joo siis tuota tasakaasulla humppausta on tutkittu ja paljon aikanaan. Tosiaan oli niin, että kun ajat vaikka moottoritiellä aivan pintakaasulla, kierrokset seilaa n.50-100rpm, vaikka kaasupoljin on täysin paikallaan. Niin laaja ongelma ympäri maailmaa, että MHD julkaisi uuden päivityksen tuolloin. Ohjelmointiin tuli uusi kohta "DP oscillation fix". Muistaakseni tämä ei auttanut mitään, oliko ruksitettuna vaiko ei..
JB4 asetuksia tutkittiin silloin suurennuslasin kanssa, laitettiin kokonaan pois päältä yms. ei mitään vaikutusta. Päivitettiin jb4, laitettiin tehdas-asetukset ja pistin jopa meiliä burger tuningille silloin. Ongelman sai pois aluksi fläshäämällä koko homman vakioksi ja sen jälkeen puhdas BEF sisään. Toimii sen 3kk ja pikkuhiljaa alkaa humputtamaan ja pahenee vaan. Viimeisin korjaus (ja helpoin) on yksinkertaisesti nollata MHD kaikki adaptiot, toimii tämän jälkeen taas normaalisti.
Tämä nykyinen vika on ihan puhdas käyntiongelma. Sitten kun "tilttaa", on bank 2 pois pelistä ja rötköttää rajusti. Lähes mahdoton ajaa normaalisti.
Mietin myös noita lambda 1 antureita, missä kunnossa mahtaa olla kun kakkoset ovat tuossa jamassa. Vikakoodeja ei toki anna kummastakaan. Se tässä on jännä juttu, että bank 1 on toiminut koko ajan täydellisesti. Kaikki ongelmat ovat kakkosessa.. Täytyy käydä tänään ajamassa pidempi lenkki ja kattoa mitä tapahtuu.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Kävin ajamassa tänään, noin 10km pääsi ykköstietä ja alko rötköttää... Kolmella pytyllä sivuun ja koodit ulos. Nyt oli tullut sekavia koodeja vanhojen lisäksi. Kyllä tämä vahvasti nyt näyttäisi, että ecu on hajalla. Seuraavaksi otetaan ecu irti ja lähetetään korjaukseen.
Koodit
E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Tuli vaihdettua post lambda molempiin puoliin. Nyt bank 2 vaikuttaa ihan hyvältä ja korjaus ei hypi ja pysyy tyhjäkäynnillä alle 10%. Sen sijaan bank 1 meni hullummaksi korjaus tyhjäkäynnillä yli +30% ja koodi tästä myös. Resetoin MHD lambda regulations onkos muuta mitä pitäisi resetoida?
Tähän vielä sellainen huomio että bank 1 on kylmällä koneella miinuksella ja mitä lämpimämpi kone sitä suuremmaksi + korjaus menee niin -5 - +28% tällä hetkellä.
Bank 2 koneen lämmöstä riippumatta +5-+8%Last edited by makebm5; 03-02-2024, 14:48.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Tuli tänään raavittua ECU irti. Kotelo oli siisti, ei pienintäkään kosteutta/vettä havaittavissa. Huomio kiinnittyi ECU:n kannen "kiristyspantoihin". Selvät meisselin / knipexin jäljet, eli auki on käynyt joskus aiemmin.
Kotelo ja johtohässäkkä
Ecu
Puuhastelun jälkiä
Alkuperäinen kikkare ja VIN täsmää tarraan. Luultavasti hajonnut jo kerran aiemmin. Katsotaan, missä korjataan. Elehuollon kotisivuilla korjaus yli 400€, aika kova hinta, kun komponentit maksaa senttejä. Olisiko täällä joku, kuka osaa korjata näitä ?E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostAlkuperäinen kikkare ja VIN täsmää tarraan. Luultavasti hajonnut jo kerran aiemmin. Katsotaan, missä korjataan. Elehuollon kotisivuilla korjaus yli 400€, aika kova hinta, kun komponentit maksaa senttejä. Olisiko täällä joku, kuka osaa korjata näitä ?
tiedä sitten, onko esim. tuota Elehuollon korjausta halvempi, mutta kenties pitkäkestoisempi.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Noniin, taas lisää vianhakua. Soittelin asiantuntijoille ja suosittelivat laittamaan kaiken alkuperäiseksi. Eli virityspurkit yms pois, jotta saadaan rajattua mahdollisia vikoja.
Tänään irroitin JB4:sen ja MHD ohjelmoitiin "flash back to stock". Luulin, että nyt auto on alkuperäisellä ohjelmalla. Ihmettelin hieman, kun oli pysyvä vikakoodi muistaakseni "no flash" , "latest flash unknown".
Siitä startti nappulaa ja hirviä rytinä ja pauke, kävi varmaan yhdellä. Paukautti putkeen niin kovaa, että taulut tippuivat seinältä. Tässä tajusin, että ilmeisesti ecu on nyt "lobotomiassa", eli siellä ei ole mitään ohjelmaa sisällä.
Noh, tämän jälkeen piti laittaa Stage 2+ sisään, mutta eihän se onnistukkaan. Mulla on "Flasher License", eli "Map Packaget" puuttuu... Noh, ostin karttapaketin 59€ pitkän apple payn taistelun jälkeen, sitten aktivointi koodia niin ilmoitti että menee 24h ennenkuin se on "verifyied"...
Painoin sitten tuon Flash stage 0 (stock power) sisään, eli vakio tehoilla, mutta optionssit saa laitettua mieleisekseen.
Tämä meni hienosti maaliin kerralla.
Sitten kone tulille ja käy ihan pisin v*ttuja ja ysikasi haisee todella voimakkaasti. Pikkuhiljaa alkaa paranemaan ja parhaimmillaan jopa kävi ihan ok. Joku 20-30min tyhjäkäyntiä sisältäen muutaman korotetun joutokäynnin 1500-2000rpm. Lopputulos alkaa rykimään ja paukkumaan tuttuun tyyliin ja oksensi nuo täysin samat vikakoodit...
Nyt alkaa todellakin olemaan selkeä ECU vika. Mitään muuta loogista selitystä tälle ei enään ole. Huomenna ECU taas irti ja lähetetään se elektroniikka huoltoon.
JB4 purettuna
ECU paikallaan orkkiksena
Stage 0 menossa sisään
Tuttua koodia
E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Kyllä vastustaa! Mä heittäisin tuon JB4:n hevon kuikkaan ja sitten kun ECU on kunnossa niin pelkkä MHD sisään.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
👍 1
Comment
-
-
Ja taas lisää autohommia. Tänään ECU irti jälleen ja vein sen vanhalle kaverille, joka työkseen touhuaa pienelektroniikan parissa. Tämmöiset on hänelle "kivaa pientä puuhastelua". Tosiaan, ecu on joskus aiemmin avattu ja siellä oli kaikki kuusi mosfettiä vaihdettu, sekä vielä kaksi muuta samanmoista. Suht tasaista arvoa antoivat, pientä heittoa oli. Ja kuudesta komponentista puolet oli eri valmistajan tekeleitä..
Ammattilaisena sanoi, että työn jälki on välttävää. Toimii, mutta ei ole kunnolla tehty. Mahdollisesti, kun ecu on -25c pakkasessa ja alkaa lämpeämään, alkaa ongelmat. Mainitsi myös, että viallinen osa (suutin,puola), voi kuormittaa kyseistä komponenttia äärirajoilleen ja tällöin hajoaa.
Nyt vaihdetaan kaikki kahdeksan uusiin ja laadukkaalla työnjäljellä. Tämän jälkeen koodataan suuttimet uudestaan ja ajetaan MHD Stage 2+ sisään. JB4 saa levätä varaston perällä.
Toivottavasti rupeisi pikkuhiljaa käymään tuo vanha piiska !
ECU kansi auki
E92 335ia
F11 535ia
-
👍 1
Comment
-
-
Toivotaan että tuolla tokenee murheet! Saatko muuten linkattua kuvat tänne niin että ne näkyy suoraan topicissa? Ei tarttis klikkailla erikseen kuvia auki.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment