Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alfaromeo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2019
    • 253
    • Suomi

    HKS tarjoaa noihin erilaisia "adaptereita", millä saadaan erinlainen ääni. Perus "tokyo" meininki... Tuo vakio on tuo klassinen "Genuine HKS sound". Omasta mielestä todella asiallinen ja sivistynyt pihaus
    E92 335ia
    F11 535ia

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 483
      • Kouvola

      Viime syksynä huomasin pienen jäähdytinnestelaikun oman e92:n alla.

      Ajelin sitten tallille tutkimaan tilannetta. Hetken etsinnän jälkeen tihkupaikka löytyi paisarilta syylärin päältä poikittain kulkevan, ylävesiletkun oksanhaaraan päätyvään putkeen. Tämä syylärin päällä kulkeva osuus on sitä perinteistä bemarin "paskamuovia", joka rusahti samointein tuhannen päreiksi, kun sitä sormella tökkäsin. Myös se ylävesiletkun oksanhaara katkesi heti, kun sitä vähän kokeili. Eli vaihtoon meni paisarilta lähtevä putki ja ylävesiletku.

      Arvelin tämän kokemuksen jakaa heads uppina muillekin, että kysinen osa kannattanee tarkastaa / vaihtaa ennakoivasti, koska tienpäällä porsiminen katkaisee ainakin pidemmän matkanteon.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6109
        • Helsinki

        Tuo jäähdyttimen päällä oleva muovi putki on vaihdettu alumiiniseen, koska se meni poikki apulaitehihnan vaihto hetkellä
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • alfaromeo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2019
          • 253
          • Suomi

          Samoja kokemuksia kyseisestä "oksasta". Ö-Suodattimen jalan tiivisteen vaihdossa tuo kyseinen niinsanotusti "jäi käteen"... Pikku jatkopala viritys korjasi tilanteen "väliaikaisesti". Nykyisin edelleen paikallaan...
          E92 335ia
          F11 535ia

          Comment

          • alfaromeo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2019
            • 253
            • Suomi



            Oudon sitkeitä tuntuu olevan nuo Mitsubishin turbot. Minun tietojeni mukaan ovat alkuperäiset vuodelta 2006. Edelleen ahtaa nätisti tasaista käyrää, toki heräävät aika myöhään.. Tämä johtuu suoraan hukkaporttien säädöistä, jotka ovat "anti-rattlen" takia säädetty tappiin asti.

            Rätinä on minimissään, mutta turbot ovat alhaalla tukkoiset. Siinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.

            "Uudesta asti" on ollut lievä öljyn/ruudin katku, juuri liikennevaloissa, jos tuulee takaata päin. Etanoli tietysti myös haisee kamalalta, sekä tuottaa valkoista höyryä..

            Saa nähdä, koska nuo hajoaa. Tällöin voisi harkita jopa top mount single turboa ja päivittää kaikki täysin uusiksi.
            E92 335ia
            F11 535ia

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7327
              • Oulu

              Originally posted by alfaromeo View Post
              Siinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.
              Huh, aika korkealta kuulostaa kun muistaakseni N54 maksimivääntö on speksien mukaan 1300 rpm alkaen tarjolla. Vaan eipä taida tuollaista mitatuissa dynokäppyröissä näkyä vähän ajetuillakaan turboilla?
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • reco
                Bimmer Rookie
                • Jul 2019
                • 40
                • Janakkala

                Originally posted by alfaromeo View Post


                Oudon sitkeitä tuntuu olevan nuo Mitsubishin turbot. Minun tietojeni mukaan ovat alkuperäiset vuodelta 2006. Edelleen ahtaa nätisti tasaista käyrää, toki heräävät aika myöhään.. Tämä johtuu suoraan hukkaporttien säädöistä, jotka ovat "anti-rattlen" takia säädetty tappiin asti.

                Rätinä on minimissään, mutta turbot ovat alhaalla tukkoiset. Siinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.

                "Uudesta asti" on ollut lievä öljyn/ruudin katku, juuri liikennevaloissa, jos tuulee takaata päin. Etanoli tietysti myös haisee kamalalta, sekä tuottaa valkoista höyryä..

                Saa nähdä, koska nuo hajoaa. Tällöin voisi harkita jopa top mount single turboa ja päivittää kaikki täysin uusiksi.
                Oletko vielä säätänyt hukkaportteja takaisin ohje-arvoihinsa niistä säätötangoista? Voisi auttaa tuohon viiveeseen ja kilinöihin. Itsellä sai ottaa kaikki anti rattlet pois kun tuon tein. Noi pitäisi kokonaan sulkeutua 6" HG alipaineella, takimmainen suht helppo tehdä mutta etumaista joutuu kikkaileen tai tehdä ns. prikkametodilla.

                Google aiheeseen
                ex 07 E92 335iA

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 483
                  • Kouvola

                  Mulle vaihdettiin turbot 230tkm kohdalla. Hukkaportin akselin läpiviennit oli jo melkoisen horot ja porteista huomasi etteivät olleet enää sulkeutuneet tiiviisti. Tuskinpa olisi säädöt enää hirveästi auttaneet. Uusilla turboilla ahdot osui targettiin n. 1000rpm aikaisemmin. Mullakin oli anti-rattle niillä vanhoilla jonkun aikaa aktiivisena, mutta viive oli niin huomattava, että palasin kuuntelemaan helinää...
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • reco
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2019
                    • 40
                    • Janakkala

                    Originally posted by mmie View Post
                    Mulle vaihdettiin turbot 230tkm kohdalla. Hukkaportin akselin läpiviennit oli jo melkoisen horot ja porteista huomasi etteivät olleet enää sulkeutuneet tiiviisti. Tuskinpa olisi säädöt enää hirveästi auttaneet. Uusilla turboilla ahdot osui targettiin n. 1000rpm aikaisemmin. Mullakin oli anti-rattle niillä vanhoilla jonkun aikaa aktiivisena, mutta viive oli niin huomattava, että palasin kuuntelemaan helinää...
                    Joo ei niistä uusia tule enää mutta tuolla voisi saada käytettävyyttä takaisin parempaan suuntaan, jos ei ole turboremppaa tekemässä.
                    Itse tein tuon +180tkm kohdalla ja oli myös holkeissa väljää reilusti eikä portit sulkeutunut käytännössä ollenkaan. Säätelyn jälkeen sai menemään kiinni ohje-arvon mukaisesti ja meno muuttui ihan toisenlaiseksi.
                    ex 07 E92 335iA

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 253
                      • Suomi

                      Fyysisesti hukkaporttien tankoihin ei ole koskettu. Joku joskus sanoi, että niihin ei kannata koskea ollenkaan ? Siinähän on 10-mm mutteri ja tanko, jota pystyy kääntämään. Kädellä kokeillut taaimmaista, selkeä välys siinähän on.

                      Oletan, että turbot itsessään ovat aikalailla kunnossa. Ehkäpä noista tangoista voisi ottaa löysät pois ? :think

                      Kaverilla 140tkm ajettu E93 AJ-Techin ohjelmalla. Ajoin sitä yksi päivä, se lähtee vetämään heti kun vähänkään painaa kaasua. Toki, ihme sihinä kuuluu välittömästi ja ei kulje läheskään samanlailla, kun tuo oma. Paljon tasaisempi ja maltillisempi veto.

                      Tuo oma on simmoinen, että alhaalla hieman kaasua painettaessa ei oikeen tahdo vetää, vaikka nopeusmittari nouseekin yllättävän nopeasti. Mutta kun lyö yli puolen kaasua, lähtee jo vetämään. Täydellä kaasulla alkaa sadan vauhdista jo lyömään tyhjää ja saa pitää ratista kiinni Ihan kuin olisi joku isompi ahdin pellin alla...
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • reco
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 40
                        • Janakkala

                        Originally posted by alfaromeo View Post
                        Fyysisesti hukkaporttien tankoihin ei ole koskettu. Joku joskus sanoi, että niihin ei kannata koskea ollenkaan ? Siinähän on 10-mm mutteri ja tanko, jota pystyy kääntämään. Kädellä kokeillut taaimmaista, selkeä välys siinähän on.
                        Suht perusjuttuja noiden säätäminen, toki jos ne näyttää siltä (umpi ruosteessa yms.) että koskemalla niihin ei saa kuin harmitusta aikaiseksi niin silloin kannattaa jättää rauhaan
                        Noissahan olisi hyvä nähdä se hukkaportin kiinni meneminen mutta on noita tehty ihan korvakuulollakin. Itse tein dp vaihdoksen aikana kun testasin niiden toimivuutta.
                        ex 07 E92 335iA

                        Comment

                        • KtKtuned
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 126
                          • Finland

                          Kertyykö jollain jälkiasennetun huohotinpurkin pohjalle jotain. Mulla semmonen Burgertuning alumiinipöntön kopio.
                          Pieni öljykalvo sisällä,ei muuta.
                          Joku 175tkm ajettu auto. Ja se se venttiilikopan takaiskulähtö tuntuu ehjältä.

                          Pari kertaa itte putsannu imukanavat aseenpiippu rasseilla,imusysteemeillä sun muilla + karstan poisto tököteillä. Kai se pönttö toimii,kun ei ole venttiilit pahemmin karstottuneet siivousten jälkeen.

                          Eka kerralla about 140tkm kohalla oli kyllä aika kakut venojen päällä ja kanavissa. Nyt 35tkm myöhemmin hyvin vähän oli.

                          Eli onko joku vika ku ei huohotinpurkki täyty
                          BMW 335i E90 -07

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5327
                            • S:t Karins

                            Aika vähän tuonne itsellekkään aikoinaan mitään tuli. Ja jos haluaa estää kaiknen huohotuksen imupuolelle niin tarviit vielä tuon boost puolen säiliön lisäksi toisen pytyn vakuumipuolelle:

                            The BMS vacuum side N54 OCC works in conjunction with our world famous boost side N54 OCC to prevent engine oil and PCV gunk from coating your intake valves and hurting engine efficiency under engine vacuum operation.


                            Täällä hyvää juttua järjestelmästä
                            Last edited by Tommix; 02-08-2023, 10:21.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 253
                              • Suomi

                              Itse irroitin tuon huohotus pöntön ja letkut tuossa keväällä. Simmoinen ruokalusikallinen öljymössöä tuli ulos. Luultavasti n.50-80tkm ajot takana.

                              Kaikki puhtaaksi jarrukliinerillä ja takaisin kiinni. Homma toimii
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              • KtKtuned
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 126
                                • Finland

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Aika vähän tuonne itsellekkään aikoinaan mitään tuli. Ja jos haluaa estää kaiknen huohotuksen imupuolelle niin tarviit vielä tuon boost puolen säiliön lisäksi toisen pytyn vakuumipuolelle:

                                The BMS vacuum side N54 OCC works in conjunction with our world famous boost side N54 OCC to prevent engine oil and PCV gunk from coating your intake valves and hurting engine efficiency under engine vacuum operation.


                                Täällä hyvää juttua järjestelmästä
                                https://www.bimmerworld.com/About-Us...ns-PCV-System/
                                Tommonen yks pönttö just on paikoillaan venakopasta. Että toinen vielä siihen tankoon kiines,sanoisinko melko ahasta
                                Mutta joo ,ahtaminen tekee hommat vaparia vähän mutkikkaammaksi ,kun mennään imun ja ahtojen puolelle molemmille.

                                Niin ja kiitti hyvästä juttulinkistä ,nää on aina kivoja luettavia.
                                Last edited by KtKtuned; 10-08-2023, 22:45.
                                BMW 335i E90 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎