HKS tarjoaa noihin erilaisia "adaptereita", millä saadaan erinlainen ääni. Perus "tokyo" meininki... Tuo vakio on tuo klassinen "Genuine HKS sound". Omasta mielestä todella asiallinen ja sivistynyt pihaus
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Viime syksynä huomasin pienen jäähdytinnestelaikun oman e92:n alla.
Ajelin sitten tallille tutkimaan tilannetta. Hetken etsinnän jälkeen tihkupaikka löytyi paisarilta syylärin päältä poikittain kulkevan, ylävesiletkun oksanhaaraan päätyvään putkeen. Tämä syylärin päällä kulkeva osuus on sitä perinteistä bemarin "paskamuovia", joka rusahti samointein tuhannen päreiksi, kun sitä sormella tökkäsin. Myös se ylävesiletkun oksanhaara katkesi heti, kun sitä vähän kokeili. Eli vaihtoon meni paisarilta lähtevä putki ja ylävesiletku.
Arvelin tämän kokemuksen jakaa heads uppina muillekin, että kysinen osa kannattanee tarkastaa / vaihtaa ennakoivasti, koska tienpäällä porsiminen katkaisee ainakin pidemmän matkanteon.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Oudon sitkeitä tuntuu olevan nuo Mitsubishin turbot. Minun tietojeni mukaan ovat alkuperäiset vuodelta 2006. Edelleen ahtaa nätisti tasaista käyrää, toki heräävät aika myöhään.. Tämä johtuu suoraan hukkaporttien säädöistä, jotka ovat "anti-rattlen" takia säädetty tappiin asti.
Rätinä on minimissään, mutta turbot ovat alhaalla tukkoiset. Siinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.
"Uudesta asti" on ollut lievä öljyn/ruudin katku, juuri liikennevaloissa, jos tuulee takaata päin. Etanoli tietysti myös haisee kamalalta, sekä tuottaa valkoista höyryä..
Saa nähdä, koska nuo hajoaa. Tällöin voisi harkita jopa top mount single turboa ja päivittää kaikki täysin uusiksi.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostSiinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View Post
Oudon sitkeitä tuntuu olevan nuo Mitsubishin turbot. Minun tietojeni mukaan ovat alkuperäiset vuodelta 2006. Edelleen ahtaa nätisti tasaista käyrää, toki heräävät aika myöhään.. Tämä johtuu suoraan hukkaporttien säädöistä, jotka ovat "anti-rattlen" takia säädetty tappiin asti.
Rätinä on minimissään, mutta turbot ovat alhaalla tukkoiset. Siinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.
"Uudesta asti" on ollut lievä öljyn/ruudin katku, juuri liikennevaloissa, jos tuulee takaata päin. Etanoli tietysti myös haisee kamalalta, sekä tuottaa valkoista höyryä..
Saa nähdä, koska nuo hajoaa. Tällöin voisi harkita jopa top mount single turboa ja päivittää kaikki täysin uusiksi.
Google aiheeseenex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Mulle vaihdettiin turbot 230tkm kohdalla. Hukkaportin akselin läpiviennit oli jo melkoisen horot ja porteista huomasi etteivät olleet enää sulkeutuneet tiiviisti. Tuskinpa olisi säädöt enää hirveästi auttaneet. Uusilla turboilla ahdot osui targettiin n. 1000rpm aikaisemmin. Mullakin oli anti-rattle niillä vanhoilla jonkun aikaa aktiivisena, mutta viive oli niin huomattava, että palasin kuuntelemaan helinää...ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostMulle vaihdettiin turbot 230tkm kohdalla. Hukkaportin akselin läpiviennit oli jo melkoisen horot ja porteista huomasi etteivät olleet enää sulkeutuneet tiiviisti. Tuskinpa olisi säädöt enää hirveästi auttaneet. Uusilla turboilla ahdot osui targettiin n. 1000rpm aikaisemmin. Mullakin oli anti-rattle niillä vanhoilla jonkun aikaa aktiivisena, mutta viive oli niin huomattava, että palasin kuuntelemaan helinää...
Itse tein tuon +180tkm kohdalla ja oli myös holkeissa väljää reilusti eikä portit sulkeutunut käytännössä ollenkaan. Säätelyn jälkeen sai menemään kiinni ohje-arvon mukaisesti ja meno muuttui ihan toisenlaiseksi.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Fyysisesti hukkaporttien tankoihin ei ole koskettu. Joku joskus sanoi, että niihin ei kannata koskea ollenkaan ? Siinähän on 10-mm mutteri ja tanko, jota pystyy kääntämään. Kädellä kokeillut taaimmaista, selkeä välys siinähän on.
Oletan, että turbot itsessään ovat aikalailla kunnossa. Ehkäpä noista tangoista voisi ottaa löysät pois ? :think
Kaverilla 140tkm ajettu E93 AJ-Techin ohjelmalla. Ajoin sitä yksi päivä, se lähtee vetämään heti kun vähänkään painaa kaasua. Toki, ihme sihinä kuuluu välittömästi ja ei kulje läheskään samanlailla, kun tuo oma. Paljon tasaisempi ja maltillisempi veto.
Tuo oma on simmoinen, että alhaalla hieman kaasua painettaessa ei oikeen tahdo vetää, vaikka nopeusmittari nouseekin yllättävän nopeasti. Mutta kun lyö yli puolen kaasua, lähtee jo vetämään. Täydellä kaasulla alkaa sadan vauhdista jo lyömään tyhjää ja saa pitää ratista kiinni Ihan kuin olisi joku isompi ahdin pellin alla...E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostFyysisesti hukkaporttien tankoihin ei ole koskettu. Joku joskus sanoi, että niihin ei kannata koskea ollenkaan ? Siinähän on 10-mm mutteri ja tanko, jota pystyy kääntämään. Kädellä kokeillut taaimmaista, selkeä välys siinähän on.
Noissahan olisi hyvä nähdä se hukkaportin kiinni meneminen mutta on noita tehty ihan korvakuulollakin. Itse tein dp vaihdoksen aikana kun testasin niiden toimivuutta.ex 07 E92 335iA
Comment
-
-
Kertyykö jollain jälkiasennetun huohotinpurkin pohjalle jotain. Mulla semmonen Burgertuning alumiinipöntön kopio.
Pieni öljykalvo sisällä,ei muuta.
Joku 175tkm ajettu auto. Ja se se venttiilikopan takaiskulähtö tuntuu ehjältä.
Pari kertaa itte putsannu imukanavat aseenpiippu rasseilla,imusysteemeillä sun muilla + karstan poisto tököteillä. Kai se pönttö toimii,kun ei ole venttiilit pahemmin karstottuneet siivousten jälkeen.
Eka kerralla about 140tkm kohalla oli kyllä aika kakut venojen päällä ja kanavissa. Nyt 35tkm myöhemmin hyvin vähän oli.
Eli onko joku vika ku ei huohotinpurkki täytyBMW 335i E90 -07
Comment
-
-
Aika vähän tuonne itsellekkään aikoinaan mitään tuli. Ja jos haluaa estää kaiknen huohotuksen imupuolelle niin tarviit vielä tuon boost puolen säiliön lisäksi toisen pytyn vakuumipuolelle:
The BMS vacuum side N54 OCC works in conjunction with our world famous boost side N54 OCC to prevent engine oil and PCV gunk from coating your intake valves and hurting engine efficiency under engine vacuum operation.
Täällä hyvää juttua järjestelmästä
Last edited by Tommix; 02-08-2023, 10:21.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostAika vähän tuonne itsellekkään aikoinaan mitään tuli. Ja jos haluaa estää kaiknen huohotuksen imupuolelle niin tarviit vielä tuon boost puolen säiliön lisäksi toisen pytyn vakuumipuolelle:
The BMS vacuum side N54 OCC works in conjunction with our world famous boost side N54 OCC to prevent engine oil and PCV gunk from coating your intake valves and hurting engine efficiency under engine vacuum operation.
Täällä hyvää juttua järjestelmästä
https://www.bimmerworld.com/About-Us...ns-PCV-System/
Mutta joo ,ahtaminen tekee hommat vaparia vähän mutkikkaammaksi ,kun mennään imun ja ahtojen puolelle molemmille.
Niin ja kiitti hyvästä juttulinkistä ,nää on aina kivoja luettavia.Last edited by KtKtuned; 10-08-2023, 22:45.BMW 335i E90 -07
Comment
-
Comment