Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2081
    • Naantali

    Myöskään tehdaskorjatuilla ei tee mitään, mulle tuli edelliseen zetaan Bemariosilta aikoinaan tehdastakuukorjatut ja ne kesti 1 kesän n.5000km ja seuraavalla ajokaudella niitä rupes hajoamaan. Takuu niissä oli 0,5 vuotta, eli kallis kokeilu oli tämäkin kun maksoivat silloin muistaakseni 100€ kappale, tosin ne meni auton Finn takuuseen onneksi ja itselle ei tullut kuluja näistä
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • alfaromeo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2019
      • 253
      • Suomi

      Tosiaan aiemmin kokeilin vaihtaa kutoseen korjatun index 12 suuttimen, ei juurikaan muuttunut.

      Tämä on kyseinen suutin
      Click image for larger version

Name:	53384478134_a6c0205439_b.jpg
Views:	417
Size:	197.4 KB
ID:	5490271

      Kaverilla oli vielä toinen vastaava. Noh, tottakai kokeilin sitä myös. Nyt kävi selvästi paremmin, joskin rötää ja hiukan yskii edelleen. Tällä kertaa pystyi vähän ajamaankin korttelin ympäri ja antamaan kierroksia. Koodit kaikki tulee myös ajan kanssa...

      Tämä on toinen suutin
      Click image for larger version

Name:	53395902414_b8e7b4fc07_b.jpg
Views:	404
Size:	158.0 KB
ID:	5490272

      Eka oli 2007 valmistettu, tämä 2012. Hitto kun olisi ollut kolme, niin voisi koittaa bank 2 laittaa kaikki.. Noh, odotellaan mitä ebayn kautta saapuu.
      E92 335ia
      F11 535ia

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3351
        • Raisio

        Toimiessaan N54 hieno mylly ja sellaisen kerran omistaneena seuraan mielenkiinnolla aiheeseen liittyviä tarinoita. Ei ehkä enää näin vanhalle ja laiskalle sopivin Bemarin mylly käyttöharraztepirssiin, kait

        S65 kait pitää päästä kerran kokeilemaan vaikka sekin vaatii harrastuneisuutta.
        E39&E93

        Comment

        • alfaromeo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2019
          • 253
          • Suomi

          Tänään tuli sähköpostia myyjältä. Tikut ovat matkalla suomeen. Oudon pitkä toimitusaika, kaksi viikkoa. Saa nähdä mitä tulee.
          E92 335ia
          F11 535ia

          Comment

          • Krampus
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 359
            • Keski-Suomi

            Ei ole tarkkaa tietoa, mutta jotenkin minusta on outoa, että index -12 suuttimia olisi valmistettu 2007.
            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
            F31 320D, käyttis
            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1149
              • Kainuu

              Originally posted by Krampus View Post
              Ei ole tarkkaa tietoa, mutta jotenkin minusta on outoa, että index -12 suuttimia olisi valmistettu 2007.
              Itsellä 11/2010 valmistunut 35is ja siinä luultavimmin alkuperäiset suuttimet niin ovat indexillä 8.
              BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

              Comment

              • alfaromeo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2019
                • 253
                • Suomi

                Noniin, suutinhomma meni niin v*tuiksi kuin vain voi. Vähän tämmöstä pelkäsinkin. Kolme viikkoa odoteltiin pakettia. Paketti oli ikkunalaudalla töiden jälkeen, lähetiltä ei minkäänlaista ilmoitusta asiasta. Nuhjuinen muovipussi, jonka sisällä kaksi rikkinäistä muoviputkea ja siellä 2 kpl suuttimia. Loput neljä puuttui. Suuttimista näki heti, että muovikuoret on jollain kolvilla sulatettu kiinni ja muutenkin käytetyn näköiset.

                Todella hienosti pakattu lähetys...

                Click image for larger version

Name:	53445690332_3b53a25f1d_c.jpg
Views:	309
Size:	194.9 KB
ID:	5491698

                Muovikuoret kappaleina



                Rikkinäiset suuttimet



                Noh, asensin kollegan kaksi latvia suutinta 6 ja 5 sylinteriin ja kiinaroskan neloseen. Avasin kuskin oven (p-a pumppu käynnistyy), kiinasuutin oksensi kastikkeet muovikuoren välistä... Outoa, kun voisi kuvitella, että paine ei tule korkeapainepumpun läpi suuttimille, ellei käynnistä moottoria... Anyways, kone käyntiin ja sekuntti ja vikavalo syttyy. Nelosen suuttimesta välitön vikakoodi "johtovika , pysyvä". Täysin roskiskamaa, ja toinen noista roskista ei edes sovi paikalleen, koska alatiiviste on niin kesinyt, ettei mene pohjaan asti ja myös ohjuri puuttuu, on revennyt irti... Eli täysi scammi koko homma. Pistin sitten joka paikkaan reklamaatiota yms. Ebay money back quarantee vastasi alle vuorokaudessa ja korvaa koko homman, ei mitään kysymystäkään. Roskat takaisin pakettiin ja ilmainen dhl parceli ja ebay maksaa koko summan sentilleen takaisin tilille. Hiukan tuli hiki, kun kuitenkin 700€ kiinni tässä.

                Nyt laitettiin auto seisontaan ja hommaan kunnon suuttimet, luultavasti KL-Varaosista. Pistetään kevättä kohti kuntoon ja joko sitten kesäautoksi tai myyntiin.

                Tuli eilen sitten haettua isolta kirkolta uutta kärryä, että pääsee liikkumaan. 2011 F11 535i N55. Nätisti menee. Tämmösiä olen syksystä asti katsellut muutenkin.



                Kevättä kohti. Katsellaan lähteekö myyntiin vaiko kesäauton rooliin. Riippuu vähän riittääkö pätäkkä. Tämä yksilö tosin olisi kyllä huolella pidetty ja huollettu peli. Täytyy fundeeraa mitä tehdään.
                E92 335ia
                F11 535ia

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1598
                  • Turku

                  Hyvä kun kerroit tämän kokemuksen. Ja hyvä kun saat rahasi takaisin.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • alfaromeo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2019
                    • 253
                    • Suomi

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Hyvä kun kerroit tämän kokemuksen. Ja hyvä kun saat rahasi takaisin.
                    Juuri näin. Tosiaan, jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei sitä ole.
                    E92 335ia
                    F11 535ia

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 253
                      • Suomi

                      Nyt koitettu saada vanhaa piiskaa ajokelpoiseksi. Mitä siis on vaihdettu.

                      - Bank 2 (4,5,6) uudet suuttimet. KL-Varaosista VDO uudet index 12 osat. Nämä koodattu bmw testerillä ohjainlaitteeseen.
                      - Kaikki tulpat vaihdettu Bosch
                      - Bank 2 kaikki puolat vaihdettu
                      - Bank 2 uudestaan vielä tulpat

                      Vikakoodit on nollattu lukuisia kertoja ja aina osien vaihtojen jälkeen kaikki adaptiot nollattu ohjeiden mukaan. Tilanne on edelleen sama, kaikki resetoitu, auto käy 3-5min täydellisesti. Sitten alkaa rykimään, putkesta tulee mustaa pöllyä ja niinsanotusti syö itsensä hengiltä. Lopputulos auto kuulostaa vanhalta traktorilta ja rykii niin perkeleesti...

                      Tämä sama koodirypäs tulee joka kerta.



                      Mikäköhän tätä riivaa ? Ei varmasti ole ensimmäinen eikä viimeinen N54 missä vastaavat oireet...

                      Ainut positiivinen asia on, että F11 on toimittanut käyttöjuhdan virkaa moitteettomasti viimeiset kolme viikkoa. Hieno kärry, toistaiseksi.. : D
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • evilracer
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 211
                        • Suomi

                        Eikö tuo toisen bankin oireilu ollut yksi ECU-vian tunnusmerkeistä?
                        Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 253
                          • Suomi

                          Hmm, tuommoinen ei ole käynyt mielessäkään. Ajateltiin seuraavaksi vaihtaa bank 2 sensor 2 lambda uuteen ja ihmetellä lisää. Tämä kyseinen on vaihdettu pari vuotta sitten.. Toki, silloin taisi tulla väärän bankin anturi, ja johdot katkottiin ja laitettiin oikea liitin paikalleen.

                          Kuviota mietittiin, että pääsyy olisi kutosen suutin hajonnut -> sekottaa bank 2:sen -> tulpat saa kyytiä -> lambda 2 hajoaa -> koko paletti sekaisin. Toki, tuo viallinen ecu voisi tehdä ihan saman...
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 483
                            • Kouvola

                            Originally posted by alfaromeo View Post
                            Hmm, tuommoinen ei ole käynyt mielessäkään. Ajateltiin seuraavaksi vaihtaa bank 2 sensor 2 lambda uuteen ja ihmetellä lisää. Tämä kyseinen on vaihdettu pari vuotta sitten.. Toki, silloin taisi tulla väärän bankin anturi, ja johdot katkottiin ja laitettiin oikea liitin paikalleen.

                            Kuviota mietittiin, että pääsyy olisi kutosen suutin hajonnut -> sekottaa bank 2:sen -> tulpat saa kyytiä -> lambda 2 hajoaa -> koko paletti sekaisin. Toki, tuo viallinen ecu voisi tehdä ihan saman...
                            burgertuning.com/products/n54-msd80-ecu-mosfet

                            Eikös nuo oireet voisi täsmätä ECU vikaan?
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 253
                              • Suomi

                              Originally posted by mmie View Post

                              burgertuning.com/products/n54-msd80-ecu-mosfet

                              Eikös nuo oireet voisi täsmätä ECU vikaan?
                              Samoja koodeja näyttäis olevan osa. Täytyy ihmetellä tuota lisää jos ei lähde uudella lambdalla toimimaan.

                              Edit: Tänään siirrettiin auto n.20km matkan. Koko matkan toimi käytännössä normaalisti, aivan pintakaasulla toki tuli ajettua. Ihme homma..
                              Last edited by alfaromeo; 29-01-2024, 15:56.
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              • alfaromeo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2019
                                • 253
                                • Suomi

                                Noniin, tänään vaihdettiin sitten molemmat kakkoslambdat. Ja itseasiassa, pari vuotta sitten vaihdettu lambda 2 olikin lohko 1 anturi 2, mistä antoi vikakoodia. Elikkä helpompi vaihdettava. Lohko 2 anturi 2 ei ole vaihdettu minun aikana.

                                Elikkäs:

                                Lohko 1 Anturi 2 -> Vihreä tiiviste , lyhyempi johto 490mm
                                Lohko 2 Anturi 2 -> Keltainen tiiviste , pidempi johto 560mm

                                Näin tämä taitaa siis mennä. Lohko kakkosen (4,5,6) downpipe on hanttarin puoleinen putki ja lambda on ylöspäin viistoon, hieman hankala vaihdettava. Mutta saa alakautta kuitenkin vaihdettua.

                                Osat olivat Denso OEM laatuiset orkkis liittimillä.

                                Kaikki koodit pois ja kaikki adaptiot resetoitiin mhd kanssa -> koeajolla moottoritietä n.20km niin alkoi nykimään ja rykimään. Bensa-aseman pihalla oli taas tuttu papatus läsnä. Tankkasin kuudella kympillä ysikasia ja parkkipaikalla nollasin koodit taas. Kaikki samat koodit poislukien lambda koodi. Tästä takaisinpäin ja koko matkan toimi ongelmitta, toki hieman kun antoi syöttöä, veti jb4 välittömästi vikatilaan (map 4)... Perillä kävi tyhjäkäyntiä nätisti ja kierroksilla myös. Täytyy vielä käydä ajelemassa lisää ja koittaa antaa happea, jos toimii niin homma selvä. Jos ei, niin ecua irti ja elektroniikka pajalle syyniin.

                                Vanhat lambda 2 anturit



                                Aika pahannäköiset



                                Paluumatkan jälkeen kävi ihan nätisti

                                E92 335ia
                                F11 535ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎