Myöskään tehdaskorjatuilla ei tee mitään, mulle tuli edelliseen zetaan Bemariosilta aikoinaan tehdastakuukorjatut ja ne kesti 1 kesän n.5000km ja seuraavalla ajokaudella niitä rupes hajoamaan. Takuu niissä oli 0,5 vuotta, eli kallis kokeilu oli tämäkin kun maksoivat silloin muistaakseni 100€ kappale, tosin ne meni auton Finn takuuseen onneksi ja itselle ei tullut kuluja näistä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
-
-
Tosiaan aiemmin kokeilin vaihtaa kutoseen korjatun index 12 suuttimen, ei juurikaan muuttunut.
Tämä on kyseinen suutin
Kaverilla oli vielä toinen vastaava. Noh, tottakai kokeilin sitä myös. Nyt kävi selvästi paremmin, joskin rötää ja hiukan yskii edelleen. Tällä kertaa pystyi vähän ajamaankin korttelin ympäri ja antamaan kierroksia. Koodit kaikki tulee myös ajan kanssa...
Tämä on toinen suutin
Eka oli 2007 valmistettu, tämä 2012. Hitto kun olisi ollut kolme, niin voisi koittaa bank 2 laittaa kaikki.. Noh, odotellaan mitä ebayn kautta saapuu.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Toimiessaan N54 hieno mylly ja sellaisen kerran omistaneena seuraan mielenkiinnolla aiheeseen liittyviä tarinoita. Ei ehkä enää näin vanhalle ja laiskalle sopivin Bemarin mylly käyttöharraztepirssiin, kait
S65 kait pitää päästä kerran kokeilemaan vaikka sekin vaatii harrastuneisuutta.E39&E93
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostEi ole tarkkaa tietoa, mutta jotenkin minusta on outoa, että index -12 suuttimia olisi valmistettu 2007.BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i
Comment
-
-
Noniin, suutinhomma meni niin v*tuiksi kuin vain voi. Vähän tämmöstä pelkäsinkin. Kolme viikkoa odoteltiin pakettia. Paketti oli ikkunalaudalla töiden jälkeen, lähetiltä ei minkäänlaista ilmoitusta asiasta. Nuhjuinen muovipussi, jonka sisällä kaksi rikkinäistä muoviputkea ja siellä 2 kpl suuttimia. Loput neljä puuttui. Suuttimista näki heti, että muovikuoret on jollain kolvilla sulatettu kiinni ja muutenkin käytetyn näköiset.
Todella hienosti pakattu lähetys...
Muovikuoret kappaleina
Rikkinäiset suuttimet
Noh, asensin kollegan kaksi latvia suutinta 6 ja 5 sylinteriin ja kiinaroskan neloseen. Avasin kuskin oven (p-a pumppu käynnistyy), kiinasuutin oksensi kastikkeet muovikuoren välistä... Outoa, kun voisi kuvitella, että paine ei tule korkeapainepumpun läpi suuttimille, ellei käynnistä moottoria... Anyways, kone käyntiin ja sekuntti ja vikavalo syttyy. Nelosen suuttimesta välitön vikakoodi "johtovika , pysyvä". Täysin roskiskamaa, ja toinen noista roskista ei edes sovi paikalleen, koska alatiiviste on niin kesinyt, ettei mene pohjaan asti ja myös ohjuri puuttuu, on revennyt irti... Eli täysi scammi koko homma. Pistin sitten joka paikkaan reklamaatiota yms. Ebay money back quarantee vastasi alle vuorokaudessa ja korvaa koko homman, ei mitään kysymystäkään. Roskat takaisin pakettiin ja ilmainen dhl parceli ja ebay maksaa koko summan sentilleen takaisin tilille. Hiukan tuli hiki, kun kuitenkin 700€ kiinni tässä.
Nyt laitettiin auto seisontaan ja hommaan kunnon suuttimet, luultavasti KL-Varaosista. Pistetään kevättä kohti kuntoon ja joko sitten kesäautoksi tai myyntiin.
Tuli eilen sitten haettua isolta kirkolta uutta kärryä, että pääsee liikkumaan. 2011 F11 535i N55. Nätisti menee. Tämmösiä olen syksystä asti katsellut muutenkin.
Kevättä kohti. Katsellaan lähteekö myyntiin vaiko kesäauton rooliin. Riippuu vähän riittääkö pätäkkä. Tämä yksilö tosin olisi kyllä huolella pidetty ja huollettu peli. Täytyy fundeeraa mitä tehdään.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Hyvä kun kerroit tämän kokemuksen. Ja hyvä kun saat rahasi takaisin.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Nyt koitettu saada vanhaa piiskaa ajokelpoiseksi. Mitä siis on vaihdettu.
- Bank 2 (4,5,6) uudet suuttimet. KL-Varaosista VDO uudet index 12 osat. Nämä koodattu bmw testerillä ohjainlaitteeseen.
- Kaikki tulpat vaihdettu Bosch
- Bank 2 kaikki puolat vaihdettu
- Bank 2 uudestaan vielä tulpat
Vikakoodit on nollattu lukuisia kertoja ja aina osien vaihtojen jälkeen kaikki adaptiot nollattu ohjeiden mukaan. Tilanne on edelleen sama, kaikki resetoitu, auto käy 3-5min täydellisesti. Sitten alkaa rykimään, putkesta tulee mustaa pöllyä ja niinsanotusti syö itsensä hengiltä. Lopputulos auto kuulostaa vanhalta traktorilta ja rykii niin perkeleesti...
Tämä sama koodirypäs tulee joka kerta.
Mikäköhän tätä riivaa ? Ei varmasti ole ensimmäinen eikä viimeinen N54 missä vastaavat oireet...
Ainut positiivinen asia on, että F11 on toimittanut käyttöjuhdan virkaa moitteettomasti viimeiset kolme viikkoa. Hieno kärry, toistaiseksi.. : DE92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Hmm, tuommoinen ei ole käynyt mielessäkään. Ajateltiin seuraavaksi vaihtaa bank 2 sensor 2 lambda uuteen ja ihmetellä lisää. Tämä kyseinen on vaihdettu pari vuotta sitten.. Toki, silloin taisi tulla väärän bankin anturi, ja johdot katkottiin ja laitettiin oikea liitin paikalleen.
Kuviota mietittiin, että pääsyy olisi kutosen suutin hajonnut -> sekottaa bank 2:sen -> tulpat saa kyytiä -> lambda 2 hajoaa -> koko paletti sekaisin. Toki, tuo viallinen ecu voisi tehdä ihan saman...E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostHmm, tuommoinen ei ole käynyt mielessäkään. Ajateltiin seuraavaksi vaihtaa bank 2 sensor 2 lambda uuteen ja ihmetellä lisää. Tämä kyseinen on vaihdettu pari vuotta sitten.. Toki, silloin taisi tulla väärän bankin anturi, ja johdot katkottiin ja laitettiin oikea liitin paikalleen.
Kuviota mietittiin, että pääsyy olisi kutosen suutin hajonnut -> sekottaa bank 2:sen -> tulpat saa kyytiä -> lambda 2 hajoaa -> koko paletti sekaisin. Toki, tuo viallinen ecu voisi tehdä ihan saman...
Eikös nuo oireet voisi täsmätä ECU vikaan?ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View Post
Edit: Tänään siirrettiin auto n.20km matkan. Koko matkan toimi käytännössä normaalisti, aivan pintakaasulla toki tuli ajettua. Ihme homma..Last edited by alfaromeo; 29-01-2024, 15:56.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Noniin, tänään vaihdettiin sitten molemmat kakkoslambdat. Ja itseasiassa, pari vuotta sitten vaihdettu lambda 2 olikin lohko 1 anturi 2, mistä antoi vikakoodia. Elikkä helpompi vaihdettava. Lohko 2 anturi 2 ei ole vaihdettu minun aikana.
Elikkäs:
Lohko 1 Anturi 2 -> Vihreä tiiviste , lyhyempi johto 490mm
Lohko 2 Anturi 2 -> Keltainen tiiviste , pidempi johto 560mm
Näin tämä taitaa siis mennä. Lohko kakkosen (4,5,6) downpipe on hanttarin puoleinen putki ja lambda on ylöspäin viistoon, hieman hankala vaihdettava. Mutta saa alakautta kuitenkin vaihdettua.
Osat olivat Denso OEM laatuiset orkkis liittimillä.
Kaikki koodit pois ja kaikki adaptiot resetoitiin mhd kanssa -> koeajolla moottoritietä n.20km niin alkoi nykimään ja rykimään. Bensa-aseman pihalla oli taas tuttu papatus läsnä. Tankkasin kuudella kympillä ysikasia ja parkkipaikalla nollasin koodit taas. Kaikki samat koodit poislukien lambda koodi. Tästä takaisinpäin ja koko matkan toimi ongelmitta, toki hieman kun antoi syöttöä, veti jb4 välittömästi vikatilaan (map 4)... Perillä kävi tyhjäkäyntiä nätisti ja kierroksilla myös. Täytyy vielä käydä ajelemassa lisää ja koittaa antaa happea, jos toimii niin homma selvä. Jos ei, niin ecua irti ja elektroniikka pajalle syyniin.
Vanhat lambda 2 anturit
Aika pahannäköiset
Paluumatkan jälkeen kävi ihan nätisti
E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
Comment