Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alfaromeo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2019
    • 253
    • Suomi

    Joo, kaveri tilasi triopakilta uudet komponentit. Ensi viikolla saapunee. Hinta posketon 1,87€ / kpl . Foorumin päivityksen myötä, kun koittaa lisätä imageja, herjaa että tila on käytetty, pakko laittaa linkkinä. En tiedä mikä homma tämä on...
    E92 335ia
    F11 535ia

    Comment

    • alfaromeo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2019
      • 253
      • Suomi

      Eilen tuli viestiä, että ecu on valmiina. 8 kpl mosfettiä vaihdettu ja jotkut "päätyjohtimet" on kolvattu uudestaan, ilmeisesti kylmäjuotos noissa. Myös kampaliittimen muutama pinni putsattu, oli hieman vihreää pinnassa.

      Tänään hain ecun ja kävin asentamassa paikalleen. Samalla otin suuttimien koodit paperille ylös ja kasasin konehuoneen taas jälleen kerran. Kaveri tuli tallille testeri mukanaan (autocom), jotta saadaan suuttimet koodattua. Noh, yllättäen eihän se tuolla onnistunutkaan... Tunnistaa vain MSD81 ecun, mulla on tuossa MSD80... Noh, huomenna saan toiselta kaverilta bmw orkkis testerin, jolla aikaisemmin koodattin nuo kolme uutta suutinta.

      Eli huomenna suuttimien koodaus ja ajan sen jälkeen mhd stage 2+ sisään. Ja nyt sormet ristissä toivotaan, että rupee käymään nätisti.

      Vanhat mosfetit irti



      Fiksattuna



      Näköjään nyt sylkee kuvia, kun otti ton ruksin pois alla olevasta ruudusta...
      E92 335ia
      F11 535ia

      Comment

      • Georgios Terziakis
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 342
        • Imatra

        toimii kyl ilman suuttimien koodausta nimim. kiireellä piti saada auto ajoon. Ei ne arvot niin kauheasti heittele etteikö lähtis käyntiin ja toimis ok.
        BMW 335i coupe -06
        BMW 330i coupe -00
        Ja pari vanhempaa menOpeliä

        Comment

        • alfaromeo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2019
          • 253
          • Suomi

          Eilen testerillä piti koodata suuttimet, kaikki arvot olivat pysyneet ennallaan. Eli koodausta ei tässä tarvittu, toki oli hyvä varmistaa asia. Tämän jälkeen mhd kartta sisään ja käyntiin. Tyhjäkäyntiä kävi siinä sen kymmenisen minuuttia ja pientä yskimistä jo siinä. Luin tässä kohtaan jo koodit.

          Tämä tuli 10min tyhjäkäynnin jälkeen

          Koodit pois ja koeajolle. Mhd mokkula mukaan, niin saa koodeja nollailtua.

          Jonkun matkaa pääsi taas ja pikkuhiljaa alkaa yskimään. Varsinkin pintakaasulla ajettaessa. Jos höllää tai antaa syöttöä, toimii paremmin. Varmaan joku 5-6 kertaa tien sivuun ja aina vaan koodit pois ja jatkamaan ajoa.

          Näitä tuttuja koodeja joka kerta...




          Olin ajellut varmaan tunnin edestakaisin ja vielä kerran koodit pois ja lisää ajoa. Yhtäkkiä toimii käytännössä täydellisesti, varmaan 30-40min ajoa ei kertaakaan temppuillut. Annoin aika hyvin happea konetiellä ja vetää kuin hullu silkin sileästi. Normaali tasakaasulla ajo yms toimii vaan. Palasin tallille ja luin vielä koodit.

          Tämä oli ainut


          Eli bank 2 ykköslambdasta koodi. Poistin tämän ja annoin jäähtyä tunnin verran. Sitten kävin vielä kerran ajamassa, pääsin joku 10km ja alkaa rötäämään oikeen kunnolla. Niinsanottu "täystiltti". Lyhyellä koeajolla piti kolme kertaa pysähtyä nollaamaan koodit, jotta pääsi edes tallille takaisin.

          Perus setit taas muistissa


          Auto talliin ja ovet kiinni. Nyt rupee olemaan aika kuumottavaa. Molemmat lambda 1 tosiaan on vanhoja, ei mitään tietoa koska vaihdettu. Voisiko se muka olla, että lohko 2 lambda 1 aiheuttaisi tämmöistä ? Seuraavaksi sitten tutkimaan ykköslambdan johtoa ja liitintä, jos nämä ovat ok täytyy varmaan sitten vaihtaa uutta osaa...

          Tässä video kun sekoilu alkaa


          Tässä pitkän koeajon aikana, kun toimi hienosti
          E92 335ia
          F11 535ia

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1149
            • Kainuu

            ISTAlla voi tehdä lambda testin joka tutkii vastun arvot niin siinä pitäisi selvitä johdotukset samalla.
            BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1149
              • Kainuu

              Tuli tilattua Ovokon kautta saksalaiselta purkaamolta käytetyt suuttimet niin tarvitseeko uusia tiivisteitä tms vai vaihtaa vain paikoilleen ja tietenkin koodata?
              BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2081
                • Naantali

                Originally posted by makebm5 View Post
                Tuli tilattua Ovokon kautta saksalaiselta purkaamolta käytetyt suuttimet niin tarvitseeko uusia tiivisteitä tms vai vaihtaa vain paikoilleen ja tietenkin koodata?
                Kannattaa vaihtaa
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 236
                  • Espoo

                  Ja uudet decouplerit.
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 483
                    • Kouvola

                    Originally posted by alfaromeo View Post
                    Eilen testerillä piti koodata suuttimet, kaikki arvot olivat pysyneet ennallaan. Eli koodausta ei tässä tarvittu, toki oli hyvä varmistaa asia. Tämän jälkeen mhd kartta sisään ja käyntiin. Tyhjäkäyntiä kävi siinä sen kymmenisen minuuttia ja pientä yskimistä jo siinä. Luin tässä kohtaan jo koodit.

                    Tämä tuli 10min tyhjäkäynnin jälkeen

                    Koodit pois ja koeajolle. Mhd mokkula mukaan, niin saa koodeja nollailtua.

                    Jonkun matkaa pääsi taas ja pikkuhiljaa alkaa yskimään. Varsinkin pintakaasulla ajettaessa. Jos höllää tai antaa syöttöä, toimii paremmin. Varmaan joku 5-6 kertaa tien sivuun ja aina vaan koodit pois ja jatkamaan ajoa.

                    Näitä tuttuja koodeja joka kerta...




                    Olin ajellut varmaan tunnin edestakaisin ja vielä kerran koodit pois ja lisää ajoa. Yhtäkkiä toimii käytännössä täydellisesti, varmaan 30-40min ajoa ei kertaakaan temppuillut. Annoin aika hyvin happea konetiellä ja vetää kuin hullu silkin sileästi. Normaali tasakaasulla ajo yms toimii vaan. Palasin tallille ja luin vielä koodit.

                    Tämä oli ainut


                    Eli bank 2 ykköslambdasta koodi. Poistin tämän ja annoin jäähtyä tunnin verran. Sitten kävin vielä kerran ajamassa, pääsin joku 10km ja alkaa rötäämään oikeen kunnolla. Niinsanottu "täystiltti". Lyhyellä koeajolla piti kolme kertaa pysähtyä nollaamaan koodit, jotta pääsi edes tallille takaisin.

                    Perus setit taas muistissa


                    Auto talliin ja ovet kiinni. Nyt rupee olemaan aika kuumottavaa. Molemmat lambda 1 tosiaan on vanhoja, ei mitään tietoa koska vaihdettu. Voisiko se muka olla, että lohko 2 lambda 1 aiheuttaisi tämmöistä ? Seuraavaksi sitten tutkimaan ykköslambdan johtoa ja liitintä, jos nämä ovat ok täytyy varmaan sitten vaihtaa uutta osaa...

                    Tässä video kun sekoilu alkaa


                    Tässä pitkän koeajon aikana, kun toimi hienosti
                    https://flic.kr/p/2pzqarr
                    Oletko vaihtanut koska MAP ja TMAP sensoreita? Niistä saattaa myös aiheutua kaikenlaista kiusaa.
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 253
                      • Suomi

                      Rupesin nyt tutkimaan tarkemmin noita lambda-antureita. Nyt on tainnut sattua sekaannus takalambdojen vaihdossa. Aikaisemmassa viestissä olen kirjoittanut lambdojen tiedot väärin päin. Hmm..

                      Tarkistin nyt kolmeen kertaan realoemista varaosanumerot ja googletin mikä anturi menee mihinkin. Hieman nyt vaikuttaisi, että takalambdat olisivat ristissä. Tämä täytyy tarkistaa ihan ensimmäiseksi.

                      Tein tuommoisen kuvan helpottaakseen tarkastusta. Tämänkin tarkistin moneen kertaan, että on varmasti oikein !


                      Lohko 2 muistaa hyvin siitä, että siinä tuo takalambda on "helppo vaihdettava". Poikittain putkessa kiinni.


                      PS: Imusarjan MAP-anturi on vaihdettu aikoinaan.
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • alfaromeo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2019
                        • 253
                        • Suomi

                        Lisää lambaada juttua. Nyt alkaa koko vyyhti seljetä. Eli tilanne on se, että takalambdat ovat olleet aina ristissä ostohetkestä lähtien. Liittimet toki oikein, koska niitä ei saa ilman väkivaltaa ristiin. Valitettavasti anturit on vaan ruuvattu vääriin putkiin. Ostohetkellä oli vikakoodi lohko 1 anturi 2 viallinen, ja tämähän on virheellinen koodi, koska liittimet ovat ristissä. Todellisuudessa lohko 2 anturi 2 on rikki.

                        Noh, silloin olin itsekkin ikäänkuin vaihtamassa väärää anturia ja tilasin myös väärän anturin. Kun irroitin lohko 2 anturi 2 (minkä luulin olevan lohko 1 anturi), ihmettelin kun on vihreä liitin ja uudessa osassa on keltainen. Noh, ajattelin että varaosatoimittaja on möhlinyt ja katkoin liittimen ja vanhasta liitin tilalle. Osa paikalleen ja koodi poistui. Eli vaihdoin rikkinäisen anturin sattumalta ehjään, mutta anturit ovat edelleen ristissä.

                        Todella sekava keissi, mutta näin se meni. Eli kaikki nämä vuodet, kun on ollut lambda oskillointia, trimmeissä heittoja, humppausta tasakaasulla yms on johtuneet tästä. Aina kun nollaa mhd adaptiot, toimii sen pari kuukautta ja humppaus alkaa.

                        Eli nyt laitetaan kerralla kuntoon nuo takalambdat ilman johtojen katkomisia.

                        Tilanne on tällä hetkellä:
                        - Takalambdat ristissä
                        - Lohko 2 Anturi 1 rikki / johtovika
                        E92 335ia
                        F11 535ia

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 253
                          • Suomi

                          Jaahas ja komento takaisin. Mulla on tossa tosiaan isot downpipet, näissä on lambdat hieman eri kohdissa kuin orkkis kateissa. Todella hämäävää, kun lambdojen asennot on päinvastoin. Tarkastettiin moneen kertaan, että on varmasti oikein ja näin se on.

                          Hiukan zoomailin ykkös lambdoja samalla. Hammastangon välistä saa käden anturille, mutta avainta tai mitään ei. Ulkomaanpojat on löystänyt / irroittanu hammastangon pultteja. Jossain oli, että riittää irroittaa hanttarin puoleinen pultti ja kääntää hammastankoa sivuun niin saa anturin auki.

                          Lambda ykköset


                          Takalambdat paikallaan


                          Lohko 1 Anturi 2 Vihreä (Poikittainen asento, joka alkuperäisessä on Lohko 2 puolella)


                          Lohko 2 Anturi 2 Keltainen (Pysty asento, joka alkuperäisessä on Lohko 1 puolella)


                          On kyllä todella sekavaksi tehty tämä homma
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • alfaromeo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2019
                            • 253
                            • Suomi

                            Eipä siinä sitten muu auttanut kuin tilata uudet ykköset. Autodocilta löytyi edullisimpaan hintaan Bosch OEM-laatuiset.

                            Vaihdetaan vielä nuo ja ihmetellään sitten taas lisää...

                            E92 335ia
                            F11 535ia

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2628
                              • .fi

                              Originally posted by alfaromeo View Post
                              Autodocilta löytyi edullisimpaan hintaan Bosch OEM-laatuiset.
                              no yllätys, mutta eipä ollu:

                               
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1149
                                • Kainuu

                                Jo se ei ole niin täältä löytyy käytetty vihreä liittiminen.
                                BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎