Originally posted by Juikee
View Post
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Otin vaan msd80, mutta akseli Mäkelältä sielt jostain turun suunnilta. Koodailun / kloonauksen hoitaa synworks Lohjalla.
-
Joo pelkkä 30BB jäi. Kävin kans nuo perusjutut läpi. Mistä hommasit boksin ja kuka hoitaa koodailut?
Leave a comment:
-
Mulla päätyi uuden ecun ostoon, päivittelen tilannetta kun vanhan tiedot on kloonattu uuteen ja pääsee testaileen.. Poistuiko kaikki muut paitsi 30bb? Mä tutkin iha vaa urheilun vuoksi kaikki (maa)johdot, sulakkeet jne, mutta ne oli ehjiä..Originally posted by Juikee View PostPitipä sattua, mulla kans pari viikkoa sitten kilahti 30BB ja muut siihen liittyvät, 4,5,6 fuel injector activation koodit. Mitoin ja totesin kaikki mosfetit ehjiksi ja nyt kun pääsin auton luokse takaisin niin nappasin suuttimien ja puolien pistokkeet irti, ecu kiinni mutta ei vieläkään anna poistaa koodia. Onkohan lie korjattavissa ecu enää ollenkaan?
E. MSD81 päivitystä pohtinut, mutta miten lie kun on custom softa, meneekö se ajaa vaan uusiksi sitten msd81:seen?
Leave a comment:
-
Jotenkin ite aina kuvitellut että tietysti myös N53 olis Valvetronic. No N55 kuitenkin on Valvetronic ja suoraruisku, mitäs muita vastaavia sitten on?Originally posted by alfaromeo View PostNämä löytyi kun etsin faktatietoa, onko N54 valvetronic vaiko eikö. Eipä ole eikä ole myöskään N53.
Leave a comment:
-
Pitipä sattua, mulla kans pari viikkoa sitten kilahti 30BB ja muut siihen liittyvät, 4,5,6 fuel injector activation koodit. Mitoin ja totesin kaikki mosfetit ehjiksi ja nyt kun pääsin auton luokse takaisin niin nappasin suuttimien ja puolien pistokkeet irti, ecu kiinni mutta ei vieläkään anna poistaa koodia. Onkohan lie korjattavissa ecu enää ollenkaan?
E. MSD81 päivitystä pohtinut, mutta miten lie kun on custom softa, meneekö se ajaa vaan uusiksi sitten msd81:seen?
Leave a comment:
-
Löysin mielenkiintoisia valmistajan tiedotteita N54 moottorin tultua markkinoille. Vuodelta 2006-2007. Ilmeisesti tarkoitettu merkkiliikkeiden henkilöstölle. Taitaapi olla USA/Kanada matskua. N52 ja N54 käsitellään näissä läpi.
Nämä löytyi kun etsin faktatietoa, onko N54 valvetronic vaiko eikö. Eipä ole eikä ole myöskään N53.
Leave a comment:
-
Pinnit suorat ja ehjät, kotelo kuiva. Kaikki johdot vaikuttaa päällepäin ehjältä kummassakin päässä. Pimee mosfetti vaihdettu samalla kaikki muut.. Msd81 swappia ei jaksais alkaa tekemään auto kuiteki myyntiin menossa.Originally posted by alfaromeo View PostMoottorinohjauksen ECU paskana ? Pinnit solmussa ? Onko kotelo ollut huonosti kiinni / saanut vettä sisäänsä ?
Leave a comment:
-
Moottorinohjauksen ECU paskana ? Pinnit solmussa ? Onko kotelo ollut huonosti kiinni / saanut vettä sisäänsä ?Originally posted by AleksiH View PostKoodi 30BB. Ecu pöydälle ja korjaajalle, todettiin yhden olevan mykkä ja vaihdettiin kaikki 6. Ecu takas kiinni ja ennen käynnistystä yritetty nollata koodia, mutta ei vaan lähde pois... Oisko tähä mitää ideaa mistä tätä vikaa lähtis seuravaaks metsästää? :think
Leave a comment:
-
Koodi 30BB. Ecu pöydälle ja korjaajalle, todettiin yhden olevan mykkä ja vaihdettiin kaikki 6. Ecu takas kiinni ja ennen käynnistystä yritetty nollata koodia, mutta ei vaan lähde pois... Oisko tähä mitää ideaa mistä tätä vikaa lähtis seuravaaks metsästää? :think
Leave a comment:
-
Asia vilpitön. Öljyä ei vie normaalin 10tkm vaihtovälin aikana lainkaan. Kylmäkäynnistyksen jälkeen vislaa ekan kilometrin, jos antaa kaasua.. Yllättävän sitkiät on siis mitsupishin tekeleetOriginally posted by mmie View PostMulla vaihdettiin 220tkm kohdalla. Oiskohan mun laite 08/2006. Ei kuluttanut vielä öljyä, eikä muutenkaan pahasti edes viheltäneet, mutta hukkaportit oli jo aikas väljät. Eli voivat olla.
Leave a comment:
-
Mulla vaihdettiin 220tkm kohdalla. Oiskohan mun laite 08/2006. Ei kuluttanut vielä öljyä, eikä muutenkaan pahasti edes viheltäneet, mutta hukkaportit oli jo aikas väljät. Eli voivat olla.Originally posted by alfaromeo View PostTänään pyörähti työmatkalla 219TKM tauluun. 10/2006 tullut tehtaalta ulos.
Omien tietojen mukaan suurinpiirtein kaikki on alkuperäistä
Remonttia on toki tehty ja paljon aikaisempien omistajien toimesta sekä minun omistusaikana. Vaihdelaatikon vaihdoin yms...
Olis kiva tietää, mahtaako turbot olla alkuperäiset
Moni sanoo, että ei voi mitenkään olla näillä kilometreillä...Last edited by mmie; 19-10-2022, 19:40.
Leave a comment:
-
Tänään pyörähti työmatkalla 219TKM tauluun. 10/2006 tullut tehtaalta ulos.
Omien tietojen mukaan suurinpiirtein kaikki on alkuperäistä
Remonttia on toki tehty ja paljon aikaisempien omistajien toimesta sekä minun omistusaikana. Vaihdelaatikon vaihdoin yms...
Olis kiva tietää, mahtaako turbot olla alkuperäiset
Moni sanoo, että ei voi mitenkään olla näillä kilometreillä...
Leave a comment:
-
Kysytäämpäs nyt tämmöistä, kun alkaa osa N54 koneista olla jo kategoriassa "paljon ajetut".
Eli paljonko on päästelty ja onko jotain tyyppivikojen ulkopuoleista kulumaa / hajoamista alkanut tulla esiin?
Omassa pyörähtää ihan just 250tkm läpi ja ei vielä merkkejä suuremmasta katastrofista.
Leave a comment:

Leave a comment: