335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AleksiH
    replied
    Originally posted by Juikee View Post
    Joo pelkkä 30BB jäi. Kävin kans nuo perusjutut läpi. Mistä hommasit boksin ja kuka hoitaa koodailut?
    Otin vaan msd80, mutta akseli Mäkelältä sielt jostain turun suunnilta. Koodailun / kloonauksen hoitaa synworks Lohjalla.

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Joo pelkkä 30BB jäi. Kävin kans nuo perusjutut läpi. Mistä hommasit boksin ja kuka hoitaa koodailut?

    Leave a comment:


  • AleksiH
    replied
    Originally posted by Juikee View Post
    Pitipä sattua, mulla kans pari viikkoa sitten kilahti 30BB ja muut siihen liittyvät, 4,5,6 fuel injector activation koodit. Mitoin ja totesin kaikki mosfetit ehjiksi ja nyt kun pääsin auton luokse takaisin niin nappasin suuttimien ja puolien pistokkeet irti, ecu kiinni mutta ei vieläkään anna poistaa koodia. Onkohan lie korjattavissa ecu enää ollenkaan?

    E. MSD81 päivitystä pohtinut, mutta miten lie kun on custom softa, meneekö se ajaa vaan uusiksi sitten msd81:seen?
    Mulla päätyi uuden ecun ostoon, päivittelen tilannetta kun vanhan tiedot on kloonattu uuteen ja pääsee testaileen.. Poistuiko kaikki muut paitsi 30bb? Mä tutkin iha vaa urheilun vuoksi kaikki (maa)johdot, sulakkeet jne, mutta ne oli ehjiä..

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Nämä löytyi kun etsin faktatietoa, onko N54 valvetronic vaiko eikö. Eipä ole eikä ole myöskään N53.
    Jotenkin ite aina kuvitellut että tietysti myös N53 olis Valvetronic. No N55 kuitenkin on Valvetronic ja suoraruisku, mitäs muita vastaavia sitten on?

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Pitipä sattua, mulla kans pari viikkoa sitten kilahti 30BB ja muut siihen liittyvät, 4,5,6 fuel injector activation koodit. Mitoin ja totesin kaikki mosfetit ehjiksi ja nyt kun pääsin auton luokse takaisin niin nappasin suuttimien ja puolien pistokkeet irti, ecu kiinni mutta ei vieläkään anna poistaa koodia. Onkohan lie korjattavissa ecu enää ollenkaan?

    E. MSD81 päivitystä pohtinut, mutta miten lie kun on custom softa, meneekö se ajaa vaan uusiksi sitten msd81:seen?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Löysin mielenkiintoisia valmistajan tiedotteita N54 moottorin tultua markkinoille. Vuodelta 2006-2007. Ilmeisesti tarkoitettu merkkiliikkeiden henkilöstölle. Taitaapi olla USA/Kanada matskua. N52 ja N54 käsitellään näissä läpi.









    Nämä löytyi kun etsin faktatietoa, onko N54 valvetronic vaiko eikö. Eipä ole eikä ole myöskään N53.

    Leave a comment:


  • AleksiH
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Moottorinohjauksen ECU paskana ? Pinnit solmussa ? Onko kotelo ollut huonosti kiinni / saanut vettä sisäänsä ?
    Pinnit suorat ja ehjät, kotelo kuiva. Kaikki johdot vaikuttaa päällepäin ehjältä kummassakin päässä. Pimee mosfetti vaihdettu samalla kaikki muut.. Msd81 swappia ei jaksais alkaa tekemään auto kuiteki myyntiin menossa.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by AleksiH View Post
    Koodi 30BB. Ecu pöydälle ja korjaajalle, todettiin yhden olevan mykkä ja vaihdettiin kaikki 6. Ecu takas kiinni ja ennen käynnistystä yritetty nollata koodia, mutta ei vaan lähde pois... Oisko tähä mitää ideaa mistä tätä vikaa lähtis seuravaaks metsästää? :think
    Moottorinohjauksen ECU paskana ? Pinnit solmussa ? Onko kotelo ollut huonosti kiinni / saanut vettä sisäänsä ?

    Leave a comment:


  • AleksiH
    replied
    Koodi 30BB. Ecu pöydälle ja korjaajalle, todettiin yhden olevan mykkä ja vaihdettiin kaikki 6. Ecu takas kiinni ja ennen käynnistystä yritetty nollata koodia, mutta ei vaan lähde pois... Oisko tähä mitää ideaa mistä tätä vikaa lähtis seuravaaks metsästää? :think

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Ei ku liian vähän viritetty
    Nimenomaan "Lisää boostii", niinkuin Heikkilä sanois tässä tilanteessa

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Yllättävän sitkiät on siis mitsupishin tekeleet
    Ei ku liian vähän viritetty

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Mulla vaihdettiin 220tkm kohdalla. Oiskohan mun laite 08/2006. Ei kuluttanut vielä öljyä, eikä muutenkaan pahasti edes viheltäneet, mutta hukkaportit oli jo aikas väljät. Eli voivat olla.
    Asia vilpitön. Öljyä ei vie normaalin 10tkm vaihtovälin aikana lainkaan. Kylmäkäynnistyksen jälkeen vislaa ekan kilometrin, jos antaa kaasua.. Yllättävän sitkiät on siis mitsupishin tekeleet

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Tänään pyörähti työmatkalla 219TKM tauluun. 10/2006 tullut tehtaalta ulos.

    Omien tietojen mukaan suurinpiirtein kaikki on alkuperäistä

    Remonttia on toki tehty ja paljon aikaisempien omistajien toimesta sekä minun omistusaikana. Vaihdelaatikon vaihdoin yms...

    Olis kiva tietää, mahtaako turbot olla alkuperäiset Moni sanoo, että ei voi mitenkään olla näillä kilometreillä...
    Mulla vaihdettiin 220tkm kohdalla. Oiskohan mun laite 08/2006. Ei kuluttanut vielä öljyä, eikä muutenkaan pahasti edes viheltäneet, mutta hukkaportit oli jo aikas väljät. Eli voivat olla.
    Last edited by mmie; 19-10-2022, 19:40.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Tänään pyörähti työmatkalla 219TKM tauluun. 10/2006 tullut tehtaalta ulos.

    Omien tietojen mukaan suurinpiirtein kaikki on alkuperäistä

    Remonttia on toki tehty ja paljon aikaisempien omistajien toimesta sekä minun omistusaikana. Vaihdelaatikon vaihdoin yms...

    Olis kiva tietää, mahtaako turbot olla alkuperäiset Moni sanoo, että ei voi mitenkään olla näillä kilometreillä...

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Kysytäämpäs nyt tämmöistä, kun alkaa osa N54 koneista olla jo kategoriassa "paljon ajetut".

    Eli paljonko on päästelty ja onko jotain tyyppivikojen ulkopuoleista kulumaa / hajoamista alkanut tulla esiin?

    Omassa pyörähtää ihan just 250tkm läpi ja ei vielä merkkejä suuremmasta katastrofista.

    Leave a comment:

Working...
X