335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Kannattais käyttää Supra letkukiristimiä, ovat paljon parempia kuin nuo tavalliset.
    Todennäköisesti johtuu liian suuresta viinasta tuo Last safety fuel trim variance. Aika kova seos vakiopumpulle jos 60% etanolia joukossa, riippuen tietysti millä paineilla ajelee. Yleensä vakiopumppu kestää max 30% viinaa.
    Juu.. Ajelen 50% seoksella kokoajan ja ei ongelmia. Map5 käytössä, jolloin hakee 0,8 - 1,2 bar paineita. Loggaamalla "heavy throttlet" paineet pyörii aikalailla tuossa 1,1-1,2bar koko vedon ajan.

    Tuo 1,6€/l vaan houkuttelee, kun ysikasi on 2,3€...

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Vanhaa bentsiiniä ja ei syty ? Bensa-aseman pitäjältä kuulin, että esim. 95e10 "elinikä" on 3kk ja sitten ei pala enää kunnolla... Ja samanaikaisesti voisko olla matalapainepumppu "jumissa" ?
    Tämä mysteeri ratkesi laittamalla tankkiin kannulla pari litraa lisää bensaa ja lähti käyntiin. Tankissa oli 98e5. Olisiko pumppu ollut sitten "jumissa". Kävin tankkaamassa 20 litraa lisää ja nyt mittari näyttää yli puolta tankkia, eli ihan oikein.

    Virtaa tuli annettua konehuoneen pistokkeista, ennen kun vaihdoin akun.

    Ilmeni vielä toinen ongelma, tämä koodi tosin paloi jo ennen seisontaa.

    "104402" imusarjan absoluuttipaineanturi, katkos/maavuoto. Eli ahtopainetunnistin, koodin voi poistaa mutta tulee hetken päästä takaisin. Häiriövalo palaa mutta ei mene limp modeen. Anturi rikki? Johdot näytti olevan vähän kireällä silmämääräisesti kyllä. Ei muita koodeja.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    [code]oli taiwanin laadukas letkuklemmari haljennut kappaleiksi ja välijäähdyttimeltä tuleva ahtoputki irronnut !

    Selvittiin siis säikähdyksellä tällä kertaa... Yllättävän kova pamaus tulee, kun 1.2bar päästetään millisekunneissa taivaan tuuliin.

    Homma kuntoon ja wurthin kunnollinen letkukiristin paikalleen ja tiukkaan. Samalla tarkistin noi muut.

    Tsekkasin samalla vikakoodit. Viinalla läträämisen jälkeen on vetänyt 4 kertaa vikatilaan täydellä höngällä. Pakko myöntää, että muutaman kerran mixi on ollu lähemmäs 60% etanolia

    Vikakoodeja ei ollut yhtään. Last safety oli tuo fuel trim variance. Eli suoraan johtuu tuosta viinasta...

    Tulevaisuudessa voisi vaihtaa tuon matalapainepumpun etanoli versioon ja nostaa seoksia
    Kannattais käyttää Supra letkukiristimiä, ovat paljon parempia kuin nuo tavalliset.
    Todennäköisesti johtuu liian suuresta viinasta tuo Last safety fuel trim variance. Aika kova seos vakiopumpulle jos 60% etanolia joukossa, riippuen tietysti millä paineilla ajelee. Yleensä vakiopumppu kestää max 30% viinaa.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Vanhaa bentsiiniä ja ei syty ? Bensa-aseman pitäjältä kuulin, että esim. 95e10 "elinikä" on 3kk ja sitten ei pala enää kunnolla... Ja samanaikaisesti voisko olla matalapainepumppu "jumissa" ?

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

    Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

    Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

    High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

    Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.
    Annoitko virtaa suoraan kontissa olevaan akkuun, vai niistä konepelliin alla olevista pisteistä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

    Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

    Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

    High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

    Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.
    On aivan liian vähän. Eli selvittämään onko pumppu rikki, huono liitos tms.

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

    Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

    Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

    High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

    Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.
    Tankin pumppu todennäköisesti rikki tai ei tuota painetta korkeapainepumpulle.

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

    Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

    Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

    High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

    Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Jaahas sano hans. Aamun työmatkalla meni kalsarit vaihtoon Kävin tankilla aamutuimaan pistämässä vähän lisää viinaa ja ysikasia sisään. Tämän jälkeen nousin rampista ohikulkutielle, oikealla kaistalla kolme pitkää rekkaa peräkkäin ja pitäisi itse nousta seuraavasta heti ylös. Noh, kick-down ja komiasti vetää ja kerää kierroksia. Kolmannen rekan kohdalla aivan järjetön pamaus pellin alta ja simmoinen nykäys, että veti turvavyön piukkaan ja tämän jälkeen ei kulje mihenkään Aivan tunnoton kaasupoljin.

    Syke toistasataa, nopea tsekkaus mittaristoon. Ei mennyt vikatilaan, vikavalo ei pala, lämpötilat normaalit. Peileistä ei näy öljysuihkua tai muuta metalliromua leviävän tielle.

    Tyhjäkäynnillä ajelin työpaikalle ja pelti auki.

    Tämmöinen näky oli heti havaittavissa


    Oli taiwanin laadukas letkuklemmari haljennut kappaleiksi ja välijäähdyttimeltä tuleva ahtoputki irronnut !



    Selvittiin siis säikähdyksellä tällä kertaa... Yllättävän kova pamaus tulee, kun 1.2bar päästetään millisekunneissa taivaan tuuliin.

    Homma kuntoon ja wurthin kunnollinen letkukiristin paikalleen ja tiukkaan. Samalla tarkistin noi muut.



    Tsekkasin samalla vikakoodit. Viinalla läträämisen jälkeen on vetänyt 4 kertaa vikatilaan täydellä höngällä. Pakko myöntää, että muutaman kerran mixi on ollu lähemmäs 60% etanolia

    Vikakoodeja ei ollut yhtään. Last safety oli tuo Fuel Trim Variance. Eli suoraan johtuu tuosta viinasta...



    Tulevaisuudessa voisi vaihtaa tuon matalapainepumpun etanoli versioon ja nostaa seoksia

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Aika mielenkiintoiset säädöt, no, basso paukkuu ja lautaset kihisee.
    Juu, aina tykännyt hiukan alapainoisesta saundista. Tietty, sisäänajoa ajatellen myös vähän rajumpi säätö alapäähän. Sitä voi sitten myöhemmin muutaman napsun laskea..

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Aika mielenkiintoiset säädöt, no, basso paukkuu ja lautaset kihisee.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by ozi View Post
    Kertokaas kokemuksia Dual Coneista. Tekisi mieli ostaa äänien parantumisen toivossa. Vai tuleeko noista liikaa whooswhoosia ja korvien huminaa jos tuntia pidempää ajelee ?
    Todella hiljainen. Toki, vertauskuvaa ei ole alkuperäiseen.. Radio kiinni, niin kyllä kuulee, kun ahdot nousee ja ihana puhahdus kuuluu. En tosin tiedä, kuuluuko tuo filttereiden läpi vaiko "dumpista" ? :think

    Anyways, tuli tänään asennettua nuo upgrade subwooferit. Ground Zeron mokkulat. Asennus oli todella iisi, penkit irti ja siinä se sitten olikin. Menee suoraan orkkis paikoille ja liittimet yms suoraan paikalleen.

    16-vuotta vanha logic7 subbari


    Ground Zero Upgrade Subwoofer Kit


    Alkuperäiset subbarit


    Logic7 asetus (tämä on selvästi parhain)


    Equalitzerin sopivat säädöt uusilla subeilla. Aiemmin tuo alin taajuus oli 4 pykälää plussalla ja alkaa jo kyykkäämään...


    Nyt soi todella nätisti ! Alataajuudet poislukien top hifi dsp on aivan loistava. Nyt soi ja kukkuu niinkuin voisi tehtaalta asti ollakkin alunperin

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by ozi View Post
    Kertokaas kokemuksia Dual Coneista. Tekisi mieli ostaa äänien parantumisen toivossa. Vai tuleeko noista liikaa whooswhoosia ja korvien huminaa jos tuntia pidempää ajelee ?
    Ei mielestäni tule, koska minullakin ne on vielä paikoillaan (en ole "yliäänien" ystävä). Paitsi jos ottaa sen konepellin takareunan tiivisteen moottoritilasta pois, sitten ei jaksanut viikkoa enempää sitä suhinaa kuunnella.

    Leave a comment:


  • ozi
    replied
    Kertokaas kokemuksia Dual Coneista. Tekisi mieli ostaa äänien parantumisen toivossa. Vai tuleeko noista liikaa whooswhoosia ja korvien huminaa jos tuntia pidempää ajelee ?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Ok, siis JB4:lla. Mutta vakioon ei sitä pysty tekemään. Kait?
    Juu ei. Ainoastaan vasemmasta takapöntöstä alipaineletku irti ja tukit sen jollain. Sitten läppä on auki kokoajan. Itse pidän nimenomaan kiinni sitä, ei jaksa kuunnella

    Leave a comment:

Working...
X