Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #61
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

    Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

    Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

    High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

    Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.
    On aivan liian vähän. Eli selvittämään onko pumppu rikki, huono liitos tms.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Zoppa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 238
      • Espoo

      #62
      Originally posted by 135valtteri View Post
      Mistähän lähtisi nyt vikaa etsimään, auto seisoi talvella 3kk. Jonka aikana akku pääsi kuolleentumaan autosta täysin. Vaihdoin uuden akun paikalleen ja se koodattiin mutta auto ei starttaa. Sahaa mutta ei käynnisty.

      Inpalla autoa on hieman tutkittu, ei vikakoodeja nyt käynnistystä yrittäessä. Seisomaan jäädessä auto oli vielä täysin kunnossa.

      Polttoainepuolta mitattaessa, low Fuel pressure näyttää inpalla startatessa 98.17 hPa, eikö tuo ole aivan liian vähän? Pumpun surinaa ei myöskään kuulu läpi, mutta en muista kuuluuko tuossa seiskassa muutenkaan.

      High pressure/Rail paine näyttää nollaa.

      Tankissa bensaa 1/4 tankki. Potilas on 740i n54 moottorilla.
      Annoitko virtaa suoraan kontissa olevaan akkuun, vai niistä konepelliin alla olevista pisteistä?
      E92 335i M-Sport -07
      EX: E85 Z4 3.0i

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 256
        • Suomi

        #63
        Vanhaa bentsiiniä ja ei syty ? Bensa-aseman pitäjältä kuulin, että esim. 95e10 "elinikä" on 3kk ja sitten ei pala enää kunnolla... Ja samanaikaisesti voisko olla matalapainepumppu "jumissa" ?
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2089
          • Naantali

          #64
          [code]oli taiwanin laadukas letkuklemmari haljennut kappaleiksi ja välijäähdyttimeltä tuleva ahtoputki irronnut !

          Selvittiin siis säikähdyksellä tällä kertaa... Yllättävän kova pamaus tulee, kun 1.2bar päästetään millisekunneissa taivaan tuuliin.

          Homma kuntoon ja wurthin kunnollinen letkukiristin paikalleen ja tiukkaan. Samalla tarkistin noi muut.

          Tsekkasin samalla vikakoodit. Viinalla läträämisen jälkeen on vetänyt 4 kertaa vikatilaan täydellä höngällä. Pakko myöntää, että muutaman kerran mixi on ollu lähemmäs 60% etanolia

          Vikakoodeja ei ollut yhtään. Last safety oli tuo fuel trim variance. Eli suoraan johtuu tuosta viinasta...

          Tulevaisuudessa voisi vaihtaa tuon matalapainepumpun etanoli versioon ja nostaa seoksia
          Kannattais käyttää Supra letkukiristimiä, ovat paljon parempia kuin nuo tavalliset.
          Todennäköisesti johtuu liian suuresta viinasta tuo Last safety fuel trim variance. Aika kova seos vakiopumpulle jos 60% etanolia joukossa, riippuen tietysti millä paineilla ajelee. Yleensä vakiopumppu kestää max 30% viinaa.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • 135valtteri
            Bimmer Rookie
            • Oct 2016
            • 64
            • HKI

            #65
            Originally posted by alfaromeo View Post
            Vanhaa bentsiiniä ja ei syty ? Bensa-aseman pitäjältä kuulin, että esim. 95e10 "elinikä" on 3kk ja sitten ei pala enää kunnolla... Ja samanaikaisesti voisko olla matalapainepumppu "jumissa" ?
            Tämä mysteeri ratkesi laittamalla tankkiin kannulla pari litraa lisää bensaa ja lähti käyntiin. Tankissa oli 98e5. Olisiko pumppu ollut sitten "jumissa". Kävin tankkaamassa 20 litraa lisää ja nyt mittari näyttää yli puolta tankkia, eli ihan oikein.

            Virtaa tuli annettua konehuoneen pistokkeista, ennen kun vaihdoin akun.

            Ilmeni vielä toinen ongelma, tämä koodi tosin paloi jo ennen seisontaa.

            "104402" imusarjan absoluuttipaineanturi, katkos/maavuoto. Eli ahtopainetunnistin, koodin voi poistaa mutta tulee hetken päästä takaisin. Häiriövalo palaa mutta ei mene limp modeen. Anturi rikki? Johdot näytti olevan vähän kireällä silmämääräisesti kyllä. Ei muita koodeja.

            Comment

            • alfaromeo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2019
              • 256
              • Suomi

              #66
              Originally posted by miyli View Post
              Kannattais käyttää Supra letkukiristimiä, ovat paljon parempia kuin nuo tavalliset.
              Todennäköisesti johtuu liian suuresta viinasta tuo Last safety fuel trim variance. Aika kova seos vakiopumpulle jos 60% etanolia joukossa, riippuen tietysti millä paineilla ajelee. Yleensä vakiopumppu kestää max 30% viinaa.
              Juu.. Ajelen 50% seoksella kokoajan ja ei ongelmia. Map5 käytössä, jolloin hakee 0,8 - 1,2 bar paineita. Loggaamalla "heavy throttlet" paineet pyörii aikalailla tuossa 1,1-1,2bar koko vedon ajan.

              Tuo 1,6€/l vaan houkuttelee, kun ysikasi on 2,3€...
              E92 335ia
              F11 535ia

              Comment

              • alfaromeo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2019
                • 256
                • Suomi

                #67
                Originally posted by 135valtteri View Post
                Tämä mysteeri ratkesi laittamalla tankkiin kannulla pari litraa lisää bensaa ja lähti käyntiin. Tankissa oli 98e5. Olisiko pumppu ollut sitten "jumissa". Kävin tankkaamassa 20 litraa lisää ja nyt mittari näyttää yli puolta tankkia, eli ihan oikein.

                Virtaa tuli annettua konehuoneen pistokkeista, ennen kun vaihdoin akun.

                Ilmeni vielä toinen ongelma, tämä koodi tosin paloi jo ennen seisontaa.

                "104402" imusarjan absoluuttipaineanturi, katkos/maavuoto. Eli ahtopainetunnistin, koodin voi poistaa mutta tulee hetken päästä takaisin. Häiriövalo palaa mutta ei mene limp modeen. Anturi rikki? Johdot näytti olevan vähän kireällä silmämääräisesti kyllä. Ei muita koodeja.
                Kyllä kyllä.. Vanhat kurat tankissa, niin ei jaksanut syttyä.. Aika perus "kesäautojen" ongelma keväisin.

                Toi on "Imusarjan absoluuttisen paineen" tunnistin, eli MAP-anturi imusarjassa. Puhdas ahtopaine-anturi, eli "Boost sensor" sijaitsee mielestäni ahtoputkessa tai välijäähdyttimessä :think

                Muutama sivu taaksepäin juuri itse vaihdoin tuon MAP:in imusarjaan. KL-Varaosista sai tilattua alkuperäisen. Älä laita tarviketta, liittimen haitat on eri kohdassa.
                E92 335ia
                F11 535ia

                Comment

                • hasba
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 584
                  • 05900

                  #68
                  Netin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.
                  Attached Files
                  Last edited by hasba; 06-05-2022, 11:48.
                  E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                  Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                  Comment

                  • strmix
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 65
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by hasba View Post
                    Netin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.
                    Vikakoodi on, että takalambdat ristissä. Aloita niiden siirrolla.
                    Ex Bmw e91 335d - 400hv
                    Bmw E91 335i - 500hv

                    E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                    Comment

                    • hasba
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 584
                      • 05900

                      #70
                      Originally posted by strmix View Post
                      Vikakoodi on, että takalambdat ristissä. Aloita niiden siirrolla.
                      Tsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.

                      Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
                      Last edited by hasba; 16-05-2022, 16:46.
                      E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                      Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #71
                        Originally posted by hasba View Post
                        Tsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.

                        Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
                        Onko ne lambdat edelleen ristissä?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • hasba
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 584
                          • 05900

                          #72
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Onko ne lambdat edelleen ristissä?
                          Vikakoodia ei siis enää anna mitään. Harmaa johto keltaisella liittimellä meni mielestäni sinne ylemmäs (bank1?) ja alempana oli musta johto vihreällä liittimellä (bank 2?).
                          Last edited by hasba; 16-05-2022, 20:55.
                          E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                          Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                          Comment

                          • Krampus
                            BTCF Member
                            • Nov 2017
                            • 387
                            • Keski-Suomi

                            #73
                            Suutin vuotaa kun tuoksuu bensa.
                            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                            Comment

                            • AdDicti
                              Newbiemmer
                              • Jul 2019
                              • 22
                              • Suomi

                              #74
                              Originally posted by hasba View Post
                              Tsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.

                              Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
                              Mulla oli ainakin päästöt päin mettää kun downpipen ja turbon väliset tiivisteet oli vaihtokunnossa.

                              Comment

                              • hasba
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 584
                                • 05900

                                #75
                                Originally posted by AdDicti View Post
                                Mulla oli ainakin päästöt päin mettää kun downpipen ja turbon väliset tiivisteet oli vaihtokunnossa.
                                Suuttimia olen itsekin epäillyt juuri tuon tuoksun takia. Täytyy testata niiden kuntoa kun ovat kaikkea muuta kuin index 12. Lisäksi tilasin nyt uudet tiivisteet turbojen ja downpipen väliin.
                                E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                                Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎