Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Originally posted by bmw323it View Post
    Thanks, tuohan se osa on. Kiitos avusta.

    Ei minullakaan ole ollut minkäänlaisia lämpöongelmia normaaliajossa, korttelirallissa tai edes auto-crossissa, mutta viime kesänä tuli otettua kisaa vähän pitempään parin 911:n yms kanssa ratapäivillä ja silloin lämmöt nousivat huolestuttavan korkealle. Oli kyllä olosuhteet muutenkin haastavat; 35C lämmintä, pieni ilman paine = harva ilma (830hPa) jne. Ajattelin, jos pelaisi varman päälle ja laittaisi kunnon jäähdyttimen ettei jatkossa tarvitisisi kantaa aiheesta huolta. Tarkoituksena on laittaa Setrabin cooler sinne tehdasjäähdyttimen paikalle puskurin taakse.
    Kuulostaa hyvältä.

    Onhan tuo sit ollut jo "hivenen" kovempaa menoa kuin itsellä, joten ymmärrän yskän.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1827
      • N/A

      Nyt on cooler asennettu. Ei kyllä nyt lämmöt nouse ainakaan normaaliajossa, mutta toisaalta ei ole vielä varmuutta onko se coolerin vai rauhallisen ajon ansiota Tietääkö kukaan missä lämpötilassa tuo öljyn termostaatti aukeaa 335i:ssä?

      Btw; mielenkiintoinen havainto, että öljyn lämmöt nousevat nopeammin kuin aiemmin. Voi toki olla kuvitelmaakin, mutta toisaalta tuossa uudessa öljynsuodattimen jalassa öljyn kierrätetään eri tavalla jäähdytysnesteiden vierestä kuin alkuperäisessä,joten voihan se auttaa lämpenemiseen.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Nyt tuli todettua, että katittomilla downpipeilla ei pääse katsastuksesta läpi. Eli Map 0 päälle pihassa ja 98:ia tankissa. Ajelin reilun puol tuntia motaria ja kaupungissa ennen katsastusta, että moottori ja toiset katit olis ihan lämpimät.

        Katsari hämmästeli, että OBD on ihan puhdas, mutta CO oli 0.56 kun yläraja on 0.20 ja ehjillä kateilla tulee yleensä n. 0.00. Lisäks lambda vähän pielessä (0.986 kun rajat 0.97-1.03), jos nyt oikein hänen merkintöjään ymmärrän.

        Mitäs tehdään? ...onneks ei ollu vanha leima, niin saa ajaa vielä.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Katso muuten myös sit downpipet ku oli arvot keturallaan. Liekö oli armollinen herrasmies kun ainoa mikä niissä kiinnitti ns. huomiota oli kirkkaat pultit mitä oli vasta availtu. No mullahan oli just ahtimet vaihdettu "...ee siis vakioihin."
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • tnurmine
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 98
            • Vantaa

            Originally posted by Veeksi View Post
            Nyt tuli todettua, että katittomilla downpipeilla ei pääse katsastuksesta läpi.
            Mitäs tehdään? ...onneks ei ollu vanha leima, niin saa ajaa vielä.

            Kiitos Veeksille päästölukemista. Oliko sulla miten paljon ajettu vehje ,eli jospa nuo takakatit ei ole enää niin iskussa, että niiden puhdistuskyky ei yksinään riitä?

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              Originally posted by tnurmine View Post
              Kiitos Veeksille päästölukemista. Oliko sulla miten paljon ajettu vehje ,eli jospa nuo takakatit ei ole enää niin iskussa, että niiden puhdistuskyky ei yksinään riitä?
              160tkm. Nyt kokeiltii ajaa auto ihan kuumaks ja ottaa päästölaput pajalla, niin nippanappa meni rajoihin, että kai niiden on pakko se hyväksyä? Silti näyttää toki siltä, että tarkempi inssi vois niistä tehdä numeron.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17844
                • PKS

                Originally posted by Veeksi View Post
                160tkm. Nyt kokeiltii ajaa auto ihan kuumaks ja ottaa päästölaput pajalla, niin nippanappa meni rajoihin, että kai niiden on pakko se hyväksyä? Silti näyttää toki siltä, että tarkempi inssi vois niistä tehdä numeron.
                Eikös niillä ole lupa katsoa päästöt kuitenkin että täsmää suunnilleen sen lapun kanssa - mutta ei ottaa toimenpiteestä rahaa. :think
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1827
                  • N/A

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Nyt on cooler asennettu. Ei kyllä nyt lämmöt nouse ainakaan normaaliajossa, mutta toisaalta ei ole vielä varmuutta onko se coolerin vai rauhallisen ajon ansiota Tietääkö kukaan missä lämpötilassa tuo öljyn termostaatti aukeaa 335i:ssä?

                  Btw; mielenkiintoinen havainto, että öljyn lämmöt nousevat nopeammin kuin aiemmin. Voi toki olla kuvitelmaakin, mutta toisaalta tuossa uudessa öljynsuodattimen jalassa öljyn kierrätetään eri tavalla jäähdytysnesteiden vierestä kuin alkuperäisessä,joten voihan se auttaa lämpenemiseen.
                  ... Ja hyvin toimii radallakin!
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Pystyykö JB4:llä (tai jollain muulla tavalla) tsekata aiheuttaako turbojen rallatus ahtovuotoa tai jotain muuta haitallista?

                    Itsellä rallattelee myös aika reippaasti mutta ei viitsisi mihinkään ennalta ehkäisevään remonttiin noiden kanssa ryhtyä. Ajettu 110tkm.

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Pystyykö JB4:llä (tai jollain muulla tavalla) tsekata aiheuttaako turbojen rallatus ahtovuotoa tai jotain muuta haitallista?

                      Itsellä rallattelee myös aika reippaasti mutta ei viitsisi mihinkään ennalta ehkäisevään remonttiin noiden kanssa ryhtyä. Ajettu 110tkm.
                      Ainakin itsellä pahinta mitä rallatus aiheutti oli pään räjähtäminen ja häpeä siitä äänestä. Toiseks tuli vikakoodia. Eli jos se hukkaportti vuotaa selvästi, niin JB4 antaa 30ff Boost leak -vikakoodin. Toinen mahdollisuus on ottaa logia jossa näkyy käyrät sille mitä ahtoa se JB4 pyytää ja se käyrä mitä ne ahdot oikeasti on. Itse en niistä varmasti osais vielä pientä vuotoa varsinkaan analysoida, mutta ehkä BMS:n porukat osais? Tuonkin vikakoodin antamisen voi ottaa sit halutessaan pois päältä, kun ei se pieni ahtovuoto hukkaportista ihan hirveästi vaikuta. No täytyy sanoa, että ihan ehjillä ahtimilla se kyllä nyt ahtaa aika paljon nopeammin ja terävämmin mikä näkyy siinä, että vähän helpommin menettää takarenkaat pidon.

                      Mietin tuota katittomien downpipejen ja katsastuksen päästöjen ongelmallisuutta. Mahtaisiko nuo CO-päästöt saada alas, jos normikattien viereen (eteen tai taakse) laittais toiset vakiokatit, racekatit, vanhojen DP:en katit tai jotain muuta? Jos nuo kaikki katit olis silleen näppärästi sarjassa ja pultit molemmilla puolilla katistoja? Vai onko siinä DP:den kateissa just se idea, että ne käy niin perkeleen kuumina, että se puhdistaa, mutta jos laittaa toiset katit taemmaks putkistossa, niin ei hyödytä?
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5425
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Mietin tuota katittomien downpipejen ja katsastuksen päästöjen ongelmallisuutta. Mahtaisiko nuo CO-päästöt saada alas, jos normikattien viereen (eteen tai taakse) laittais toiset vakiokatit, racekatit, vanhojen DP:en katit tai jotain muuta? Jos nuo kaikki katit olis silleen näppärästi sarjassa ja pultit molemmilla puolilla katistoja? Vai onko siinä DP:den kateissa just se idea, että ne käy niin perkeleen kuumina, että se puhdistaa, mutta jos laittaa toiset katit taemmaks putkistossa, niin ei hyödytä?
                        Samaa olen pähkäillyt jos leimaa ei tule. Jostain race cat:t auton alle?
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Samaa olen pähkäillyt jos leimaa ei tule. Jostain race cat:t auton alle?
                          Sepä just. Sais näppärästi tosiaan siihen tuplakatit vaikka sarjaan asennettua suoralle putken osalle ja pultit molempiin päihin, niin voisi sitten radalle vaihtaa näppärästi vaikka suorat putket. Kai siellä putkistossa pulttiliitäntöjä saa olla kunhan kadulla ajelee katit kiinni?
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • JMuhis
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 10
                            • Muurame

                            Ensimmäinen postaus tänne foorumille, moro vaan kaikille!
                            Arvelin kantaa korteni kekoon tähän katittomilla downpipeilla katsastamiseen liittyen.
                            Eilen kävin omani katsastamassa ja leima tuli. Tosin ennen konttorille menoa kävin ajamassa auton kuumaksi ja otettiin pajalla päästölaput haltuun.
                            E71 X6 35d ´09
                            E38 728ia '99
                            ex:
                            E92 335i '09 M-Sport
                            E60 530da '07 M-Sport

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5425
                              • S:t Karins

                              Originally posted by JMuhis View Post
                              Ensimmäinen postaus tänne foorumille, moro vaan kaikille!
                              Arvelin kantaa korteni kekoon tähän katittomilla downpipeilla katsastamiseen liittyen.
                              Eilen kävin omani katsastamassa ja leima tuli. Tosin ennen konttorille menoa kävin ajamassa auton kuumaksi ja otettiin pajalla päästölaput haltuun.
                              Moi ja tervetuloa joukkoon! Näyttää olevan 09. Paljonko ajettu? Laitetaan tänne vähän verrokkitietoa millä km:lla on mennyt läpi.
                              Last edited by Tommix; 24-05-2014, 14:54. Reason: lisäys
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • JMuhis
                                Newbiemmer
                                • Aug 2012
                                • 10
                                • Muurame

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Paljonko ajettu? Laitetaan tänne vähän verrokkitietoa millä km:lla on mennyt läpi.
                                56 000 km.
                                E71 X6 35d ´09
                                E38 728ia '99
                                ex:
                                E92 335i '09 M-Sport
                                E60 530da '07 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎