päivitystä
Olen tänne itsekin kirjoitellut E39 -> E90 vaihdosta kokemuksia. Vertailukohta oli -00 530iA, jossa ihan kaikki vakiota alustaa ja renkaita myöten. E90 on 2,5 bensapadalla ja automaatilla, sporttialusta ja 17" kiekot (225/45), penkit mallia sport ja nahalla.
Itse en yksinäni tilaa pahemmin tarvitse, joten koon puolesta tämä on tällainen käteen käypä. E39:ssä oli enemmän sellaista "ison auton tuntua" ja taksimeininkiä. Tämä nykyinen setuppi on vähän pintakova ja kaikki pienet reiätkin tulee mielellään kierrettyä toisin kuin ex E39:llä.
M54B30-motissa oli enemmän "luonnetta". Tämä N52B25(A) on enemmän sellainen kuminauhamainen "pikkukone", vaikka suoritusarvot autoilla ovat lähes identtiset.
Varusteista en marise, koska ne ovat olleet tiedossa ostettaessa, mutta vakio poppikone voisi olla laadultaan parempi ja automaatti-ilmastointi olisi voinut olla vakiovaruste manuaalin sijaan.
Varsinaiset moitteet koskevat nimenomaista yksilöä. Auto on muuten erinomaisen hauska ajaa, mutta nitisevä ja särisevä sisusta ja lonksuva ja naksuva kuskinpenkki vie vähän fiiliksiä. Lisäksi 5-vaihteen kytkeytyminen tönäisee selvästi (laatikko 6-vaihteinen). En tiedä mikä tonnikeiju tällä on ajanut, kun kuskinpenkki on tuollaiseksi päässyt. Apparin tuoli on ihan timmissä kunnossa ja autolla oli kuitenkin ajettu vain 65tkm ostettaessa ("Suomiauto"). Itse olen punnittavana mallia neuvola. Mistähän sitten särinät ja natinat johtuvat; ehkä on yleisempää jäykemmällä alustalla ja matalammilla kumeilla.
Tuulilasi on pehmoinen ja jo kovasti ruvella. Itse pidän reilua väliä edelliseen, mutta edellisistä en tiedä. Myös konepelti on aika rupinen -> kehno maalipinta?
Hyvä kampe muuten kaiken kaikkiaan. Summa summarum, vaikka eri-ikäisistä autoista puhutaan: E90 ja E39 lähes tasavahvoja päivittäiskäyttöön (pk-seudulla), E90 ehkä kuintekin näppärämpi, joten ääni sille. Reissuun sitten E39 (alustaltaan ehjä sellainen).
Olen tänne itsekin kirjoitellut E39 -> E90 vaihdosta kokemuksia. Vertailukohta oli -00 530iA, jossa ihan kaikki vakiota alustaa ja renkaita myöten. E90 on 2,5 bensapadalla ja automaatilla, sporttialusta ja 17" kiekot (225/45), penkit mallia sport ja nahalla.
Itse en yksinäni tilaa pahemmin tarvitse, joten koon puolesta tämä on tällainen käteen käypä. E39:ssä oli enemmän sellaista "ison auton tuntua" ja taksimeininkiä. Tämä nykyinen setuppi on vähän pintakova ja kaikki pienet reiätkin tulee mielellään kierrettyä toisin kuin ex E39:llä.
M54B30-motissa oli enemmän "luonnetta". Tämä N52B25(A) on enemmän sellainen kuminauhamainen "pikkukone", vaikka suoritusarvot autoilla ovat lähes identtiset.
Varusteista en marise, koska ne ovat olleet tiedossa ostettaessa, mutta vakio poppikone voisi olla laadultaan parempi ja automaatti-ilmastointi olisi voinut olla vakiovaruste manuaalin sijaan.
Varsinaiset moitteet koskevat nimenomaista yksilöä. Auto on muuten erinomaisen hauska ajaa, mutta nitisevä ja särisevä sisusta ja lonksuva ja naksuva kuskinpenkki vie vähän fiiliksiä. Lisäksi 5-vaihteen kytkeytyminen tönäisee selvästi (laatikko 6-vaihteinen). En tiedä mikä tonnikeiju tällä on ajanut, kun kuskinpenkki on tuollaiseksi päässyt. Apparin tuoli on ihan timmissä kunnossa ja autolla oli kuitenkin ajettu vain 65tkm ostettaessa ("Suomiauto"). Itse olen punnittavana mallia neuvola. Mistähän sitten särinät ja natinat johtuvat; ehkä on yleisempää jäykemmällä alustalla ja matalammilla kumeilla.
Tuulilasi on pehmoinen ja jo kovasti ruvella. Itse pidän reilua väliä edelliseen, mutta edellisistä en tiedä. Myös konepelti on aika rupinen -> kehno maalipinta?
Hyvä kampe muuten kaiken kaikkiaan. Summa summarum, vaikka eri-ikäisistä autoista puhutaan: E90 ja E39 lähes tasavahvoja päivittäiskäyttöön (pk-seudulla), E90 ehkä kuintekin näppärämpi, joten ääni sille. Reissuun sitten E39 (alustaltaan ehjä sellainen).
Comment