Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juice
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 820

    Originally posted by Zeta View Post
    Oliko kenties tämä? http://www.nettiauto.com/bmw/330/5646639

    Jos oli niin selvittäisin ainakin miksi M-sport takapuskuri laitettu, eli onko jonkun mällin jälkeen laitettu. Yleensä porukka vaihtelee etupuskuria eikä pelkkää takapuskuria.
    Varustelistasta: National version Germany, Dealer List Europe, On-board literature German, Language version German

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 820

      Originally posted by blacase View Post
      2009 aikana uudistettiin tuo 320d:n jakopää. Loppuvuosi 2009 ja siitä eteenpäin 320d:n jakopää ei enää ole löystymisvaarassa kuten 177hv 07-09 moottoreissa.
      Mutta eikös kaikki 2007 after kutoset, nelkut, bensat ja dieselit muutettu jostain kumman syystä takaketjullisiksi ?

      Joka tapauksessa on jossain välissä melkoinen projekti edessä, jos ja kun ketju normikuluu 200+tkm tai vaikka vain joku kiristin on vaihdettava.
      Se on puoli autoa purkuun ja mahdollisesti kampurakin vaihtoon, kun kerta kiinteällä ketjupyörällä, oli se sitten 2007 tai hieman parannettu 2009.

      Melko vähemmällä pääsee pre 2007 M47/M57/Valvetronic nelkut/kutoset, kun vain etupää otettava auki. 4000e jakopäähän käytän mieluimmin muuhun.

      Edit 2008->2007
      Last edited by Juice; 05-07-2013, 14:45.

      Comment

      • aamgee
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 5
        • Vantaa

        Originally posted by Zeta View Post
        Oliko kenties tämä? http://www.nettiauto.com/bmw/330/5646639

        Jos oli niin selvittäisin ainakin miksi M-sport takapuskuri laitettu, eli onko jonkun mällin jälkeen laitettu. Yleensä porukka vaihtelee etupuskuria eikä pelkkää takapuskuria.
        Originally posted by Juice View Post
        Varustelistasta: National version Germany, Dealer List Europe, On-board literature German, Language version German
        Ei ollut tuo. Kävin potkimassa kyllä tuonkin renkaita, mutta myyjän toiminta oli vähän outoa. Autoa ei saanut koeajolle, koska ei kuulemma ollut bensaa tankissa ja huomasin katsastusajan menneen umpeen ja tästä tiedustelu ei tuottanut mitään kovin selkeää vastausta...kuulemma hoidetaan kun ehditään. En edes huomioinut tuota M-puskuria, mutta takapää on hyvin voitu mällätä, koska ainakin takahelmassa oli pahat naarmut.
        Last edited by aamgee; 05-07-2013, 13:07.

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 820

          Originally posted by aamgee View Post
          Ei ollut tuo. Kävin potkimassa kyllä tuonkin renkaita, mutta myyjän toiminta oli vähän outoa. Autoa ei saanut koeajolle, koska ei kuulemma ollut bensaa tankissa ja huomasin katsastusajan menneen umpeen ja tästä tiedustelu ei tuottanut mitään kovin selkeää vastausta...kuulemma hoidetaan kun ehditään. En edes huomioinut tuota M-puskuria, mutta takapää on hyvin voitu mällätä, koska ainakin takahelmassa oli pahat naarmut.

          Kyllä tuo on sama, varustelistan ja papereiden mukaan saksan tuonti, omistajia siellä ollut jo 2-3, myyvät silti "suomiautona" ja olisi pitänyt katsastaa jo kesäkuun alussa.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7526
            • Kotona

            Originally posted by Juice View Post
            Kyllä tuo on sama, varustelistan ja papereiden mukaan saksan tuonti.
            Varusteet (mm.sporttinahat ja idrive) kielivätkin siitä, ettei ole ns. suomi-auto
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
            -

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              huomenna oon menossa koeajamaan 2007 vuoden 320d 163hv eikös tämä ole vielä kestävällä jakopäällä ? onko tuo moottori sama kuin e46 dieselissä ?
              samalla voi antaa vinkkejä mitä tuosta kannatyaa tutkailla koeajon yhteydessä. Ainakin luin että monelta on tuon takaluukun lasin kanssa ollut ongelmia saranan, tai muun osan kanssa ?
              mittarissa on juuri tuo kriittinen 200tkm joten turbo siihen pitää todennäköisesti mun aikan vaihtaa jos ei jo vaihdettu ole.
              lukisin mielellni topikkia enemmänkin läpi, mutta ei tässä työnlomassa meinaa keretä.
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                Originally posted by janne[l View Post
                huomenna oon menossa koeajamaan 2007 vuoden 320d 163hv eikös tämä ole vielä kestävällä jakopäällä ? onko tuo moottori sama kuin e46 dieselissä ?
                samalla voi antaa vinkkejä mitä tuosta kannatyaa tutkailla koeajon yhteydessä. Ainakin luin että monelta on tuon takaluukun lasin kanssa ollut ongelmia saranan, tai muun osan kanssa ?
                mittarissa on juuri tuo kriittinen 200tkm joten turbo siihen pitää todennäköisesti mun aikan vaihtaa jos ei jo vaihdettu ole.
                lukisin mielellni topikkia enemmänkin läpi, mutta ei tässä työnlomassa meinaa keretä.
                -Kuuntele turbo, ettei vingu, eikä pidä poliisiautomaista piipaa-ääntä ajossa.
                -Kysy, vuotaako tankin paluuputki jos tankkaa täyteen (tyyppivika)
                -Opettele tai ota lapulle ohjeet salavalikkoon, tsekkaa lämmöt. Jos ei nouse, termarit vaihtokunnossa.
                -Kokeile vähän vedättää isolla vaihteella, suuria jyrinöitä ei saisi kuulua voimansiirrosta (vauhtipyörä)

                Jos joku noista mättää, niin siinähän on hyvä tinkipaikka
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • JHo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 297
                  • Vihanti

                  Onko tuo nyt niin että tuo jakopäänremontti on nuissa n47d20 koneissa kaikissa edessä.. Autolla on menty n.200tkm nytten, eikä kuulemma äännä se kettinki. Olin aikeissa lähdössä katsomaan -08 mallista tommosta, vaa en tiiä ennää . Ei hyvää päivää kyllä tätä touhua, m57:ssaki sai kokoajan jännittää millon laatikko antautuu, m60:ssa öljympumpun pultit varisi öljypohjaan jne
                  F87&E28

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17841
                    • PKS

                    Originally posted by JHo View Post
                    Onko tuo nyt niin että tuo jakopäänremontti on nuissa n47d20 koneissa kaikissa edessä.. Autolla on menty n.200tkm nytten, eikä kuulemma äännä se kettinki. Olin aikeissa lähdössä katsomaan -08 mallista tommosta, vaa en tiiä ennää . Ei hyvää päivää kyllä tätä touhua, m57:ssaki sai kokoajan jännittää millon laatikko antautuu, m60:ssa öljympumpun pultit varisi öljypohjaan jne
                    Ei se kaikissa ole edessä, ei kannata yleistää ihan kaikkea mitä netistä lukee. Suurin osa autoista toimii varmasti ihan kuten pitääkin elinkaarensa loppuun asti. Kaikissa autoissa on jotain tyypillisiä vikoja, siinä mielessä täysin pomminvarmaa peliä et löydä - Varsinkaan BMW:ltä.

                    N47 jakopään rakennetta on muutettu 3/2009 ja vielä uudelleen 3/2011, jonka jälkeen ongelmat vasta poistuvat "kokonaan".

                    Tuolla 1er puolella on pitkä keskustelu N47 moottorissa, lue ainakin aloituspostaus:
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Ei se kaikissa ole edessä, ei kannata yleistää ihan kaikkea mitä netistä lukee. Suurin osa autoista toimii varmasti ihan kuten pitääkin elinkaarensa loppuun asti. Kaikissa autoissa on jotain tyypillisiä vikoja, siinä mielessä täysin pomminvarmaa peliä et löydä - Varsinkaan BMW:ltä.

                      N47 jakopään rakennetta on muutettu 3/2009 ja vielä uudelleen 3/2011, jonka jälkeen ongelmat vasta poistuvat "kokonaan".

                      Tuolla 1er puolella on pitkä keskustelu N47 moottorissa, lue ainakin aloituspostaus:
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542
                      Voi se olla noinkin. Toisaalta jos noita surkeita jakopäitä ongelmineen ei olis aivan älyttömän paljon, niin sehän olis fiksua BMW:ltä maksaa ongelman aiheuttamat korjaukset. Se että he eivät maksa kuin rajoitetusti, kertoo varmasti ongelman yleisyydestä jotain...

                      Jos nyt jo omistaa N47-moottorisen koneen, niin voihan sen kanssa elää. Mutta jos on autoa hankkimassa nyt, niin en näe mitään järkeä tuommoisen riskin ottamisesta, ellei sitten autoa todella saa jotain 4000-5000€ oletettua markkiarvoa halvemmalla. Itse ainakin koko ajan vähän tsiigailen, jos vaimolle laitettais jossain vaiheessa 300- tai 500-sarjalainen farkku, mutta ihan takuulla tulee kutoskoneella. Esim. 320d:n ja 325d:n välinen kulutusero on ihan marginaalinen, ero ajamisen fiiliksessä suuremman tehon ja asiallisen käyntiäänen ja vähempien värinöitten johdosta ei taasen ole kovin marginaalinen. Isäkin on nyt tainnut jotai 3 vuotta ja 100tkm (100tkm -> 200tkm) ajella e91 325d:llä eikä oo käytännössä ollut vian vikaa (alussa vaihdettiin vaan termarit että lämpee kunnolla). Matkassa taitaa viedä alle 5l, vaikka isä ei todellakaan kyyräile tai osaa edes ajaa taloudellisesti.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Esim. 320d:n ja 325d:n välinen kulutusero on ihan marginaalinen, ero ajamisen fiiliksessä suuremman tehon ja asiallisen käyntiäänen ja vähempien värinöitten johdosta ei taasen ole kovin marginaalinen.
                        Tuohon pitää tarttua

                        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin minun ajoilla
                        325:sen keskikulutus on PIENEMPI verrattuna ex 320da (163hp) koneeseen.
                        Tuo uudempi kone varmaan on kulutukseltaan pienempi, mutta em. käyntiääni yms on ihan eri juttuja
                        Itse luovuin neloskoneesta juurikin tuon äänen takia... aikaisemmin kun olin ehtinyt usean vuoden ajan tottua 330d:n sulosointuihin... vaikka joku lyttää minut nyt siitä että diesel ei ole sulosointuinen
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Hiace View Post
                          -Kuuntele turbo, ettei vingu, eikä pidä poliisiautomaista piipaa-ääntä ajossa.
                          -Kysy, vuotaako tankin paluuputki jos tankkaa täyteen (tyyppivika)
                          -Opettele tai ota lapulle ohjeet salavalikkoon, tsekkaa lämmöt. Jos ei nouse, termarit vaihtokunnossa.
                          -Kokeile vähän vedättää isolla vaihteella, suuria jyrinöitä ei saisi kuulua voimansiirrosta (vauhtipyörä)

                          Jos joku noista mättää, niin siinähän on hyvä tinkipaikka
                          iso kiitos ! tää on niin hankalaa siirtyä bensasta dieseliin, sen verran kalliita remontteja noihin voi tulla, niin ei viitti ihan sikaa säkissä ostaa. onkos dieseleissä lämmöt samat kuin bensoissa ? esim nykysessä e46 330ci lämmöt pyörii siinä 95-98 hujakoilla.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • Jalippo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 55
                            • Seinäjoki

                            90 asteen hujakoilla (+/- 3 astetta) pyörii kun kaikki on kunnossa ja DPF polton käynnistyttyä 93 - 96 ihan normaalia.
                            BMW F10 530d xDrive M-sport

                            Comment

                            • Hiace
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2011
                              • 1203
                              • Helsinki/Joensuu

                              Originally posted by Jalippo View Post
                              90 asteen hujakoilla (+/- 3 astetta) pyörii kun kaikki on kunnossa ja DPF polton käynnistyttyä 93 - 96 ihan normaalia.
                              Omassa E91 330d:ssä oli lämmöt talvella max. n.55-60 astetta...termareiden vaihdon jälkeen tais mennä 85-90 paikkeille kelistä riippuen. Tais olla termarit hiukan hajalla
                              Vaihto ei onneksi ole kovin iso ja kallis operaatio.

                              Turboremonttiin kannattaa varata 1000e turboon (Saksasta turbolader.net) ja vaihtotyö 300-500 välillä. Sitten napsuu jos napsuu...

                              Ai niin, jos on idrive niin sieltä kannattaa tsekata paljon auton mielestä ajelee dpf:llä vielä. Ei tosin joka autossa näy tuo tieto. Dpf jos tukkeutuu niin pönttö tyhjäksi ja ohjelmaa sisään, suosittelen ehottomasti. Kulutuskin tippuu oikeasti.
                              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                noniin, on jo paljon mukavempi mennä katsomaan autoa, kun osaa vähän syynätä jotain. jos tuon pöntön poistaa ja ajaa ohjelman sisään, niin meneekö se sillon vielä päästöistä läpi ? eikös toi pönttö sen *askan suodata\polta sieltä ? tarvii se turbo kuunnella kunnolla. kyseisestä autosta löytyy täydellinen huoltokirja, mutta eipä sekään aina kaikkea kerro.
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎