Tätä ketjua kun lukee voi tehdä pari päätelmää:
-Yhden romu, toisen aarre
-Kaikissa malleissa on jotain vikoja ja varmasti sekin vika jota sinulla ei ole, on jollain muulla ollut
-Nettiä kun lukee tulee vainoharhaiseksi
-Toisille ihmisille ei olisi pitänyt antaa koko BMW:tä alkujaankaan
Tätä ketjua kun lukee voi tehdä pari päätelmää:
-Yhden romu, toisen aarre
-Kaikissa malleissa on jotain vikoja ja varmasti sekin vika jota sinulla ei ole, on jollain muulla ollut
-Nettiä kun lukee tulee vainoharhaiseksi
-Toisille ihmisille ei olisi pitänyt antaa koko BMW:tä alkujaankaan
+ Jos yhdestä autosta löytyy jokin (mahdollisesti kallis) vika niin se on silloin jokaisessa!
+ Jos yhdestä autosta löytyy jokin (mahdollisesti kallis) vika niin se on silloin jokaisessa!
Nää viat mitä täällä on lueteltu on kyllä ihan oikeita tyyppivikoja mitkä on bmw:lläkin tiedossa. Kyllähän se on taivahan tosi että bmw:n yleinen laatu on mennyt rajusti alaspäin. Sitten kun autojen hinnat on laskenut ja osien hinnat pilvissä, niin ei oikeen hyvä yhdistelmä.
Tätä ketjua kun lukee voi tehdä pari päätelmää:
-Yhden romu, toisen aarre
-Kaikissa malleissa on jotain vikoja ja varmasti sekin vika jota sinulla ei ole, on jollain muulla ollut
-Nettiä kun lukee tulee vainoharhaiseksi
-Toisille ihmisille ei olisi pitänyt antaa koko BMW:tä alkujaankaan
Heh, omalla N52:lla 6 vuotta ja 70tkm ilman mitään vikaa. Perjantaikappale
Heh, omalla N52:lla 6 vuotta ja 70tkm ilman mitään vikaa. Perjantaikappale
Kyllä se niin vaan on että bemarin laatu on mennyt alas omassa e61 vs e39 ja e46 vs e91. Kylmä fakta. Meidän taloudessa on ollut/on neljä bemaria ja käyttökökemusten varjolla pystyn sanomaan ton. Ajettavuus yms on edelleen parasta a-luokkaa mutta laatu on mennyt alas. Niin ja tänään menen koe ajamaan suzuki grand vitaran... itkettää!
g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Heh, omalla N52:lla 6 vuotta ja 70tkm ilman mitään vikaa. Perjantaikappale
Eikös tuo N52 oli näistä tuoreemmista kuutosesti kuitenkin jo aika pitkään testattu ja melko toimivaksi havaittu? Olikos tässä vielä mitään NOx-sensoreitakaan mukana? Eikä ilmeisesti korkeapainepumppua kun ei ole suoraruisku?
Kyllä se niin vaan on että bemarin laatu on mennyt alas omassa e61 vs e39 ja e46 vs e91. Kylmä fakta.
Se, että teidän E91:ssä on ollut ongelmia ei tee laadun huonontumisesta kylmää faktaa. Kaksi e46:sta (318i & 320i) sekä kaksi e91:stä (320dA & 330iA) omistaneena omat kokemukseni ovat täysin päinvastaisia. Uudempi näyttää ja tuntuu laadukkaammalta, eikä niissä tullut vastaan käytännössä mitään teknisiä murheita. Tietysti jotkin suunnittelukukkaset, kuten polttimoiden vaihdon hankaluus ärsyttivät. Molemmissa e46:ssa oli sen sijaan pikkuharmeja (esim. eri antureiden vaihtoa) tasaisesti.
e91 nelosdieselin kilometrit pyörähtivät minun aikana 130->165tkm ja kuutosbensalla mentiin väli 175tkm-201tkm (täälläkin parjattu N52-pannu), joten mistään uusista kulkineista ei ollut kyse. Voin ainakin suositella e9X lämpimästi. E61 ei sen sijaan jättänyt aivan yhtä hyvää jälkimakua, mutta se onkin jo toinen tarina...
Oman N53:n ongelmia kun selvittelin, niin katselin juttuja myös saksan ja jenkkilän foorumeilta. Ei ole ihan vaan yksittäisiä ongelmia. Noitten koneitten ongelmat on kyllä ihan tehtaankin tiedossa ja mm. puolia/suuttimia vaihdetaan ilmaiseksikin tiettyihin vuosimalleihin. Lisäksi tietty nuo neloskoneitten jakopään ongelmat.
Uusissa on mm. niveletkin täysin paskaa laatua ja melkeen uusiin autoihin pitää vaihdella tukivarsia takuuseen. Nimim. kokemusta on. Tälläkin hetkellä aika varattu Laakkoselle tukivarsiremonttiin 8000km ajettuun autoon.
E90:n alusta taas on tosi luja, eikä taida alle 200tkm ajolla tarvia vaihtaa vielä mitään alustaan.
Eikös tuo N52 oli näistä tuoreemmista kuutosesti kuitenkin jo aika pitkään testattu ja melko toimivaksi havaittu? Olikos tässä vielä mitään NOx-sensoreitakaan mukana? Eikä ilmeisesti korkeapainepumppua kun ei ole suoraruisku?
Toimivaksi havaittu. Tosiaan OMAA BMW KOKEMUSTA vuodesta 1989, eikä mikään laitos ole ole vielä pettänyt. Onko ollut tuuria? Ainakin vapaastihengittäviin on syvä luottamus.
Uusissa on mm. niveletkin täysin paskaa laatua ja melkeen uusiin autoihin pitää vaihdella tukivarsia takuuseen. Nimim. kokemusta on. Tälläkin hetkellä aika varattu Laakkoselle tukivarsiremonttiin 8000km ajettuun autoon.
Ei se huono laatu silti hävitä sitä tosiasiaa, että bmw on muuten ominaisuuksiltaan paras. Paskaa laatua on monet muutkin uudehkot autot ja luvattoman paljon vikoja jo takuu aikanakin.
Perusteluita? Verrattuna kaikkiin muihin markkinoilla oleviin?
Täysin makuasiaoita. Takaveto yksi tärkeimmistä. Audi tulee hyvänä kakkosena, ellei jopa jo edellä nelivetoisena. On vaan Vaggilaisissakin rajusti ongelmia. Nyt vaan lähtee jo vähän offtopikin puolelle.
Topikkiin vielä sen verran, että ei muutamat virheettömästi toimivat moottoritkaan poista sitä tosiasiaa, että ongelmia on reilusti. Eihän niitä vikoja sentään kaikissa ole, sun kannattais jo koputtaa puuta
E9X 3-sarjalaisia on kuitenkin tullut tehtaalta 2 147 247kpl, joten muutama kymmenen tai edes muutama sata vikaherkkää yksilöä internetin keskustelupalsoilla ei juuri ole mikään merkittävä määrä Netissä varsinkin tulee ihan kaikilla merkeillä yleistys että nyt on laatu kuraa kun oma, naapurin tai vaikka sedän koiran parhaan ystävän serkun auto hajoilee, niin sillon kaikissa on vikaa. Omassa omistuksessa ollut E90 ja nyt E92 eikä kummassakaan ole ollut mitään palaneita polttimoita pahempia vikoja.
Comment