Originally posted by Olzed
View Post
Mikään auto ei huoltamatta kestä ikuisuuksia. Tuossa 200t tuntumassa alustan huolto (jouset/iskarit ja kaikki tukivarret /puslat) alkaa olla jo lähellä, tuohon hommaan voi vähintään pari tonnia varata. Turbo on ehkä syytä huoltaa viimeistään n.300t tuntumassa n.1000€ ja samalla ketjut ja vesipumppu (n.500€) Hehkut on myös syytä olla vaihdetut 200t tuntumassa. Huollettuna ja kuluvat osat vaihdettuna kone kestää varmasti 500t+.
Summasummarum osta auto johon on tehty jotain eikä vain käytetty huollossa. Kulutusosiin saa jokatapauksessa kulutettua rahaa. Turhaan pelkäät kilometrejä , kun tarkastukset ovat tehty pysyy koritakuu voimassa ja perushuollot voi tehdä myös itse/nyrkkipaja.
200t ajetusta ei mitään enää muutenkaan saa vaikka olisikin täysihuoltokirja. Paras olisi hommata hyvillä varusteilla varustettu hyvin pidetty auto BMW-harrastajalta, oli se harrastaja Suomesta tai Saksasta.

Comment