Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupe e46
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 228
    • espoo

    Originally posted by bemu2000 View Post
    ja sä oot ihan pihalla noista ET luvuista yleisesti. kyse ei ole pelkästään tästä tapauksesta. lisäsin tohon ylempään postaukseen sulle rautalangasta väännettyä juttua, kun ei vaan tunnu menevän jakeluun millään. ehkä sun olis syytä opiskella?

    coupea en niin hyvin tunne, niin sillä kysyinkin onko siinä vähemmän tilaa. jos sulla on kokemusta asiasta, niin sittenhän se on selvä. tuosta touringin tapauksesta voidaan pistää vaikka veto pystyyn

    sä puhut niin yleisellä tasolla että kukaan ei ota selvää mistä puhut, kerro mistä lyödään vetoa?

    ja työnnä noi hymiöt jo johonkin........

    ja toi sun teoriasi ei toimi, kun vanne levenee, pääsääntöisesti myös laitetaan leveämpi rengas.
    Last edited by coupe e46; 15-06-2011, 14:54.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      Originally posted by coupe e46 View Post
      sä puhut niin yleisellä tasolla että kukaan ei ota selvää mistä puhut, kerro mistä lyödään vetoa?

      ja työnnä noi hymiöt jo johonkin........

      ja toi sun teoriasi ei toimi, kun vanne levenee, pääsääntöisesti myös laitetaan leveämpi rengas.

      nyt on puhuttu ainoastaan siitä, että laitetaan samanlevyinen rengas erilevyisille vanteille, mitkä on samalla ET:llä. esim. 255/35 rengas 8,5" ja 9,5" vanteelle. montako kertaa nää samat jutut pitää käydä sun kanssa läpi? totta helvetissä mahtuu huonommin, jos laittaa leveämmän renkaan. kai sen nyt jo lapsikin tajuaa.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • coupe e46
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 228
        • espoo

        Originally posted by bemu2000 View Post
        nyt on puhuttu ainoastaan siitä, että laitetaan samanlevyinen rengas erilevyisille vanteille, mitkä on samalla ET:llä. esim. 255/35 rengas 8,5" ja 9,5" vanteelle. montako kertaa nää samat jutut pitää käydä sun kanssa läpi? totta helvetissä mahtuu huonommin, jos laittaa leveämmän renkaan. kai sen nyt jo lapsikin tajuaa.


        Ei todellakaan ole puhuttu, että laitetaan samanlevyinen rengas erilevyisille vanteille.

        Neuvoin wibzua, että koska wibzun 18" X 8,5" ET37 + 10 mm spacer => ET27 vanteen ulkoreuna on melkein sentin sisempänä kuin minulla ollut 19" X 9,5" ET30 ja minulla ei ole ikinä raapinut niin hänelläkään ei todellakaan raavi.

        Tähän sinä alat jaarittelemaan iän ikuista virttäsi, että jos sama rengas....kun ei ole.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          Originally posted by coupe e46 View Post
          Ei todellakaan ole puhuttu, että laitetaan samanlevyinen rengas erilevyisille vanteille.

          Neuvoin wibzua, että koska wibzun 18" X 8,5" ET37 + 10 mm spacer => ET27 vanteen ulkoreuna on melkein sentin sisempänä kuin minulla ollut 19" X 9,5" ET30 ja minulla ei ole ikinä raapinut niin hänelläkään ei todellakaan raavi.

          Tähän sinä alat jaarittelemaan iän ikuista virttäsi, että jos sama rengas....kun ei ole.

          lähinnä tohon ET22 255/35 touringissa ei raavi kommenttiin otin kantaa, koska se 90% varmuudella ottaa isolla kuormalla kaariin, enkä kyllä kenellekään lähtisi sellasta suosittelemaan raapimattomana. tuo ET27 menee toki ongelmitta. toinen asia oli sen vanteen ulkoreunan kohta, mikä ei nyt ole se tärkein pontti noita laskiessa. toisilla tulee vanne kaaresta yli ja silti pyörii raapimatta. eiköhän tää väittely ollut kuitenkin tässä, ettei mee koko topikki sakasin. milleistä on mukava väitellä
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • coupe e46
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 228
            • espoo

            Originally posted by bemu2000 View Post
            lähinnä tohon ET22 255/35 touringissa ei raavi kommenttiin otin kantaa, koska se 90% varmuudella ottaa isolla kuormalla kaariin, enkä kyllä kenellekään lähtisi sellasta suosittelemaan raapimattomana. tuo ET27 menee toki ongelmitta. toinen asia oli sen vanteen ulkoreunan kohta, mikä ei nyt ole se tärkein pontti noita laskiessa. toisilla tulee vanne kaaresta yli ja silti pyörii raapimatta. eiköhän tää väittely ollut kuitenkin tässä, ettei mee koko topikki sakasin. milleistä on mukava väitellä

            Minusta se sinne sopii, mutta lopetetaan tämä veistely. Jenkkien Bimmerpostin sivuilta löytyy hieman enemmän kokemusta kuin täältä peräpohjolasta, joten käykää katsomassa. Siellä on koitettu lähes kaikkea.

            Comment

            • Huge004
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 62
              • Pori

              Vertini riviera-s

              Moooi!

              Tuli tollaset vanteet hommattua ja nyt tarvis saada tietoa millasta rengasta taakse mahtuu laittamaan.

              vanteiden speksit
              edessä 8.5 x 19" et35
              takana 9.5 x19" et35

              Olin ajatellut että eteen menisi 235/35/19
              ja taakse 265/30/19

              Mutta et on takana aika iso niin mietein että meniskö sinne jopa 275/30/19?

              Niin ja auto on 06 e91 m-sport alustalla.
              E91 330da

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                Originally posted by Huge004 View Post
                Moooi!

                Tuli tollaset vanteet hommattua ja nyt tarvis saada tietoa millasta rengasta taakse mahtuu laittamaan.

                vanteiden speksit
                edessä 8.5 x 19" et35
                takana 9.5 x19" et35

                Olin ajatellut että eteen menisi 235/35/19
                ja taakse 265/30/19

                Mutta et on takana aika iso niin mietein että meniskö sinne jopa 275/30/19?

                Niin ja auto on 06 e91 m-sport alustalla.

                just ja just voi mennä, mutta alkaa olla jo turhan korkea kumi. laita noi kumit mitä meinasit ja vaikka 5mm spacerit, jos pitää saada muutama milli ulospäin
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Huge004
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 62
                  • Pori

                  Sehän tuli nopeasti

                  Sitä meinasinkin juuri että 275 kumeilla voisin ehkä jättää spacerit pois ja saisin renkaan sopivasti kaaren tasalle ja ehkä jopa muutaman millin yli

                  Kyllä on muuten pakko todeta että joskus se joulukin on kahdesti vuodessa.
                  Tänään tuli rapakon takaa paketti kotiin missä oli mtec v3 enkelit, uudet sumarit ja sun muuta pikku härpäkettä ja vanteetkin sai noutaa samana päivänä uuteen kotiin kiillotettavaksi
                  Last edited by Huge004; 23-06-2011, 22:52.
                  E91 330da

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by Huge004 View Post
                    Sehän tuli nopeasti

                    Sitä meinasinkin juuri että 275 kumeilla voisin ehkä jättää spacerit pois ja saisin renkaan sopivasti kaaren tasalle ja ehkä jopa muutaman millin yli

                    Kyllä on muuten pakko todeta että joskus se joulukin on kahdesti vuodessa.
                    Tänään tuli rapakon takaa paketti kotiin missä oli mtec v3 enkelit, uudet sumarit ja sun muuta pikku härpäkettä ja vanteetkin sai noutaa samana päivänä uuteen kotiin kiillotettavaksi

                    joo ei ne mistään kaarista yli tule, eikä ole edes kovin lähellä reunaa. 275/30-19 on E60 vakio koko ja melkonen munkki jo 9,5" vanteelle. laita vaan noi paremmin sopivat renkaat sinne ja sitten spaceria jos siltä tuntuu...

                    yksi hyvä vaihtoehto on laittaa auton oikeat koot 225/35 ja 255/30. sitten 10mm spacerit taakse.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

                      Itsellä Coubessa 9,5x19 ET 30 vanne takana ja siinä 265/30R19 rengas (Pirelli) sekä autossa tällä hetkellä tehtaan M-sport alusta ja nyt tänä kesänä rupesi raapimaan kaariin,kun kumi vaihtui Continental->Pirelli...sekä 15 tkm enemmän mittarissa kun viimeksi oli kesäpyörät alla.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • Huge004
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 62
                        • Pori

                        Originally posted by b mutteri kasa View Post
                        Itsellä Coubessa 9,5x19 ET 30 vanne takana ja siinä 265/30R19 rengas (Pirelli) sekä autossa tällä hetkellä tehtaan M-sport alusta ja nyt tänä kesänä rupesi raapimaan kaariin,kun kumi vaihtui Continental->Pirelli...sekä 15 tkm enemmän mittarissa kun viimeksi oli kesäpyörät alla.



                        Tänään olis tarkotus asennella vanteet ja kumit paikoilleen niin näkee sitten että tarviiko niitä spacereita.
                        No onneks on takavanteessa et35 niin ei luulis ainakaan kiinni raapivan.
                        Katoitko onko pirellissä reunat paljon kantikkaammat kun conissa?
                        Se on pienestä kiinni loppupeleissä.
                        E91 330da

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          Originally posted by Huge004 View Post
                          Tänään olis tarkotus asennella vanteet ja kumit paikoilleen niin näkee sitten että tarviiko niitä spacereita.
                          No onneks on takavanteessa et35 niin ei luulis ainakaan kiinni raapivan.
                          Katoitko onko pirellissä reunat paljon kantikkaammat kun conissa?
                          Se on pienestä kiinni loppupeleissä.
                          Pirellissä on huomattavasti jyrkempi renkaan "ns.olkavarsi" eli reuna.Ehkä tämä auheuttaa raapimisen.Se on todellakin pienestä kiinni,kun tuntuu että mitä hiitaampi vauhti,niin rapsahtelee enemmän.sitten taas 80-140 toimii hyvin
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • Huge004
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 62
                            • Pori

                            Tänään sain viimein uuden vanteet alle ja sisäänhän ne jäi ja kaiken lisäksi auto näyttää ihan maasturilta.

                            Olin kyllä ihan varma että m-sportin alustalla olis pärjännyt mutta kyllä sitä sais 20mm saada alaspäin.

                            Täytyy alkaa metsästämään sopivia spacereita ja jousia.
                            E91 330da

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              Originally posted by Huge004 View Post
                              Tänään sain viimein uuden vanteet alle ja sisäänhän ne jäi ja kaiken lisäksi auto näyttää ihan maasturilta.

                              Olin kyllä ihan varma että m-sportin alustalla olis pärjännyt mutta kyllä sitä sais 20mm saada alaspäin.

                              Täytyy alkaa metsästämään sopivia spacereita ja jousia.

                              mikä rengas sinne taakse tuli? H&R jousilla saat perää 5-10mm ja keulaa 15-20mm alemmas.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Huge004
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 62
                                • Pori

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                mikä rengas sinne taakse tuli? H&R jousilla saat perää 5-10mm ja keulaa 15-20mm alemmas.
                                265/30 hankook k110 tuli laitettua.
                                Mitä oon kerinnyt katsoa niin konilta h&r ja eibahilta saa ainakin ihan hyvän laatusia jousia.

                                Eikös toi h&r ole näistä kaikista mukavin ei niin pintakova?

                                Pääsisikö jollain vielä vähän alemmas kuin h&r:lä
                                E91 330da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎