Varmasti ovat jo finaalissa... omani oli ihan loppu jo 150tkm kohdalla... huomaat eron kun vaihdat
Nyt H&R Monotube alla, ja keikkuu saman verran. Taitaa olla vain korvien välissä tuo "keikkuminen", kun ex autossa oli superkova Eibachin alusta joka ei niiannut milliäkään missään.
E90 330DA M-Sport
EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1
Mittasin oman autoni mitat, niin lokarinkaaren reunasta noin 350mm takana ja 370mm edessä on mitta vanteen keskiöön (renkaina 265/30/19 ja 235/35/19, jos tämä jonkun millin vaikuttaa?). Osaako joku sanoa onko tuossa ihan vakioalusta vaiko jonkin sortin muu alustaversio tehtaalta?? Auto on siis nelikko E91 jos se vaikuttaa tuohon asiaan. Tuo 20mm keuliminen olisi ainakin kiva pois saada, mutta vaikka koko foorumin olen kahlannut läpi niin en vielä osaa päättää miten.
BTW: Onko joku nelivedon omaava laittanut tuota BC-Racingin BR- sarjaa? Tai sopiiko se edes nelivetoon?
F11 535xda M-sport -17
Ex:E91 330xda -07 283hv/686nm (AJ Tech)
Mittasin oman autoni mitat, niin lokarinkaaren reunasta noin 350mm takana ja 370mm edessä on mitta vanteen keskiöön (renkaina 265/30/19 ja 235/35/19, jos tämä jonkun millin vaikuttaa?). Osaako joku sanoa onko tuossa ihan vakioalusta vaiko jonkin sortin muu alustaversio tehtaalta?? Auto on siis nelikko E91 jos se vaikuttaa tuohon asiaan. Tuo 20mm keuliminen olisi ainakin kiva pois saada, mutta vaikka koko foorumin olen kahlannut läpi niin en vielä osaa päättää miten.
BTW: Onko joku nelivedon omaava laittanut tuota BC-Racingin BR- sarjaa? Tai sopiiko se edes nelivetoon?
Takavedon sarja ei sovi nelivetoon. Nelivetoon ei ole montaa säädettävää settiä tarjolla. Helpoin homma laittaa pelkät jouset, jos on iskarit vielä hyvät.
Jos ja luultavimmin kun ne iskarit ei enää ole hyvät, (paskat jo alunperin) Konilta löytyy säädettävät myös nelivetoon.
Samalla kannattaa vaihtaa eteen ja taakse kaikki kumiosat iskarin molempiin päihin.
Madallusjousten kanssa myös lyhemmät pohjaanlyöntikumit ettei tule pomppana.
Ja jos nelivedon käytöksen tasapainoisemmaksi haluaa niin taakse myös nuo:
M3 takavakaaja 33 55 2 283 655 1kpl (vakiota sentin paksumpi)
Vakaajan puslat 33 55 2 283 709 2kpl
Vakaajan puslat 33 55 2 283 710 2kpl
Kiinnikkeet 33 55 2 283 714 2kpl
Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Noniin.. Eli autona on LCI 320D E91 -09. Alustana toimi viimekesän "testimielessä" Jomin säädettävä alusta. Sehän on jo luonnollisesti tien päässä. Takuuseen vaihdeltu molemmat etutolpat ja koiranluutkin antautuivat ensimmäisillä viikoilla. No nyt jälkiviisaana täytyy todeta, että seuraavaan alustaan panostetaan hieman enemmän.
Toisessa harrastepelissä (Nissan 200SX s13) on BC Racingin coilit. Kilometrejä ei ole paljoa tullut, mutta tuntuma tuohon alustaan on ollut ihan miellyttävä.
Millaisia kokemuksia teillä on noista BC:n alustoista?
Ja tuossa näkyisi olevan hieman halvemmalla BC:n alusta E92 M3 malliin. Mitäköhön eroja siinä on tähån meikäläisen malliin?
Alustan päivitystä tahtoisin ruveta tekemään juuri ostamaani e90 vm2012 autoon. Tahtoisin kysellä että mistäköhän saisi autoon maltillisen 30/20 madalluksen pelkillä jousilla jos nuo vakio iskarit sen kestävät. Autossa ei mielestäni mitään m-sport alustaa ole. Autohan on mukava ja jämäkkä ajaa jo vakio alustalla mutta silmäähän tuo mielyttäisi enemmän jos sitä saisi vähän laskettua perästä ja vähän enemmän keulasta. Vanteita tullaan keväällä tilailemaan ja tarkoitus olisi päästä sinne 19 tuuman tietämille ilman ongelmaa.
Alustan päivitystä tahtoisin ruveta tekemään juuri ostamaani e90 vm2012 autoon. Tahtoisin kysellä että mistäköhän saisi autoon maltillisen 30/20 madalluksen pelkillä jousilla jos nuo vakio iskarit sen kestävät. Autossa ei mielestäni mitään m-sport alustaa ole. Autohan on mukava ja jämäkkä ajaa jo vakio alustalla mutta silmäähän tuo mielyttäisi enemmän jos sitä saisi vähän laskettua perästä ja vähän enemmän keulasta. Vanteita tullaan keväällä tilailemaan ja tarkoitus olisi päästä sinne 19 tuuman tietämille ilman ongelmaa.
H&R tai Eibachin jousia ovat käyttäneet. Eibach olisi minun valinta. Tuo 30mm ei kyllä juurikaan madalla, joten saattaa jäädä hieman keulimaan ja tuollainen madallus ei vakioiskareille ole ongelma. 19" on ihan vakioalustallakin yllättävän mukava ajaa, kun jättää runflatit kauppaan.
Okei kiitos tiedosta siis yritän löytää 35-40mm madaltavan sarjan... siis edestä 35-40 ja takaata 20mm... vaikka takapäähän on jo aikas kivan alhaalla jo vakiossakin.
Jokos löytyis joltakulta alustan päivittäjältä e91 330d hyväkuntoista/vähän ajettua vakioalustaa tai vain etuiskareita ylimääräisenä? Auto pomppas katsastuksessa kun toinen etuiskari vuotaa ja kuukausi aikaa korjata...
No niin, nyt se olisi sitten ajankohtaista. Pari vuotavaa iskaria yhteen autoon riittää. BC Racing BR on tietysti ensimmäiseä mielessä. Tuohon ajattelin nappaa vielä pari kg jämäkämmät jouset, mutta miten se nyt on sen TÜVin kanssa nykyisin? :think
Alustan vaatimuksina on tosiaan korkeussäätö tolpasta ja jäykkyyssäätö. Pitää olla myös muutoskatsastettava sarja, koska tulee käyttikseen. Lisäksi auto pitää tarvittaessa saada kunnolla kenttään. Mitä muita vaihtoehtoja on about samaan hintaluokkaan? Bilsten B14 ei käsittääkseni täytä noita em. kriteerejä..
Tyyppihyväksyttyihin ei edelleenkään ole varmaa vastausta. Trafi kieltäytyy antamasta kriteereitä todistukselle, joten sellaisia on mahdotonta teettää. Hallinto-oikeudesta odotetaan edelleen vastausta ongelmaan. Tapaus on ollut vireillä 9 kuukautta, joten toivottavasti päätös saadaan pian.
Tällä hetkellä ei lupauksia kuitenkaan voida ikävä kyllä antaa.
Taitaa olla ainoat vaihtoehdot vaihtaa tarrat ja duunata laput itse.
Itsellä kw variant1 vaihtui menneenä kesänä, kun tällä kertaa kuskin puoleinen etuiskari vuoti. Tämä oli siis 3v vanha alusta. No vaihtoehtoja kattelin mutta sattui sitten sopivasti käytetty bc racing v1 sarja myyntiin ja ostin pois kuleksimasta. Tähän olen ollut kyllä todella tyytyväinen ja katsurikaan ei ihmetellyt kun kävin uusinta näytön tekemässä 😃
Käyttiksenä:f20 120d xDrive m-sport ja vw t5
Hupileluina: hd sportster, vw t3 westfalia ja Vator 15dl
tallissa projektina e21
EX:e93, e60, e91, e36
Comment