Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pluto
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1860
    • Raisio

    Onkos jollain tietoo millsta "laatua" noi TA-Technix korkeussäädettävät alustat on E92:n alla? Pikkusen tutkaillut noita halpoja settejä ja toi tuntuis olevan ainut mis olis edes jonkinlaiset pölysuojat noilla iskareilla.
    BMW F32 435d

    Comment

    • Jonhi
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 166
      • Espoo

      Originally posted by Pluto View Post
      Onkos jollain tietoo millsta "laatua" noi TA-Technix korkeussäädettävät alustat on E92:n alla? Pikkusen tutkaillut noita halpoja settejä ja toi tuntuis olevan ainut mis olis edes jonkinlaiset pölysuojat noilla iskareilla.
      E90 alla ainakin ihan toimiva setti 17tkm:n perusteella, eihän ne mitään kovin häävejä ole ajaa ainakaan matalana, mutta onko mikään.. Suht korkeaksi jäi takapää TA:n jousilla matalimmallakin, itse vaihdoin ne toisiin.
      E93 330dA LCI -10 M-Sport
      F31 320d -12 Luxury Line

      Ex's
      E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
      E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        Originally posted by stögö View Post
        Itsellä kw variant1 vaihtui menneenä kesänä, kun tällä kertaa kuskin puoleinen etuiskari vuoti. Tämä oli siis 3v vanha alusta. No vaihtoehtoja kattelin mutta sattui sitten sopivasti käytetty bc racing v1 sarja myyntiin ja ostin pois kuleksimasta. Tähän olen ollut kyllä todella tyytyväinen ja katsurikaan ei ihmetellyt kun kävin uusinta näytön tekemässä ��
        Tällä tavallahan se menisikin, jos leimaisi eka jotkut muut pumput sinne. En mäkään alkanut omaa cäbiä uudestaan muutoskatsastamaan, kun vaihdoin BC:t sinne TA:n tilalle. Leimalle vaan ja kukaan kysellyt mitään. Jos ei tarvitsisi iskareita vaihtaa, niin laittaisin pelkät jouset ja muutoskatsastus.

        Nyt taidan päätyä noihin Bilstein B14. En tiedä saako sillä tarpeeksi kenttään sitten halutessaan, mutta ainakin parin kuvan perusteella kyllä (alla). Eikä todellakaan kiinnosta alkaa vääntämään yhtään mitään ylimääräistä (leimaus) tämän auton kanssa. Yksi projekti riittää tähän talouteen.

        Mun mielestä ihan kiva käyttis-stance: http://www.stanceworks.com/forums/sh...ad.php?t=29460 :think

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • Kapanos
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1394
          • Kirkkonummen Westend

          Omat bilstainit on ainakin ihan sysi paskat...

          Etuiskarit vaihdettiin jo kerran takuuseen kun alkoi kolisemaan ja löiläpi terävissä töyssyissä. Nyt ollut abaut vuoden verran niin johan kolisee (kolisi jo parin kuukauden jälkeen vaihdosta), lyö läpi ja vuotaa!


          Taka-iskarit ihan ok, kai nekin vuotaa jo, en oo jaksanut kattoo ku heitän roskiin koko sarjan kumminkin kun kerkee syventyä uusien ostoon
          E30 M50tic -90
          E34 M5 -90
          E91 325d M-sport -07
          Ford F100 -53 LS edition

          Comment

          • Rankka Ankka
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 157
            • MYRSKYLÄ

            Originally posted by Kapanos View Post
            Omat bilstainit on ainakin ihan sysi paskat...

            Etuiskarit vaihdettiin jo kerran takuuseen kun alkoi kolisemaan ja löiläpi terävissä töyssyissä. Nyt ollut abaut vuoden verran niin johan kolisee (kolisi jo parin kuukauden jälkeen vaihdosta), lyö läpi ja vuotaa!


            Taka-iskarit ihan ok, kai nekin vuotaa jo, en oo jaksanut kattoo ku heitän roskiin koko sarjan kumminkin kun kerkee syventyä uusien ostoon
            Itellä etuiskarit meni muutaman kuukauden jälkeen remonttiin, nyt huollettu ja pieniä muutoksia tehty. Taakse vaihdoin heti alkuun jäykemmät jouset, farmariin ihan liian löysät oli alkuperäiset.
            sigpic

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              No se siitä sitten..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                E91 H&R coili settiin vaihdettu jo etu ja taka tolppa takuuseen n.10tkm aikana. Seuraavaksi menee testiin KW:n valmistama ST suspension. On se kumma kun halpis setit kestää nykyään paremmin.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Tiik
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 497
                  • Vantaa

                  Itsellä Eibachin Pro Street S - coilit ovat kohta olleet vuoden alla ja ei ole kuin positiivista sanottavaa! Edullinen hinta ja erinomainen ajomukavuus samassa paketissa.

                  Comment

                  • Rankka Ankka
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 157
                    • MYRSKYLÄ

                    Originally posted by Tiik View Post
                    Itsellä Eibachin Pro Street S - coilit ovat kohta olleet vuoden alla ja ei ole kuin positiivista sanottavaa! Edullinen hinta ja erinomainen ajomukavuus samassa paketissa.
                    Näitä ei muistaakseni ollut farkkuun jos oikein muistan. Itsellä pelkkää hyvää edellisestä eibachin sarjasta joka oli e46 alla.
                    sigpic

                    Comment

                    • saM5
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 496
                      • Pori

                      Itsellä H&R:n coilit olleet alla n.10.000km ilman mitään ongelmia.
                      Last edited by saM5; 19-01-2015, 20:44.
                      E91 335i xDrive
                      -----------------------------------------------
                      ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                      Comment

                      • works
                        BTCF Member
                        • Nov 2013
                        • 123
                        • Espoo

                        Omassa saksatuonnissani oli suoraan tämä AC Snisukan alusta. Sivun mukaan vaan 1-sarjalaisille ja oikeasta valmistajasta ei ole tietoa. Mutta hyvin se toimii, on matala ja yllättävän mukava. Takaa käytön jälkeen pikkaisen liian matalalle asettuva, mutta korjaantui BMW:n omilla muovisilla jousten korotuspaloilla, joku "huonon tien kitti" tjsp. Nyt on pyörät samalla korkeudella ja ei näytä enään keulivan.
                        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          Lisää kehuja bilsteinin alustalle, omasta on nyt takajousikin näköjään poikki. 2v abaut nyt ollut alla
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • JanskiAWD
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 192
                            • S:t Karins

                            Saksanmaalta tulossa korkeussäädettävä alusta ST-X (eli vastaava rakenne kuin KW Variante 1), niin mahtaako takapään korkeussäätö onnistua jousta irrottamatta?

                            Sieltä kun löytyy jousen yläpäästä säädettävä jousilautanen, ja asennusohjeessa on maininta "You have to remove the rear axle adjustment to correct the car height".

                            Asennusohje

                            Jossain oli juttua että voi kierteet korkata jos ei jousta ota irti :think
                            e92 "330"xiA M-sport
                            Mini Cooper R50

                            Comment

                            • pro_tinnitus
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 273
                              • Etelä-Suomi

                              Originally posted by JanskiAWD View Post
                              Saksanmaalta tulossa korkeussäädettävä alusta ST-X (eli vastaava rakenne kuin KW Variante 1), niin mahtaako takapään korkeussäätö onnistua jousta irrottamatta?

                              Sieltä kun löytyy jousen yläpäästä säädettävä jousilautanen, ja asennusohjeessa on maininta "You have to remove the rear axle adjustment to correct the car height".

                              Asennusohje

                              Jossain oli juttua että voi kierteet korkata jos ei jousta ota irti :think
                              Ei ainakaan ilman jäykkyyssäätöä olevassa alustassa tarvitse tehdä muuta kun löysätä se korkeussäädön kuusiokolo ja säätää sillä avaimella perä oikealla korkeudelle ja lopuksi ruuvi kiinni. Hyvä käyttää jotain rasvaa tai öljyä noissa kierteissä että ei korkkaa. Tai näin olen itse tehnyt, hyvähän sitä perää olisi hieman keventää.

                              Kannattaa harkita ainakin etutolpan laakereiden uusimista samalla, nuo tuppaavat jäämään voitelematta ja laakeri korkkaa jossain vaiheessa. Itse vaihdoin myös takaiskarien kumipuslat samalla.

                              Tuossa vielä perus ST alustan asennus:

                              Last edited by pro_tinnitus; 20-01-2015, 19:56.
                              E90 320d -05
                              EX: Z3 E36/8 3.0i

                              Comment

                              • JanskiAWD
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 192
                                • S:t Karins

                                Originally posted by pro_tinnitus View Post
                                Ei ainakaan ilman jäykkyyssäätöä olevassa alustassa tarvitse tehdä muuta kun löysätä se korkeussäädön kuusiokolo ja säätää sillä avaimella perä oikealla korkeudelle ja lopuksi ruuvi kiinni.........

                                Tuossa vielä perus ST alustan asennus:

                                https://www.youtube.com/watch?v=qh2cHo7xP0U
                                Kiitoksia linkistä, sieltä löytyi myös hyvät säätöohjeet alustalle
                                e92 "330"xiA M-sport
                                Mini Cooper R50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎