Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2175
    • Kuopio

    Originally posted by Kouris View Post
    Vaikuttaisi näiden teidän kommenttien perusteella että minun kannattanee hommata orkkis varret. Lähinnä itse ajattelin että m varsista tulee etua jäykempien puslien kautta. Eikö noissa toinen sisempi ole pallolla kun taas normaalivarressa ihan pusla?
    Tuleehan siitä etua. Jäykemmät puslathan niissä on. Mutta tulee kyllä pienelle vivahde-erolle hintaakin ja vaivaakin, jos pitää tukivarsien päälle säätökappaleet ostaa. Tietysti harrastaminen maksaa eikä niitä euroja tarkkaan kannata laskee, mutta luulen että niistä satasista vois saada aika paljon enemmänkin irti. Osalle porukasta noi M3-tukivarret itsessään tuottaa varsin hyvää arvoa rahalle, mutta se riippuu käyttötarkoituksesta ja mieltymyksistä.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Jarno
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 645
      • Äänekoski

      Käykö e92 335i jouset e91 325d?
      e30 325i cabrio
      Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        Originally posted by Jarno View Post
        Käykö e92 335i jouset e91 325d?
        Näyttäs käyvän.

        EDIT- Eipäs käykkään, e90/91 käy ristiin mutta e92 eri sarja ainakin Eibachilla.

        Voit verrata mitkä käy ristiin esim. http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?30=16&52=1&10=11009C0DB0EC49F1AC3263E D6BF53C95279004&14=4&12=101
        Last edited by JP-76; 28-02-2015, 11:38.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • Jarno
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 645
          • Äänekoski

          Kiitos tiedosta.
          e30 325i cabrio
          Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

          Comment

          • Casull
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 207
            • Nivala

            Originally posted by Atom View Post
            Onko jollain tietoa mitä alla oleva kasa maksaa? Marmori vs muut kaupat? Käykö kaikki etupään osat myös nelivetoon?
            Tuosta osakasasta on siis kysymys:


            Mulle osat tuli paikallisen tarvikeliikkeen kautta Schmiedmanilta.
            Loppusummaa en muista mutta osakassin kokoon nähden se oli mielestäni kohtuullinen.
            Hinnat noille löytyy Schmiedmannin sivuilta kun syöttää varaosanumeron sinne hakulaatikkoon.

            Nuo tuli kaikki nelivetoon johon tuli (tai siis tulee, osat ei siis ole VIELÄKÄÄN paikoillaan, on muka ollu kiireitä...)
            Konin Sport iskarit ja Eibach Pro 30/10 madaltavat jouset.
            Noiden jousten takia vaihdan erilaiset, vakiota lyhemmät ja jäykemmät pohjaanlyöntikumit.

            Takavetoisen etupään osista nelivetoon ei passaa suoraan kuin jouset, kääntölaakerin ja korin välissä oleva 3mm:n prikka, jousilautanen ja kääntölaakeri.
            Siinäkin on sellainen ero että kääntölaakeri on 3mm matalempi nelivedossa ja huomattavasti tukevampi.
            Näitä oli kiva vertailla kun vasta vaihdetiin takavetoon etuiskarit ja nelivedon osat on tallin hyllyllä.

            Takapäät on samat riippumatta vetävien pyörien määrästä.
            Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
            Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

            Comment

            • Casull
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 207
              • Nivala

              Originally posted by Sallinen View Post
              KW:n sivujen mukaan sama tuotenumero molemmissa: 10220033
              The perfect product for every demand: KW coilovers, KW Competition racing suspensions, KW height adjustable spring kit, etc.


              Itselle saapui H&R jouset. Onko viime hetken vinkkejä asennukseen nelivetoisen etupäähän?
              Ei muuta kuin että olis ollu ehkä hyvä varata uudet kääntölaakerit, suojatötteröt ja hiukan lyhemmät ja jäykemmät pohjaanlyöntikumit.

              Muuten tuo on ihan normihomma, jopa helpompi kuin takavetoiseen, lyhemmän iskarin takia.

              Elä riko kuskinpuolen korkeusanturia, siis jos autossa on xenonit.
              Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
              Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

              Comment

              • Sallinen
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 96
                • Kuopio

                Vielä ehtii tarpeellisia tarvikkeita hankkimaan, kun jouset makaavat laatikossaan. Ovatko lyhyemmät pohjaanlyöntikumit nimenomaan performance osat, jotka ovat mainittu vastauksessa 443?
                e91 320dA xDrive -12
                Porsche 911
                Audi TT

                Comment

                • Casull
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 207
                  • Nivala

                  Juu on.
                  Ne on jokusen sentin lyhemmät kuin alkuperäiset ja jonkin verran jäykemmät.
                  Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                  Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                  Comment

                  • Puistis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 849
                    • 09

                    Eibach Pro kittiin sitten lopulta päädyin. Eiköhän tuollaisella miedolla madalluksella pärjäile tässä hidastetöyssyjen luvatussa kaupungissa

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5517
                      • Vaasa

                      Omassa kipossa joku halvatun coilisarja. Onko muilla samaa ongelmaa että klopisee hitaassa vauhdissa kun ajelee töyssyihin. Yläpäät kireällä ja nivelet/laakerit katottu. Ilmeisesti aiempi omistaja on yrittänyt hiljentää kun jousen sisällä oli kumiletkun pätkiä.

                      Löytyispä jostain orkkisalusta. Kaikki kävisi kunhan tuosta coilisetistä pääsisi eroon.
                      sigpic

                      Comment

                      • jonttt
                        BTCF Member
                        • Feb 2012
                        • 71
                        • Lempäälä

                        Originally posted by MarQu View Post
                        Omassa kipossa joku halvatun coilisarja. Onko muilla samaa ongelmaa että klopisee hitaassa vauhdissa kun ajelee töyssyihin. Yläpäät kireällä ja nivelet/laakerit katottu. Ilmeisesti aiempi omistaja on yrittänyt hiljentää kun jousen sisällä oli kumiletkun pätkiä.

                        Löytyispä jostain orkkisalusta. Kaikki kävisi kunhan tuosta coilisetistä pääsisi eroon.
                        Omat halppiscoilit kolisee samanlailla.. nyt pitäis päivittää uusiin.
                        180tkm ajetusta vm.09 320D e91 jäänyt vakioalusta. Leimalla ei ollut huomautettavaa, sen jälkeen siirtyivät coilien tieltä. Laitan yv:n..

                        Vaihtoehtoina itselle on varmasti BC tai D2. Tuv-lappu vain puuttuu..
                        Tällaiset alkoi hinnan puolesta kiinnostamaan: http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...ducts_id=13585 kokemuksia?
                        Nykyiset:
                        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
                        Nissan 200SX S13 SR20DET

                        Comment

                        • atteee
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 167
                          • Yka

                          Ite kans selvittelin tuota kolinaa pitkään.

                          Ääni tuli heti alustan asennuksen jälkeen, välys löytyi hammastangosta.
                          Vakioalustalla, ei kuulunut (se tais joustaa edes hieman)

                          Comment

                          • tommi69
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 419
                            • Helsinki

                            Miten voi madallus vaikuttaa ohjaukseen?
                            M140 xDrive v.2017
                            Kawasaki zH2 v.2020

                            Comment

                            • atteee
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 167
                              • Yka

                              Originally posted by tommi69 View Post
                              Miten voi madallus vaikuttaa ohjaukseen?
                              Missä täällä madaltamisesta puhutaan?
                              Laitoin autoon bc racing alustan, ja alusta on nyt niin jäykkänä, että kuuluu pienikin välys alustassa. Ainut mikä autossa tällähetkellä joustaa on se 35 profiilinen rengas.

                              Vakioalusta on niin löysä, että ääni vaimenee matkalle

                              Ja jos tässä nyt puhutaan siitä mainistemastasi madaltamisesta niin oletko tietoinen, että kun autoa lasketaan niin raidetankojen kulma muuttuu, jolloin saattaa senkin seurauksena tulla hammastangon välykset paremmin esiin.
                              Allekirjoittaneen autossa ainakin hammastanko on alempana kun raidetangonpää, eli siis väärässä asennossa.

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                E91 320d:hen H&R 29187-2 (35/20mm) madallusjouset:

                                Vakio (M-Sport) etäisyys navasta kaareen:
                                Edessä 345mm
                                Takana 340mm

                                Madallusjousilla:
                                Edessä 340mm
                                Takana 340mm



                                Ei paljoa tippunut. Jos jotain positiivista haluaa hakea, niin on ne muuten ihan hyvät, vähän vaikuttais jäykistyneen, ja turha kallistelu mutkissa vähentyneen. Ja onhan tuo nyt silmämääräisesti balanssissa, vaikka pään saa vielä tungettua renkaan ja kaaren väliin sekä edessä että takana. Sedaniin ilmeisesti löytyy 45/30mm jousia, ne on sitten varmaan ne joita kaikki niin kovasti kehuu.
                                Last edited by Supra^; 30-03-2015, 13:03.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎