Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RQQP3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 51
    • Suomi

    alustan päivitystä

    Morjesta, hei onko moni laittanut vakio iskareille 40mm madaltuvat jouset? Mietin vain että onko ajettavuus millainen?

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      ▲ harva varmaan laittanu, veikkaan että huono on kyyti.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Jos iskarit ei ole hirveän vanhat ja väsyneet, niin joku 35/20 setti toimii oikeen hyvin myös vakioa iskarien kanssa. Jos on ajettu esim. 150-200tkm ja vielä orkkis iskarit, niin ehkä syytä päivittää koko alusta.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          Osaakos joku suoraan heittää, onko 3-satkun iskarin yläpään kohdistustappi irroitettavissa? Jossain malleissa on kuulemma ruuvilla kiinni...

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            Originally posted by Tiik View Post
            Osaakos joku suoraan heittää, onko 3-satkun iskarin yläpään kohdistustappi irroitettavissa? Jossain malleissa on kuulemma ruuvilla kiinni...
            On. Ota pois vaan.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Routa
              BTCF Member
              • May 2005
              • 607
              • Halsua-Kokkola

              Mistä löytyy tuv-paperit Ap-alustalle FS20-058, eli tuo on se 30/20 madaltava. Katsastuksessa paperit jäi asemalle. Tulevaa myyntiä ajatellen olisi hyvä olla tallella, kun ajatuksena olisi säädettävä tilalle.
              NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

              EX: F20 M-Sport
              Mondeo
              E91 320D -07 AjTech power
              E34 M5 Tipu
              Muutama japsirottelo

              Comment

              • tommi69
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 419
                • Helsinki

                Ajattelin tossa itte vaihtaa säädettävän alustasarjan tohon e92 2006 . Onko kellään kokemusta onko helppo homma kun en ole ennen vaihtanu tommoseen.
                M140 xDrive v.2017
                Kawasaki zH2 v.2020

                Comment

                • KtKtuned
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 127
                  • Finland

                  Voiko e90 335i tautinen rengasmelu (humina ja ulvonta) kesä ja talvirenkailla 225/40/18 johtua madallussarjasta. Ei kai tuo nyt vakiona voi tommonen olla ,vai voiko.

                  Tossa on alla koni sportin keltaset ja eibachin madallusjouset. Konien säädöt löysimmälläkin on ku kivireki töyssyissä.
                  Konien säätöalue täysin epäonnistunut noissa keltasissa. Edellisissä autoissa säädöllä sentään sai pehmeäksi alustan ,tai kovemmaksi radalle esim.

                  Jotain tolle on tehtävä jossain vaiheessa ,en tiedä vielä mitä. Auttaiskohan iskareiden tai jousien vaihto meluun ,vai molempien.

                  Vaimennusmattoa meinaan myös laittaa ainakin taakse pyöränkoteloihin sisäpuolelle.
                  Last edited by KtKtuned; 16-04-2014, 16:22.
                  BMW 335i E90 -07

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2175
                    • Kuopio

                    Originally posted by KtKtuned View Post
                    Voiko e90 335i tautinen rengasmelu (humina ja ulvonta) kesä ja talvirenkailla 225/40/18 johtua madallussarjasta. Ei kai tuo nyt vakiona voi tommonen olla ,vai voiko.

                    Tossa on alla koni sportin keltaset ja eibachin madallusjouset. Konien säädöt löysimmälläkin on ku kivireki töyssyissä.
                    Konien säätöalue täysin epäonnistunut noissa keltasissa. Edellisissä autoissa säädöllä sentään sai pehmeäksi alustan ,tai kovemmaksi radalle esim.

                    Jotain tolle on tehtävä jossain vaiheessa ,en tiedä vielä mitä. Auttaiskohan iskareiden tai jousien vaihto meluun ,vai molempien.

                    Vaimennusmattoa meinaan myös laittaa ainakin taakse pyöränkoteloihin sisäpuolelle.
                    Varmaan monta tekijää, mistä madallussarja varmasti se vähäisin. Ei se alusta yleensä äänenjohtumista hirveästi vaimenna. Isoin tekijä varmasti on viime "talvi". Tiet on todella karheassa kunnossa. Nyt jos on matalaprofiilirenkaat, niin sen kyllä kuulee. Perheen E91:ssä taas oli molemmat takapyörän laakerit loppu, niin niiden vaihtokin hiljenti mukavasti.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • Jarno
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 645
                      • Äänekoski

                      Itelle haluaisin M-sport jouset eteen. Olisi ihan riittävä madallus minulle. Saa tarjota privaan jos jollain lojuu ylimääräisenä. Auto on e91 325d LCI
                      e30 325i cabrio
                      Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                      Comment

                      • KtKtuned
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 127
                        • Finland

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Varmaan monta tekijää, mistä madallussarja varmasti se vähäisin. Ei se alusta yleensä äänenjohtumista hirveästi vaimenna. Isoin tekijä varmasti on viime "talvi". Tiet on todella karheassa kunnossa. Nyt jos on matalaprofiilirenkaat, niin sen kyllä kuulee. Perheen E91:ssä taas oli molemmat takapyörän laakerit loppu, niin niiden vaihtokin hiljenti mukavasti.
                        Laakerit täytyy kyllä tarkistaa vielä ,en päässyt pyörittelemään itse ,kun kesävanteet laitettiin liikkeessä alle.
                        Ja tiet on kyllä karheat tosiaan.

                        Mutta pirun kovat on Koni sportit bemariin. Yllätyin negatiivisesti ,kun konin keltasista on Cossu Sierrassa vain hyviä kokemuksia ja nekin oli Eibachien kanssa. Terävän pintakovat pienemmissä koloissa ja saumoissa. Paukauttaa ikävästi rankaan. Isoissa hidastetöyssyissä ei haitaa niinkään.
                        Koni fsd setti vois olla ratkasu jossain vaiheessa.
                        Last edited by KtKtuned; 16-04-2014, 20:02.
                        BMW 335i E90 -07

                        Comment

                        • Iltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 778
                          • Espoo

                          Johtuu nimenomaan tiestä. Ajappa jossain uudella, mustalla asfaltilla (jos jostain löydät..), se on kun peltorit päässä ajaisi.
                          Tesla Model Y Performance
                          E36 318iS "jäärata/rallicross"

                          Comment

                          • exodus
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 774
                            • Oulu

                            Originally posted by KtKtuned View Post
                            Laakerit täytyy kyllä tarkistaa vielä ,en päässyt pyörittelemään itse ,kun kesävanteet laitettiin liikkeessä alle.
                            Ja tiet on kyllä karheat tosiaan.

                            Mutta pirun kovat on Koni sportit bemariin. Yllätyin negatiivisesti ,kun konin keltasista on Cossu Sierrassa vain hyviä kokemuksia ja nekin oli Eibachien kanssa. Terävän pintakovat pienemmissä koloissa ja saumoissa. Paukauttaa ikävästi rankaan. Isoissa hidastetöyssyissä ei haitaa niinkään.
                            Koni fsd setti vois olla ratkasu jossain vaiheessa.
                            Mulla on Eibach+Koni FSD. Etupää on ok, mutta takapään kovuus on alkanut haittaamaan. E39:ssä mulla oli H&R:n jouset, mahtaisiko parantua niillä?

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2175
                              • Kuopio

                              Nyt on alla Eibach/Bilstein B12 Pro-kit + H&R kallistuksenvakaajat + M3:n etupään tukivarret. Omasta mielestäni hyväntuntuinen paketti E93:een. Tietysti vähän vaikea muistella kun syksyllä ajoin viimeks normaalilla M-sportilla, mutta tuntuis että ei mitään kauhean radikaaleja muutoksia tullut. Alusta on vielä vähän jämäkämpi, mutta ei pintakova. Paljon ajettuun M-sport alustaan nähden perä ehkä nousi 1-2cm ja keula madaltui saman verran. Ei siis mitenkään show-tyyliin ihan kentässä, mutta ryhdikäs asento.

                              Kovalla vauhdilla en vielä mutkiin ajanut, mutta mitä kaupunkiajossa pari kertaa vähän tiukempaa käänsin, niin tuntui suorastaan hämmästyttävältä miten vähän auto kallistui. Juma! Alusta ja kallistuksenvakaajat tuntuis toimivan yhteen mainiosti.

                              Vaikea sanoa mitä nuo tukivarret sitten teki. Kenties omalta osaltaan vaikuttaa tuohon eleettömään kääntymiseen? Motarilla tuntui kuitenkin kulkevan rauhallisesti ja suoraan, mitä ensiksi vähän pelkäsin että jos mutkissa kulkee paremmin, niin miten käy suoralla.

                              Autoon vedettiin ymmärtääkseni M3:n kulmat:

                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • bear3
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 131
                                • laitila

                                pystyykö vakaajia vaihtamaan ilman apurunkojen(etu/taka) tiputusta?
                                "itse tein...siksi hyvä "

                                e91 330xd 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎